Єдина Країна! Единая Страна!

вівторок, 1 жовтня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

 Михайлюк Юлія Володимирівна
ЗДО 117 " Калинонька "
Вихователь
Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Тема: Складання описової розповіді на тему "Їжак"

Програмовий зміст: навчити дітей складати оисову розповідь, користуючисьмнемотаблицею; вправляти дітей у звуковимові звуку "Ф" в позиції тихо, середньо, голосно;вводити в активний словник дітей прикметники, вчити утворювати пестливі слова (сіренький, кругленький...); сприяти розвитку пізнавального інтересу до живої природи; уточнити набуті раніше знання дітей про їжака; розвивати зв'язне мовлення, виховувати бережлвлення до живої природи.

Матеріали:іграшка їжак; мішечок з фруктами, овочами та ягодами; мнемотаблиця
Хід заняття                                                                            
1.Організаційний момент.                                                                                                                   
До нас сьогодні завітав один гість, але хто він ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку про       нього:  Маленький, сіренький,дуже любить яблучка, грушки і грибочки   
І замість шапки в нього голочки.
Хто ж це, дітки? ( їжак )
Так, дітки, це їжачок.А який їжачок?( запитання та відповіді дітей ).
2.Основна частина.
Дітки, послухайте вірш про їжачка:
Їжачок- хитрячок
Із голок та шпичок
Пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
Він гуляє по ліску
Натикає на голки
Груші, яблука, сливки.
І до себе на обід
Він скликає цілий рід.   ( П. Воронько )
Бесіда за змістом вірша (як автор називає їжака? , що пошив собі їжочок? із чого їжак пошив собі піджачок? ) Запитання і відповіді дітей.
Діти, а що ви знаєте про їжачка? Де він живе? (У лісі) А хто ще живе у лісі? (Відповіді дітей) А як одним словом можна назвати тварин, що живуть у лісі? (Дикі) 
Так, їжачок- дика тварина. А що полюбляє їсти їжак?(Відповіді дітей) Молодці, дітки. Але
їжачок полюбляє їсти не тільки ягоди, фрукти та овочі. Їжаки ще їдять шкідливих комах, іноді змій та мишей. Так їжачок приносить велику користь природі. 
Гра Давайте з вами пограємо у гру. Ось у мене мішечок із різними смаколиками, ви будете діставати із нього один предмет, називати і казати чи може їсти це їжак.
Діти по черзі дістають та називають ягоди, фрукти та овочі, допоки не трапляються цибуля та часник.
Дітки, їжачок не їсть часник та цибулю. Якщо він їх скуштує, то може захворіти, тому їжачки ніколи не їдять часник та цибулю!
Звуконаслідування Дітки, а у їжаків своя мова. Вони між собою розмовляють і розуміють одне одного. Їжачок каже "Ф-ф-ф". По різному може казати: тихо, середньо, голосно.Спробуйте і ви розмовляти як їжачки( Діти промовляють звук "Ф" у позиції тихо, потім середньо і голосно)
Складання загадок А можливо, хтось із вас знає загадки про їжаків? (відповіді дітей)
В мене шубка з голочок,
В мене сіра спинка,
Ніс, як чорний п'ятачок,
Очі - намистинки.

Дивний звірьок, круглий як колобок.

Гострі колючки стирчать із клубочка,
Не пошиєш ти ними сорочку.

А давайте спробуємо самі скласти загадку про їжака! Діти пропонують свої варіанти.                  ( Маленький, кругленький і дуже колючий ).Молодці, діти.
3. Мнемотаблиця
Тепер ми можемо скласти розповідь про їжачка. У цьому нам допоможе ця таблиця:

4.Підсумок
Хто приходив до нас у гості?
Про кого ми складали загадки?
Про кого ми складали розповідь за таблицею? (Відповіді дітей).
                                   
                                                                                                                                                    
                                                                   

Немає коментарів: