З 1 вересня 2019 року Нова українська школа прийде у всі другі класи початкової школи України. Мета цієї публікації - познайомити вчителів інформатики, які будуть реалізувати інформатичну освітню галузь за Державни стандартом початкової освіти (2018 року) у других класах початкової школи, з нормативною базою НУШ.
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Концепція НУШ
ЗМІСТ ОСВІТИ У ВИМІРІ СЬОГОДЕННЯ. ПРИНЦИПИ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ. ЗМІСТ ОСВІТИ: ОСВІТНІ ГАЛУЗІ
Путівник за новим державним стандартом початкової загальної освіти
Принципи державного стандарту
Путівник за новим державним стандартом початкової загальної освіти
Принципи державного стандарту
Навіщо взагалі потрібен Державний стандарт?
Державний стандарт початкової загальної освіти визначає, що саме мають знати й уміти учні по закінченню певного циклу навчання (2 та 4 класи), окреслює ідейні засади та принципи навчально-виховного процесу, логіку його організації тощо.
Користуючись Стандартом, вчителі зможуть розробляти свої навчальні програми та курси на основі інтеграції предметів.
Адже Стандарт визначає спільні очікувані результати, які учень має досягнути за певний період. А шляхи досягнення цих результатів – тобто навчальні програми – можуть бути різними.
На основі Стандарту, у МОН України затвердили 2 Типові освітні програми для 1–2 класів НУШ а також організували забезпечення загальноосвітніх начальних закладів навчально-методичними комплектами.
Конструктор навчальних програм
Як читати і розуміти Стандарт?
Він містить ряд скорочень і термінів, які необхідні для розуміння.
У Стандарті для кожної освітньої галузі спершу вказується загальна ціль, на реалізацію якої спрямовані “загальні очікувані результати” (ЗОР) та “конкретні очікувані результати” (КОР). Ці загальні цілі виписані одразу після назви освітньої галузі.
Візьмімо приклад з інформатичної галузі: 4 ІФО 1.2-5
Відповідний конкретний очікуваний результат (КОР) виглядає ось так: наводить приклади того, що дані можна представляти та зберігати більш ніж одним способом чи кодуванням.
Отже, це вимоги для учня, який закінчує 4 клас саме з інформатичної освітньої галузі (ІФО). Цей КОР спрямований на реалізації загальної цілі ІФО номер 1.
ЗОР – номер 2.
Ціль номер 1 тут звучить так: “Знаходить, подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем”.
ЗОР номер 2 такий: “Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання проблем, творчого самовираження”.
Інформатична освітня галузь стосується не лише вивчення інформатики. Але й роботи з різними видами інформації, етичної поведінки з нею та безпеки. Зокрема, дитина має регулювати час сидіння за пристроями, розрізняти приватну та публічну інформацію, порівнювати сильні та слабкі паролі.
Дитина зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дата), цитує та вказує джерела інформації, прогнозує наслідки плагіату в щоденному житті та онлайн.
Учень обирає відповідні носії інформації, створює документи для її поширення, вдосконалює зовнішній вигляд документів, використовуючи можливості комп’ютерних програм, створює прості мультимедійні продукти за допомогою вчителя, налаштовує елементи комп’ютерної програми для створення зображень та усуває прості несправності (перезавантажити комп’ютер, перевірити наявність мережі тощо).
Типова програма (О. Я. Савченко)
Конструктор навчальних програм
Як читати і розуміти Стандарт?
Він містить ряд скорочень і термінів, які необхідні для розуміння.
У Стандарті для кожної освітньої галузі спершу вказується загальна ціль, на реалізацію якої спрямовані “загальні очікувані результати” (ЗОР) та “конкретні очікувані результати” (КОР). Ці загальні цілі виписані одразу після назви освітньої галузі.
Візьмімо приклад з інформатичної галузі: 4 ІФО 1.2-5
Відповідний конкретний очікуваний результат (КОР) виглядає ось так: наводить приклади того, що дані можна представляти та зберігати більш ніж одним способом чи кодуванням.
