Єдина Країна! Единая Страна!

середа, 2 лютого 2022 р.

Пригоди Жолудя

Пригоди Жолудя

(Формування базової якості особистості  - самосвідомість)
Породіна Олена Юріївна
вихователька Миколаївського 
дошкільного навчального закладу № 22 «Ялинка»

У одному великому лісі, де ростуть великі дерева, гарні квіти та запашні трави стояв дуб.

Жив – був на ньому маленький жолудь. Він був жовтого кольору, а шапочка була у нього коричнева. Жолудець милувався собою та радів всьому на світі. 

 Одного разу, а була вже осінь, подув сильний вітер. Гілочки на дубі захитались, і наш жолудець  звалився  прямо на травичку яка під ним росла. Він дуже здивувався, трохи злякався, але так як ставився до всього доброзичливо швидко заспокоївся. Мені у тут непогано, подумав він. Я тут не один, он і інші жолуді  з нашого дуба. Будемо мешкати разом, тут. І ось лежить він так і думає: все добре, тільки хочеться зрозуміти, навіщо я тут. 

Снігур

Снігур

Історія спрямована на розвиток базових якостей самосвідомості, самооцінки, шанобливого ставлення до природи

Сосненко Ольга Василівна,
вихователька Миколаївського 
закладу дошкільної освіти № 85

У парку поблизу будинку, гуляючи,  дідусь Василь часто  приходив на одне й те саме місце.  Тут росла велика ялина, берізка, а поруч кущі шипшини. Підійде дідусь до ялини, зупиниться, підніме голову догори. Стоїть довго. Спостерігає. Що ж там? 

Допитлива білочка

Допитлива білочка 

(розвиток креативності та допитливості)

Кравченко Валентина Іванівна, вихователь  Бандурського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів зі структурним дошкільним підрозділом Мигіївської сільської ради Первомайського району Миколаївської області

У одному осінньому лісі одного разу трапилася така пригода.
Жила – була білочка  Намистинка. У неї була руденька шубка, великий пухнастий хвостик. Намистинка дуже любила гратися зі своїми друзями. А ще вона була дуже працьовита та кмітлива. Цілу осінь білочка запасала собі на зиму горішки, шишки та яблука. 

Маленькй помічник

Маленький помічник

сторі для дітей дошкільного віку, 
для пояснення базової якості - милосердя


Олійник Оксана Олександрівна
Миколаївський дошкільний навчальний заклад № 78 «Росинка»

В одному селі жила бабуся. Вона була вже старенька. Діти її давно виросли і поїхали в місто. Тільки онуки влітку приїжджали провідати бабусю.

По сусідству жив хлопчик Дмитрик. Він приходив на подвір’я до бабусі і грався з її онуками. Бабуся пригощала їх смачними запашними яблуками і стиглими вишнями. Але настала осінь, і онуки роз’їхалися. А за нею і холодна, сніжна зима.

Пустотливий Андрійко

Пустотливий Андрійко


сторі спрямовано на розвиток базової якості - чуйність


Саладзе Анна В'ячеславівна,
вихователь дошкільного навчального закладу № 83 комбінованого типу
м. Миколаїв

У далекому краї, у невеличкому селі стояла непримітна хатинка. Але вона була дуже охайна та світла.

Жила в тій хатинці родина: тато, мама та їхній син Андрійко. Йому було 7 рочків. Був дуже розумним та кмітливим хлопчиком, але неслухняним. Батько був дуже суворим. Він його завжди сварив, коли той не виконував прохання, пустував.

Пригоди автомобіля Пижика

Пригоди автомобіля Пижика

Історія спрямована на розвиток безпечності, уважності 

Івершина Наталя Сергіївна, вихователь Миколаївського закладу дошкільної освіти № 64 «Барвінок» 
Миколаївської міської ради

У великому та мальовничому місті Миколаєві, жив – був автомобільчик Пижик. Пижик був автомобільчиком-малюком, який нещодавно з'явився у місті, і ще погано знав вулички міста. Та й водієм Пижик був ще молодим, та не досвідченим. Але Пижик так радів, що міг їздити вуличками міста, що скакав немов коник, йому хотілось мчати швидше, бути спритнішим.

Яка честь така й подяка

Яка честь така й подяка 

(казка на розвиток шанобливого ставлення до оточуючих)

Горносталь Наталія Вікторівна,
вихователька комунального закладу дошкільної освіти
«Пролісок», Арбузинської ОТГ 


Сонце світить спозаранку, Будить ніжно промінцями.

Білі хмарки пропливають

-         З добрим ранком!, - всіх вітають.
Прокидаються мурашки  і жучки, і хробачки.
Пташки пісню заспівали,  всім здоров'я побажали.
Просто ці слова прості зрозумілі не для всіх.
«Добрий день» казати  треба Знаєм добре ми усі.
Одні кажуть раз за разом, Інші ходять мов німі.

Кмітливе Мишеня

Кмітливе Мишеня 

(Історія спрямована на розвиток креативності, активності, ініціативності, справедливості) 

Ульянова Ірина Борисівна
вихователька початкової школи №2 
Миколаївської міської ради Миколаївської області

У чарівному лісі в дуже затишній норі під великим старим деревом жило-було мишеня Чіз. Це було дуже миле та привітне мишеня. І в нього була одна слабкість -  велика тяга до сиру. Особливо йому подобався дозрілий, ароматний, солодко-солоний сир, з великими дірками. За шматочок улюблених ласощів Чіз готовий був зробити будь-що.

вівторок, 7 грудня 2021 р.

Праця у природі та самообслуговування у групі раннього віку ЗДО

Праця у природі та самообслуговування у групі раннього віку ЗДО

Ткач Валентина Сергіївна,
вихователь Грейгівського ЗДО «Веселка»

Щоб дитина не стала тільки споживачем духовних та матеріальних благ, важливо змалечку прилучати її до праці. Малюк має переконатися: саме в праці створюються всі життєві блага та пізнаються найважливіші життєві цінності: обов’язок, гідність, совість, чесність, щастя. Коли дитина бачить результати своєї  праці, вона усвідомлює себе творцем. 
Йдеться про формування шанобливого ставлення до праці людей, виховання вже маленьких дітей переконання, що праця – це важка  справа, яка за жодних  умов не може бути легкою. І саме тому все що здобувається власними силами  викликає почуття гордості та самоцінності власного «Я».

Дидактичні ігри як засіб мовленнєвого розвитку дітей раннього віку

Дидактичні ігри як засіб мовленнєвого розвитку дітей раннього віку

Лукашевич Тетяна Артеміусівна, 
вихователь Грейгівського ЗДО “Веселка” 

Формування та становлення мовного розвитку у перші роки життя дитини впливає на все її подальше життя. Своєчасне і повноцінне оволодіння мовленням є першою важливою умовою становлення у житті дитини здорової психіки та гармонійного розвитку. Своєчасне - це розпочате з перших хвилин життя дитини, повноцінне - значить достатнє за об'ємом мовленнєвого матеріалу, яке спонукає дитину до оволодіння мовленням в повній мірі його можливостей на кожному віковому періоді. Розуміння мови оточуючих і особисте активне мовлення супроводжує усі діяльності дитини. Адже від рівня розвитку мовлення дитини залежить успішність забезпечення цілей,  її комунікації з іншими учасниками взаємодії.

Сюжетна гра як засіб розвитку мовлення та соціалізації дітей раннього віку


Сюжетна гра як засіб розвитку мовлення та соціалізації дітей раннього віку

Гроза Тетяна Ярославівна,
групи раннього віку
ЗДО №65 м. Миколаєва

Однією з актуальних проблем в педагогіці і світі в даний час є проблема соціального розвитку дитини. 
Адже саме в дошкільному віці відбувається становлення людини, здатної гармонійно і ефективно адаптуватися до мінливого соціального середовища. Соціальний розвиток дитини полягає в процесах соціалізації та індивідуалізації, відбувається занурення дитини і в предметний світ, і в соціальний простір відносин через спілкування з близькими, оточуючими людьми, з однолітками.

