субота, 5 червня 2021 р.
Соціалізація особистості дошкільника у рухливій грі
пʼятниця, 4 червня 2021 р.
Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки
Розвиток соціально-моральних та емоційно-вольових якостей старших дошкільників засобом казки
Проблеми морального розвитку, виховання, вдосконалення людини турбували суспільство завжди й у всі часи. Особливо нині, коли все частіше можна зустріти жорстокість і насильство, проблема морального виховання стає все більш актуальною.
Педагогіка партнерства у середній групі закладу дошкільної освіти
У Базовому компоненті дошкільної освіти підкреслюється значимість родинного виховання, передбачається взаємопроникнення сімейного і суспільного виховання з метою створення для кожної дитини єдиного, дитиноцентричного середовища. Нині ефективність дошкільної освіти пов'язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства. Це спонукає до оновлення змісту і форм співпраці педагогів закладів дошкільної освіти з батьками вихованців.
"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку
"Чарівні кільця Луллія" як засіб пізнавального розвитку дітей старшого дошкільного віку
Проблема мовлення у всьому його видовому розмаїтті є актуальною в дошкільному віці. На сьогоднішній день існує безліч методик, технологій, за допомогою яких можна коригувати процес розвитку мовлення у дітей. Найважливішою умовою вдосконалення мовної діяльності дошкільнят є створення емоційно сприятливої ситуації, мовного середовища сприяє виникненню бажання активно розвивати своє мовлення і брати участь в мовному спілкуванні. Найближча, доступна і захоплююча діяльність дошкільнят-гра. Між грою і мовленням існує двосторонній зв'язок: з одного боку мовлення дитини розвивається і активізується в грі, з іншого сама гра вдосконалюється під впливом і збагаченням мовлення.
Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників
Пальчикові ігри як засіб розвитку дрібної моторики та психічних процесів молодших дошкільників
Використання усної народної творчості у роботі з дітьми молодшого дошкільного віку
Немає народу байдужого до материнської мови, до рідного слова, рідної домівки, рідної землі.
Фольклор (від англ. folklore), або усна народна творчість, - художня колективна літературна і музична творча діяльність народу, яка засобами мови зберегла знання про життя і природу, давні культи і вірування, а також світ думок, уявлень, почуттів і переживань, народнопоетичної фантазії.
Використання артикуляційних та дихальних вправ для виховання звукової культури мовлення старших дошкільників
Використання артикуляційних та дихальних та вправ для розвитку звукової культури мовлення старших дошкільників
Звукова культура мовлення - це складова частина мовної культури. Вона є необхідним компонентом для виховання повноцінної особистості дитини в цілому, так і виступає необхідною умовою для успішної підготовки до школи.
Дошкільний вік сенситивен для виховання звукової культури. Це обумовлено рядом причин: відбувається активне дозрівання мовних центрів у корі головного мозку, що відповідають за мову; відбувається анатомо-фізіологічне дозрівання артикуляційного апарату.
Казка як засіб формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
Казка як засіб формування художньо-мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку
Казка... Її можливості великі. Мова перших казок, що чує дитина дошкільного віку, ритмічна, слова часто заримовані, а героям надаються незвичайні визначення. Тому для представлення досвіду роботи я обрала цю тему. Вважаю, що актуальність цієї теми в тому, що, мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Дана тема є актуальною ще тому, що мовна компетенція є однією з провідних базисних характеристик особистості, яка формується на етапі дошкільного дитинства.
Застосування мнемотехніки у середній групі ЗДО з метою заучування віршів
Основними мнемічними процесами є: збереження, забування, відтворення і впізнавання. Відомо, що пам’ять – найбільш тренований пізнавальний процес. Головна умова розвитку пам’яті – вправи і тренування. Адже саме на пам’ять у процесі навчання припадає особливе навантаження. Від рівня розвитку мнемічних процесів залежить успішність навчання.
Використання логічних блоків Золтана Дьєнеша для формування логіко–математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку
У сучасній педагогіці навчання дошкільнят математики пов’язується насамперед з якісними змінами в їхній розумовій діяльності. Сформоване логіко-математичне мислення повинно базуватися на алгоритмізації (певній системі правил) навчання, яке веде до розв’язання завдання. Базовий компонент дошкільної освіти визначає одним з пріоритетних напрямків у роботі ЗДО саме логіко-математичний розвиток дошкільників, саме тому педагоги в дитячому садку мають організувати таку пізнавальну діяльність, яка б ставила дитину перед необхідністю спрямувати свої розумові зусилля на пошук нових знань і вмінь та вибіркове використання їх для розв'язання нового конкретного завдання.
У своїй групі я надаю великого значення важливому питанню – формуванню в дітей мотивації до пізнання, яка спрямовуватиме їхню пізнавальну активність, стимулюватиме розвиток почуттів й інтересів. Що цікавіша, емоційніша така діяльність, то ефективнішою вона є.
Малювання піною для гоління з метою збагачення досвіду естетичного бачення навколишньої дійсності дітьми старшого дошкільного віку
Малювання піною для голінняз метою збагачення досвіду естетичного бачення навколишньої дійсності дітьми старшого дошкільного віку
Вже декілька років я працюю з нетраційними техніками малювання. Адже малювання є одним з найбільш цікавих і захоплюючих занять для дітей дошкільного віку, це найдоступніший вид діяльності, який освоюється маленьким чоловічком. Ні читати, ні писати дитина ще не може, але вже із задоволенням вимальовує каракулі на папері. Направляючи і підтримуючи дитину в цьому занятті, можна домогтися дуже багато чого.
Пластилінова мультиплікація як метод розвитку творчого мислення та пізнавального інтересу дошкільників 5-го, 6-го років життя
Пластилінова мультиплікація як метод розвитку творчого мислення та пізнавального інтересу дошкільників 5-го, 6-го років життя
Останнє десятиліття ми, вихователі, працюємо з поколінням «Альфа», дітьми цифрової ери, які вже в три роки оперують телефонами, планшетами та іншими гаджетами, їхній світ цінностей значною мірою підвладний онлайн-соціалізації. Тому ми маємо оновлювати форми організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, спрямувати його на задоволення потреб дитини та формування життєвої компетентності та розвитку базових якостей особистості.
Застосування квест-технології з метою підготовки старших дошкільників до Нової української школи
Глобальні зміни, що відбуваються в світовій спільноті, висувають нові, вищі вимоги до всієї системи сучасної освіти.
Зміни в житті суспільства зумовили зміни і в соціальному замовленні щодо дошкільної ланки освіти як основи становлення життєвої компетентності дитини.
Краєзнавча робота як засіб формування морально- етичнних та громадянських якостей у дітей 5-го року життя
Краєзнавча робота як засіб формування морально- етичнних та громадянських якостей у дітей 5-го року життя
Не земля в цілому, а край де народився і виріс, де світять зорі дитинства, - саме це потрібно кожній людині. Однією з форм вивчення рідного краю є краєзнавча робота.
Краєзнавство - це вивчення природи і природних багатства історії побуту та культури населення його господарчі діяльності вивчення й охорони пам’ятників. Предметом вивчення є місцевість, територія, що зветься «рідний край». Власне краєзнавство починається в дитячому садочку - це низка бесід, прогулянок, спостережень, екскурсій, ознайомлення дитини з батьківщиною.
Ейдетика як засіб підготовки дітей до школи
Ейдетика, як засіб підготовки дітей до школи
Однією з основних проблем сучасної дошкільної освіти є створення умов для своєчасного повноцінного фізичного, психічного й духовного розвитку кожного дошкільника, формування його життєвих компетентностей. У зв’язку з цим чи найважливіше завдання педагога полягає в тому, щоб створити умови для самостійного розвитку, формування свідомої особистості дитини дошкільного віку.
Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг
Удосконалення фізичних якостей дошкільників під час спортивних свят та розваг
Останнім часом в системі фізичного виховання дитини-дошкільника міцне місце зайняли спортивні свята, які зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей.
Багаторічна практика роботи дитячих дошкільних установ показала значимість спортивних свят в активному залученні кожної дитини старшого дошкільного віку до занять фізичною культурою. Є чимало позитивних прикладів творчого підходу педагогічних колективів до їх організації та проведення.
Використання методу моделювання у роботі з казкою з метою формування мовленнєвої компетентності дітей середнього дошкільного віку.
Питання реалізації сучасних підходів у розвитку мовлення дітей дошкільного віку в дошкільній педагогіці є актуальним. Оволодіння мовленням як засобом пізнання і способом людського спілкування є найвагомішими досягненням дошкільного дитинства. Мови потрібно навчати, і таке навчання має бути спрямоване на формування мовної особистості. Серед доречних для дітей дошкільного віку методів розвитку мовлення у значній кількості досліджень визначається моделювання.
У працях К. Крутій розкрито використання моделей і схем для формування граматичної правильності мовлення, засвоєння дітьми службових частин мови, збагачення словника.
Організація сюжетно-рольових ігор у середній групі з метою формування базових якостей особистості
Гра як провідна діяльність відіграє визначну роль у розвитку психіки та особистості старшого дошкільника: в ній формуються довільна увага, пам’ять; розвивається розумова діяльність; вдосконалюється уява; фвідбувається подальший соціальний розвиток; розвиваються почуття; розвивається рольова регуляція поведінки.
Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку
Роуп-скіппінг. Особливості методики навчання стрибків через скакалку дітей дошкільного віку
Вправи зі скакалкою сприяють формуванню правильної постави, вдосконалюють координацію рухів. Стрибки зі скакалкою зміцнюють серцево-судинну і дихальну системи, розвивають спритність і витривалість. Люблять вправи та охоче стрибають зі скакалкою і діти, і дорослі. Тому роуп-скіппінг посідає гідне місце в системі фізкультурно-оздоровчих заходів в закладах дошкільної освіти.
Використання квестів у фізичному розвитку дошкільників
Відповідно базового компоненту дошкільної освіти України,дошкільник має активно рухатися для повноцінного розвитку його тіла, а педагог - дбати про збереження і зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я малюків.
Своєчасне формування у дітей життєво необхідних рухових умінь і навичок,розвиток фізичних якостей,забезпечення належного рівня фізичної підготовленості,виховання стійкого інтересу до рухової активності,вироблення звичок до здорового способу життя відбувається на заняттях з фізичної культури.І саме тому кожен педагог намагається зробити їх якомога ефективнішими,підбираючи різні цікаві прийоми і методи,нетрадиційні заняття.Одним із таких - є використання квест-технології.