Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятниця, 4 червня 2021 р.

Використання методу моделювання у роботі з казкою з метою формування мовленнєвої компетентності дітей середнього дошкільного віку.

 Використання методу моделювання у роботі з казкою з метою формування мовленнєвої компетентності дітей середнього дошкільного вік  

Білецька Світлана Ігорівна, вихователька
ЗДО № 99 “Ластівка”, м. Миколаєва

Питання реалізації сучасних підходів у розвитку мовлення дітей дошкільного віку в дошкільній педагогіці є актуальним. Оволодіння мовленням як засобом пізнання і способом людського спілкування є найвагомішими досягненням дошкільного дитинства. Мови потрібно навчати, і таке навчання має бути спрямоване на формування мовної особистості. Серед доречних для дітей дошкільного віку методів розвитку мовлення у значній кількості досліджень  визначається моделювання.

У працях К. Крутій розкрито використання моделей і схем для формування граматичної правильності мовлення, засвоєння дітьми службових частин мови, збагачення словника.

Організація сюжетно-рольових ігор у середній групі з метою формування базових якостей особистості

Організація сюжетно-рольових ігор у середній групі з метою формування  базових якостей особистості

Кібзун Галина Олександрівна, 
вихователь Миколаївського
 закладу дошкільної освіти № 94 «Марійка»

У дошкільному віці провідною діяльністю є гра (і саме сюжетно-рольова), яка на кожному етапі дошкільного віку визначає особистісне становлення, всередині якої виникають новоутворення та передумови для зародження наступних видів діяльності.
Гра як провідна діяльність відіграє визначну роль у розвитку психіки та особистості старшого дошкільника: в ній формуються довільна увага, пам’ять; розвивається розумова діяльність; вдосконалюється уява; фвідбувається подальший соціальний розвиток; розвиваються почуття; розвивається рольова регуляція поведінки.

Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку

Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку

Толоконнікова Оксана Борисівна
ДНЗ № 142 «Зоряний»
м. Миколаїв

Роуп-скіппінг - індивідуальний або груповий вид рухової активності, який поєднує стрибки, акробатичні й танцювальні елементи з однією або двома скакалками. Роуп-скіппінг (англ. Rоре skipping) дослівно перекладають як «стрибки з пропуском мотузки під ногами». 
Вправи зі скакалкою сприяють формуванню правильної постави, вдосконалюють координацію рухів. Стрибки зі скакалкою зміцнюють серцево-судинну і дихальну системи, розвивають спритність і витривалість. Люблять вправи та охоче стрибають зі скакалкою і діти, і дорослі. Тому роуп-скіппінг посідає гідне місце в системі фізкультурно-оздоровчих заходів в закладах дошкільної освіти.

Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

 Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників

Сінченко Людмила Михайлівна, 
інструктор з фізичної культури
ЗДО №118 "Соколятко" м. Миколаєва

Відповідно базового компоненту дошкільної освіти України,дошкільник має активно рухатися для повноцінного розвитку його тіла, а педагог - дбати про збереження і зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я малюків.

Своєчасне формування у дітей життєво необхідних рухових умінь і навичок,розвиток фізичних якостей,забезпечення належного рівня фізичної підготовленості,виховання стійкого інтересу до рухової активності,вироблення звичок до здорового способу життя відбувається на заняттях з фізичної культури.І саме тому кожен педагог намагається зробити їх якомога ефективнішими,підбираючи різні цікаві прийоми і методи,нетрадиційні заняття.Одним із таких - є використання квест-технології.

Актуалізація рухового досвіду старших дошкільників у життєвих ситуаціях за допомогою квестів

 Актуалізація  рухового досвіду старших дошкільників у життєвих ситуаціях за допомогою квестів

 Мартиненко Ірина Петрівна, 
інструктор з фізичної культури   
ДНЗ №141 “Зірочка” м. Миколаєва

Освіта сьогодні вимагає використання технологій діяльнісного типу, які забезпечують формування в дітей провідних життєвих компетенцій.Важливе місце в цьому процесі належить ігровим технологіям і зокрема квестам. Цінність освітнього квесту полягає в його потужній мотиваційній складовій: освітня мета реалізується в захоплюючій ігровій формі з цікавим сюжетом, що містить елементи пошуку і відкриття. Визначальна риса освітнього квесту - домінування інтелектуальної й логічної складових.

Фізкультурна розвага з метою формування соціально-фінансової грамотності старших дошкільнят

 Фізкультурна розвага з метою формування соціально-фінансової грамотності старших дошкільнят

Бурлака Ольга Василівна,
 інструктор з фізичного виховання  
ЗДО № 101 «Дружба» м. Миколаїв

Майбутнє кожної людини у її власних руках. Очевидним є те, що виховання соціально-відповідальних та освічених у фінансовій сфері дітей робить їх спроможними змінити власне життя та світ довкола на краще, тим самим збільшуючи шанси на успішне майбутнє. Допомогти дітям усвідомити їх потенціал для того, щоб зробити світ кращим за допомогою освіти – це основна місія «Афлатуна».

Особлива необхідність фінансового навчання постає все більш очевидною останніми роками.  Незважаючи на те, що ми живемо у світі з швидко перемінними економічними умовами, діти і дорослі у всьому світі мають дуже низький рівень фінансової грамотності, школи і вчителі  часто не мають можливостей для вирішення цієї проблеми. Внаслідок недостачі знань у сфері фінансів, діти та молодь стають жертвами соціально, екологічно та економічно нестійких моделей споживання. 

Виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку під час спортивних змагань та естафет

Виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку під час спортивних змагань та естафет

Жукова Людмила Олександрівна
інструктор з фізвиховання
ДНЗ №143 “Чайка” м. Миколаєва
 
Останнім часом спостерігається доволі тривожна тенденція - старші дошкільники не граються разом, так, як колись гралися їхні однолітки. Дитячі контакти короткочасні, мало змістовні й непродуктивні. Колективні ігри дедалі частіше замінюються іграми наодинці, іноді навіть і не з іграшками, а з комп’ютером. У результаті маємо формалізацію дитячих взаємин, агресивність, суперництво, емоційну глухоту. Це не може не насторожувати дорослих, тому я обрала темою свого виступу саме виховання почуття колективізму у дітей старшого дошкільного віку.
 Колектив - це група людей, об’єднаних суспільно значущими цілями, діяльністю, спрямованою на здійснення цих цілей, загальними інтересами, переживаннями, організацією, традиціями, відповідальністю один перед одним. Хоч групу дошкільного закладу лише умовно можна вважати колективом, про те навіть і тут наявні великі потенційні можливості для розвитку дітей на основі доступних їм моральних норм і правил. 

Використання нестандартного фізкультурного обладнання в ЗДО

 Використання нестандартного фізкультурного обладнання в ЗДО

Слюсар Наталія Михайлівна
інструктор з фізичного виховання
ЗДО №1 «Калинонька» смт. Врадіївка
Миколаївська область

 У будь-якому цивілізованому суспільстві немає більш важливої і головної цінності, ніж здоров'я дітей, а отже, пріоритет повинен бути відданий вирішення в першу чергу завдань, пов'язаних з дитячим здоров'ям.

Рух становить основу практично будь-якої діяльності дитини. Головна мета фізичного виховання в дошкільному освітньому закладі полягає в тому, щоб задовольнити природну біологічну потребу дітей у русі, добитися хорошого рівня здоров'я та фізичного розвитку дітей.

Спортивні свята та розваги як засіб розвитку ігрової компетентності дошкільників

 Спортивні свята та розваги як засіб розвитку ігрової компетентності дошкільників

Діденко Олена Вікторівна
ДНЗ № 59 «Перлинка м. Миколаєва

У системі фізкультурно-оздоровчої роботи дошкільної установи існують різні форми організації розвитку та активного відпочинку дошкільнят. У своїй роботі ми прагнемо, щоб діти отримували задоволення від самої рухової діяльності, діставали насолоду від виконання фізичних вправ і досягнутих результатів у власному вдосконаленні.
Загальновідомо, що у дошкільному віці провідною є ігрова діяльність. У цьому зв’язку повноцінний особистісний розвиток дошкільника напряму залежить від оволодіння ним ігровою діяльністю на високому рівні, що у свою чергу передбачає сформованість ігрової компетентності дитини - дошкільника. Таким чином, важливим напрямом діяльності  ЗДО є розвиток ігрової компетентності дітей дошкільного віку. 

четвер, 3 червня 2021 р.

Оздоровлення дітей молодшого та середнього дошкільного віку за методикою М. М. Єфименко

Оздоровлення дітей молодшого та середнього дошкільного віку за методикою М. М. Єфименка

Гарматюк Лариса Андріївна, 
вихователь Миколаївського закладу дошкільної освіти № 94 
комбінованого типу «Марійка»

Працюю вихователем в інклюзивній групі. Враховую індивідуальні психологічні особливості моїх вихованців зацікавив Вагомим поштовхом у створенні умов для фізичного розвитку дітей моєї групи для мене стала авторська методика М. М. Єфименко, яка дала мені змістовну базу та основні аспекти оволодіння базовими фізичними навичками. 

Враховуючи те, що гра є провідним видом діяльності дошкільників, авторська методика фізичного виховання Миколи Єфименка передбачає впровадження тотального ігрового методу від самого початку заняття і до його кінця: «Педагог-дошкільник повинен слідувати правилу: граючи – оздоровлювати, граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати».

вівторок, 1 червня 2021 р.

Створення рухово-оздоровчого простору у різновіковій групі ЗДО

Створення рухово-оздоровчого простору у різновіковій групі ЗДО 

Задирака Валентина Анатолівна, вихователь
Василівського ЗДО «Дзвіночок» Березанської селищної ради, 
Миколаївської області

Проблема ефективного оздоровлення і фізичного розвитку малят постає дедалі гостріше. Попри всі досягнення медицини, все більше дошкільнят мають патологічну поставу, порушення опорно-рухового апарату, ослаблений імунітет, страждають на різноманітні хронічні захворювання.

Мнемотехніка як засіб ефективного засвоєння нової інформації старшими дошкільниками

 Мнемотехніка як засіб ефективного засвоєння нової інформації старшими дошкільниками

Кошман Світлана Олександрівна
вихователь Новобузького дошкільного 
навчального закладу (ясел-садка) №3 «Чебурашка»

Враховуючи, що в даний час діти перенасичені інформацією, необхідно, щоб процес навчання був для них цікавим, розвиваючим.

Спостерігаючи за своїми вихованцями, я звернула увагу, що в даний час все частіше в дошкільників спостерігаються такі проблеми, як: бідний словниковий запас, невміння узгоджувати слова в реченнях, порушення звуковимови, важко запам’ятовують вірші. У зв’язку з цим, актуальним стає необхідність удосконалювання сучасних методів і прийомів, використання більш ефективних науково-обґрунтованих шляхів розвитку пам’яті та зв’язного мовлення у дітей. Методів для розвитку і ефективного використання пам’яті існує безліч.

Розвиток творчих здібностей дитини старшого дошкільного віку за допомогою ТРВЗ

 Розвиток творчих здібностей дитини старшого дошкільного віку за допомогою ТРВЗ

Антонова Тетяна  Валеріївна,
Вихователь ЗДО№132
м. Миколаїв

Творчість – як вітаміни: небагато треба, але якщо їх немає,хвороби і зміни в розвитку неминучі. Вчити творчості треба з самого малку,Технологія ТРВЗ для дошкільників – це технологія колективних ігор і занять з детальними методичними рекомендаціями. ТРВЗ покликана не заміняти основну програму, а максимально збільшувати її ефективність. 
Теорія Рішення Винахідницьких Завдань – це універсальна  організаційно – педагогічна і методична система, яка дозволяє поєднувати предметно – пізнавальну діяльність з методами активізації та розвитку мислення, я також творчого мислення навчальних і соціальних завдань.

четвер, 20 травня 2021 р.

 Використання ігор з розвивально-пізнавальними завданнями для сенсорного розвитку  дітей раннього віку

Використання ігор з розвивально-пізнавальними завданнями для сенсорного розвитку  дітей раннього віку

Петріна Віра Миколаївна,
вихователь ЗДО №79 “Волошка”

Зміни в нашому суспільстві обумовили суттєві зміни у системі дошкільної освіти, які висвітили багато нерозв'язаних і нових проблем. Одна з проблем, це проблема сенсорного розвитку, яке направлено на формування повноцінного сприйняття навколишнього середовища, служить основою пізнання світу, стає все більш актуальною.

Сенсорний розвиток дитини - розвиток її відчуттів і сприймання, формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення у просторі, а також запах, смак.

вівторок, 18 травня 2021 р.

Формування сенсорних еталонів за допомогою дидактичних ігор і вправ

Формування сенсорних еталонів за допомогою дидактичних ігор і вправ

Філінська Майя Францівна
Вихователь  ЗДО №125 «Іскорка», м. Миколаєва

Одне з основних моїх завдань, як сучасного педагога – створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного та духовного розвитку кожної дитини. Для того щоб правильно та ефективно організувати роботу, зокрема з сенсорного виховання необхідно знати основи сенсорного розвитку дітей.

Сенсорний розвиток - це розвиток у дитини процесів сприйняття і уявлень про предмети і явища навколишнього світу.

Осередок ознайомлення з природою у групі раннього віку ЗДО

       Осередок ознайомлення з природою у групі раннього віку ЗДО

Хоніч Світлана Вікторівна,
вихователь ЗДО №1 «Сонечко» 
с. Березнегувате, Миколаївської обл.

Першою ланкою в системі суспільного екологічного виховання в Україні є дошкільна освіта. Сучасна дитина живе у створеному людством навколишньому середовищі, в якому люди, природний і соціальний світ взаємопов’язані. Роз’яснювати значення діяльності людей у навколишньому середовищі, формувати в дитини певне розуміння про необхідність допомагати природі та примножувати її багатства є завданням вихователя.

Екологічне виховання – одне із основних напрямків в системі освіти і важливу роль у екологічному вихованні дошкільників відіграє особистісно-орієнтований, доброзичливо-емоційний стиль спілкування з дітьми, розуміння вихователем самоцінності і стану природного довкілля. Такий стиль спілкування вихователя з дітьми допоможе дітям краще засвоювати доступні для їх віку екологічні знання і застосовувати їх у самостійній діяльності.

Розвиток мовлення та творчих здібностей дітей засобами театралізованої діяльності

Розвиток мовлення та творчих здібностей дітей засобами театралізованої діяльності 

Волкова Олена Юріївна, 
вихователь ДНЗ № 60 м. Миколаєва

Сьогодні проблема розвитку мовлення дітей та творчих здібностей  перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. Адже завданнями дошкільної освіти є формування мовленнєвої компетентності дітей та дитячої творчості. 
Мовлення – це не тільки засіб спілкування, а й знаряддя мислення, творчості, носій пам'яті, інформації. Виразність мови розвивається протягом усього дошкільного віку: від мимовільної емоційної – у малюків, до інтонаційної – у дітей середньої групи і до мовної виразності – у дітей старшого дошкільного віку.

понеділок, 17 травня 2021 р.

Вплив театрального осередку на художньо-мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Вплив театрального осередку на художньо-мовленнєвий розвиток дітей раннього віку

Олефір Ольга Олександрівна,
вихователь ЗДО №12 м. Миколаєва

Одним з найважливіших надбань дитини раннього віку є оволодіння рідною мовою. Мова - це не тільки засіб спілкування, а й знаряддя мислення, творчості, носій пам'яті, інформації та ін. Виразність мови розвивається протягом усього дошкільного віку: від мимовільної емоційної - у малюків, до інтонаційної мовної - у дітей середньої групи і до мовної виразності мови - у дітей старшого дошкільного віку. Для розвитку мови необхідне створення таких умов, в яких кожна дитина міг би проявити свої емоції, почуття, бажання і погляди не соромлячись присутності сторонніх слухачів. До цього важливо привчати ще в ранньому дитинстві. У цьому величезну допомогу можуть надати театралізовані ігри. Вони завжди радують дітей і користуються у них незмінною любов'ю.

неділя, 16 травня 2021 р.

Вплив дидактичних ігор на сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку

Вплив дидактичних ігор на сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку

Кулай Олена Миколаївна,
вихователь ЗДО № 23 м. Миколаїва

Значення сенсорного розвитку в ранньому дитинстві важко переоцінити. Саме у перші три роки життя дитини активно розвиваються його органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку малюків є сенсорно-пізнавальний розвиток, який надає безпосередній вплив на його естетичне, розумове і фізичне виховання.

Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор

Активізація рухової діяльності дітей завдяки атрибутиці для рухливих ігор 

Воробйова Наталія Борисівна, 
вихователь  ЗДО № 142, м. Миколаєва

Фізичний розвиток двтей раннього віку завжди був пріоритетним напрямом у дошкільній педагогіці. Цей розділ передує іншим, бо має першочергове значення для повноцінного становлення особистості дитини. Саме своєчасна й організована відповідно до природних закономірностей рухова активність дитини закладає основи для подальшого ефективного її розвитку за іншими напрямами освітньої діяльності. 

Лише здорова дитина може максимально зреалізувати весь свій особистісний потенціал у навчанні, трудовій діяльності та соціальних проявах. Саме таке розуміння проблеми фізичного виховання потребує від педагогів усвідомлення значущості формування у молодого покоління необхідності дотримання здорового способу життя, позитивного і зацікавленого ставлення до фізичної культури, її популяризації серед дітей та дорослих.