Емоційний розвиток дітей раннього віку засобами театральної діяльності

Емоційний розвиток дітей раннього віку засобами театральної діяльності

Трофімова Марія Станіславівна
вихователь ЗДО №118 “Соколятко”
м. Миколаєва

Працюючи в закладі дошкільної освіти  вже близько п'ятнадцяти  років, я звернула увагу на те, що театральна діяльність розвиває емоційну сферу дошкільників, допомагає розвитку комунікативних здібностей, засвоєнню нових вимог і правил, корекції особистісних рис дітей. За допомогою театру діти морально і емоційно збагачуються, пізнають навколишній світ, себе та інших людей, реалізують творчий потенціал.
У наш час розвитку емоційної сфери дитини приділяється не так багато уваги, на відміну від її інтелектуальному розвитку. Сучасні умови суспільства, нестабільність в сімейних відносинах, недостатнє спілкування і увага з боку батьків призводять до загострення чутливості дитини, підвищення рівня тривожності, ускладнень в спілкуванні, труднощів у вираженні своїх емоцій.

Вплив предметно-ігрового середовища на сенсорний розвиток дитини раннього віку

Вплив предметно-ігрового середовища на сенсорний розвиток дитини раннього віку  

Златовчена Людмила Іванівна
ЗДО № 12
м. Миколаїв

Сенсорний розвиток - це розвиток у дитини процесів сприйняття та уявлень про предмети й явища навколишнього світу. Дитина з’являється на світ із готовими органами чуттів: у неї є очі, вуха, її шкіра наділена чутливістю, яка дозволяє відчувати предмети, тощо. Це лише задатки для  сприйняття навколишнього світу.

Сенсорне виховання - це основа пізнання світу, першою сходинкою якого є чуттєвий досвід. Успішність розумового, фізичного, естетичного виховання значною мірою залежить від рівня сенсорного розвитку дітей, тобто від того наскільки досконало дитина чує, бачить, відчуває оточуюче. Чим менша дитина, тим більше значення в її житті має чуттєвий досвід.

Вплив розвивальних ігор на розвиток мовлення дітей раннього віку

Вплив розвивальних ігор на розвиток мовлення дітей раннього віку

Болтач Людмила Василівна
вихователь ЗДО №125
м. Миколаєва
 
Розвиток дитини починається з перших місяців життя.  Основною діяльністю дітей раннього  віку  - є гра, через яку і відбувається знайомство та сприймання навколишнього середовища.
Дитина  з раннього  віку знайомиться  з оточуючим світом та здатна діяти більш усвідомлено, тому цей період вважається сприятливим для розвитку та навчання. Розвиваючі ігри для дітей 1-3 років мають певну спрямованість - вивчення кольорів, форм,  наслідування звуків тварин, а це сприяє  розвитку  мовлення. Також в цей період слід пам'ятати про розвиток дрібної моторики. Для цього ідеально підходять пазли, кубики, пірамідки, застібки, ляльки, м’які іграшки та м’які книжки з малюнками, які також  мають великий   вплив на розвиток мовлення. Велику популярність на сьогодні здобули так звані "бізіборди," в яких компонуються завдання різного типу, закріплені на одній панелі.

понеділок, 6 грудня 2021 р.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку за допомогою ігрової діяльності

Сенсорний розвиток дітей раннього віку за  допомогою ігрової діяльності

Кухар-Онишко Валентина Григорівна
м. Миколаїв
ЗДО №93 «Ювілейний»
 
Раннє дитинство дитини характеризується постійним процесом пізнання навколишнього світу. Це нам дорослим все давно відомо і знайоме, а маленькі діти роблять найважливіші відкриття у своєму житті. Дитина пізнає світ за допомогою органів почуттів, ось чому йому мало побачити і почути, але потрібно ще помацати і навіть спробувати. У педагогіці процес освоєння навколишнього світу через відчуття і сприйняття називається сенсорним розвитком.

У дошкільній  педагогіці  дидактичні  ігри та вправи з давніх-давен вважалося основним засобом сенсорного виховання. На них майже повністю покладається  завдання  формування сенсорного розвитку дитини: знайомство з формою, розміром, кольором, простором, звуком. 

