Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 23 березня 2020 р.

Група 54. Вихователі ЗДО (Ранній вік)

З 30.03.2020 по 10.04.2020 у МОІППО мало відбутися навчання вихователів закладів дошкільної освіти з проблеми "Ранній вік" у групі 54.

У зв'язку з ситуацією, що склалася в країні, навчання буде відбуватися у дистанційно-очному режимі.

Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронаврусу COVID-19 Наказ МОН № 406 від 16.03.2020 року

На Google Диску МОІППО створено теки для слухачів груп, в яких викладачі розмістили навчальні матеріали для самостійного опрацювання  та завдання, які слухачі мають виконати під час дистанційного етапу навчання з 30.03. по 03.04.2020. Доступ до теки групи 54 надається для перегляду за електронними адресами, які були надані слухачами під час реєстрації.

вівторок, 17 березня 2020 р.

Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти в умовах Нової української початкової школи

Початкова школа виростає із дошкілля.
О.Я. Савченко
Глобальні зміни, що відбуваються в світовій спільноті, висувають нові, вищі вимоги до всієї системи сучасної освіти.
Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова у країні системи неперервної освіти.
Серед заходів, спрямованих на скорішу адаптацію України до європейських освітніх стандартів, формування вітчизняної системи навчання впродовж усього трудового життя, підвищення її якості, можна виокремити освітню реформу Нова українська школа.
Зміни в житті суспільства зумовили зміни і в соціальному замовленні щодо дошкільної ланки освіти як основи становлення життєвої компетентності дитини. Цілі закладу дошкільної освіти спрямовані на загальний розвиток та підготовку дитини до навчання в школі, а початкова ланка освіти на цій основі має більш конкретні і об’ємні цілі – розвиток особистості, освітні результати, здатність до самовираження, виховання ціннісного ставлення.

неділя, 15 березня 2020 р.

Групи 45-46. Наступність дошкільної та початкової освіти на засадах Нової української школи

З 16.03.2020 по 19.03.2020 у МОІППО мало відбутися навчання вихователів закладів дошкільної освіти з проблеми "Наступність дошкільної та початкової освіти на засадах Нової української школи" у групах 45-46.

У зв'язку з ситуацією, що склалася в країні, навчання слухачок цих груп буде відбуватися у дистанційно-очному режимі.

Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронаврусу COVID-19

Наказ МОН № 406 від 16.03.2020 року

На Google Диску МОІППО створено теки для слухачів груп, в яких викладачі до 17 березня 2020 розміщують навчальні матеріали для самостійного опрацювання  та завдання, які слухачі мають виконати під час дистанційного етапу навчання з 16.03. по 03.04.2020. Доступ до тек груп 45-46 надається для перегляду за електронними адресами, які були надані слухачами під час реєстрації. 

середа, 12 лютого 2020 р.

Відзначення Дня безпечного Інтернету на Миколаївщині 11 лютого 2020 року

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Відповідно до листа Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти № 134/16-5 від 03.02.2020 року «Про відзначення Дня безпечного Інтернету 2020 у закладах загальної середньої освіти Миколаївської області» 11 лютого 2020 року було проведено День безпечного Інтернету під гаслом «Разом для найкращого Інтернету» (Safer Internet Day).

четвер, 3 жовтня 2019 р.

Тематичне заняття з розвитку мовлення

Тематичне заняття
з розвитку мовлення (граматика)
у середній групі
Вихователь
Коломацька Ірина



Тема: «Допоможемо звірятам»

 Мета: * вчити дітей утворювати складні прикметники способом складання  двох слів    (довговухий,     короткохвостий довгохвостий);
 * вправляти у вживанні присвійних прикметників, утворених від іменників (заячі, вовчі) та у відмінюванні  іменників, що позначають назви  диких тварин у знахідному відмінку однини;
* закріплювати вміння правильно вживати назви мам дитинчат тварин у родовому відмінку однини;
* удосконалювати вміння вживати іменники, що означають назви дитинчат тварин у однині;  
* розвивати увагу, пам'ять, активне мовлення;
* виховувати вміння співчувати та бажання надавати допомогу.

вівторок, 1 жовтня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

 Михайлюк Юлія Володимирівна
ЗДО 117 " Калинонька "
Вихователь
Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Тема: Складання описової розповіді на тему "Їжак"

Програмовий зміст: навчити дітей складати оисову розповідь, користуючисьмнемотаблицею; вправляти дітей у звуковимові звуку "Ф" в позиції тихо, середньо, голосно;вводити в активний словник дітей прикметники, вчити утворювати пестливі слова (сіренький, кругленький...); сприяти розвитку пізнавального інтересу до живої природи; уточнити набуті раніше знання дітей про їжака; розвивати зв'язне мовлення, виховувати бережлвлення до живої природи.

Матеріали:іграшка їжак; мішечок з фруктами, овочами та ягодами; мнемотаблиця

понеділок, 30 вересня 2019 р.

Заняття з логіко-математичного розвитку

Мелкозьорова Діана Юріївна
вихователь АрбузинськогоНВК - ЗНЗ Іст. ДНЗ "Пролісок"


Підсумкове заняття з логіко-математичного розвитку
Тема:   «Лист від Королеви Математики»

Мета: продовжувати вчити складати і розв’язувати приклади за малюнком. Поглибити знання дітей що до послідовності днів,які складають тиждень. Закріпити пори року,назви місяців. Вправляти у порядковій лічбі парами,трійками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, виконуючи графічний диктант. Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками,визначаючи ці ознаки та орієнтуючись за схемою. Формувати самостійність у пошуку відповідей,спонукати дітей помічати недоліки в роботі однолітків,виявляти взаємодопомогу, виховувати кмітливість та допитливість.

Конспект заняття "Увага всім - діти на дорозі"


Солдатова Валентина Іванівна

Арбузинський НВК - ЗНЗ І ст.ДНЗ "Пролісок"
Вихователь 


Тема: “УВАГА ВСІМ – ДІТИ НА ДОРОЗІ”

Мета : виявити рівень готовності дошкільнят вирішувати дорожньо-транспортні ситуації; закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності; удосконалювати вміння розрізняти дорожні знаки; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання; учити діяти відповідно правил, діяти за сигналом; закріпляти уявлення про призначення світлофора, його сигнали. Удосконалити вміння вирізувати частини круглої форми; викликати позитивні емоції під час образотворчої роботи. Виховувати бережливе ставлення до свого життя.

неділя, 29 вересня 2019 р.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

Іванова Алеся Анатоліївна

Вихователь ЗДО "Колосок"
с. Мартинівка
Вознесенський район

Тема заняття: Звуковий аналіз слова.
Знайомство з буквою "Д".

Програмовий зміст: Розширити знання дітей про сім'ю; мамині руки невтомні, працьовиті, ніжні, лагідні, а дитячі долоньки мамині помічники. Вчити дітей розуміти зміст оповідання, висловлювати судження, роботи виводи. Формувати вміння будувати речення, визначати кількість слів у ньому, ділити слова на склади, чути звук "Д" у слові, визначати його місце. Навчання дітей звуковому аналізу слова, розвивати словесно - образне мислення, довільну увагу і пам'ять, фонетичний слух.
Матеріал:
Демонстраційний: презентація "Десять робітників" М. Коцюбинського, іграшка Дракончик, картка для звукового аналізу слова"долоні", схема речення, картини на тему "Мама прибирає", "Мама прасує", "Ніжні долоні мами", кубики. Презентація до дидактичної гри "Працьовиті долоні моєї матусі".
Роздатковий: фішки з умовними позначеннями звуків (голосного, приголосного), емблеми кольорових драконів, схеми речень, графічне зображення букви "Д"- звука (Д), робоча картка "Знайди і обведи".


Конспект заняття з розвитку мовлення (елементи грамоти) для дітей старшого віку

Ступа Юлія Сергіївна

м. Вознесенськ
 КДНЗ №2 "Сонечко"
Вихователь


Тема: «Подорож в країну грамоти»

Спрямованість змісту: Навчання грамоти

Вікова група: Старший дошкільний вік

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Мета: Закріпити з чого складається мова, речення, слово, склад. Закріпити вивчені букви. Тренувати в умінні складати з букв склади, ділити слова на склади, виділяти голосні і приголосні звуки, читати склади, знаходити перший і останній звуки в словах, по першим і останнім звукам читати слова. За допомогою словесних ігор розвивати фонематичний слух, мислення, винахідливість, швидкість реакції. Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати з букв слова і складати речення по схемі. Тренувати в умінні узгоджувати прикметники з іменниками.

Конспект заняття з розвитку мовлення в групі раннього віку

 Кабанчук Ірина Юріївна  
м. Миколаїв, ЗДО №140 «Малятко»
Вихователь 


Тема: «Подорож Колобка»

Програмовий зміст:

Граматика: Вчити дітей будувати прості речення, погоджувати слова в реченні в роді, числі і відмінку; правильно вживати в реченні прийменники: на, під.

Словник: Продовжити збагачувати словник дітей іменниками (вовк, заєць, їжак, лисиця, миша), прикметниками (довгі, сіренька, маленький). Виховувати уважність, посидючість.

Матеріал: набір іграшок (колобок, їжак, зайчик), ялинка, макет дерева, листя, хатинка, площинні картинки звірят, геометричні фігури.

Попередня робота: читання казки «Колобок», розглядання картинок, дидактичні ігри «Дикі тварини», «Хто що їсть?».

Розвиток мовлення в старшій групі

Мельнікова Людмила Володимирівна
м. Миколаїв, ЗДО № 118 «Соколятко»


Заняття з навчання складання розповіді
за серією сюжетних картин на основі
казки М. Пляцковського
«Ромашки в січні»

Програмовий зміст:
Лексика
Збагачувати словник словами – ознаками літніх та зимових явищ;вправляти дітей в доборі прикметників  та дієслів до заданих слів.
Граматика
Вчити правильно вживати іменники з прикметниками, іменники з дієсловами;  вправляти дітей в складанні складносурядних зі сполучником «а», та складнопідрядних речень зі сполучниками « тому що».
Зв’язне мовлення
формувати  вміння зв’язно, послідовно описувати зображене, вчити дітей  відповідати на запитання,будувати колективну розповідь за сюжетними картинами,  вмінню давати характеристику героям картин; розвивати увагу, логічне мислення.

субота, 28 вересня 2019 р.

Тематичне заняття з розвитку мовлення

         Сапунарова Оксана
м. Миколаїв
ДНЗ №133 "Золота рибка"


Тема: Дикі тварини навесні

Мета: вчити вживати присвійні прикметники, узгоджуючи їх у роді та числі із словами назвами частин тіла тварин; складати речення із прийменниками місця. Удосконалювати вміння вживати іменники у Р.в. та З.в. однини, будувати речення, узгоджуючи слова у роді, числі та відмінку. Закріплювати навички узгодження іменників (назв дитинчат) із числівниками у роді та числі. Розширити знання дітей про сезонні зміни у природі та житті тварин навесні, про способи їх харчування. Розвивати пам'ять, увагу, чуття мови. Виховувати доброзичливі стосунки, бажання допомагати природі.
Словник: ведмежий, лисячий, їжаковий, вовчий, білячий.
Матеріали: листівка від зайчика, запрошення для тварин,  лісова галявина і силуети тварин із фетру, ілюстрації до гри «Чий,  чия, чиї?», картки «Скажи скільки», «Фразовий конструктор».

четвер, 26 вересня 2019 р.

Підсумкове заняття з логіко – математичного розвитку в старшій групі


Задорожко Тетяна Василівна
Вихователь


Міколаїв ДЗО 5«Салют перемоги»



Тема: Казкова рукавичка

Програмовий зміст: 
Вдосконалювати лічбу в межах десяти (прямий та зворотній рахунок) 
формувати вміння порівнювати дві множини,встановлювати між ними рівність та  нерівність; закріпити знання про геометричні фігури та вміння оперувати ними.
Розвивати логічне мислення. Сприяти розвиткові психічних процесів: мислення, пам’яті, уяви, уваги. Виховувати бажання працювати самостійно і готовність прийти на   допомогу.

середа, 25 вересня 2019 р.

Заняття з розвитку мовлення в старшій групі


                                     Савіна Тетяна Георгіївна 
Зеленогайський ЗДО "Сонечко"
Шевченківської ОТГ
Вихователь
Тема: Ходить гарбуз по городу
Програмовий зміст: Продовжувати збагачуватиз знання дітей про осінні дари природи, їх користь для здоров’я людини; учити описувати предмети за малюнком; вчити дітей відгадувати загадки, збагачувати лексику назвами фруктів та овочів; закріпити узагальнюючі поняття – фрукти, овочі; добирати синоніми; розвивати зв’язне мовлення дітей, логічне мислення, творчу уяву; виховувати організованість, цікавість до музичних творів, уміння працювати у групі.
Словник: активізувати словник дітей словами-назвами овочів, фруктів, ягід; уточнити вживання узагальнюючих слів фрукти, овочі, ягоди; ввести нове слово — городина.
Матеріал: загадки про овочі; макети городу, саду, лісу; наголівники овочів та фруктів для дітей; муляжі овочів, ягід, фруктів, кошик, дві каструлі, серветки, ложки, салатниця, гарбуз, пісня Лисенка В.В. «Осінь господиня», українська народна дитяча пісня «Ходить гарбуз по городу».

неділя, 22 вересня 2019 р.

Інтегроване заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування (художня література) у старшій групі

Шокот Олена Русланівна

Котляревський ЗДО 
(ясла-садок)
"Барвінок"
Вітовського району,
 Миколаївської області 


Тема: Великдень подорожує

Мета: продовжувати розширювати і систематизувати знання дітей про традиції святкування Великодня, зокрема з різновидами писанкарства в Україні; розвивати пам'ять, мислення, уважність, зв’язне мовлення, творчість, креативність, ейдетичні здібності – тактильну чутливість, дрібну моторику; закріпити вміння диференціювати основні кольори; виховувати повагу до народних звичаїв, обрядів.
Зв’язне  мовлення: закріплювати вміння дітей заучувати вірш за допомогою мнемотаблиці.
Граматика: закріпити  вміння  дітей доречно  використовувати  в мовленні  дієслова  теперішнього  і минулого часу,утворювати множину  іменників.
Звукова  культура: формувати у дітей  інтонаційну  виразність  мовлення, розвивати  вміння  відтворювати у мовленні  власний емоційний стан.

четвер, 19 вересня 2019 р.

Тематичне заняття з розвитку мовлення(старша група)

Алфімова Лариса 

ДНЗ№128 м.Миколаїв


Тема: Плазуни. Звуки [л ] [л’] 

Мета: Закріплювати вміння робити правильно дих та видих та змінювати силу за вказівкою вихователя, повторити вправи артикуляційної гімнастики. Удосконалювати  вміння визначати спільний звук в словах.

Закріпити правильну вимову звука [л], вміння диференціювати твердий приголосний [л] та м’який [л’], знаходити їх місце у слові. Розвивати фонематичний слух, пам’ять та увагу.


Обладнання:малюнок пароплава, хамелеона, предметні малюнки;паперові кораблі;  запис гудка пароплава,вітру. 

вівторок, 17 вересня 2019 р.

Підсумкове заняття в корекційній групі

Дроник Світлана 
м.Миколаїв ЗДО №2


Тема: Квест – гра «Шукаємо сюрприз від Кролика»

Мета:
· визначити які знання  і вміння отримали діти про оточуюче середовище на кінець навчального року, систематизувати знання дітей за темою «Весна»;
·   закріпити знання про птахів (диких і свійських), розрізняти і називати їх; розвивати слухове сприйняття, зв’язне мовлення, вміння застосовувати свої знання на практиці;
·     прививати інтерес до нової форми ігрової діяльності (квест  - гра); формувати вміння працювати в колективі;
·      виховувати витримку, наполегливість, інтерес до народних традицій святкування Великодня.
Матеріал: конверти; ілюстрації із зображенням Великоднього Кролика; ілюстрації із зображенням птахів (диких і свійських); пори року весни, зими, осені; продавця; м’яча, барабана;  яйце із зображенням ляльки, розрізане на 4 частини; ребриста дошка, 2 гімнастичні лави, палиці; кошик з дерев’яними яйцями.

неділя, 2 червня 2019 р.

Особливості викладання предмету "Я досліджую світ" НУШ


У 2018-2019 навчальному році предмет Нової української школи "Я досліджую світ можна було викладати за 1 із 15 запропанованн их підручників.
6 - за програмою НУШ 1 (3 години на тиждень)
9 - за програмою НУШ 2 (7 годин на тиждень)
Методичні рекомендації щодо викладання в початковій школі у 2018/2019 навчальному році. Додаток
до листа Міністерства освіти і науки України
від  03. 07. 2018 р. № 1/9-415
«Я досліджую світ»

У першому класі інтегрований предмет «Я досліджую світ». Типова освітня програма з цього предмета дає змогу вчителеві самостійно обирати й формувати інтегрований та автономний спосіб подання змісту із освітніх галузей Стандарту, добирати дидактичний інструментарій, орієнтуючись на індивідуальні пізнавальні запити і можливості учнів (рівень навченості, актуальні стани потреб, мотивів, цілей, сенсорного та емоційно-вольового розвитку). Особливого значення в дидактико-методичній організації навчання надається його зв’язку з життям, з практикою застосування здобутих уявлень, знань, навичок поведінки в життєвих ситуаціях. Обмеженість відповідного досвіду учнів потребує постійного залучення й аналізу їхніх вражень, чуттєвої опори на результати дослідження об’єктів і явищ навколишнього світу.

понеділок, 27 травня 2019 р.

Концепція НУШ

Велике слово – ШКОЛА! Це скарб найкращий кожного
народу, це ключ золотий, що розмикає пута несвідомо-
сті, це шлях до волі, до науки, до добробуту. У вселюд-
ському житті тільки той народ і бере перемогу, який
має найкращу школу.
Софія Русова

Н. М. Бібік. - Київ : Літера ЛТД, 2018. - 160 с.

ВИКЛИКИ, ЩО СТОЯТЬ ПЕРЕД ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ
Виклики часу зумовили розроблення Концепції «Нова українська школа» – документа, який проголошує збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.
Які ж нерозв’язані проблеми вітчизняної системи освіти та її основоположної ланки – початкової освіти – стали поштовхом для прийняття реформаторських рішень?