Єдина Країна! Единая Страна!

неділя, 14 червня 2020 р.

Сприяння руховій активності дошкільників під час фізкультурних занять та розваг

Вакар Тетяна Михайлівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 77 м. Миколаєва

Одним із головних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є збереження і зміцнення фізичного, духовного і психічного здоров‘я дитини. Основи фізичного і морального здоров‘я, комплексного формування розумових і фізичних якостей особистості, вдосконалення фізичної і психологічної готовності дитини дошкільного віку до активної життєдіяльності здійснюється у процесі фізичного розвитку.
У дошкільному віці діти, як правило, вже добре володіють своїм тілом. Фізична активність стимулює розумову діяльність, яка, у свою чергу, спонукає дітей рухатися.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

Карлова Анжела Олександрівна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ  №60 м.Миколаєва


Сенсорний розвиток дітей раннього віку. 
Дидактична гра "Рибки в акваріумі"

В. О. Сухомлинський писав: “Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.  Гра - це величезне світло, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ”.

Розвиток мовлення дітей засобами театральної діяльності . Настільний театр " Рукавичка"

Чемерова Світлана Олександрівна,
вихователька  раннього віку
ДНЗ №111 м. Миколаєва 

Розвиток  мовлення  дітей  засобами  театральної  діяльності. 
Настільний театр   “Рукавичка"

У освітній програмі “ Дитина” у освітній лінії “Мовлення дитини” для вихователя групи раннього віку зазначено завдання: "Вчити  дітей  слухати і розуміти мову дорослого. Залучати дітей до  спільної розповіді казки за ігровою ситуацією. Збагачувати словник: іменниками, прикметниками, дієсловами. Вправляти у звуконаслідуванні ; у правильному  вживанні слів з суфіксами - ик, - ичк. Підтримувати хороший настрій, цікавість до українських  народних казок". 

Спортивні розваги як засіб зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку

Рассоха Тетяна Пилипівна,
інструкторка з фізичної культури
ЗДО №126 м. Миколаєва

Спортивні розваги як засіб
зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку

Спортивні свята і розваги - яскраві і радісні події в житті дітей дошкільного віку. Поєднуючи різні види мистецтва, вони дуже впливають на почуття і свідомість дітей. Організація активного відпочинку дошкільнят з фізичним навантаженням передбачає створення умов для їхнього фізичного розвитку в не вимушеній ігровій діяльності, закріплення вмінь і навичок, набутих у повсякденні та на заняттях. Одним з ефективних шляхів реалізації цього завдання є проведення спортивних свят та розваг. Спортивні свята та розваги допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Активний рухливий відпочинок – запорука здоров’я і доброго настрою дітей.

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою пальчикового театру “У гості казка завітала”

Лодіна Світлана Михайлівна, 
  вихователька першої молодшої групи
 ЗДО № 71 “Маяк”

Розвиток мовлення дітей раннього віку за допомогою  
пальчикового театру “У гості казка завітала” 

Посібник призначений для дітей 2‐6 років, він стане хорошим помічником для батьків та вихователів дітей раннього та дошкільного віку. 
Мета: Ознайомити дітей з різними видами театрів та заохочувати з допомогою дорослих чи самостійно інсценувати тексти коротких літературних творів. Вчити дітей уважно слухати та розуміти зміст казки, відповідати на запитання за її змістом. Формувати у дітей елементарні уміння передавати змістове та емоційне наповнення літературного твору за допомогою дій та мовлення (наслідувати голоси та рухи тварин, птахів). Розвивати навички діалогічного мовлення, поняття про взаємозв'язок між об'єктами, подіями, вчинками героїв твору. Виховувати інтерес, доброзичливість та зацікавленість до твору.

Розвиток мовлення дітей молодшого дошкільного віку за допомогою настільного театру "На гостинах у казки"

Асламазян Анастасія Миколаївна,
вихователька молодшої групи
ДНЗ №1, м. Очаків “Дзвіночок”

Розвиток мовлення дітей 
молодшого дошкільного віку
за допомогою настільного театру  
"На гостинах у казки"


Театралізована діяльність у дошкільному віці один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, що використовується з певною метою і спонукається мотивами. Педагог має розвивати у дітей: уміння «входити в образ» і «утримувати» його впродовж усієї театралізованої діяльності; мовленнєві та виконавчі дії; уміння передавати характерні особливості художнього образу; переносити отримані уявлення в самостійну ігрову діяльність; виявляти зацікавленість до театру як виду мистецтва; усвідомлення змісту, ідеї, художніх образів літературних творів.

Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку за допомогою панно «У світі казок»

Куляс Алла Вікторівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО № 51 м. Миколаєва

Розвиток творчих здібностей 
дітей раннього віку 
за допомогою панно «У світі казок»

Сьогодні проблема розвитку творчих здібностей дітей перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність.

пʼятниця, 12 червня 2020 р.

Плавання як ефективний оздоровчий засіб фізичного виховання

  Прокопенко Марина Юріївна,
інструкторка з фізичної культури
ЗДО № 87 м. Миколаєва

Плавання як ефективний оздоровчий  засіб фізичного виховання

Принцип оздоровчої фізичної культури полягає в тому, що фізична культура повинна сприяти зміцненню здоров'я. Всесвітня організація охорони здоров'я прийняла визначення, що таке здоров'я. «Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. Здатність організму адекватно змінювати свої функціональні показники і зберігати оптимальність в різних умовах - найбільш характерний критерій норми здоров'я. Тільки оптимальне фізичне навантаження в поєднанні з раціональним харчуванням і способом життя є найбільш ефективним попередженням багатьох захворювань і збільшення тривалості життя.

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Горбик Ірина Олегівна,
        інструкторка з фізичної культури 
        навчально-виховного  комплексу «Сонечко»
   м. Очакова

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Фізкультурні свята дуже подобаються дошкільникам насамперед тому, що об’єднують їх спільними переживаннями, дарують відчуття перемог. Підготовка до свята, розучування віршів, гарне оформлення зали чи майданчика, оригінальні костюми, красиві емблеми, музика, пісні, різноманітні змагання, ігри позитивно впливають на загальний фізичний розвиток дітей, розвивають у них почуття краси, уяву. А головне фізкультурні свята допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Спільна діяльність, долання труднощів зміцнюють дитячий колектив, пробуджують почуття відповідальності.

Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад із фетру»

Шевченко Любов Миколаївна,
вихователька Очаківського
навчально-виховного комплексу «Сонечко»
Миколаївської області


Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад  із фетру»

Сьогодні існує безліч іграшок, які допомагають у розвитку дитини, але не всі їх можна назвати екологічними і безпечними, та й коштують вони не дешево. І тут на допомогу батькам та вихователям приходить фетр. Цей матеріал екологічний, простий і зручний. Пропонуємо вашій увазі посібник з серіями ігор, які стануть у пригоді під час занять та ігрової діяльності малят.

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку. Посібник "Кольорова мозаїка"

Галушко Світлана Валентинівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО КТ № 14 "Дзвіночок"
м. Вознесенська

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку.
Посібник "Кольорова мозаїка"

Мовленнєвий розвиток дитини раннього віку-це вагома складова і показник її психічного, розумового та емоційного розвитку.Недоліки та вади мовлення,що можуть виникнути в різні  періоди дитинства,позначаються на інтелектуальному та комунікативному розвитку, руйнують особистість, спричинюють соціальну незрілість. Малюк має право проявляти своє зацікавлення будь-чим. Не слід активізувати його мовлення, коли він того не хоче. Будь-які контакти дорослого з дитиною мають супроводжуватися мовленням. Ми називаємо їх грою, грою-забавою, вправою, грою-заняттям.Час спілкування не обмежується й цілковито залежить від готовності дитини, від бажання та активності. Загалом усі заняття з малятами-гра, спілкування.

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"

Андреєва Тетяна Леонідівна, 
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №103 м. Миколаєва 

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"


У перші три роки життя дитини активно розвиваються її органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики. Сенсорний розвиток дитини передбачає розвиток її сприйняття й формування уявлень про властивості предметів. Рівень сенсорного розвитку дитини надає безпосередній вплив на його естетичне, розумове і фізичне виховання.

четвер, 11 червня 2020 р.

Формування у дітей раннього віку елементарних уявлень про природне довкілля за допомогою багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

Барінова Людмила Петрівна,‌
вихователь‌ка ‌групи‌ ‌раннього‌ ‌віку‌‌
‌ ‌дошкільного‌ ‌навчального‌ ‌закладу‌ ‌№49‌
м. Миколаєва‌

Формування у дітей раннього віку
 елементарних уявлень 
про природне довкілля за допомогою 
багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

У освітній програмі “Дитина” для закладів дошкільної освіти у освітній лінії “Дитина у природному довкіллі” для виховательок, які працюють з дітьми раннього вік зазначено завдання: розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднання пізнавальних, етичних, естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею; дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного та тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії.
На реалізацію цього завдання нами було створено багатофункціональний посібник «Диво-деревце» для роботи з дітьми раннього віку (від року до трьох).

Спортивні ігри - як ефективний засіб фізичного виховання дошкільників

Полякова Тетяна Миколаївна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 8 "Казка"
м. Южноукраїнська

 Спортивні ігри  - як ефективний засіб фізичного виховання дошкільників

Ще якихось 5 років потому майданчики біля наших будинків були заповнені веселими, рухливими малюками. А зараз дитина виходить на прогулянку з гаджетом, сідає на лавочку, ні з ким не спілкується і не відводить очей від екрана. Батьки, переживаючи за безпеку малечі (впаде, вдариться), намагаються утримувати  її в колясці навіть у 3-4 роки, коли діти вже можуть впевнено ходити. В результаті – зайва вага та уповільнена реакція, труднощі у спілкуванні з однолітками, різноманітні комплекси, відставання у фізичному розвитку.

Фізкультура в стилі "Startap"


Датченко Людмила Василівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ №1 "Сонечко"
Березнегуватської ОТГ
Миколаївської області

Фізкультура в стилі "Startap"

Розглядаю заняття з фізкультури, як певний підсумок освітнього процесу, можливість для дітей втілити в життя, тобто в грі, здобуті знання, уміння і навички. Перевтілитися і прожити свою казку, історію, пережити свої емоції, здобути свій досвід, відчути захват від спільної роботи. Використовую дуже багато творів усної народної творчості, пов’язую тему заняття з фізкультури з темою освітнього процесу  протягом даного дня чи тижня. Впроваджую  цікаві новітні технології.
Мій “startap“  - я дуже багато говорю, а діти безперервно рухаються, відповідно заданої теми заняття. Працюю за програмою ”Дитина”(оновлена).

Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Наконечна Альона Вікторівна
вихователька І молодшої групи,
ЗДО №33 “Казка” м. Первомайська
                           
  Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Представлено практичний досвід щодо використання створеного вихователями ЗДО №33 “Казка” дидактичного матеріалу для формування сенсорних еталонів та розумових здібностей дітей раннього віку.
Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її сприйняття і формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення в просторі, а також запах і смак. Значення сенсорного розвитку в ранньому віці важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про навколишній світ.

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Баланчук Алла Євгеніївна
інструкторка з фізичної культури
Веселинівського ЗДО 
(ясла-садок) №1 «Сонечко»
Миколаївської області

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Здоров’я дітей - основне джерело щастя, радості батьків, педагогів, суспільства в цілому. Сучасна наука розглядає здоров’я як складаний феномен глобального значення, що становить собою цілісність чотирьох сфер: фізичної, психічної, соціальної та духовної. Життя доводить, що проблему збереження здоров’я можна назвати без перебільшення найважливішою проблемою для розвитку освіти в Україні на майбутнє.

вівторок, 9 червня 2020 р.

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят


Мілобог Ольга Юріївна,
інструкторка з фізичної  культури
закладу дошкільної освіти "Теремок"
Казанківської ОТГ Миколаївської області

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят

Поєднуючи в собі різні види мистецтва фізкультурні розваги впливають на почуття і свідомість дітей. Підготовка і проведення дитячого дозвілля слугують моральному вихованню дітей: вони об’єднуються спільними переживаннями, у них виховуються основи колективізму; твори фольклору, пісні, вірші про Україну, природу, працю формують патріотичні почуття; участь у святах і розвагах виховує у дошкільнят дисциплінованість, культуру поведінки тощо. Святкова атмосфера, краса оформлення приміщення, вміло підібраний репертуар – все це важливі фактори естетичного виховання. Участь дітей у співах, іграх, таночках зміцнює і розвиває дитячий організм, поліпшує координацію рухів. Фізкультурні розваги, які проводяться в дитячому садку дають малятам велику втіху та радість.

Горизонтальний пластичний балет як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія  Василівна,
інструкторка з фізичної культури
Кривоозерського ЗДО № 4 "Казка"

Горизонтальний пластичний балет 
як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Сучасна традиційна система фізичного виховання дошкільнят не створює умов для збереження і розвитку здоров’я, оскільки в ній не враховані основоположні закони природи. Майже всі заняття і тренінги з фізичної культури починаються з вертикальних, ударно струшуючих навантажень у бігу та стрибках. Тому на стику педагогіки на стику дитинства, теорії та методики фізичного виховання і спортивного тренування, виник принципово новий і універсальний етико-оздоровчий напрямок М. М. Єфименка «Горизонтальний пластичний балет». 

Спортивні свята і розваги у ЗДО як засіб патріотичного виховання дошкільників


Перемета Світлана Сергіївна,
інструкторка з фізичної  культури
ЗДО № 65 м. Миколаєва

        Спортивні свята і розваги у ЗДО  як засіб патріотичного виховання дошкільників

Фізкультурні  свята зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей. Досвід організацій фізкультурних свят показав їх позитивний вплив на виховання  у дітей інтересу до активної рухової діяльності, а також підвищення  ролі сім’ї та дитячого садка у вирішенні завдань фізичного виховання. Метою таких свят є активна участь всього дитячого колективу групи, за допомогою чого виявляються рухова підготовленість дітей, уміння проявляти фізичні якості в незвичайних умовах і ігрових ситуаціях.
Музично-спортивне свято «Козацькому роду нема переводу».