Роль дидактичної гри у формуванні особистості дитини раннього віку

Роль дидактичної гри у формуванні особистості дитини раннього віку

 Коваленко Ірина Анатолыъвна, 
вихователь Троїцького ЗДО

Особистість – це дитина з позитивним образом «Я». Навчання, виховання і розвиток дитини як особистості відбувається в діяльності. Тому я як педагог маю створити всі умови для різних видів діяльності. Для дітей раннього віку провідною стає предметна діяльність. З дітьми раннього віку, я тільки почала працювати, маю маленький досвід, але мені хочеться дізнатися і навчитися більше. Думаю, що гра – є основним видом діяльності дитини, у процесі якої розвивається символічна функція, уява, фантазія, формуються базові засоби особистості. Гра – це чарівна «скринька» за допомогою якої можна навчити малюка мислити, розуміти довкілля. Думаю, що в ранньому віці засвоєння нових знань у грі відбувається набагато успішніше ніж на заняттях. 

У нашому садочку достатньо іграшок, дидактичних ігор, та ігрового матеріалу для успішного освітнього процесу. Усі діти грають у «когось» або «у щось».

Використання оздоровчих технологій з метою активізації рухової активності дітей раннього віку

Використання оздоровчих технологій з метою активізації рухової активності дітей раннього віку

Тиньо  Сніжана Михайлівна,
вихователь Добренського ЗДО № 7 “Лелеченя”

Турбота про життя і здоров'я дітей – це найважливіша праця вихователя. Від стану здоров'я, життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, віра в свої сили. На сьогоднішній день найбільш актуальним  у роботі ЗДО є питання фізкультурно – оздоровчої роботи, основною задачею якої – є укріплення здоров’я , вдосконалення фізичного розвитку дитини, розвитку рухової активності. І починати цю роботу слід з дітьми раннього віку, оскільки фундамент здоров’я людини формується вже у ранньому віці. 

Театрально-ігрова діяльність як засіб мовленнєвого розвитку дитини раннього віку

 Театрально-ігрова діяльність, як засіб мовленнєвого розвитку дитини раннього віку      

Романенко Ольга Володимирівна, 
вихователь ЗДО №64 “Барвінок”,
м. Миколаїв 

Вивчення рідної мови починається з раннього віку сім’ї і вдосконалюється вже в закладі дошкільної освіти. Одним із продуктивних напрямів в дошкільному закладі з розвитку мовлення визнано театралізовану діяльність. Вона виступає як специфічний вид дитячої активності і є одним з найулюбленіших видів творчості малюків. 
Театр - це найкращий засіб спілкування людей. Все життя дитини насичене грою. У грі дитина не тільки отримує інформацію про навколишній світ, а й вчиться взаємодіяти з ним.

Дидактична гра як засіб сенсорного виховання дітей раннього віку

Дидактична гра, як засіб сенсорного виховання дітей раннього віку

Ткачук Валентина Володимирівна, 
вихователь ЗДО №2 Золотий ключик
 м. Снігурівка

У ранньому віці в дитини є потреба у грі і її потрібно задовольнити, тому що граючи, вона навчається і пізнає життя.                                                      
Я працюю підмінним вихователем в групі раннього віку за Освітньою програмою дітей від 2 до 7 років “Дитина” відповідно до Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція). Під час опрацювання методичної літератури та програми, дійшла висновку, що ранній вік - найсприятливіший час для сенсорного виховання, без якого неможливе нормальне формування розумових здібностей дитини.

Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор Марії Монтессорі

Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор Марії Монтессорі

Олефір Ольга Олександрівна, 
вихователь ЗДО № 128 м. Миколаєва

У свою педагогічну роботу з дітьми раннього віку, я вирішила впроваджувати елементи методики італійського педагогі Марії Монтессорі, і поставила собі мету: створити необхідне розвивальне середовище для самовиховання, саморозвитку та самонавчання та напрацювати добірки ігор й вправ для формування сенсорно пізнавальної активності дітей. Тому впроваджую у роботу з дітьми систему сенсорних вправ Марії Монтессорі.
Ці  вправи розвивають почуття дотику, тактильні відчуття, навчаючи дітей бачити руками.