Єдина Країна! Единая Страна!

понеділок, 8 грудня 2014 р.

Розвиток дрібної моторики у дітей раннього віку

Боденчук Тамара Василівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 134

Розвиток дрібної моторики 
у дітей раннього віку

Малюку виповнився один рік. Він уже непогано володіє руками. Може взяти будь-яку іграшку (предмет) рукою, пальцями або всією долонею. 
Для того, щоб рухи ручки дитини стали ще більш досконалими,  треба надати можливість йому маніпулювати з якомога більшою кількістю предметів.

Пізнавальний розвиток дітей раннього віку засобами сенсорних ігор

Собчук Тетяна Іванівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 134

Пізнавальний розвиток дітей раннього віку засобом сенсорних ігор

Вік 1 - 3 роки є періодом істотних змін в житті маленької дитини. Перш за все, дитина починає ходити. Отримавши можливість самостійно пересуватися, він освоює  простір, самостійно входить в контакт з масою предметів, багато з яких раніше залишалися для нього недоступними.

Взаємодія вихователя з батьками з метою адаптації малюків до умов ДНЗ

Ничипорчук Людмила Степанівна
Жовтневий р-н
Новомиколаївський ДНЗ

Взаємодія вихователя з батьками з метою адаптації малюків до умов ДНЗ

Завдання педагога полягає у тому, щоб допомогти батькам дійсно полегшити процес адаптації їхньої дитини до нових умов життя. А цього можна досягти, залучивши тата чи маму до справжнього життя у групі так само, як вихователь робить це з дитиною яка вперше прийшла до садочку. Адже головне завдання батьків - сформувати у дитини довіру до вихователя. Дитина, спостерігаючи за поведінкою своєї мами чи тата, має впевнитися, що «цій тьоті можна довіряти», ну майже як мамі. Адже мама так щиро усміхається виховательці і грається разом з іншими дітками.

Спортивна розвага в групі раннього віку

Вакуленко Оксана Миколаївна
Березанський район, 
Коблівський ДНЗ «Сонечко»

Спортивна розвага в групі раннього віку

Мета: ознайомлювати дітей з головними чинниками здоров'я людини; повторити основні правила особистої гігієни; розвивати бажання бути здоровим, міцним, загартованним; виховувати уважність, бережне ставлення до власного здоров'я.

Роль вихователя в організації ранкового прийому дітей раннього віку

Вернер Наталія Миколаївна
Березанський р-н
Березанський ДНЗ « Сонечко»
            
                                               
Роль вихователя в організації ранкового прийому дітей раннього віку

Прийом  дитини в ДНЗ - відправна точка, від якої значною мірою залежить стан і настрій дитини , її відчуття безпеки, захищеності протягом дня. Я вважаю що моя внутрішня налаштованість  на доброзичливе спілкування є запорукою оптимістичного ставлення дитини до життя поза рідним домом. Моя привітність, спокійна посмішка,цікавість до проблем дитини  це все дуже важливі риси для професії вихователя. Для мене важливо надати дитині можливість відчувати мою доброзичливість.

Адаптація дитини раннього віку до умов ДНЗ

Рязанцева Надія Павлівна
м. Первомайськ, ДНЗ № 31

Адаптація дитини раннього віку до умов ДНЗ

Малюк підріс, і перед батьками постає питання: чи варто відвідувати дитячий садок? Для дитини дошкільний навчальний заклад – це новий невідомий простір, нове оточення, нові стосунки. Віддаючи перевагу тому чи іншому садочку, батьки повинні самі емоційно налаштуватися на відвідування дитиною групи, набратися терпіння, витримки.

Кожна дитина переносить адаптацію по-різному. І коли бачу, що в дитини горять очі від задоволення,  і вона зривається від матері і біжить назустріч вихователю, дітям, - я з полегшенням зітхаю – вийшло.

неділю, 7 грудня 2014 р.

Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики та гімнастики пробудження

 Семенова Світлана Григорівна
Веселинівський р-н  
Кудрявцівський ДНЗ «Веселка»

Фізичний розвиток дітей раннього віку 
під час ранкової гімнастики та гімнастики пробудження

Фізичне виховання дитини в умовах дошкільного навчального закладу є важливим і відповідальним завданням суспільного виховання, тому що всі діти, починаючи з самого раннього віку, повинні рости здоровими, міцними, гармонійно розвиненими.  З раннього дитинства формується здоров’я, загальна витривалість, працездатність, активна життєдіяльність та інші якості, необхідні для всебічного гармонійного розвитку особистості.

Прагнення дитини у ранньому віці до самостійності, все відчути на дотик випливає з природних потреб пізнання світу і розвитку особистості. Непосидючисть і надзвичайна цікавість щодо пізнання навколишнього середовища сприяє значному розширенню рухової активності. Фізичне виховання дітей дошкільного віку вимагає сьогодні від вихователів, глибоких знань і творчого підходу.

Організація сюжетних ігор у ранньому віці


Бєлокопитова Юлія Юріївна
Березнегуватський р-н
Мурахівський ДНЗ « Сонечко»

Організація сюжетних ігор у ранньому віці

Чому діти так люблять грати? Чим гра так приваблює їх? Звідки беруть вони енергію, щоб без зупину бігати з м’ячем, годинами зводити замки й мости, бавитися з лялькою?

Поспішаючи за новаціями, ми педагоги часто втрачаэмо інтерес до усталенних методів і прийомів роботи, відкидаючи як застарілі надбання попередників, які вже стали методичною класикою. Саме такими в групах раннього віку є ігри-заняття з лялькою: одягання, роздягання, вкладання спати, годування, вмивання, прогулянки.
Вони проводяться для комплексного розв'язання завдань морального виховання, мовленнєвого розвитку, формування культурно-гігієнічних навичок.

Адаптація дитини раннього віку до ДНЗ

Олійник Наталя Володимирівна
Доманівський ДНЗ № 2

Адаптація дитини раннього віку до ДНЗ

Настає той час в житті кожної дитини, коли вона переступає поріг дитячого садка.

Від мудрості, терпіння, уваги вихователя залежить благополучне дитинство і подальша доля кожного вихованця. Безсумнівно, ми допомагаємо дитині робити перші кроки у доросле життя. У ході адаптації дошкільника до дитячого садка я приділяю дитині якомога більше уваги, та проявляю тепло по відношенню до неї. Обов’язково хвалю дитину за досягнутий результат. Намагаюся залучати невпевненого малюка до ігор або заохочую його більш активно й позитивно взаємодіяти зі мною та іншими дітьми. Обираю демократичний стиль спілкування, який на початковому етапі має включати в себе дотик (погладжування, перебирання пальчиків дитини, обнімання ).  Стараюся створити для дитини атмосферу безпеки і комфортної обстановки. З розумінням ставлюся до внутрішнього світу дитини і сприймаю його таким, який він є. Надаю малюкові більшої свободи і самостійності. Зрозуміло, що найефективнішим методом корекційної роботи з дітьми в період адаптації є гра. Адже ще В. О. Сухомлинський відмітив, що гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини   вливається життєдайний потік уявлень і понять про навколишній світ.

Знайомство дітей раннього віку з предметами гігієни

Поляшенко Віта Володимирівна
м. Миколаїв, ДНЗ №142

Знайомство дітей раннього віку з предметами гігієни

Формування у дітей раннього віку знання про предмети та основи гігієнічних навичок передбачає у процесі повсякденного життя та на окремих заняттях. Допомагають їм дорослі – педагоги та батьки. Вони мають бути взірцем досконалості, духовної та фізичної гармонії, чітко усвідомлювати необхідність виховання здорової нації. Шляхи і методи для цього кожному належить вибрати свої. Прийшовши до того, що дитина має одночасно грати та збагачувати знання, вміння піклуватися про своє здоров'я, я знаходжу ігрові шляхи.

Формування сенсорних здібностей дітей раннього віку у повсякденному житті

Яровенко Наталія Олександрівна
м. Очаків
Навчально-виховний комплекс “Сонечко”

Формування сенсорних здібностей дітей раннього віку у повсякденному житті

Розвиток предметної діяльності в ранньому віці ставить дитину перед необхідністю виділяти і враховувати в діях саме ті сенсорні ознаки предметів, які мають практичну значимість для виконання дій.

Наприклад, малюк легко відрізняє маленьку ложку, якою їсть сам, від великої, якою користується дорослий. Форма і величина предметів при необхідності виконати практична дія виділяється правильно. В інших ситуаціях сприйняття залишається розпливчастим і неточним. У зв'язку з тим, що на першому році життя сенсорне розвиток значною мірою здійснювалося в процесі хапання предметів і маніпулювання ними, то найбільш інтенсивно формувалося сприйняття їх величини і форми.

Організація прогулянки з дітьми раннього віку в ДНЗ. Весняна прогулянка.

Паськова Алла Миколаївна
м. Южноукраїнськ


У режимі дня дошкільного закладу передбачаються дві прогулянки: у першій половині дня та у другій. Під час прогулянки повною мірою  повинні реалізовуватися освітньо-виховні завдання.

  • Оздоровлення дітей.
  • Фізичний розвиток.
  • Розвиток самостійності.
  • Розширення кругозору.
  • Ознайомлення з навколишнім світом.
  • Виховання естетичних почуттів, культури поведінки.

Педагог сприяє розвитку у дітей елементарних природно - наукових уявлень про фізичні властивості навколишнього світу, формуванню географічних знань (відповідно до  вікових можливостей) і екологічної культури, емоційно позитивного відношення до живої і неживої природи.

Організація рухливих ігор на прогулянці з дітьми раннього віку

Кузіна Наталя Миколаївна
Березнегуватський район   
Новоочаківський ДНЗ  «Барвінок»

Організація рухливих ігор на прогулянці з дітьми раннього віку

Рухливі ігри – важливий засіб виховання дітей дошкільного віку. Правильно підібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму малюків. Різноманітні рухи та ігрові дії дітей ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну.

Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у дошкільнят закріплюються різноманітні вміння і навички основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги), розвиваються такі важливі фізичні якості як швидкість, спритність, витривалість.

Формування культурно-гігієнічних навичок в дітей раннього віку під час прийому їжі

Короленко Тетяна Леонідівна
м. Южноукраїнськ, ЦРД «Гармонія»

Формування культурно-гігієнічних навичок в дітей раннього віку під час прийому їжі

Умовами успішного виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей раннього віку є:
  • раціональна організації життя дітей у дитячому садку, що полягає у чіткості  та своєчасності режимних процесів;
  • позитивний приклад культури поведінки дорослих; 
  • систематичне вправляння у дотриманні вимог культури поведінки;
  • єдині підходи щодо вимог до гігієни дитини в дошкільному закладі та сім'ї помічника вихователя, батьків 
  • якості виконання культурно-гігієнічних навичок; 
  • індивідуальний підхід до темпів оволодіння культурно-гігієнічними навичками конкретною дитиною.

Важливу роль при цьому відіграють і такі фактори як чистота приміщення, меблі розставлені зручно відповідно до зросту дітей;доцільність і зручність у використанні обладнання, посуду,якісне прибирання, провітрювання, естетика організації культурно-гігієнічних процедур. Режим дня забезпечує щоденне повторення гігієнічних процедур в той самий час, що сприяє поступовому формуванню у дітей навичок і звичок поведінки.

Індивідуальна робота з дітьми ранього віку в ДНЗ

Левченко Тетяна Вікторівна
м. Первомайськ ДНЗ №6 «Дзвіночок»

Індивідуальна робота з дітьми раннього віку в ДНЗ

В своїй роботі з малятами, я використовую індивідуальну роботу, яка допомагає краще розвинути у малят розумові, емоційні, вольові та фізичні властивості.

З усього розмаїття індивідуальних проявів у своїй практиці з дошкільниками я враховую індивідуальні, психічні відмінності: тип нервової системи, особливості пізнавального ставлення до оточуючого та до себе. Вони виявляються у поведінці і діяльності дитини, а саме: як вона приймає та виконує доручення, відгукуються на прохання однолітків, як налагоджує контакти з іншими людьми, як поводиться у спільній діяльності з дорослими, як реагую на труднощі, та долає їх.

пʼятницю, 28 листопада 2014 р.

Роль гри та іграшки під час адаптації малюка до умов ДНЗ

Мойсеєнко Тетяна Іванівна 
м. Миколаїв, ДНЗ №133

Роль улюбленої іграшки та гри  під час  адаптації  малюка до умов ДНЗ

Процес адаптації кожної дитини проходить індивідуально і залежить не тільки від особливостей дитини, але і майстерності педагога. Моя роль в процесі адаптації дитини раннього віку до ДНЗ полягає в забезпеченні сприятливого емоційного фону в групі і одним із засобів його діяльності може бути улюблена іграшка малюка, адже в дошкільному віці поширене спілкування з іграшкою, яка виступає як опора для внутрішнього діалогу, як друг і партнер по спілкуванню.

Близько року або трохи раніше дитина починає розуміти, що світ складається не тільки з нього й мами, в цьому світі є й інші люди. У цей період життя діти з побоюванням ставляться до незнайомих людей і шукають захисту на руках у матері. Часто саме тоді і зароджуються прихильності до будь-яких іграшок, з якими діти не можуть потім розлучитися кілька років.

вівторок, 25 листопада 2014 р.

Курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів. Група 165

З 24.11.2014 - по 12.12.2014 в МОІППО проходять курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів зі спецкурсом "Ранній вік"

Навчально-тематичний план освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчально-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного вітчизняного рівня розвитку дошкільної освіти.

четвер, 20 листопада 2014 р.

Терапевтичні казки для малят

З раннього віку я полюбляю казки. А ви? У кожного з вас була улюблена чарівна історія, яка відображала ваші мрії і страхи . Чому ви їх пам'ятаєте все життя і чому вони вас навчили?
І тому легко і просто казки можуть стати вашими кращими помічниками у вихованні дітей. І для наших малят казка-найулюбленіший літературний жанр.
Варто тільки почати казочку і діти опиняються у світі фантазії. Казки ні в якій мірі не можна розглядати тільки як цікаве проводження часу, як приємне, доступне дитині заняття; навпаки, вони дуже суттєвий механізм розвитку у дитини тонкого розуміння внутрішнього світу людей, спосіб зняття неспокою та виховання упевненості. За допомогою казок можна метафорично виховувати дитину, допомагати подолати негативні сторони її особистості, яка формується.

понеділок, 17 листопада 2014 р.

Посібники для сенсорного розвитку малят

Всіх вітаю на цікавому сайті Лії Миколаївни. Я, Ольга Бондар, працюю у будинку дитини з дітьми раннього віку. Хотіла б поділитися з вихователями і читачами блогу   дидактичними розвиваючими посібниками з метою сенсорного розвитку дітей. Насправді - це дивне заняття – створювати нові цікаві ігри для малят.



Мета авторських  посібників :стимуляція сенсорних функцій зору , дотику, розвиток дрібної моторики,формування навичок самообслуговування (розстібання та застібання ґудзиків, кнопок, „липучок", стимуляція рухової активності; зняття м'язової і психоемоційної напруги. Ці посібники створюють позитивний емоційний фон, підвищують працездатність малюків, мотивацію до самостійної і експериментальної  діяльності, активізують когнітивні процеси (мислення, увага, сприйняття, пам'ять).

неділю, 16 листопада 2014 р.

Інформатика. Початкова школа. Вісті з міст.

Із метою впровадження Державного стандарту початкової загальної  освіти та програми з навчального предмета «Інформатика» у 2–4 класах, відповідно до плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти впродовж 2012–13 навчального року тривав навчальний семінар із підготовки вчителів початкових класів до викладання предмета «Сходинки до інформатики», унаслідок чого 24 педагоги отримали сертифікати тренерів та мали впродовж                    2013–14 навчального року проводити подібні навчальні семінари в районі (місті) за каскадною моделлю.

Вдячна всім тренерам які надіслали вчасно інформацію про стан справ у районах (містах) Миколаївської області: МІСТА: Миколаїв, Первомайськ, Южноукраїнськ, РАЙОНИ: Баштанський, Братський, Веселинівський, Вознесенський, Доманівський, Казанківський, Кривоозерський, Миколаївський, Новобузький, Первомайський, Снігурівський.
Надійшла інформація від: Березанського, Березнегуватського, Єланецького, Врадіївського районів, м. Очаків. Дякую!

пʼятницю, 7 листопада 2014 р.

Діти раннього віку у ДНЗ

Пріоритетним напрямом освітньої роботи у 2014-2015 навчальному році визначено:

забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей  раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище.

Період раннього дитинства є визначальним у становленні фізично та психічно здорової особистості. Здобуття якісної освіти залежить від фундаменту, який закладається у перші роки життя людини. Тому  важливими є організація та проведення педагогами своєчасної освітньої роботи з наймолодшими дітьми.  
Основною умовою забезпечення повноцінного розвитку дітей раннього віку є створення у дошкільному навчальному закладі предметно-розвивального простору, який має відповідати принципам безпечності, дитячої активності, динамічності та універсальності, раціональності й збалансованості у наповненні різних його складових,  комфортності.

суботу, 1 листопада 2014 р.

Англійська мова в початковій школі

За Державним стандартом початкової освіти з вересня 2012 року в Україні всі діти мають вивчати англійську мову з 1 класу. Проте вчителів, які спроможні виконати державне замовлення у школі не вистачає. 
Терміново інститути післядипломної освіти впроваджують навчання вчителів початкових класів викладанню іноземної (англійської) мови молодшим школярам.
На цій сторінці планую збирати теоретичні та практичні матеріали з цього питання. Адже інтернет - це саме той ресурс, за допомогою якого вчитель-практик має можливість якнайшвидше та найкраще підвищити власну кваліфікацію шляхом самоосвіти.
На щастя в наш час люди безкорисно та безкоштовно діляться власними практичними наробками на власних блогах та сайтах. Але існує інша проблема - не дивлячись на те, що з січня 2012 року за програмою 100% всі вчителі оволоділи компьютерною та інтернет грамотністю на рівні початківець, й досі уміння знайти в інтернеті необхідну інформацію та скористатися нею можуть не 100% вчителів початкової школи.

середу, 8 жовтня 2014 р.

Основи здоров’я та статеве виховання дітей

Конституція України визнає життя і здоров’я людини одними з найвищих соціальних цінностей. Цілеспрямованих дій держави, всього суспільства у створенні сприятливих умов розвитку дітей зокрема, у частині забезпечення їх прав на здоров’я, вимагають Конвенція ООН про права дитини, Положення Всесвітньої декларації про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей.

 Здоров’я дітей – соціальна цінність, невід’ємна частина суспільного багатства, а тому формування здорового способу життя розглядається як справа державної ваги, як глобальне завдання суспільства, закладів системи освіти, сім’ї, самої дитини.

Пріоритетними напрямками Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на виконання Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року є популярізація здорового способу життя, забезпечення можливості здобувати високоякісну освіту; боротьба з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом, наркоманією.

Усвідомлене та відповідальне батьківство. Анонс

Необхідність розроблення та впровадження програми та посібника «Усвідомлене та відповідальне батьківство» для учнів старших класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів викликана низкою небезпечних тенденцій, що характеризують сучасне становище сім’ї та соціально-демографічний розвиток України, це зокрема збільшення кількості розлучень та неповних сімей, зростання рівня дитячої бездоглядності та безпритульності, зменшення кількості сімей з двома та більше дітьми, руйнування традиційної структури сімей, а також інші негативні тенденції. 

Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: педагогічна та батьківська мудрість виховання

На гостинній миколаївській землі сталася видатна подія. У рамках проведення ХХІ Всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: вчимося толерантності» відбулися заходи, які об’єднали зусилля педагогічної та батьківської громадськості у справі виховання підростаючого покоління: засідання круглого столу «Педагогічна та батьківська мудрість виховання» та батьківська трибуна «Школа і сім’я – виховуємо разом».

