Єдина Країна! Единая Страна!

неділю, 15 травня 2016 р.

Той, хто хоче – шукає можливості...

Ох, як же хочеться, щоб цей тиждень промайнув якомога швидше. Щоб вже була наступна неділя! Коли думки безперестанно не будуть повертатися до Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі. м. Миколаїв. МОІППО.

Хвилююся! І схоже, навіть більше, ніж деякі слухачі експериментальної групи 63-А. Тренери з інформатики в початковій школі.

Адже на цьому тижні захист проектів... Ні, не так. А ось так - ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ!!! Для кожного зі слухачів, це семінарське заняття он-лайн. Для мене ж це ТРИ он-лайн події з кожною із трьх підгруп, які слід провети якісно та відповідально:

Візитка проекту "4 клас. Висловлювання. Алгоритми з розгалуженням і повторенням"


Кожна людина навчається протягом всього свого життя. А життя педагога взагалі перетворюється на суцільне навчання. Ми вчимо своїх учнів, а разом з ними здобуваємо скільки всього нового, сучасного, часто просто незрозумілого для нашої "завантаженої" голови.

Ось завершується наш наступний крок у здобутті нових знань. Працювати в школі і навчатися дистанційно в групі "Новий Основний курс  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.Тренери з інформатики в початковій школі" було дуже важко.Часто зовсім не вкладалась в термін здачі робіт (бувало просто не вистачало сил продовжити розпочате). Але ось воно... довгоочікуване завершення...

середу, 11 травня 2016 р.

Готуємося до випускного

Немов лише вчора було 21 березня. 2 дні реєстрації та знайомства учасників навчання із робочими та методичними матеріалами

2 дні очного 12-годинного тренінгу, який дав мені надію, що Новий Основний курс Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі. м. Миколаїв. МОІППО  і для мене і для всіх його учасників - Тренерів з інформатики в початковій школі - стане захоплюючою подорожжю у світ нових знань та професійного самовдосконалення.

Проте дистанційний етап навчання показав, що не все сталося як гадалося.

Про результативність дистанційного етапу навчання я писала у попередній публікації Підтягуємо "хвости". Після великої кількості телефонних дзвінків мої "учні" помітно активізувалися. Мені навіть здалося, що за останній тиждень пішов нормальний процес дистанційної освіти і більшість учасників навчання зробили вагомий ривок у засвоенні та практичній реалізації завдань курсу.

середу, 4 травня 2016 р.

Місце учнівської роботи у навчальному проекті

Однією зі структурних частин Вашого потфоліо в роботі над навчальним проектом  є УЧНІВСЬКА РОБОТА

На власному прикладі я демонструвала вам що це таке, створюючи навчальні роліки та публікації під аккаунтом Еліс Навчальної. Таким чином я мала можливість подивитися на ваші роботи та власні дописи та завдання під кутом  зору "УЧЕНИЦІ", вашої одногрупниці, краще зрозуміти, що може складати для вас труднощі та проблеми у навчанні.

Так і вам слід подивитися на створені вами проекти очима ваших "учнів" - вихователів ДНЗ. Оцінити їхні можливості, знання та уміння у виконанні завдань проекту. Це дозволить щось скоректувати, зробити власну рефлексію навчання більш глибокою, виваженою, чіткою.

Підтягуємо "хвости"

Шановні колеги! До кінця нашого навчання залишилося лише 2 тижні.

У очно-дистанційній моделі навчання, що включає очну і дистанційну сесії, вчителі  - тренери з інформатики в початковій школі проходили курс підвищення професійної кваліфікації, заснований на дослідному підході і впровадженні інформаційних технологій. Вчителі освоювали можливості сучасних мережевих технологій, що підтримують спільну діяльність, і вибирали адекватні цілям навчання засоби, що підтримують і супроводжують діяльність учнів в ході роботи над проектом. 

середу, 20 квітня 2016 р.

Вставка особистого фото на персональну сторінку сайту Iteach.wiki

У таблиці оцінювання (стовпчик К) для слухачів групи 63-А визначено завдання Персональна сторінка на Wiki;(заповнена - надати гіперпосилання).

