З 24.11.2014 - по 12.12.2014 в МОІППО проходять курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів зі спецкурсом "Ранній вік"
Навчально-тематичний план освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчально-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного вітчизняного рівня розвитку дошкільної освіти.
Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей раннього віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми цього віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури освітньо-виховного процесу відповідно до сучасних державних документів; формування інформаційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрогенних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.
Курси спрямовані на розвиток творчості вихователів ДНЗ, ініціативності, самостійності мислення, гуманного ставлення до вихованців, вміння здійснювати власний вибір методик, інноваційних технологій, форм роботи, уміння свідомо адаптувати інформацію до умов роботи в ДНЗ.
План є диференційований за рівнем професійної кваліфікації і досвіду працівника. Такий розподіл здійснено на підставі кваліфікаційних категорій вихователів ДНЗ та педагогічних звань.
Навчальний план розрахований на 162 години: з яких 108 годин аудиторних, 54 – на самостійну роботу. Важливим компонентом плану є наявність циклів: соціально-гуманітарного, професійного та діагностико-аналітичного. Кожний цикл має своє значення в навчально-тематичному плані освітньої діяльності підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів.
Соціально-гуманітарному і діагностико-аналітичному циклам відведено по 10% від загальної кількості годин, відповідно професійний цикл займає 80% навчальних годин. Усі цикли включають інваріантну та варіативну складові. Інваріантна – стала складова, у варіативній передбачено спецсемінари та спецкурси за вибором.
Цикл соціально-гуманітарних дисциплін розрахований на 36 годин: із них 10 аудиторних , 26 – самостійна робота. Метою соціально-гуманістичного модуля є оволодіння філософсько-методологічними основами педагогіки і психології, принципами гуманізації і демократизації освіти, умовами для розвитку і самореалізації особистості; засвоєння знань щодо нормативно-правового забезпечення освіти.
На цикл професійних дисциплін відводиться 108 годин: із них 88 аудиторних, 20 годин – самостійна робота слухачів.
Його зміст передбачає оновлення професійних знань із теорії та методик навчання, виховання та розвитку дітей раннього віку; педагогічної інноватики та сучасної педагогічної психології, планування освітнього процесу, ознайомлення з педагогічним досвідом.
Діагностико-аналітичний цикл розрахований на 18 годин: із них 10 аудиторних, 8 – самостійна робота. Діагностико-аналітичний цикл є інваріантний. Передбачені в ньому форми контролю та діагностики дають можливість слухачу, спираючись на результати вхідного діагностування, вивчити необхідний курс, реалізувати набуті знання й вміння під час виконання і захисту індивідуальних або колективних творчих проектів та на вихідному комплексному діагностуванні.
Важливе місце в підвищенні професійного рівня вихователів ДНЗ займає самостійна робота, яка здійснюється в ході виконання авторських, групових чи колективних творчих проектів.
Ранній вік (з року до трьох) – особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення в розвитку малюка. Зважаючи на те, що заклала природа, розвиток та становлення особистості у цей час відбувається дуже стрімко й залежить від соціальних умов, у яких зростає малюк. Впровадження особистісно орієнтованої освіти в практику роботи груп раннього віку дошкільних навчальних закладів потребує від педагогів розуміння та засвоєння її змісту, набуття ними вміння реалізувати окреслені завдання цієї освіти. Вона вимагає від педагога особистісно орієнтованого підходу до дітей, тісної взаємодії з їхніми родинами.
Так склалося, що, коли мова йде про те, щоб поділитися практичним досвідом власної роботи - вихователю простіше предоставити конспект заняття ніж розповісти про організацію повсякденного буття малюка у дошкільному навчальному закладі.
Але ж заняття складають лише 30 хвилин у щоденному перебуванні малюка в ДНЗ. Іньші 8-10 годин насичені для педагога та групи малят не меньш важливими справами, під час яких відбувається розвиток малечі, формування у них корисних навичок, уміння взаємодіяти з дорослим та однолітками тощо.
Саме про повсякденне буття вихователя та групи малюків в умовах дошкільного навчального закладу й плануємо розповісти у колективному проекті " Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище".
Немає коментарів:
Дописати коментар