25 вересня 2014 року в Миколаївському національному університеті імені В. О. Сухомлинського пройшло засідання круглого столу «Педагогічна та батьківська мудрість виховання». У його роботі взяли участь провідні вчені Національної академії педагогічних наук України, наукові працівники Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського та Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, педагогічні працівники навчальних закладів Миколаївської області.

понеділок, 15 вересня 2014 р.

Інформатика в початковій школі

Розпочався новий навчальний рік. Пішла "друга хвиля" інформатизації початкової школи. У цьому навчальному році предмет Інформатика вивчають всі діти України у 2 та 3 класах. У вчителів, які викладають цей предмет виникають запитання, попри те, що існує нормативна база, яка дає відповіді на ці питання.
Нижче розміщаю скріни сторінок нормативного документу, які стосуються предмета Інформатика в початковій школі.

середу, 16 липня 2014 р.

Сексуальное насилие над детьми: как защитить ребенка

С 2005 года, научно работая над проблемой полового воспитания детей от рождения до 18-летнего возраста, не смогла обойти вниманием тему насилия над детьми. И сексуального в частности. 

В 2012 году по заказу фонда "Возрождение" в соавторстве с коллегой Ниной Анатольевной Сторчак написали учебно-методическое пособие "Статеве виховання учнів шкіл-інтернатів і їх захист від сексуального насильства"  для участников проекта «Правова грамотність педагогів шкіл-інтернатів – запорука якісного правового та соціального захисту їх вихованців» (матеріали семінару-практикуму).

Часть материалов пособия разместила на своём авторском блоге "Семейные секреты"

понеділок, 16 червня 2014 р.

Аппликация из крупы - цветной рис

Аппликация (от лат. «прикладывание») - интересный вид художественной деятельности - это способ работы с цветными кусочками различных материалов: бумаги, ткани, кожи, меха, войлока, цветные бусины, бисер, шерстяные нити, металлические чеканные пластины, всевозможная материя (бархат, атлас, шелк)., высушенных листьев…

Аппликация для детей может стать очень интересным и развивающим занятием. Во время работы с аппликацией у детей развивается моторика и воображение. И немаловажный момент, это еще и общение с вами. 

Пальчиковые краски - делаем сами

Ваш малыш пока слишком мал, чтобы повторить успех Гойи, Матисса и Васнецова, он ещё не вполне хорошо запомнил названия цветов и совсем не умеет держать кисть в руке. Но он уже достаточно взрослый, чтобы под вашим материнским руководством и при помощи собственных малюсеньких пальчиков начинать создавать уникальные живописные произведения.

Рисовать пальцами – это так просто и столь же увлекательно! Окуните пальчики вашего малыша в разные цвета палитры, а затем оставьте на листе бумаги их отпечатки. Разве это не чудо: из крошечных и смешных отпечатков пальцев прямо на глазах распускаются большие сердца, расцветают диковинные цветы, вырастают волшебные деревья.

Безопасный пластилин для ребёнка - своими руками

Пластилин вообще штука вкусная...наверное. По крайней мере все маленькие детки такого мнения. Однако и отказывать им в удовольствии поиграть и вылепить какую нибудь поделку тоже нельзя.

Поэтому вместо того, чтобы давать гадость в коробочке из магазина предлагаю сделать пластилин самим. По крайней мере там меньше всякой вредности содержится.

Качественный пластилин, не наносящий вреда здоровью ребёнка, отнюдь не дешев. Однако можно не разоряться на коробку заморского пластичного средства, а приготовить самый настоящий разноцветный и эластичный материал для развития детской мелкой моторики своими руками.

Рецепт его достаточно прост.
Для начала нужно добавить в два стакана воды столовую ложку растительного масла и довести смесь до кипения.
Затем смешать два стакана муки со стаканом мелкой поваренной соли и столовой ложкой лимонной кислоты.

пʼятницю, 6 червня 2014 р.

Програма і тренінг гендерного розвитку дітей молодшого шкільного віку

Ірина ТКАЧЕНКО,
 кандидат  психологічних наук,
 м. Армавір,
 Краснодарський край
Молодший шкільний вік є періодом ґендерної сегрегації, коли діти намагаються уникати представників іншого гендеру. Тенденція хлопчиків грати з хлопчиками, а дівчаток - з дівчатками починає проявлятися у дітей в 3-літньому віці і поступово підвищується до вступу в період статевого дозрівання.

Маккоби і Джаклін у своїх дослідженнях (як вказує Сандра Бем) прийшли до висновку про те, що в молодшому шкільному віці ґендерна сегрегація досить відчутна. Вони встановили, що діти з самими різними особистісними якостями прагнуть об'єднуватися в соціальні групи на основі спільності гендеру. І прийшли до припущення, що біологічна стать, соціальні гендерні ярлики і психологічна гендерна ідентичність діють спільно, змушуючи дитину об'єднуватися з дітьми однієї статі і уникати об'єднання з дітьми протилежної статі.

неділю, 1 червня 2014 р.

Дети в социальных сетях – невольные соучастники родителей

В потоке новостей промелькнула интересная заметка о том, что дети не контролируют поведение своих родителей в сети. Первоисточник разыскать не смог, он затерялся среди иных заметок, поэтому по мотивам той статьи напишу свое мнение о проблеме, которая приобретает невообразимый ранее масштаб. 

В принципе, этот вопрос становится частным аспектом основной проблемы – приватность жизни каждого человека уменьшается, а число вторжений в его бытие растет ежеминутно. В качестве примера можно привести типичную ситуацию для публичного человека – абсолютно незнакомые люди могут сфотографировать его украдкой на улице, в ресторане, в душе спортклуба и опубликовать этот снимок со своими комментариями. Уверен, что единицы будут рады тому, что некто неизвестный откусил кусочек приватности и выложил его на всеобщее обозрение. Это не вопрос того, что предмету съемки есть, что скрывать, скорее, вопрос воспитания и восприятия мира. 

О младшей и средней американской школе

О младшей и средней американской школе. О методиках преподавания. О взаимодействии учителя и ученика. И о чрезвычайно практичном подходе к образованию и обучению в США.

Окрім інноваційних дрібничок, що хочеться відразу використати у своїй школі, зверніть увагу на середовище дитини. Відсутні автократні ряди, коли діти дишуть в потилицю один одному. Учнів обов'язково садять так, щоб зручно було спілкуватись між собою. Тема написання ділових листів є і в 4 класі. На 28-ій хвилині відео діти вчаться писати лист. Інструкція вчителя триває не довго, а далі діти ХОДЯТЬ вільно, спілкуються, шукають...

О дошкольном образовании в США

О дошкольном образовании в США, о методах воспитания дошкольников, среди которых лидирует так называемая "прогрессивная педагогика".
Зрители увидят два типичных американских детских сада, познакомятся с их сотрудниками, чрезвычайно преданными своему делу, и побывают в Национальном Институте танца в Нью-Йорке - месте, где самое высокое искусство становится доступным для маленьких выходцев из самых разных слоев общества.

четвер, 15 травня 2014 р.

Розвиток творчості дитини раннього дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва

III Всеукраїнська науково-практична конференція  з міжнародною участю
«Проблеми діагностики та проектування розвитку обдарованості дошкільників»
15 – 16 травня 2014 р., м. Київ

Розвиток творчості дитини дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва


Олійник Лія Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології, педагогіки та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти


Становлення творчо активної особистості – важливе завдання сьогодення. Вона повинна вносити прогресивні зміни до суспільного життя, вміти здійснювати вибір, визначати та вирішувати проблеми, бути винахідливою, мати творчу уяву. Процес становлення, на основі вікових особливостей та за сприятливих психолого-педагогічних умов, розпочинається вже у ранньому віці. У цей період відбуваються якісні зміни в психіці, у результаті яких малюк стає істотою активною та діяльною. Зростають фізичні можливості, розширюються потреби, змінюються види і форми діяльності, закладаються основи вольової сфери, елементи свідомості та самосвідомості, відбуваються великі зміни у спілкуванні дитини з дорослими та однолітками.

понеділок, 12 травня 2014 р.

Студенти Миколаївського Державного Університету за мир!

Миколаївський національний університет імені В.О.Сухомлинського – один із найстаріших вищих навчальних закладів на півдні України.
Інститут педагогічної освіти в структурі МНУ імені В.О. Сухомлинського працює як сучасний осередок підготовки майбутніх педагогів, а саме фахівців початкової та музичної освіти.

На кафедрі педагогіки початкової освіти  (проф. С.І. Якименко) вагому увагу приділяють формуванню у студентів соціального «Ми», пережитого як причетність до спільної життєдіяльності. Завдяки цьому засвоюються соціальні норми і цінності, що сприяє адаптації до конкретних соціокультурних і суспільних умов, а також розвитку соціальних груп і індивідів у цих умовах.

Нещодавно на кафедрі початкового навчання був проведений конкурс творчих робіт "Україна - моя Батьківщина, вона у мене єдина", в яких студенти мали можливість висловитися проти війни та підкреслити власне ставлення до сучасних подій в Україні. У такий спосіб заявити - "Ми за мир!" Пропонуємо вашій увазі конкурсні роліки. Залишайте ваші коментарі та визначайте роботу-переможця

суботу, 22 березня 2014 р.

І Международный фестиваль раннего развития детей. 22-23 марта 2014. Луганск

Рада принять участие в І Международном Фестивале раннего развития детей, который проходит в Украине 22-23 марта 2014 года в городе Луганске.


Искренняя благодарность методистам НМЦ г. Николаева Романюк Ирине Анатольевне и Деньговской Людмиле Николаевне, а так же всем педагогам дошкольных образовательных учреждений Николаева и Николаевской области, которые предоставили фото-материалы по теме моего мастер-класса: Развитие творчества в раннем возрасте в продуктивных видах деятельности: рисование, аппликация, лепка, конструирование.