Якщо з вставкою тексту інструктори з інфрматики в початковій школі більш-меньш впоралися, то вставку власного фото на сайт всі проігнорували.

У цій публікації надаю детальну пошагову ІНСТРУКЦІЮ цього процесу.

середу, 13 квітня 2016 р.

Наші блоги

Відповідно до структури Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі, слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі мають створити та вести протягом навчання блог на Blogger. На якому розміщувати публікації з рефлексією власного навчання.
Рефлексія – це вміння учасника навчання виділяти, аналізувати і зіставляти з ситуацією навчання свої власні дії. З психологічної точки зору рефлексія являє собою явище багатопланове, специфічне за структурою і умовою формування. Вона охоплює такі види діяльності, як: зіставлення умов та цілей, виявлення засобів і способів навчальної діяльності в ситуації навчання, визначення (достатньо чи недостатньо) їх для досягнення цілей, розробку крокової стратегії, облік та обробку зворотної інформації. Повнота дослідження тими хто навчається цих моментів при розв'язанні завдань може бути різною. Що можна простежити за Таблицею оцінювання нашої групи.

неділю, 10 квітня 2016 р.

Буклет для батьків

Позаплановий урок, на прохання Олени Саскевич: "Як створений у Pablisher БУКЛЕТ перевести у формат  PDF та завантажити на власний блог.

На цьому тижні слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі виконують наступне завдання:
1. Створити Буклет для батьків Ваших учнів у програмі Pablisher, в якому Ви пояснюєте їм що таке МЕТОД ПРОЕКТІВ та як за його допомогою Ви розкриєте для їх дітей та Ваших учнів обрану Вами тему з інформатики.
2. Розмістити цей буклет на Google-диску та дати посилання на нього на сторінці Вашого блогу.

середу, 6 квітня 2016 р.

Навчаємося з Google

Швидко біжить час. Тиждень дистанційного навчання у віртуальному класі "Інформатика. Початкова школа" промайнув як блискавка. І на шляху до створення навчального проекту з інформатики в початковій школі на сайті WiKi за допомогою Google-інструментів кожен з "учнів"іде у власному темпі та ритмі.
"Відмінники" вчасно виконують завдання, якщо щось не зрозуміло телефонують мені, задають питання у листах, виходимо на аудіо та відео інтернет-зв'язок.

А учасники курсу, які "загубилися у часі" дуже засмучують мене, як викладача. Все розумію. Що у всіх багато роботи, є більш важливі особисті справи, може десь  неякісно працює інтернет.

Проте, не дивлячись на те, що я сама з 29 березня навчаюся в ЦІППО на дистанційно-очному курсі у чарівної професорки Вікторії Сидоренко, що лекторсько-викладацької, методичної, наукової роботи в МОІППО для мене ніхто не відміняв, я не дозволяю собі нехтувати виконанням обов'язків куратора групи 63-А і вчасно іх виконую. Хоча іноді ой як не хочеться!

вівторок, 29 березня 2016 р.

Розкладемо все по полицях

Сьогодні відбувається перше дистанційне заняття у групі 63-А "Тренери з інформатики в початковій школі".  За цей тиждень з 21 до 29  березня у навчанні відбулося так всього багато. Аналізуючи навчальний процес відмічаю, що в нашому віртуальному класі можна спостерігати завзятість та старанність, які призводять до якісного виконання завдань, і в деяких випадках брак уважності, бажання зробити швидко, не звертаючи уваги на якість, нерозуміння завдань навчання, брак часу...
Все так як і у звичайному реальному класі. Проте, педагог, який здійснює дистанційне навчання, залишається без мімічних та інтонаційних засобів впливу на "учнів". Тому прямопропорційно цьому має зрости самомотивація до навчання в "учнів" та їхня самодисципліна.
А цьому, на мій погляд можуть сприяти різні ігрові моменти у навчанні.
Тому "розкладемо все по полицях" у нашому дистанційному навчанні, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті  навчання молодших школярів інформатиці за державною програмою за допомогою Googlе-інструментів .

четвер, 24 березня 2016 р.

З багажем знань додому!

З багажем знань додому!

Вчора, перший день тренінгу для вчителів групи 63-А, які навчаються за очно-дистанційною формою Нового Основного курсу  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) пройшов чітко розплановано, насичено та продуктивно. Розходилися всі у доброму гуморі зі словами "Навчатися важко, але цікаво!"

Сьогодні якось з ранку не все заладилося, як того хотілося б. То технічні "заморочки" на WіKі, то падіння інтернету, та й фізична втома від 12 годинного дводенного тренінгу давала взнаки.
Проте програму 1-2 модулів виконано в повному обсязі. Навіть досі в це не вірю!

середу, 23 березня 2016 р.

Навчатися важко, але цікаво!

Сьогодні 23 березня 2016 року в Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти з'їхалися вчителі з 21 району (міста) Миколаївської області, які викладають інформатику молодшим школярам, для того, щоб прийняти участь в очному етапі навчання за Новим Основним курсом  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.


понеділок, 22 лютого 2016 р.

Курси підвищення кваліфікації «Вихователі ДНЗ з проблеми наступності дошкільної та початкової освіти» Група № 43

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів  спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути відзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти. 

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів з психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми відповідного  віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури освітньо-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрагогічних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

понеділок, 11 січня 2016 р.

Статеве виховання дітей з особливими освітніми потребами

Актуальність статевого виховання дітей та учнівської молоді в сучасній школі зумовлена прискореним статевим розвитком школярів (акселерація), недостатнім рівнем обізнаності неповнолітніх у статевій сфері, статевою розпустою певної частини неповнолітніх, проституцією та злочинністю на статевій основі, поширенням порнографії, що руйнує психіку неповнолітніх. Усе це виявляється в недостатній підготовленості багатьох молодих людей до створення сім'ї, виконання родинних обов'язків.

Статеве виховання - складова загального процесу виховної роботи школи і сім'ї, що забезпечує правильний статевий розвиток дітей і молоді.

середу, 9 грудня 2015 р.

Організація та проведення уроків з предмета «Я у світі» у 4-му класі

03 грудня 2015 року на базі Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 56 Миколаївської міської ради відбулася творча лабораторіїя «Особливості уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі в умовах упровадження Державного стандарту початкової загальної освіти».

У ході роботи творчої лабораторії Олійник Л. М., к. пед. н., доцент, доцент кафедри психології, педагогіки та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, визначила особливості організації та проведення уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі.

середу, 7 жовтня 2015 р.

Дидактичний супровід ігор малят - активізація спонтанної діяльності

«Життя – чим є воно для нас? Звичайно ж, грою...» Сприймаємо це філософсько-поетичне судження хто жартома, а хто всерйоз. Гра – то двері з Дійсності у Можливе, і вони завжди відчинені в обидва боки, переконує нас чудовий сучасний знавець дитячої душі Володимир Леві.

У всі часи педагоги-гуманісти закликали: «Навчайте, граючи!» Сприйнявши цей заклик, наукова педагогіка розробила ігри, які ґрунтуються на ігрових діях та ситуаціях, але водночас ввела в них дидактичне завдання й назвала ці ігри дидактичними. 

суботу, 3 жовтня 2015 р.

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників у гуманістичній педагогіці В. О. Сухомлинського

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників 
у гуманістичній педагогіці 
В. О. Сухомлинського

Олійник Лія Миколаївна, к. пед. н.
доцент кафедри психології,                        
педагогіки та менеджменту освіти МОІППО

Модернізація змісту дошкільної освіти в Україні змінює мету навчально-виховного процесу, спрямовує зусилля педагогів на створення кожній дитині сприятливих умов для оволодіння наукою і мистецтвом життя. У зв’язку з цим сучасні педагоги-дошкільники долучаються до педагогічної спадщини видатних педагогів. Виховна система українського вчителя-творця В. О. Сухомлинського, у центрі якої знаходиться дитина як унікальна неповторна особистість, заслуговує у цьому контексті пильної уваги та дослідження. 

