Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 8 червня 2020 р.

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Костенко Катерина Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Миколаївський СНВК для дітей зі зниженим зором

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Ранній вік – надзвичайно важливий і відповідальний період розвитку дитини. У перші три роки життя закладаються найбільш важливі людські здібності: спілкування з однолітками, з дорослими, впевненість в собі і довіра до інших людей.

Завдання вихователя: не просто дати дітям знання, а особливо дітям з вадами зору, а навчити малюків міркувати, самостійно приймати рішення, не уникати завдань із багатьма варіантами розв’язання.

Сенсорний розвиток дітей дуже важливий, тому що є основою для формування емоційної і вольової сфери, а також допомагає дитині з вадами зору дізнатися, як влаштований навколишній світ і розширити її кругозір. Відмінна риса вправ на сенсорний розвиток полягає в тому, що всі вони проводяться в ігровій формі, що допомагає дорослому налагодити стосунки з дітьми. Велику увагу потрібно приділяти своїм жестам, міміці при спілкуванні з дітьми. 

Сенсорний розвиток дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Вовчок Наталя Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного
навчального закладу №1

Сенсорний розвиток  дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Мета: закріпити вміння малювати пальчиком. Розвивати естетичний смак, почуття прекрасного, дрібну моторику пальців рук. Виховувати самостійність у виконанні роботи. Збагачувати внутрішній світ дитини  позитивними емоціями.
В.А. Сухомлинський наголошував: “Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців образно кажучи, йдуть найтонші нитки - струмочки , які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина”.
Малювання пальчиками - це найпростіший спосіб отримання зображення.  У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати рухи власного пальчика, ніж олівця або пензлика.

Настільно - стендовий театр як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Чудіна Тетяна Володимирівна, 
вихователька ДНЗ № 7 
м. Нового Бугу

 Настільно - стендовий театр 
як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Мета: формувати у дітей життєву компетентність, відчуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва. Розвивати емоційно-естетичне сприймання до краси навколишнього світу, творчі здібності, продуктивні навички, самостійність; розвивати мову, увагу, пам'ять, фантазію, прищеплювати стійкий інтерес до художньої літератури, музики, театру; виховувати волю, впевненість у собі, повагу до традицій і культури свого народу.

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор

Середніченко Олена Миколаївна,
вихователька ясельної групи № 8
ДНЗ № 143 «Чайка» м. Миколаєва

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор 

У період дошкілля закладаються основи екологічної культури особистості, головною складовою якої є екологічна свідомість. Тож ознайомлення дітей з природою, взаємозв’язками між живими організмами та природним довкіллям – одне з важливих завдань освітньо-виховного процесу. Наявність таких знань допоможе малюкові зрозуміти, як тісно пов’язані між собою всі компоненти природи і як живі організми, зокрема людина, залежать від середовища. Тобто йдеться про ознайомлення дитини з механізмами взаємодії людини з природним довкіллям, що допоможе передбачити негативні наслідки окремих дій, усвідомити самоцінність природи, відчути себе її частиною.
Провідними методами та видами діяльності в групі в напрямку природничо-екологічного виховання є спостереження, дидактичні ігри, дослідницька та пошуково-експериментальна діяльність, використання народної мудрості та художнього слова про природу.

Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр»

Фісун Вікторія Ігорівна,
вихователька групи раннього віку
закладу дошкільної освіти
№ 147 «Зірочка» м. Миколаєва

 Театралізація літературних творів за допомогою посібника «Фартушковий театр» 

Мета: ознайомити дітей з можливостями театралізації літературних творів шляхом розігрування їх змісту за ролями з використанням допоміжних предметів; формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (вчити наслідувати голоси та рухи тварин); стимулювати зацікавлення та бажання дитини брати участь у драматизації.
Театралізована діяльність допомагає дитині глибше пізнати себе, внутрішній світ, спонукає її до самовдосконалення, сприяє розвитку фантазій, виникнення у їхній уяві яскравих образів літературних героїв, казкових персонажів, формує комунікативні уміння, розвиває мову.
Театр на фартушку – є дуже зручний для педагога, оскільки для організації театралізованої діяльності потрібно підготовка багатьох деталей до показу. А одягнувши театр-фартух одразу розпочинається вистава.

неділя, 7 червня 2020 р.

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою посібника “Слоник”

Ординська Наталія Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №3 ”Веселка”м.  Южноукраїнська 

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою
посібника “Слоник”

Мета: Впроваджувати в роботу з дітьми посібники, виготовленні з нетрадиційних матеріалів, зокрема покидькових до  основи яких взято методику М.Монтессорі.

Зроблений мною посібник використовується  дуже поширено для розвитку тактильного сприйняття, дрібної моторики, уяви, мислення, фантазії, мовлення, сенсорної  пам’яті.

Ігри спрямовані на сенсорний розвиток, дають дитині можливість проявити творчу активність, розширюють її світогляд, розвивають винахідливість, пробуджують інтерес до занять, впливають на емоційний стан дитини, на її здоров’я.

Використання ігор "Бізіборд" у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку


Атлас Валентина Олексіївна,
вихователька групи раннього віку
Новобузького дошкільного
навчального закладу №7 «Малятко»

Використання ігор "Бізіборд" 
у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку

Ця розвивальна дошка оснащена різноманітними предметами, які можуть пересуватися, обертатися, пищати, блимати або видавати звуки.
Конструкція виготовлена з натуральних, якісних і безпечних матеріалів.
На дощечці дуже багато цікавих деталей, які використовуються у побуті сучасної дорослої людини, до яких у малюка обмежений доступ.
Кольорові, різної величини і форми дрібниці розвивають візуальний і тактильний контакти, які так необхідні дитині у перші роки життя.

Фізичне виховання дітей раннього віку. Ігровий посібник "Доріжка здоров'я"

Махиня Світлана Миколаївна,
вихователька 2 ясельної групи
  ЗДО № 95 "Бджілка" м. Миколаєва

Фізичне виховання дітей раннього віку.
Ігровий посібник "Доріжка здоров'я"


Під час реалізації завдань фізичного виховання на заняттях, у вільній діяльності, в індивідуальній роботі з дітьми використовується різне нестандартне фізкультурне обладнання. 
Мета «Доріжки здоров'я» це перш за все створення бадьорого, радісного настрою дитини, позитивного, емоціонального стану. «Доріжка здоров'я» розвиває загальну моторику дитини, відбувається іннервація (забезпечення органів і тканин нервами, що забезпечують їхній зв'язок з центральною нервовою системою) стопи дитини, при ходьбі босоніж на стопі активізується безліч точок, тонізуючих наш організм, знижується стомлюваність, підвищується імунітет. «Доріжка» допомагає скоординувати рухи дитини особливо в поєднанні з мовленнєвим завданням.

субота, 6 червня 2020 р.

Знайомство дітей раннього віку з казкою за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Суміна Наталія Миколаївна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного 
навчального закладу №1

Знайомство дітей раннього віку з казкою
 за допомогою ігрового посібника "Театр на фартушку"

Мета: впроваджувати нову форму роботи з дітьми, створювати умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формувати життєву компетентність, активну творчу поведінку в різних видах театральної діяльності. Вчити дітей розуміти зміст коротеньких народних казок, викликати емоційний відгук, спонукати до повторення слів, фраз, речень, виконання дій відповідно до тексту. Збагачувати мовленнєвий словник дитини, відтворювати зміст знайомих казок.

Театр на фартушку можна використовувати для розповідання казок, вивчення віршів, на заняттях з сенсорного виховання та, навіть образотворчої діяльності.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник "Пальчикові кроки"

Лебедєва Марина Михайлівна,
вихователька  групи раннього віку
ЗДО №148 “Катруся"
м. Миколаєва

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник 
"Пальчикові кроки"

Мета: створити позитивний емоційний настрій; формувати уявлення про форму, величину та колір; розвивати пізнавальний інтерес, тактильні відчуття, дрібну моторику рук; виховувати доброзичливе ставлення один до одного; активізувати мовний розвиток; розучування текстів з використанням “пальчиків” стимулює мову, просторове мислення, увагу.

Формування сенсорно-пізнавальних уявлень у дітей раннього віку. Ігровий посібник "Цікавий будиночок"

Аманська Наталя Миколаївна,
вихователька групи раннього віку
Єланецького ЗДО №1 “Ромашка”


Формування сенсорно-пізнавальних уявлень у дітей раннього віку. Ігровий посібник "Цікавий будиночок"

Мета: вчити дітей групувати предмети за певними сенсорними ознаками: кольором, величиною, формою. Розвивати відчуття та сприймання (зорові, тактильні). Залучати до сенсорних дидактичних ігор, різноманітних дій з предметами та іграшками.
Актуальність сенсорного розвитку сучасної дитини раннього віку розглядають вчені, педагоги, психологи, які справедливо вважають, що сенсорне виховання є однією з базових компетентностей дитини раннього віку та обов’язковим складником розвитку дитини.
Базовий компонент дошкільної освіти виокремлює сенсорний розвиток як основу формування всіх ключових компетентностей дитини дошкільного віку.
Зокрема, освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу. Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати здобуті знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення. Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях».

Розвиток мовлення дітей раннього віку засобами художнього слова та килимка “Галявина іграшок”

Кулик Олена Іванівна, 
вихователька КЗ ЦРД  ГАРМОНІЯ»
м. Южноукраїнськ

Розвиток мовлення дітей раннього віку 
засобами художнього слова та 
 килимка
“Галявина іграшок”

Мета: Розвиток самостійності і ініціативи дітей, пізнавальних інтересів і творчих здібностей, інтелектуальний розвиток на основі практичних дій, творчого потенціалу в ігровій діяльності, провадження нової форми роботи, формування життєвої компетенції.

Дидактичний посібник використовується для занять з сенсорного виховання; розповідання утішок, віршів, загадування загадок. 

Дидактичний посібник розвиває допитливість, пізнавальну мотивацію, уяву, творчу активність; збагачує і активізує словниковий запас; розвиває види сприйняття: зорове, слухове, тактильне, рухове; удосконалює координацію, розвиває дрібну моторику.

Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку за системою Марії Монтессорі

Руденко Олена Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО № 17, м. Миколаєва

Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку за  системою Марії Монтессорі

Виховання відчуттів – один з базових принципів системи Марії Монтессорі, що ґрунтується на засадах антропології, фізіології, анатомії та психології. Велике значення сенсорного виховання вчена пояснює тим, що саме з відчуттів починається відображення дитиною дійсності, тобто відчуття є початковим джерелом усіх знань людини про світ і про себе.

Сенсорне виховання ( від лат. «Sensus» - почуття, відчуттів) дитини. 

М. Монтессорі, не лише видатний педагог, а й антрополог, зазначала: у маленької дитини сенсорна сфера далеко не досконала, в результаті чого в її свідомості виникають не зовсім точні образи предметів та явищ навколишнього світу. Саме тому для задоволення потреб дитини в розвитку відчуттів і для дослідження навколишнього середовища вона створила унікальні сенсорні матеріали – своєрідні еталони тих чи інших ознак предметів навколишнього світу.

пʼятниця, 5 червня 2020 р.

Формування творчих здібностей у дітей раннього віку за допомогою нетрадиційних технік малювання

Хрипун Ольга Анатоліївна,
  вихователька групи раннього віку
Березнегуватського  ЗДО №1 «Сонечко

Формування творчих здібностей у дітей раннього віку
 за допомогою нетрадиційних технік малювання 

Дошкільний вік – це сензитивний період для розвитку у дітей продуктивної діяльності:  малювання, ліплення, аплікації і конструювання. У них маля може висловити своє ставлення до навколишнього світу,розвинути творчі здібності, а також усне мовлення та логічне мислення.

Розвиток творчої активності особистості є одним із найбільш актуальних завдань суспільства. Сучасній людині насамперед потрібно оволодівати інструментарієм професійної діяльності. Це може бути творчі вміння, стратегії й тактики. Тому розвиток творчих здібностей є ключовим завданням освіти дітей дошкільного віку.

Розвиток мовлення дітей раннього віку засобом ігротренінгу "Розвиваємо пальчики"

Нестеренко Вікторія Михайлівна,
вихователька ЦРД  "Гармонія"
м. Южноукраїнська  

 Розвиток мовлення дітей раннього віку засобом ігротренінгу
"Розвиваємо пальчики" 
                      
Розвитку загальної та дрібної моторики дитини необхідно  приділяти увагу, розпочинаючи з раннього віку.
Вчені довели, що рухливі імпульси пальців рук впливають на формування «мовленнєвих» зон і позитивно діють на кору головного мозку дитини. Різноманітні дії руками, пальчикові ігри стимулюють процес мовленнєвого і розумового розвитку дитини.
Заняття та ігри, спрямовані на розвиток моторики зап’ястя  і пальців рук, зараз особливо популярні.
У роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук.

Розвиток мовлення дитини раннього віку за допомогою дихальних вправ


Архіпова  Наталя  Владиславівна,

вихователька групи  раннього віку
закладу  дошкільної освіти № 64
м. Миколаєва

Розвиток мовлення дитини раннього віку за допомогою дихальних вправ.
 Ігровий посібник « Чарівне дихання»

Мета: розвивати правильне дихання у дітей раннього віку згідно дихальних  вправ, що тісно  пов’язане з подальшим розвитком мовлення і  загальним розвитком дітей,  спрямоване на всебічний розвиток особистості в цілому.

Дихальні вправи, які будуть глибше розкриті далі, з цього посібника можуть  бути використані  на прогулянках, на свіжому повітрі, у перервах між іншими заняттями. Використання дихальної гімнастики(вправ) формує у дітей правильно поставлене дихання правильно і чітко поставлене мовлення, що є важливим фактором у розвитку дітей раннього віку.

Формування у дітей раннього віку навичок ліплення. Ігровий посібник "Пластилінові картинки"

Берікул Олена Віталіївна
вихователька молодшої групи
Олександрівського ДНЗ № 1 “ Вербичка “ 

Формування у дітей раннього віку навичок ліплення. Ігровий посібник "Пластилінові картинки".         

   Посібник для занять “Ліплення з пластиліну”  з дітьми раннього віку за програмою “Дитина”

Мета посібника:
Продовжувати формувати у дітей зацікавленість образотворчою діяльністю. Викликати емоційний відгук на зміст занять з образотворчого мистецтва. Стимулювати ініціативність дітей під час занять образотворчим мистецтвом. Формувати вміння використовувати різні техніки малювання.
Розширювати діапазон прийомів ліплення, навчати основам аплікації.

вівторок, 24 березня 2020 р.

Група 57. Фізінструктори ЗДО

З 30.03.2020 по 10.04.2020 у МОІППО мало відбутися навчання фізінструкторів закладів дошкільної освіти  у групі 57.

У зв'язку з ситуацією, що склалася в країні, навчання буде відбуватися у дистанційно-очному режимі.

Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронаврусу COVID-19 Наказ МОН № 406 від 16.03.2020 року

На Google Диску МОІППО створено теки для слухачів груп, в яких викладачі розмістили навчальні матеріали для самостійного опрацювання  та завдання, які слухачі мають виконати під час дистанційного етапу навчання з 30.03. по 03.04.2020. Доступ до теки групи 57 надається для перегляду за електронними адресами, які були надані слухачами під час реєстрації.

понеділок, 23 березня 2020 р.

Група 54. Вихователі ЗДО (Ранній вік)

З 30.03.2020 по 10.04.2020 у МОІППО мало відбутися навчання вихователів закладів дошкільної освіти з проблеми "Ранній вік" у групі 54.

У зв'язку з ситуацією, що склалася в країні, навчання буде відбуватися у дистанційно-очному режимі.

Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронаврусу COVID-19 Наказ МОН № 406 від 16.03.2020 року

На Google Диску МОІППО створено теки для слухачів груп, в яких викладачі розмістили навчальні матеріали для самостійного опрацювання  та завдання, які слухачі мають виконати під час дистанційного етапу навчання з 30.03. по 03.04.2020. Доступ до теки групи 54 надається для перегляду за електронними адресами, які були надані слухачами під час реєстрації.

вівторок, 17 березня 2020 р.

Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти в умовах Нової української початкової школи

Початкова школа виростає із дошкілля.
О.Я. Савченко
Глобальні зміни, що відбуваються в світовій спільноті, висувають нові, вищі вимоги до всієї системи сучасної освіти.
Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова у країні системи неперервної освіти.
Серед заходів, спрямованих на скорішу адаптацію України до європейських освітніх стандартів, формування вітчизняної системи навчання впродовж усього трудового життя, підвищення її якості, можна виокремити освітню реформу Нова українська школа.
Зміни в житті суспільства зумовили зміни і в соціальному замовленні щодо дошкільної ланки освіти як основи становлення життєвої компетентності дитини. Цілі закладу дошкільної освіти спрямовані на загальний розвиток та підготовку дитини до навчання в школі, а початкова ланка освіти на цій основі має більш конкретні і об’ємні цілі – розвиток особистості, освітні результати, здатність до самовираження, виховання ціннісного ставлення.