вівторок, 18 березня 2014 р.

Интервью министра образования и науки Украины Сергея Квита радио "Эхо Москвы"

Я долго держалась, что бы не затрагивать в своих публикациях политическую ситуацию в мире. Нет, я не была равнодушной к происходящему. И не занимала "позицию страуса". В социальных сетях: ВКонтакте, Одноклассники,  МойМир, Facebook, Google, Профессионалы, я определённо чётко высказывала свою точку зрения на события, происходящие в моей стране и вокруг неё. Я очень рада, что многие мои коллеги и друзья и в Украине и в России и в других странах: Дания, Германия, Греция, Казахстан, США, Белоруссия, Израиль разделяют мою боль и радость, по поводу того, чем и как живёт моя страна с 18 февраля.  Это очень важно в наше время - не разочароваться в тех, кого уважал. Пришлось выслушивать и читать также комментарии оппонентов с удивлением и огорчением осознавая, что, в их перевёрнутом понимании происходящего, есть доля ОБРАЗОВАНИЯ...

четвер, 13 лютого 2014 р.

Данные экспериментального обучения шестилеток - 1990 год

Подборку из материалов 
Сборника  тезисов IV Всесоюзной конференции
 “Физиология развития человека”, 1990 год
  подготовил Андрей РУСАКОВ

Четырнадцать лет назад при первой попытке уменьшить возраст первоклассников врачи собрали материал, показавший опасность такого эксперимента. Но теперь об этом удобнее не вспоминать...

В сборнике представлены тезисы огромного количества докладов. Ни в одном из них не отражено никаких положительных эффектов школьного обучения с шести лет. Слабым утешением может служить лишь то, что некоторые исследования выявили и ряд факторов, позволивших несколько уменьшить отрицательные последствия школы для шестилеток. Среди них определены высокая двигательная активность, частая смена родов занятий, отсутствие жесткой регламентации. Собственно, это те самые условия, которые естественным образом складываются в детских садах.

Российские учёные об обучении шестилеток. Где и как это делать?

Елена Ивановна КАЗАКОВА, 
доктор педагогических наук, 
профессор Санкт-Петербургского 
государственного университета

Поход в школу неверно привязывают к тому или иному возрасту. Для принятия решения – идти ребенку в школу или нет – надо понимать, сформированы ли у него готовность к обучению в школе в виде произвольности действий; умения сосредотачивать внимание; умения работать в группе, и т. д. Развитие детей происходит, конечно же, в индивидуальном темпе, но все-таки опыт показывает, что чаще такая готовность формируется к 7-8 годам жизни.

Почему родители спешат отдать детей в школу?

Алексей ЮШКОВ, 
Кандидат психологических наук,
Санкт-Петербург,
Россия

На фоне надвинувшейся демографической ямы борьба за детей усиливается; пока она идет в одни ворота – образовательные чиновники, особенно министерские, твердо решили спасать рабочие места в школе за счет детских садов. И тем не менее право на последнее слово – за родителями. Никто не может требовать от них отдать ребенка в школу до семи лет.

Но каковы мотивы у самих родителей, которые спешат забирать своих детей из сада в школу? Можно ли этому противостоять? С кем из них нужно разговаривать, а с кем - бесполезно? Что такое делается в саду, что часть родителей начинает считать, что их детям в саду здесь делать уже нечего?

Давайте попробуем обсудить проблему шестилетних детей с этой точки зрения - с точки зрения родительских мотивов. И выделим, соответственно, несколько родительских групп.

О старшем дошкольном возрасте

Евгений Евгеньевич ШУЛЕШКО, 
автор знаменитой методики
 обучения дошкольников 
чтению, письму и счету 
и одной из наиболее успешных образовательных программ, 
объединяющей усилия детского сада и начальной школы

Этот текст и о шестилетках, и о тех условиях, которые должны соблюдаться для организации нормального и успешного их обучения. Судите сами, насколько характер обучения в знакомых вам классах начальной школы соответствует этим нормам.

Кто такие те старшие дошкольники, которым надо развить свои личностные качества и потом применить их в счете, чтении и письме?

середу, 5 лютого 2014 р.

Конспект комбінованого заняття з сенсорики та малювання в групі раннього віку ДНЗ

Чижевська Тетяна Михайлівна, 
вихователь ДНЗ № 5 
Миколаївської міської ради

Комбіноване заняття з сенсорики та малювання в групі раннього віку 

Тема: Мильні бульбашки для сніговика.
Програмовий зміст: формувати уміння дітей розташовувати малюнок на всій площині аркушу, малювати нетрадиційним способом - штампом; закріплювати      знання сенсорних еталонів: кольори спектру (червоний, жовтий, зелений, синій, білий), поняття форми (круглий), величини (великий, маленький); відпрацьовувати впевненість рухів під час малювання, вільне переміщення руки; розвивати емоційну чутливість; виховувати охайність, бажання малювати, викликати радість від творчої роботи.