Прийоми формування духовності та моральності дитини під час виховних заходів у школі

Прийоми формування 
духовності та моральності дитини 
під час виховних заходів у школі

Олійник Лія Миколаївна,
доцент кафедри психології, педагогіки
та менеджменту освіти МОІППО,
к. пед. н., доцент

Нині, коли людство опинилося перед численними проблемами планетарного характеру, з-поміж усіх найбільш кризовою виявилась не екологічна, технологічна, а проблема духовного спустошення переважної частини людства, яка є актуальною і дуже здободенною.

понеділок, 7 вересня 2015 р.

2015-2016 навчальний рік. Неперервність дошкільної та початкової освіти

Основними складовими поняття неперервність, які забезпечують цілісність освіти, є наступність, спадкоємність, перспективність.
Наступність – передбачає опору на знання, уміння, творчі якості та здібності, які дитина здобула у дошкільному закладі 
Перспективність – обізнаність педагогів дошкільної ланки освіти з програмами і технологіями навчання і виховання учнів початкової школи
Спадкоємність – успадкування школою діяльнісного й комунікативного аспектів життя дитини на її дошкільному етапі


Форум на сайті МОІППО - Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Вебінар "Взаємодія ДНЗ та початкової школи" Презентації (можна скачати безкоштовно).

середу, 2 вересня 2015 р.

Особливості навчання інформатиці у початковій школі у 2015/2016 навчальному році

Особливості вивчення інформатики у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.

На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» до навчальних програм з інформатики 2-4 класи, внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.

Виступ Н.В. Морзе на семінарі ІКТ в початковій освіті. Київ, 2011. 

Після громадського обговорення та розгляду Колегією Міністерства зміни до програм були затверджені наказами МОН:

неділю, 23 серпня 2015 р.

День Державного Прапора України

“Наш стяг – пшениця у степах
під голубим склепінням неба”

Державний прапор як символ країни є втіленням національної єдності, честі та гідності, традицій державотворення, історії та сьогодення. 

День Державного Прапора України - державне свято України, яке відзначається щорічно 23 серпня. Свято встановлено в Україні «…На вшанування багатовікової історії українського державотворення, державної символіки незалежної України та з метою виховання поваги громадян до державних символів України…» згідно з Указом Президента України, Л. Кучми, «Про День Державного Прапора України» від 23 серпня 2004 року № 987/2004.

середу, 24 червня 2015 р.

Коло читання молодших школярів як зміст літературної освіти в початковій школі

Сучасний стан літературної освіти молодших школярів – це результат довготривалих пошуків педагогів, мета яких –  забезпечити потреби суспільства й особистості в культурному розвитку. Усе найкраще, що впродовж століть засвідчило ефективний вплив на розвиток особистості дитини, знайшло своє логічне продовження в сучасній методиці літературної освіти молодших школярів.

Початкова школа – перший і надзвичайно важливий етап розвитку літературної освіченості школярів. Перед вчителем стоїть важливе завдання – забезпечити високий рівень реалізації змісту літературної освіти школярів. А саме: залучити учнів до мистецтва читання; ознайомлювати із національною та світовою дитячою літературою різноманітною за тематикою та жанровими характеристиками, щоразу розширюючи коло їхнього читання.

вівторок, 14 квітня 2015 р.

Творчий колективний проект. Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Творчий колективний проект
група 65 МОІППО

Одне із основних завдань, визначених Законом України "Про дошкільну освіту" - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини. Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров'язбережувальних та здоров'яформувальних технологій,  які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями - самими дітьми.

середу, 1 квітня 2015 р.

Плавання - як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ

Полякова Тетяна Миколаївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ №8, м.Южноукраїнська

Плавання – як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ
Вода - джерело життя. Вона благотворно впливає на нервову систему, знімає втому, оживляє організм. А коли бачиш у басейні задоволені обличчя малюків, то розумієш що вода, плавання діють ще й як потужний психічний фактор.
Загартування – це систематичний, поступовий та комплексний процес впливу на організм. Саме воно формує механізми, завдяки яким організм дитини стає стійким до впливу зовнішніх умов.
Загартування – це тренування організму, вдосконалення процесів його фізичної та хімічної терморегуляції.

Загартування організму дошкільника

Костикова Оксана Сергіївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаїва

Загартування організму дошкільника

Загальні принципи
Спробуємо розібратися, чому саме діти потребують правильної системі загартовування і що повинні знати і робити дорослі, щоб зміцнити здоров'я дітей. Щоб правильно гартувати дитини, батьки повинні добре знати механізми і принципи дії гартують факторів, методику і техніку спеціального загартовування.
Гартувати - це значить систематично, багаторазово, дозовано впливати на організм тими факторами, які часто є причиною захворювання. Загартовування-це образ життя!

Використання здоров’язберігаючих технологій у фізичному вихованні дітей в умовах дошкільного закладу


 Афанасьєва Марина Віталіївна
інструктор з фізичної культури
 ДНЗ№126, м.Миколаев

Використання
здоров’язберігаючих технологій
у фізичному вихованні дітей  в  умовах дошкільного закладу


Дошкільний вік є одним із найбільш відповідальних періодів життя людини щодо формування фізичного здоров’я й культурних навичок, які забезпечують його вдосконалення, зміцнення і збереження в майбутньому. Сьогодні відомо, що 40% захворювань у дорослих були «закладені» в 5–7 років. Саме тому дошкільне фізичне виховання повинно формувати  здоров’я дитини і фундамент фізичної культури майбутньої дорослої людини. А це можливо завдяки  використанню здоров’язберігаючих технологій у фізичному вихованні дошкільників.

Плантографія. Діагностика відбитків дитячих стоп в умовах ДНЗ

 Бойко Наталія Вікторівна
інструктор з фізичної культури 
ДНЗ № 75, м.Миколаїв


Плантографія. 
Діагностика відбитків дитячих стоп в умовах ДНЗ

Мета: діагностування та своєчасне виявлення стопних змін та формування скаліотичної постави у дітей з послідуючою консультацією батьків та наданням оптимальної педагогічної та корекційно-лікувальної допомоги.
 Плантографія – це методика отримання відбитків стоп в позі природного прямостояння людини на спеціальному приборі – плантографі – з подальшою їх розшифровкою, підготовкою висновків та відповідними рекомендаціями.
 Плантограф представляє собою пристрій, який складається з двох частин: підстава та рамка з діафрагмою – натягнутою плівкою, на яку наноситься шар штемпельної фарби синьо-фіолетового кольору. В якості підстави може слугувати товста фанера (10 мм), розміри якої становлять 35 см на 45 см. Рамка відповідає розмірам підстави, на яку рівномірно натягнуто полієтиленова плівка середньої товщини.

Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія Василівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 4, стм Криве Озеро

        Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

   Психологічний вік дитини - поняття умовне і визначається не тільки календарними термінами, тобто кількістю прожитих років і місяців, але і етапом психічного розвитку. Головне тут - послідовність етапів розвитку (неприпустимо переступати через цілий етап). Ігри пропонуються якраз з урахуванням необхідної послідовності етапів - від найпростіших і доступних кожному малюку ігор слід переходити до складніших. У кожній грі необхідно спиратися на те, що дитина вже уміє і що він любить робити сам. Педагогу важливо знати і розуміти, що уміють і люблять робити його вихованці незалежно від їх віку, і на цій основі вводити нові дії і нові завдання. Так, наприклад, трирічні діти, як правило, люблять і уміють бігати і стрибати. Використовуючи ці уміння, можна організовувати нові ігри, засновані на новій послідовності цих рухів, їх поступовому ускладненні і головне - їх новому змісті і осмисленні: не просто бігати і стрибати, а стрибати в уявній ситуації (по купині на болоті або бігти від кота або лисиці, які можуть зловити).

Школа м'яча. Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку

Сінченко Людмила Михайлівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаєва

Школа м'яча. Гурткова робота
з дітьми старшого дошкільного віку в ДНЗ

Баскетбол.
Вправи та ігри з м’ячем вдосконалюють навички основних рухів дітей, розвивають не лише великі, але й дрібні  м'язи обох рук, збільшують рухливість суглобів пальців та кистей. Вони сприяють розвитку точності координації рухів, покращенню рухової реакції дітей, виховують витримку, впевненість і рішучість.
Дітям старшого дошкільного віку доступна ця гра. Спочатку вони засвоюють прийоми ведення м’яча поштовхом об підлогу правою та лівою рукою на місці та в русі (повільним кроком та бігом). Важливий елемент рухових дій у баскетболі – передача м’яча партнерові обома руками від грудей та однією від плеча, стоячи на місці після зупинки та в русі, а також уміння ловити м’яч, який летить на різній висоті.
Для гри в баскетбол треба засвоїти кидки м’яча у кошик обома руками від грудей, із-за голови, однією рукою від плеча. Спочатку ці кидки виконуються з місця, діти намагаються влучити в кошик, а потім після ведення м’яча або передача його від партнера, біля щита.

Планування сюжетних занять з фізичного виховання за лексичними темами дошкільного навчального закладу

Ганчо Олена Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 1, м. Миколаїв


Планування сюжетних занять з фізичного виховання за лексичними темами дошкільного навчального закладу

 Швидко змінюється навколишній світ, а разом з ним змінюється і людина.  На маленьку дитину покладена особлива місія – в майбутньому стати  здоровою, фізично розвиненою,  підготовленою до сучасного життя та змін, які відбуваються у нашому світі, людиною.
В.О.Сухомлинський стверджував: «Я не боюся ще раз повторити: турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить і їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили…"
 Робота ДНЗ в цілому спрямовується на підтримку, збереження і розвиток здорового способу життя дітей, правильної  його мотивації . З огляду на це, дітей ознайомлюють з поняттям про гігієну діяльності, гігієну тіла, зовнішності, основні органи, а також про статеву індетифікацію та розвиток організму.  При цьому треба дотримуватися принципів послідовності, систематизації та індивідуального підходу. Ця важлива робота проводиться в процесі всього часу перебування дітей у дошкільному навчальному закладі. Заняття з фізкультури займає важливе місце у всьому виховному процесі дитячого закладу. 

Планування спортивних ігор та вправ на прогулянці в ДНЗ

Шияновський Сергій Валентинович
інструктор з фізичної культури
ДНЗ№127, м.Миколаїв

Планування та організація спортивних ігор та вправ на прогулянці

Мета: удосконалювати знання, уміння, навички педагогів методично правильно забезпечувати роботу в ДНЗ щодо зміцнення, збереження фізичного здоров’я дітей та організації спортивних ігор та вправ під час прогулянки; створювати комфортні умови для природного фізичного розвитку; виявити ступінь розуміння впливу спортивних ігор та вправ на всебічний розвиток дітей дошкільного віку. 

Фізкультурні свята та розваги як засіб виявлення рухових умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку

Аліферовська Альона Сергіївна,
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 112, м. Миколаїв


Фізкультурні свята та розваги як засіб виявлення рухових умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку

Виховання здорових дітей потребує всі прогресивні суспільства. І в нашій державі надають великого значення фізичному вихованню підростаючого покоління
Піклуванням держави про фізичне здоров я малюків,підростаючого покоління є Закон України «Про Фізичну культуру та спорт». Сьогодні фізичне виховання спрямоване насамперед на охорону та зміцнення здоров'я, підвищення захисних сил організма , виховання стійкого інтересу до рухових умінь,навичок та фізичних якостей(швидкість,спритність,витривалість,гнучкість), формування культури здоров я.

