вівторок, 1 червня 2021 р.
Розвиток творчих здібностей дитини старшого дошкільного віку за допомогою ТРВЗ
четвер, 20 травня 2021 р.
Використання ігор з розвивально-пізнавальними завданнями для сенсорного розвитку дітей раннього віку
Зміни в нашому суспільстві обумовили суттєві зміни у системі дошкільної освіти, які висвітили багато нерозв'язаних і нових проблем. Одна з проблем, це проблема сенсорного розвитку, яке направлено на формування повноцінного сприйняття навколишнього середовища, служить основою пізнання світу, стає все більш актуальною.
Сенсорний розвиток дитини - розвиток її відчуттів і сприймання, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення у просторі, а також запах, смак.
вівторок, 18 травня 2021 р.
Формування сенсорних еталонів за допомогою дидактичних ігор і вправ
Формування сенсорних еталонів за допомогою дидактичних ігор і вправ
Одне з основних моїх завдань, як сучасного педагога – створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного та духовного розвитку кожної дитини. Для того щоб правильно та ефективно організувати роботу, зокрема з сенсорного виховання необхідно знати основи сенсорного розвитку дітей.
Сенсорний розвиток - це розвиток у дитини процесів сприйняття і уявлень про предмети і явища навколишнього світу.
Осередок ознайомлення з природою у групі раннього віку ЗДО
Першою ланкою в системі суспільного екологічного виховання в Україні є дошкільна освіта. Сучасна дитина живе у створеному людством навколишньому середовищі, в якому люди, природний і соціальний світ взаємопов’язані. Роз’яснювати значення діяльності людей у навколишньому середовищі, формувати в дитини певне розуміння про необхідність допомагати природі та примножувати її багатства є завданням вихователя.
Екологічне виховання – одне із основних напрямків в системі освіти і важливу роль у екологічному вихованні дошкільників відіграє особистісно-орієнтований, доброзичливо-емоційний стиль спілкування з дітьми, розуміння вихователем самоцінності і стану природного довкілля. Такий стиль спілкування вихователя з дітьми допоможе дітям краще засвоювати доступні для їх віку екологічні знання і застосовувати їх у самостійній діяльності.
Розвиток мовлення та творчих здібностей дітей засобами театралізованої діяльності
Розвиток мовлення та творчих здібностей дітей засобами театралізованої діяльності
Мовлення – це не тільки засіб спілкування, а й знаряддя мислення, творчості, носій пам'яті, інформації. Виразність мови розвивається протягом усього дошкільного віку: від мимовільної емоційної – у малюків, до інтонаційної – у дітей середньої групи і до мовної виразності – у дітей старшого дошкільного віку.
понеділок, 17 травня 2021 р.
Вплив театрального осередку на художньо-мовленнєвий розвиток дітей раннього віку
Вплив театрального осередку на художньо-мовленнєвий розвиток дітей раннього віку
Одним з найважливіших надбань дитини раннього віку є оволодіння рідною мовою. Мова - це не тільки засіб спілкування, а й знаряддя мислення, творчості, носій пам'яті, інформації та ін. Виразність мови розвивається протягом усього дошкільного віку: від мимовільної емоційної - у малюків, до інтонаційної мовної - у дітей середньої групи і до мовної виразності мови - у дітей старшого дошкільного віку. Для розвитку мови необхідне створення таких умов, в яких кожна дитина міг би проявити свої емоції, почуття, бажання і погляди не соромлячись присутності сторонніх слухачів. До цього важливо привчати ще в ранньому дитинстві. У цьому величезну допомогу можуть надати театралізовані ігри. Вони завжди радують дітей і користуються у них незмінною любов'ю.
неділя, 16 травня 2021 р.
Вплив дидактичних ігор на сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку
Значення сенсорного розвитку в ранньому дитинстві важко переоцінити. Саме у перші три роки життя дитини активно розвиваються його органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку малюків є сенсорно-пізнавальний розвиток, який надає безпосередній вплив на його естетичне, розумове і фізичне виховання.
Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор
Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор
Фізичний розвиток двтей раннього віку завжди був пріоритетним напрямом у дошкільній педагогіці. Цей розділ передує іншим, бо має першочергове значення для повноцінного становлення особистості дитини. Саме своєчасна й організована відповідно до природних закономірностей рухова активність дитини закладає основи для подальшого ефективного її розвитку за іншими напрямами освітньої діяльності.
Лише здорова дитина може максимально зреалізувати весь свій особистісний потенціал у навчанні, трудовій діяльності та соціальних проявах. Саме таке розуміння проблеми фізичного виховання потребує від педагогів усвідомлення значущості формування у молодого покоління необхідності дотримання здорового способу життя, позитивного і зацікавленого ставлення до фізичної культури, її популяризації серед дітей та дорослих.
Вплив народознавчого осередка на розвиток патріотичних почуттів дітей раннього віку
Вплив народознавчого осередка на розвиток патріотичних почуттів дітей раннього віку
Реалізація державності залежить від дієвої державницької позиції кожного громадянина. Тому найголовнішим завданням суспільства завжди було, є і буде виховання поколінь гуманістів і патріотів, для яких найвищим ідеалом є єдність особистих та національно-державних інтересів.
У нашій країні зростають вимоги до виховання і навчання підростаючого покоління. Так, однією з найважливіших педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля.
Вплив лялькового театру на розвиток емоційної сфери дітей раннього віку
Вплив лялькового театру на розвиток емоційної сфери дітей раннього віку
Театр – один з самих демократичних видів мистецтва для дітей, він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології, пов’язані з художньою освітою та вихованням дітей.
Вплив образотворчого середовища на розвиток творчих здібностей дітей раннього віку
Вплив образотворчого середовища на розвиток творчих здібностей дітей раннього віку
У оновленій редакції БКДО - 2021, як Державного стандарту дошкільної освіти, мистецько-творчу компетентність визначено як здатність дитини практично реалізовувати свій художньо-естетичний потенціал для отримання бажаного результату творчої діяльності на основі розвинених емоцій та почуттів, емоційно-ціннісного ставлення до різних видів мистецтва, елементарно застосовувати мистецькі навички в життєвих ситуаціях, під час освітньої та самостійної діяльності.
Важливим завданням сьогодення є становлення творчо активної особистості, здатної вносити прогресивні зміни в життя суспільства, здійснювати вибір, ставити й розв'язувати проблеми, бути винахідливими, мати творчу уяву.
субота, 15 травня 2021 р.
Соціально емоційний розвиток дитини раннього віку за допомогою настільного лялькового театру
Соціально емоційний розвиток дитини раннього віку за допомогою настільного лялькового театру
Соціально – емоційний розвиток особистості дошкільника є одним із найважливіших чинників загального розвитку дошкільників, визначає глибокі зміни в його емоційній сфері. Якщо у ранньому віці емоції зумовлювались безпосередньо оточуючими впливами, Внаслідок появи опосередкованості емоцій, вони стають більш узагальненими, усвідомленими, керованими. Вони здійснюється у всіх видах діяльності й покликані забезпечити виховання дитини з перших років життя. У процесі такого виховання в дитини розвиваються гуманні почуття, формуються етичні уявлення, навички культурної поведінки, соціально-суспільні якості, повага до дорослих, відповідальне ставлення до доручень, уміння дружно гратися й трудитися, справедливо оцінювати свої вчинки й оцінювати дії інших дітей.
пʼятниця, 14 травня 2021 р.
Формування навичок практичного життя з використанням елементів методики Марії Монтессорі
Формування навичок практичного життя з використанням елементів методики Марії Монтессорі
Сьогодні, у час реформування освіти, педагоги дедалі частіше звертаються до спадщини Марії Монтессорі, адже в ній втілені головні принципи, до яких ми прагнемо – дитиноцентризм, індивідуалізація, комплексний підхід. Важливе місце у Монтессорі-системі займає предметно-маніпулятивна діяльність малюків, у якій гармонійно розвиваються всі складові психіки дитини і формуються базові якості особистості – самостійність і незалежність.
«Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини,- пише М. Монтессорі, - оточення дитини – це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприймання дитини, а не на суму його можливостей».
Особливе місце у предметно-ігровому середовищі відводиться дидактичним,розвивальним матеріалам, які використовуються цілеспрямовано та спонукають до роздумів. Монтессорі-матеріали своєю структурою та логічною послідовністю сприяють сенсорному розвитку.
Використання обладнання на заняттях фізичної культури у групі раннього віку ЗДО за методикою М. М. Єфименка
Використання обладнання на заняттях фізичної культури у групі раннього віку ЗДО за методикою М. М. Єфименка
Здоров`язберігаючі технології - це система заходів, що включає взаємозв`язок і взаємодію всіх факторів освітнього середовища спрямованих на збереження здоров`я дітей на всіх етапах їх навчання і розвитку. Вони найбільш значущі серед усіх відомих технологій за ступенем впливу на здоров`я дітей. Головна їх ознака - використання психолого - педагогічних прийомів, методів, підходів до вирішення виникаючих проблем. Їх запровадження - це вимога сьогодення.
Формування уявлень про сенсорні еталони у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор
Унаочнення як фактор розуміння змісту казок дітьми раннього віку
Унаочнення як фактор розуміння змісту казок дітьми раннього віку
Казка для маленької дитини – перша сходинка пізнання світу. Виховне і пізнавальне значення казки в житті дитини надзвичайно велике. Саме через казку можна реалізувати багато навчальних, розвивальних завдань. Казка – сильний інструмент в руках вихователя дитячого садка, тому що за допомогою казки ми вчимо слухати: розвивається слухова увага, розуміння мови, звукове сприйняття, виховується уміння чітко вимовляти слова, фрази. Розвиваємо уміння пізнавати світ, порівнювати та спів ставляти. Казка допомагає формуванню свідомості, морально – етичних якостей, життєвих цінностей, гуманних почуттів, вчить співпереживати, жаліти, допомагати слабшим. За допомогою казки розвиваємо мислення, увагу, пам'ять, уяву.
У групі раннього віку діти вже цілеспрямовано запам’ятовують казку. Формується вміння вести нескладний діалог з дорослим, розвивається зв’язне мовлення, діти вчаться вживати образні вирази, епітети, порівняння. Казка – це міміка обличчя та жести, естетичні відчуття, артистизм, почуття гумору, сміх і радість. Казка – це неповторна, рідна українська мова.
Пальцевий живопис як засіб розвитку дрібної моторики та естетичного сприйняття дітей раннього віку
Вплив театру на розвиток творчих здібностей та емоційної сфери дітей раннього віку. Театр на фартусі
Вплив предметно-ігрового середовища на соціалізацію дітей раннього віку під час сюжетних ігор
Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор
Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор
Ранній вік (з року до трьох) - особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення для розвитку дитини. Зважаючи на те, що заклала природа, розвиток та становлення особистості у цей час відбувається дуже стрімко й залежить від соціальних умов, у яких зростає малюк. Працюючи з дитиною раннього віку, вихователь має пам’ятати, що це - найоптимальніший період для розвитку сенсорики, моторики й мовлення дитини. Розвиток дитини неможливо відокремлювати від її поведінки та практичної діяльності, з одного боку, та навчання - з другого. Для 2-3-річної дитини провідним видом діяльності, тобто тієї діяльності, під час якої максимально повно розвиваються всі психічні процеси (сприймання, уявлення, пам’ять, мислення, мовлення, уява, увага),- є предметно-маніпулятивна. Тобто, для того, щоб щось сприйняти, зрозуміти, запам’ятати малюк має побачити, почути, відчути предмет на дотик, смак, нюх. Це і складає предмет сенсорного виховання малят. Чим більше аналізаторів дитини задіяно під час знайомства з властивостями предметів, що оточують малюка, тим ефективніше відбувається розвиток сприймання дитини.