Конспект комбінованого заняття з сенсорики та малювання в групі раннього віку ДНЗ

Гуменюк Христина Костянтинівна,
вихователь ДНЗ № 5 
Миколаївської міської ради

Комбіноване заняття з сенсорики та малювання 

Тема: Рукавичка для маленької Оленки.
Програмовий зміст: Продовжувати формувати систему сенсорних еталонів: уміння розрізняти предмети за кольором, орієнтуватися в просторі;закріплювати знання про форму (квадрат, трикутник). 
Закріплювати вміння проводити пензлем лінії зверху вниз, повторити правила роботи з пензлем, фарбою; вчити малювати штампом на обмеженій поверхні. Продовжувати розвивати  формоутворювальні рухи руки, дрібну мускулатуру пальців рук. Виховувати уважність,посидючість і охайність в роботі з фарбами.  Створювати емоційний та психологічний комфорт на занятті.

Конспект заняття з фізичного виховання в групі раннього віку ДНЗ

Вербицька Олена Миколаївна, 
вихователь ДНЗ № 5 
Миколаївської міської ради

Конспект заняття з фізичного виховання в групі раннього віку 

Тема: «Зимові пригоди»
Програмовий зміст : вчити підстрибувати на місці  на двох ногах; перестрибувати через мотузку; розвивати координацію рухів та відчувати рівновагу під час ходьби по дошці; розвивати інтерес до виконання вправ та рухливої гри; сприяти розвитку фізичної активності малят, створюючи в групі веселу, доброзичливу атмосферу; виховувати у дітей позитивні емоції, піднесений настрій.

Конспект комбінованого заняття з сенсорики, малювання та розвитку мовлення в групі раннього віку ДНЗ

 Столярчук Тетяна Олександрівна, 
вихователь ДНЗ № 103 
Миколаївської міської ради

Конспект комбінованого заняття з сенсорики, малювання та розвитку мовлення 

Тема: Стрічки для рукавичок.

Програмовий зміст: заохочувати дітей до обстеження предметів, сприймати їх на дотик та розрізняти  фактуру. Закріпити поняття про величину (велика – маленька рукавичка), просторові відношення («на», «під», «в»), учити співвідносити кольори різнорідних предметів. Вчити дітей малювати лінії зліва направо, намагаючись проводити їх прямо без зупинки, бачити в лініях образ предмета. Закріпити навички правильного тримання та користування фломастером. Розвивати естетичне сприйняття предмета.

Конспект комбінованого заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з навколишнім в групі раннього віку ДНЗ

Андреєва Тетяна Леонідівна, 
 вихователь ДНЗ № 103 
Миколаївської міської ради
Комбіноване заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з навколишнім в групі раннього віку

Тема: «Допоможемо ляльці Катрусі вдягнутись на прогулянку»

Програмовий зміст: продовжувати вчити розуміти мовлення дорослого, збагачувати словник дітей іменниками, які позначають предмети одягу, розуміти і самостійно вживати  узагальнювальне слово (одяг)
Продовжувати знайомити дітей з різноманітним одягом, взуттям, розрізняти одяг і взуття за сезоном. закріпити послідовність одягання; розвивати вміння самостійно вивертати одяг, складати у шафу, застібати ґудзики; виховувати охайність, дбайливе ставлення до своїх  речей.

Обласний семінар-практикум для вихователів груп раннього віку ДНЗ


Bідповідно до річного плану Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 4-5 лютого 2014 року відбувся дводенний обласний семінар-практикум для вихователів груп раннього віку дошкільних навчальних закладів з проблеми: «Розвиток сенсорики, моторики та мовлення дитини раннього віку в групі ДНЗ засобом навчальних занять».

неділю, 2 лютого 2014 р.

Конспект комплексного заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з природою в групі раннього віку ДНЗ

Попович Марія Миколаївна
Миколаївська область
Новоодеський район
Новопетрівський ДНЗ «Дзвіночок»

Конспект комплексного заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з природою

Тема: Подорож до зимового лісу.
Мета: Формувати у дітей уявлення про ознаки зими (холодно, мороз, багато снігу); властивості снігу; розширювати і поглиблювати знання дітей про диких тварин: зайця, білку, лисичку (як живуть взимку, чим живляться); учити утворювати іменники за допомогою зменшувальних суфіксів (заєць-зайчик, зайченя, зайчатко, зайченятко); розвивати уміння розрізняти диких тварин; виховувати бережливе ставлення до інших.

Конспект комбінованого заняття в групі раннього віку ДНЗ

Григоренко-Семко Вікторія Миколаївна
м. Миколаїв ДНЗ № 127

Конспект комбінованого заняття

Тема: Покатаємо звірят на трамвайчику.

Програмовий зміст: Познайомити дітей з віршем А.Камінчука «Трамвайчик». Продовжувати вчити розуміти віршований текст, відповідати на запитання вихователя за змістом. Стимулювати активне мовлення дітей. Збагачувати словник дітей словами – назвами тварин. Розвивати навички роботи з предметними картинками. Закріпити уміння розміщувати відсутні деталі зображення на малюнку. Виховувати самостійність на занятті.