Застосування технології "Театр фізичного виховання дітей" в ДНЗ

Єхвалова Олена Вікторівна
 Інструктор з фізичної культури
ДНЗ №74, м. Миколаїв

Застосування технології «Театр фізичного виховання»  в ДНЗ

Педагог, який почав працювати за методикою М.М. Єфименка повинен насамперед ознайомитись та вивчити заповіді, які допоможуть виховати здорову дитну.
Що ж таке ’’Театр фізичного виховання’’? Я як педагог, який вирішив працювати за технологією М. Єфименка, маю насамперед продумати ігрову тему, на основі якої відбуватиметься моя ігрова взаємодія з дітьми. Технологія «Театр фізичноговиховання» розрахована на проведення всіх чи кількох занять як однієї великої тематичної гри (ВТГ), тобто макрогри. Схематично завдання будь-якої гри міститься у формулюванні її теми, що слід обов’язково враховувати. Сюжет гри не повинен суперечити першому положенню авторської системи фізичного виховання, яке зобов’язує починати будь-яку рухову діяльність дітей із лежачих, тобто горизонтальних (розвантажувальних), положень з поступовою вертикалізацією поз і ритмів руху до прямоходіння, повзання, бігу, підстрибувань, стрибків. Вдалий добір макроігор є передумовою того, що заняття з фізичної культури будуть захопливими для дітей, матимуть очікуваний ефект. Іноді на означення таких занять використовують термін «фізкультурна казка», який тлумачиться як ігрове дійство, організоване з урахуванням основних природних закономірностей рухового розвитку дитини. Я займаючись  можу розіграти зі своїми вихованцями будь-яку тему, казку, ситуацію, дотримуючись при цьому формул природного рухового розвитку дітей.

Впровадження ранкової гімнастики пробудження в середній групі дошкільного навчального закладу

Назарчук Оксана Борисівна,
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 117, м.Миколаїв

Впровадження ранкової гімнастики пробудження в середній групі ДНЗ

З вересня 2014 року наш дитячий садок почав впроваджувати нову систему фізичного виховання та оздоровлення дітей, кандидата педагогічних наук доцента М.М. Єфименко «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку». В якій автор сформулював основи принципово нової системи фізичного виховання та оздоровлення дітей. Дана система спирається на об'єктивні закони розвитку людського організму, щоб перетворити одноманітні заняття до фізкультури в захоплюючі заняття-вистави, що дарують дітям радість і приносять користь їх фізичному, інтелектуальному розвитку, формуванню міжособистісних відносин. Відмінною рисою програми є новий підхід до фізичного виховання - з новою ідеологією, філософією, методикою, в якій автор сформулював основи принципово нової системи оздоровлення, корекції, профілактики і творчого самовираження дітей.

Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку з оволодіння елементами гри в баскетбол

Карлюга Аліна Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 5, м. Первомайськ

 Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку 
з оволодіння елементами гри в баскетбол 

 Одним із основних завдань визначених Законом України «Про дошкільну освіту»- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Фізичне виховання – одна із необхідних умов цілісного розвитку дитини. Залучення до спорту з раннього дитинства дає дитині фізичну витримку, виховує спритність, чесність та швидкість реакції, підвищує активність, розвиває почуття товариськості. Повноцінний фізичний розвиток дітей можливий лише в комплексному використанні засобів фізичного виховання: природних факторів, гігієнічних і фізичних вправ. Велике місце у всебічно – фізичному розвитку дітей займають фізичні спортивні вправи, а також елементи спортивних ігор. Оволодіння всіма видами спортивних вправ має велике значення для всебічної фізичної підготовленості дітей.

четвер, 19 березня 2015 р.

Метод проектів у статевому вихованні старших дошкільників. Южноукраїнський досвід. Відео.

Інноваційна діяльність запроваджено відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої лінії «Особистість дитини», що передбачає обізнаність старшого дошкільника з будовою свого тіла, гігієнічними навичками за його доглядом; належністю до певної статі, та на виконання чинних програм дошкільної освіти, спираючись на позитивні результати семирічної науково-дослідної експериментальної роботи на рівні Миколаївського регіону, наказ управління освіти Миколаївської облдержадміністрації від 28.09.2012 № 693 «Про завершення науково-дослідної експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Становлення статево компетентної особистості дитини від народження до десяти років у процесі взаємодії з батьками та педагогами».

понеділок, 16 березня 2015 р.

Інструктори з фізкультури дошкільних навчальних закладів 65 група

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у  відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти.

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів, психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми дошкільного віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури навчально-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної та інформаційно-комунікаційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрогенних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

вівторок, 3 березня 2015 р.

Фізкультурний куточок та нестандартне обладнання для малят

Важливим напрямком формування у дітей основ здорового способу життя є правильно організоване розвивальне середовище, перш за все це рухове середовище.

