Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 5 лютого 2014 р.

Конспект комбінованого заняття з сенсорики та малювання в групі раннього віку ДНЗ

Гуменюк Христина Костянтинівна,
вихователь ДНЗ № 5 
Миколаївської міської ради

Комбіноване заняття з сенсорики та малювання 

Тема: Рукавичка для маленької Оленки.
Програмовий зміст: Продовжувати формувати систему сенсорних еталонів: уміння розрізняти предмети за кольором, орієнтуватися в просторі;закріплювати знання про форму (квадрат, трикутник). 
Закріплювати вміння проводити пензлем лінії зверху вниз, повторити правила роботи з пензлем, фарбою; вчити малювати штампом на обмеженій поверхні. Продовжувати розвивати  формоутворювальні рухи руки, дрібну мускулатуру пальців рук. Виховувати уважність,посидючість і охайність в роботі з фарбами.  Створювати емоційний та психологічний комфорт на занятті.
Матеріали: дидактична гра «Добери пару рукавичці»,м’які іграшки,  папір формату А4,  пензлики, штампи, фарба білого кольору, вологі серветки для витирання рук.
Активізація словника: рукавичка, шукав, знайшов, прикрашати.
Попередня робота: читання української народної казки «Рукавичка», під час одягання на прогулянку розглядання рукавичок, їх колір, чим прикрашені; ігри з геометричною мозаїкою «Прикрась рукавичку»; малювання штампом.
Хід заняття:
Чути звук потягу.
Вихователь:  - Діти, сьогодні до нас завітали гості. Так, це ваші іграшки. Ви їх відразу впізнали. Ваші іграшки прийшли з дому до вас в дитячий садочок. Візьміть будь ласка кожен свого улюбленця. Пригорніть,привітайтесь. Кароліна, хто це?(відповідь дитини). Який він? (М’який, приємний). А в тебе, Ваня,хто це? 
  Добре, дітки. Подивіться уважно на ваші іграшки. Що ви помітили нове? 
Діти: - У іграшок лише по одній рукавичці.
Вихователь: -  А чому на них рукавички? 
Діти: - Бо зараз зима, щоб не мерзли лапки.
Вихователь: -  
Гарна тепла рукавичка
Схожа на свою сестричку
Одягнуть її малята
І не мерзнуть рученята.
Поки вони тут грались погубили рукавички.  Ми допоможемо нашим звіряткам знайти свої рукавички?
Діти: - Так. 
Вихователь: - Уважно подивіться на колір рукавички і що на ній зображено. Мілана,якого кольору рукавичку ти шукатимеш для своєї іграшки? (наприклад,синього). А що на ній має бути зображено? ( трикутник). Правильно. Тож починаємо шукати. (Вмикається музика,розкладаю подушки)
Вихователь: - Ромчику, де ти знайшов рукавичку?
Дитина: - На поличці. 
Вихователь: - А ти, Нора, де знайшла рукавичку?
Дитина: -  Під столом.
Вихователь: -  Поліна, де була рукавичка твоєї іграшки?
Дитина: - Біля вази.
Вихователь: - Подивіться, які ваші іграшки раді і щасливі, що ви знайшли їм рукавички. Лише лялька, яка живе у нас в групі,  сумна. Оленко, чому ти така сумна? Діти, лялька засмутилась, бо в неї немає таких рукавичок. Що будемо робити?
Діти: - Допоможемо їй. 
Вихователь: - Дітки,заспокойте  Оленку,скажіть: «Не сумуй, ми і для тебе зробимо гарні яскраві рукавички!». А Оленка потім вибере найкращі, отже ми маємо гарно попрацювати!
Вихователь: -  Давайте уважно подивимось на наші рукавички. У кого червоні рукавички? Добре, а в кого помаранчеві? Зрозуміло, а в тебе Ваня, якого кольору рукавичка? 
Дитина: - Зеленого.
Вихователь: - А в кого ще зелена? Добре. А подивіться, що зображено на рукавичці. У мене трикутник. У кого ще на рукавичці трикутник? А давайте ми пальчиком обведемо наш трикутник, ось так.
А в інших діток, що зображено на рукавичці?
Діти: - Квадрат.
Вихователь: - Правильно. Обведіть будь ласка пальчиком квадрат. Подивіться, дітки, що я маю. Це штампи. Візьміть, будь ласка, кожен свій штамп,для прикрашання рукавички для ляльки Оленки. Подивіться,як я штампом міцно притискаю до паперу в центрі рукавички. Хочете спробувати прикрасити рукавичку?
Діти: - Так!
Вихователь: - То сідайте за столи. Але перед початком роботи підготуємо наші пальчики:
Одягнемо рукавички
Рукавички невеличкі
Знають хлопчики й дівчатка
Кожен пальчик має хатку.

Вихователь: - Все закінчили. Зараз уважно дивіться на мене: я беру штамп правою рукою, умочую штамп в білу фарбу і притискаю ним в центрі рукавички. Ось так. Гарно виходить?
Діти: - Так!
Вихователь: - Беріться до роботи! 
Самостійна робота дітей.
Вихователь: - Дуже добре! Подивіться на рукавички. Ми все правильно зробили? Чи таку ж саму рукавичку зробили і для ляльки?
Діти: - Ні!
Вихователь: - Чому,ні?
Діти: - Потрібно намалювати ще лінії!
Вихователь: - Розумнички! Необхідно прикрасити рукавичку ще лініями. Чим ми будемо малювати лінії?
Діти: - Пензликом.
Вихователь: - Так. Беремо пензлик трьома пальчиками. Взяли пензлики в ручки і проводимо лінію згори вниз(малюють в повітрі). Тепер я обережно набираю фарбу на пензлик, підношу кісточку до паперу так, щоб ворсинки дивились вгору,прикладаю пензлик і веду пряму лінію від одного краю рукавички до іншого. Потім ще раз набираю фарбу і малюю ще одну пряму лінію.
Виконання дітьми роботи.
Вихователь: - Ось ми і прикрасили рукавички для нашої Оленки. Лялько Оленко,  які ж рукавички ти вибереш? Дітки, Оленка не може вибрати найкращі рукавички, бо вони всі такі гарні, яскраві і охайні! Їй так сподобались ваші рукавички, що вона хоче їх всі, щоб подарувати своїм подругам. Вона дякує вам за чудову роботу. Подивіться, яка лялька Оленка тепер щаслива,  вона тепер також посміхається.



Немає коментарів: