Єдина Країна! Единая Страна!

субота, 26 жовтня 2013 р.

Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів

Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів

Кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (далі – КІІКТ, кабінет) призначений для формування інформаційно-освітнього і культурного середовища, яке створюється з використанням апаратно-програмних засобів інформаційно-комунікаційних технологій та інших сучасних засобів навчання.

Положення визначає:
  • призначення та основні напрями роботи КІІКТ загальноосвітніх навчальних закладів;
  • порядок створення кабінету;
  • матеріально-технічне оснащення кабінету;
  • навчально-методичне забезпечення кабінету;
  • засади керування роботою.
Основною метою створення КПКТ є забезпечення належних умов для проведення навчально-виховного процесу та розв’язання загальноосвітнім навчальним закладом завдань, визначених цілями та змістом освіти відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти.
За новим Державним стандартом початкової освіти в цьому навчальному році розпочалося вивчення інформатики у 2 класі. А чи відповідають наші комп’ютерні класи цим вимогам, які так чітко прописані у Положенні про кабінет інформатики? Мабуть більшість погодяться, що ці класи не відповідають віковим особливостям наших другокласників.
Працюючи в кабінетах інформатики для старшокласників, ми будемо намагатися забезпечувати в дітей:
  • формування в учнів сучасної інформаційної картини світу;
  • формування умінь і навичок використання інформаційних технологій як важливої складової продуктивної діяльності громадянина в сучасному інформаційному суспільстві;
  • формування творчої особистості, розвиток в учнів теоретичного мислення, пам’яті, уяви;
  • виховання підростаючого покоління, спрямованого на формування в учнів високих гро­мадянських і моральних якостей.
Але в яких умовах? Меблі не відповідають зросту дітей. Школярі не можуть виконати елементарної правильної постави під час сидіння за партою: сидіння в стільця широке, тому не зручно спертися на спинку; ноги не дістають до підлоги, що також впливає на поставу.
В Положенні велика увага приділяється матеріально-технічному оснащенню кабінету. Ми мабуть можемо тільки мріяти про таке повне забезпечення кабінетів. В класах не вистачає комп’ютерів, а деякі просто застарілі... Великим плюсом для проведення уроків є проектор, але це також мрії.
Вчителю слід приділяти велику увагу дотримань дітьми правил поводження у комп’ютерному класі.

Правила роботи учнів у кабінеті інформаційно-комунікаційних технологій:

1. Кабінет обладнано складними і дорогими технічними засобами, які вимагають акуратної роботи та бережного відношення, тому, заходячи до кабінету, слід одразу займати відведене місце, не виконувати ніяких дій з обладнанням без дозволу учителя. 
2. На робочих місцях розташовано обладнання, яке має складові, що працюють під високою напругою. Необережне поводження з апаратурою може призвести до травм. Тому суворо заборонено:
  • вмикати і вимикати апаратуру без вказівки учителя;
  • торкатися роз’ємів з’єднувальних кабелів та самих кабелів;
  • торкатися екрана та тильної частини монітора;
  • переміщувати увімкнені складові обчислю­вальної системи (системний блок, монітор тощо);
  • класти будь-які предмети на системний блок; монітор, клавіатуру;
  • приносити та використовувати носії даних (дискети, компакт-диски) без дозволу вчителя.
3. Не дозволяється знаходитись у кабінеті і виконувати будь-які роботи (прибирання приміщення також) без присутності відповідальної особи – завідувача кабінету, учителя, лаборанта.
4. Не дозволяється працювати з клавіатурою та маніпулятором «миша» брудними або вологими руками.
5. Запам’ятайте, де знаходиться вогнегасник, аптечка. При появі запаху горілого одразу ж сповістіть про це викладача.
6. До початку роботи і ввімкнення апаратури:
  • переконайтесь у відсутності видимих  пошкоджень обладнання робочого місця;
  • сядьте так, щоб лінія погляду проходила приблизно через центр екрана, відстань від очей до екрану повинна бути не менше 50 см, учні, які мають окуляри для постійного носіння по­винні працювати за комп’ютером у них, якщо лікарем не вказано іншого;
  • розташуйте зошит, ручку, навчальні посібники на столі у відведених місцях,
  • поправте розміщення клавіатури, маніпуляторів («мишки», джойстика) таким чином, щоб було зручно працювати;
  • дії по вмиканню апаратури виконуйте тільки за командою викладача і тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями.
7. Робота на комп’ютері вимагає постійної зосередженості, чітких дій, самоконтролю, напруження зору, тому не можна розпочинати роботу, при недостатньому освітленні та поганому самопочутті.
8. Протягом роботи за комп’ютером суворо дотримуйтесь викладених вище правил, слідкуйте за вказівками вчителя. 
9. Якщо під час роботи виникає:
  • аварійна зупинка, яка супроводжується виведенням на екран повідомлення про несправність, слід це повідомлення запам'ятати (або записати) і повідомити викладача (лаборанта);
  • якщо робота апаратури починає супроводжуватись незвичними звуками, світінням аварійних індикаторів тощо, слід припинити роботу і повідомити викладача.
  • При роботі учнів за комп’ютеризованими робочими місцями вони не повинні вставати,  коли до класу заходить будь-який відвідувач.
10. Завершення роботи з апаратурою:
  • вимикати апаратуру дозволяється тільки у послідовності, передбаченій відповідними інструкціями і за вказівкою викладача;
  • після вивантаження операційної системи і зупинки роботи комп'ютера, слід вимкнути живлення системного блоку, або переконатись у його автоматичному вимкненні, вимкнути інші складові апаратного забезпечення.
11. У кабінеті категорично заборонено прий­мати їжу, користуватись розпилювачами пар­фумів, лаків для волосся тощо. Не слід користуватись мобільними телефонами.
12. Суворе дотримання цих правил дозволяють уникнути шкоди здоров’ю, зберегти обладнання.
Примітка: «Правила...» необхідно розмножити у кількості, достатній для фронтального ознайомлення з ними групи учнів (15-20 примірників).


Немає коментарів: