пʼятниця, 14 травня 2021 р.
Формування уявлень про сенсорні еталони у дітей раннього віку засобами дидактичних ігор
Унаочнення як фактор розуміння змісту казок дітьми раннього віку
Унаочнення як фактор розуміння змісту казок дітьми раннього віку
Казка для маленької дитини – перша сходинка пізнання світу. Виховне і пізнавальне значення казки в житті дитини надзвичайно велике. Саме через казку можна реалізувати багато навчальних, розвивальних завдань. Казка – сильний інструмент в руках вихователя дитячого садка, тому що за допомогою казки ми вчимо слухати: розвивається слухова увага, розуміння мови, звукове сприйняття, виховується уміння чітко вимовляти слова, фрази. Розвиваємо уміння пізнавати світ, порівнювати та спів ставляти. Казка допомагає формуванню свідомості, морально – етичних якостей, життєвих цінностей, гуманних почуттів, вчить співпереживати, жаліти, допомагати слабшим. За допомогою казки розвиваємо мислення, увагу, пам'ять, уяву.
У групі раннього віку діти вже цілеспрямовано запам’ятовують казку. Формується вміння вести нескладний діалог з дорослим, розвивається зв’язне мовлення, діти вчаться вживати образні вирази, епітети, порівняння. Казка – це міміка обличчя та жести, естетичні відчуття, артистизм, почуття гумору, сміх і радість. Казка – це неповторна, рідна українська мова.
Пальцевий живопис як засіб розвитку дрібної моторики та естетичного сприйняття дітей раннього віку
Вплив театру на розвиток творчих здібностей та емоційної сфери дітей раннього віку. Театр на фартусі
Вплив предметно-ігрового середовища на соціалізацію дітей раннього віку під час сюжетних ігор
Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор
Сенсорне виховання у ранньому віці за допомогою дидактичних ігор
Ранній вік (з року до трьох) - особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення для розвитку дитини. Зважаючи на те, що заклала природа, розвиток та становлення особистості у цей час відбувається дуже стрімко й залежить від соціальних умов, у яких зростає малюк. Працюючи з дитиною раннього віку, вихователь має пам’ятати, що це - найоптимальніший період для розвитку сенсорики, моторики й мовлення дитини. Розвиток дитини неможливо відокремлювати від її поведінки та практичної діяльності, з одного боку, та навчання - з другого. Для 2-3-річної дитини провідним видом діяльності, тобто тієї діяльності, під час якої максимально повно розвиваються всі психічні процеси (сприймання, уявлення, пам’ять, мислення, мовлення, уява, увага),- є предметно-маніпулятивна. Тобто, для того, щоб щось сприйняти, зрозуміти, запам’ятати малюк має побачити, почути, відчути предмет на дотик, смак, нюх. Це і складає предмет сенсорного виховання малят. Чим більше аналізаторів дитини задіяно під час знайомства з властивостями предметів, що оточують малюка, тим ефективніше відбувається розвиток сприймання дитини.
четвер, 13 травня 2021 р.
Природний осередок у групі раннього віку як фактор розвитку пізнавальної активності дітей
Сьогодні екологічні проблеми навколишнього середовища набули попереднього значення. Спеціально гостро стоїть завдання екологічного виховання . Сучасні проблеми взаємозв'язку людини з навколишнім середовищем можуть бути вирішені лише за умови умовної сформованості в кожному екологічному світогляді, підвищення екологічної грамотності та культури.
Природа - великий вчитель! Екологічне виховання дуже тісно пов'язане з моральним вихованням - це виховання людяності, доброти, милосердя.
Навчити дитину дбайливому ставленню до природи можуть тільки дорослі та обов’язково особистим прикладом.
Пальчикові ігри як засіб розвитку мовлення дітей раннього віку
Пальчикові ігри як засіб розвитку мовлення дітей раннього віку
Пальчикові ігри сприяють зміцненню м’язів рук та вдосконаленню дрібної моторики, що прискорює розвиток мовлення та інших психічних процесів. Розвиток мовлення дитини залежить від сформованості тонких рухів пальців рук, які стимулюють дозрівання нервової системи й повноцінний інтелектуальний розвиток дитини.
Рівень сформованості дрібної моторики в багатьох випадках визначає і успішність формування мистецьких, музично-виконавчих, конструкційних і трудових умінь, розвитку початкових навичок письма тощо.
Проте цей розвивальний потенціал може бути реалізований лише в тому разі, якщо рухи рук дитини будуть мати усвідомлений характер, стануть своєрідним знаряддям дитячої уяви.
Спостереження за дітьми на початку навчального року засвідчили недостатній рівень сформованості дрібної моторики пальців рук дітей раннього віку та недостатній рівень сформованості мовлення дітей.
В зв’язку з цим виникло питання - як відкоригувати мовлення дитини за допомогою руху?
середа, 12 травня 2021 р.
Осередок експериментування в групі раннього віку ЗДО та його функції
Осередок експериментування в групі раннього віку ЗДО та його функції
Як навчити дитину бачити, відчувати і розуміти красу навколишнього світу? Як допомогти усвідомити значення природи для життя людей, а від так – необхідність її оберігати? Саме тому однією із актуальних завдань є вплив експериментування на розвиток дитини раннього віку через дослідницько-експериментальну діяльність.
Для досягнення цієї мети мною було складено план роботи таким чином, щоб діти раннього віку змогли якомога раніше засвоїти систему знань про об’єкти природи, навчитися встановлювати й розуміти зв’язки у природі, а також оволоділи практичними вміннями і навичками створення сприятливого середовища для існування живих організмів.
Вплив осередка ігор з піском та водою на особистісне становлення дитини
Вплив осередку ігор з піском та водою на особистісне становлення дитини
Головна роль у становленні особистості дитини дошкільного віку належить оточуючим його дорослим. Тому, наскільки вони зможуть оточити малюка увагою й любов'ю, створити необхідні умови для його розвитку, залежить подальше життя дошкільника.
У цей період маленька людина активно пізнає навколишній світ, засвоює способи дій у побуті, грі, на заняттях; результатом накопиченого досвіду стають сюжетно – відображуючі ігри, а найважливіше досягнення цього віку - оволодіння активною мовою.
Чому я обрала саме цю тему? Ця тема для роботи з малюками дуже необхідна та цікава, тому, що на світі нічого немає простішого і доступного, зручнішого і різноманітного, живого і об'ємного за пісок та воду. Ідея гри з піском чудова, оскільки пісок є тим дивовижним матеріалом, який здатний водночас передавати багато чого: відчуття різноманіття природи, можливостей тіла, несподіваністю, безліччю форм. Це той вид діяльності, який забезпечує оптимальні умови для розвитку творчого потенціалу дітей, розвитку образно-логічного мислення, дрібної моторики рук та мовлення. Дитина дістає можливість будувати свій особистий світ, відчуваючи себе його творцем. Усе дуже просто та зручно. Малюків цікавить процес, їм це дуже подобається. Природний матеріал приємний на дотик, впливає на психоемоційний стан малят, сприяє налагодженню взаємодії між ними. А також він дарує дітям велике задоволення. При цьому гра не потребує якогось особливого обладнання.
Вплив сенсорно-пізнавального простору на засвоєння сенсорних еталонів дітьми раннього віку
Вплив сенсорно-пізнавального простору на засвоєння сенсорних еталонів дітьми раннього віку
Чому я обрала саме цю тему? Тому, що саме вихователь може зробити життя дітей у групі цікавим, змістовним, легким для всього гурту і для кожної дитини . Саме педагог, який уміло координує інтереси та потреби дітей, є індикатором їх уявлень, він здатний розвинути у малюків потяг до пізнання світу, зовнішній якостей предметів та адекватного їхнього використання.
понеділок, 22 червня 2020 р.
Нетрадиційні методи фізкультурно-оздоровчої роботи. Хатха-йога в закладі дошкільної освіти
Підсумкова сесія. Група 57. Фізінструктори ЗДО
четвер, 18 червня 2020 р.
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі. Ігровий посібник "Підбери за кольором"
Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі.
Ранній вік. Група 54. Підсумкова сесія

Два рази по 2 тижні - така формула дистанційного навчання вихователів закладів освіти Миколаївської області, які працюють з найменшими.