Страницы

неділя, 22 вересня 2019 р.

Інтегроване заняття з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування (художня література) у старшій групі

Шокот Олена Русланівна

Котляревський ЗДО 
(ясла-садок)
"Барвінок"
Вітовського району,
 Миколаївської області 


Тема: Великдень подорожує

Мета: продовжувати розширювати і систематизувати знання дітей про традиції святкування Великодня, зокрема з різновидами писанкарства в Україні; розвивати пам'ять, мислення, уважність, зв’язне мовлення, творчість, креативність, ейдетичні здібності – тактильну чутливість, дрібну моторику; закріпити вміння диференціювати основні кольори; виховувати повагу до народних звичаїв, обрядів.
Зв’язне  мовлення: закріплювати вміння дітей заучувати вірш за допомогою мнемотаблиці.
Граматика: закріпити  вміння  дітей доречно  використовувати  в мовленні  дієслова  теперішнього  і минулого часу,утворювати множину  іменників.
Звукова  культура: формувати у дітей  інтонаційну  виразність  мовлення, розвивати  вміння  відтворювати у мовленні  власний емоційний стан.

Словник: поповнення  словникового   запасу слів з  теми «Великдень», прикметниками, дієсловами , означеннями, образними  словами.
Матеріал: дидактичні ігри«Великодній кошик», «Писанки, крашанки», мнемотаблиця до вірша Л.Полтави«Великодні писанки», мнемо доріжки «Прислів’я про Великдень», мнемозагадка  «Великдень».
Попередня робота з дітьми: розучування пальчикової гімнастики «Доброго ранку», бесіда «Великдень», вивчення прислів'їв про Великдень, розфарбовування заготовок яєць.
Хід заняття:

1.     Пальчикова гімнастика
Доброго  ранку  квітам  барвистим
Доброго  ранку травам  в  росі
Доброго   ранку   сонечку й небу
Доброго  ранку гостям  усим
Доброго  ранку світу  прекрасному
Здоров’я  та  радості  всим

Діти стоять напівколом обличчям до вихователя.
Вихователь:  

2.     Діти, сьогодні я ішла до вас на незвичайне заняття, несла вам яєчко з віршиком та сталася біда, налетів вітерець, яєчко впало, розбилось на частини. Це яйце не просте а Великоднє. Допоможете знайти частинки щоб зібрати ціле яйце? (Так)

Добре, вирушаємо у Великодню подорож
-         Яке свято наближається? (Великдень)
-         Коли його відзначають? (Навесні)
-         В який день тижня відзначають Пасху? (В неділю)
-         Що є символом Великодня? (Паска, крашанки, писанки)
3.     Вихователь: Зараз діти будем мандрувати, вірш про Великодні писанки вивчати. Давайте завітаємо до Курочки, може біля неї частина яєчка.

Що за дивнії яєчка
Наша курочка знесла!
Намальоване гніздечко,
Ще й пташиночка мала.
4.     Д/г «Великодні яйця»

Мета: розвивати тактильну чутливість, закріпити вміння проводити обстежу вальні дії. Активізувати мовлення дітей. Виховувати інтерес до навколишнього світу.

Вихователь: Діти, погляньте, ми знайшли частину пазла. Тепер ми поглянемо біля галявини, можливо ще туди закотилося яйце.

Навкруги – барвисті квіти,
Жовті, сині гілочки…
Чи здогадуєтесь діти,
Що це? Певно – писанки!

5.  Д/г «Пазл з великодніми писанками»


Мета: розвивати мислення, пам'ять, мовлення, ейдетичні здібності, вправляти у зіставленні з окремих частин картини; виховувати самостійність, цілеспрямованість.

Вихователь: Погляньте, ми непомітно зібрали половину нашого Великоднього яйця з віршиком. Давайте звернемо увагу на наш гарний кошик, там багато яєць.



Їх не курочка знесла,
Їх матуся принесла,
Ми гуртом розмалювали
До святкового стола:
Вихователь: Діти, незабаром свято Великодня, давайте зберемо Великодній кошик.
6.     Д/г «Великодній кошик»
Мета: закріпити вміння дітей добирати продукти, що люди складають до святкового кошика, ідучи до церкви на Великдень; розширити знання про значення кожного продукту у святковому кошику; виховувати позитивні емоції.
Прислів'я про Великдень:
А хто знає прислів’я та приказки про Великдень?
-         Раз у рік Великдень. (Свято буває не кожнього дня.)
-         Коли не прийду до церкви, то все паски святять. (Про людину, що приходить до церкви лише на Великдень.)
-         Дороге яєчко - к Великому дню. (Крашанки та писанки - обов'язковий атрибут Великодня.)
-         Їж Ковбаску, поки Паска. (На Великдень готували багато м'ясних страв.)
-         На Великдень: кожна дівка – маківочка, а кожен хлопець – голубочок. (На Великдень дівчата і хопці вдягали святковий одяг)
Вихователь: Діти, ми знайшли ще частину писанки. Залишилась всього одна частина пазлу з віршем. У нас ще є загадка про свято.
Писанки не розмалювали,
Паски добрі напекли
Хату гарно всю прибрали
Та чекаєм свята ми.
7. Мотивація: «Матуся напекла пасок, прибрала в домі, але ще не встигла розфарбувати яйця, давайте їй допоможемо»
8.  Д/г «Писанки та крашанки»

Мета: розширити знання дітей про процес виготовлення великодніх яєць; закріпити назви – писанка, крашанка, кленка (лінивка); виховувати позитивні емоції, повагу до традицій українського народу.
9. Розмальовування яєць по підгрупам (крашанки, крапанки)
Вихователь:
Сяють наші писанки,
Як весняні квіточки.
10. Діти, ми навіть не помітили як зібрали вірш. Давайте поки сохнуть наші яйця, вивчимо вірш який ми зібрали.
Вірш Леоніда Полтави «Великодні писанки»
Що за дивнії яєчка
Наша курочка знесла?
Намальоване гніздечко,
Ще й пташиночка мала!
Навкруги - барвисті квіти,
Жовті, сині гілочки...
Чи здогадуєтесь, діти,
Що це? Певно — писанки!
Їх не курочка знесла,
Їх матуся принесла,
Ми гуртом розмалювали
Для святкового стола:
Сяють наші писанки, —
Як весняні квіточки!
11. Підсумок. Вихователь: Давайте поглянемо чи висохли наші крашанки та крапанки та покладемо їх у кошик.
- Діти, вам сподобалась наша подорож?
- Які   завдання  були вам найцікавішими?
- За  кого  з товаришів  пораділи і  чому?
-  Ви в  мене  були  найкращі та найрозумніші  діти, я вами  пишаюся.



Немає коментарів:

Дописати коментар