Формування навичок практичного життя з використанням елементів методики Марії Монтессорі
Сьогодні, у час реформування освіти, педагоги дедалі частіше звертаються до спадщини Марії Монтессорі, адже в ній втілені головні принципи, до яких ми прагнемо – дитиноцентризм, індивідуалізація, комплексний підхід. Важливе місце у Монтессорі-системі займає предметно-маніпулятивна діяльність малюків, у якій гармонійно розвиваються всі складові психіки дитини і формуються базові якості особистості – самостійність і незалежність.
«Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини,- пише М. Монтессорі, - оточення дитини – це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприймання дитини, а не на суму його можливостей».
Особливе місце у предметно-ігровому середовищі відводиться дидактичним,розвивальним матеріалам, які використовуються цілеспрямовано та спонукають до роздумів. Монтессорі-матеріали своєю структурою та логічною послідовністю сприяють сенсорному розвитку.