Отже, це вимоги для учня, який закінчує 4 клас саме з інформатичної освітньої галузі (ІФО). Цей КОР спрямований на реалізації загальної цілі ІФО номер 1.
ЗОР – номер 2.
Ціль номер 1 тут звучить так: “Знаходить, подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем”.
ЗОР номер 2 такий: “Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання проблем, творчого самовираження”.
Інформатична освітня галузь стосується не лише вивчення інформатики. Але й роботи з різними видами інформації, етичної поведінки з нею та безпеки. Зокрема, дитина має регулювати час сидіння за пристроями, розрізняти приватну та публічну інформацію, порівнювати сильні та слабкі паролі.
Дитина зазначає авторство власних робіт (прізвище, ім’я, дата), цитує та вказує джерела інформації, прогнозує наслідки плагіату в щоденному житті та онлайн.
Учень обирає відповідні носії інформації, створює документи для її поширення, вдосконалює зовнішній вигляд документів, використовуючи можливості комп’ютерних програм, створює прості мультимедійні продукти за допомогою вчителя, налаштовує елементи комп’ютерної програми для створення зображень та усуває прості несправності (перезавантажити комп’ютер, перевірити наявність мережі тощо).
Типова програма (О. Я. Савченко)
Методичні рекомендації для вчителів-учасників всеукраїнського експерименту за темою "Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту постакової загальної середньої освіти" щодо викадання навчальних предметів у 2 класі закладах освіти у 2018/2019 навчальному році
Модельна програма "Я досліджую світ" (з сайту МОН) - Пілотування 2 класу НУШ
Підручники з інформатики для другого класу з 2019 року
«Я досліджую світ» 2 клас (авт. Морзе, Н. В.; Барна, О. В.) 2 ч-2019.
«Я досліджую світ» 2 клас (авт. Корнієнко, М.М.; Крамаровська, С.М.; Зарецька, І.Т.) 2 ч-2019
«Я досліджую світ» 2 клас (авт. Вдовенко В. В.; Котелянець Н. В.; Агєєва О. В.) 2 ч-2019
Планування з інформатики для 2 класу пілотних шкіл. Орієнтовне календарно-тематичне планування для 2 пілотного класу із урахуванням обов'язкових результатів навчання здобувачів освіти нового Державного стандарту початкової освіти
Поурочне планування з інформатики у 2 класі за оновленою програмою (2016 р.) до підручників усіх авторів на 2018-2019 навчальний рік
На урок. Вебінар. Інтерактивні технології в освіті.
Наталія Гущіна. Путівник світом цифрових технологій
Викладання інформатики в початковій школі
Інформатика в початковій школі (Мій диск)
Модельна програма "Я досліджую світ" (з сайту МОН) - Пілотування 2 класу НУШ
Підручники з інформатики для другого класу з 2019 року
«Я досліджую світ» 2 клас (авт. Морзе, Н. В.; Барна, О. В.) 2 ч-2019.
«Я досліджую світ» 2 клас (авт. Корнієнко, М.М.; Крамаровська, С.М.; Зарецька, І.Т.) 2 ч-2019
«Я досліджую світ» 2 клас (авт. Вдовенко В. В.; Котелянець Н. В.; Агєєва О. В.) 2 ч-2019
Планування з інформатики для 2 класу пілотних шкіл. Орієнтовне календарно-тематичне планування для 2 пілотного класу із урахуванням обов'язкових результатів навчання здобувачів освіти нового Державного стандарту початкової освіти
Поурочне планування з інформатики у 2 класі за оновленою програмою (2016 р.) до підручників усіх авторів на 2018-2019 навчальний рік
На урок. Вебінар. Інтерактивні технології в освіті.
Наталія Гущіна. Путівник світом цифрових технологій
Викладання інформатики в початковій школі
Інформатика в початковій школі (Мій диск)
Немає коментарів:
Дописати коментар