Особливістю розвиваючого середовища може стати нетрадиційне обладнання яке носить теплоту рук, фантазію, креативність. Середовище може стати незвичайним та привабливим. Для повноцінного розвитку  необхідно, щоб у руховій діяльності малюки   знайомилися з великою кількістю всіляких фізкультурних посібників і предметів.

Пропоноване нестандартне обладнання рекомендується для використання на фізкультурних заняттях, оздоровчих заходах, спортивних розвагах з дітьми як практично здоровими, так і що мають відхілення в стані здоров'я. Використання нестандартного обладнання  дозволяє підвищувати  інтерес дітей до виконання основних рухів і ігор, розвивати у дітей спостережливість, естетичне сприйняття, уяву, зорову пам'ять, підняти емоційний настрій дітей на фізкультурних заняттях, щоб ці заняття приносили радість, підтримували гарний настрій.

четвер, 5 лютого 2015 р.

Практика в групах раннього віку. ДНЗ № 133

Найбільше позитивних вражень слухачі курсів - вихователів ДНЗ (Ранній вік) отримали в дошкільному навчальному закладі № 133. 
Керівник: Целіна Вікторія Анатоліївна.
В дошкільному закладі працює молода, міцна, надійна і творча команда, яка впроваджує в практику своєї роботи новітні педагогічні технології та сприяє розвитку творчої особистості дошкільників.
Не дивлячись на свій молодий вік, поряд з дітьми завзяті, талановиті, люблячі свою справу люди. Кредо дошкільного закладу – позитивна взаємодія між батьками та колективом, яка неможлива без довірливого сумісного створення емоційного, предметно-розвивального середовища для вихованців території дитинства, обладнану з любов’ю, розумінням віку, душі та прагнень кожного малюка.
Тож, недарма «Золота рибка» - символ здійснення дитячих бажань. Педагоги ДНЗ стверджують:
Ми наш садочок любо називаємо,
Незвичайна «Рибка золота»
Щодня сюди ми ради поспішаємо,
Щоб сміх дитячий в небеса злітав…

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ № 52

Педагогічний колектив ДНЗ №52, керівником якого є Січева-Целищева Тетяна Миколаївна, вихователем-методистом
Гонтаренко Людмила Петрівна,
дотримується порад італійського педагога Марії Монтессорі: «Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини. Оточення дитини - це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприйняття дитини, а не на суму його можливостей».

Тому предметно-розвивальне середовище у групах раннього віку та інтер'єр приміщень естетичний, різнобарвний, приваблює око.

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ №71

Під час проходження курсів слухачі мають можливість побувати у кращих дошкільних закладах міста та познайомитися з досвідом роботи колег, збагатитися корисною інформацією зі створення предметно-розвиваючого середовища.

Так, 27 січня, ділилися своїм досвідом роботи колеги із ДНЗ № 71. 

Завідувач: Сергєєва Ольга Вадимівна.

Дитсадок „Маяк” – це диво:
Все тут гарно і красиво!
Розповімо Вам без прикрас
Ми про все, що є у нас…-
Дітям створені умови,
Щоб зростали всі здорові:
Є коктейль, загартування,
Обтирання, обливання…-
В дитсадку так добре жити,
І займатись, і дружити,
Бавитись, співати, гратись.
І до школи готуватись!
Ви приходьте, не баріться,
Все як треба роздивіться,
Познайомтесь, все дізнайтесь
Та, звичайно, залишайтесь!!!

Слухачі курсів були вражені посібниками з розвитку сенсорики малят, створеними педагогами ДНЗ власноруч  та подивилися два заняття в групах раннього віку.

Колективний творчий проект. Група 19 МОІППО. Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку

Прокинулася сьогодні з колись популярною пісенькою в голові "Три недели пролетели как четыре дня..." Адже завтра закінчуються курси підвищення кваліфікації у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти для слухачів групи 19, які тривали з 19 січня по 6 лютого 2015 року. У ході роботи курсів "Вихователів ДНЗ (Ранній вік)" було вирішено створити колективний творчий проект "Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку".

Базовий компонент дошкільної освіти 2012 року скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також інтеграції родинного і суспільного виховання.


Освітня лінія Базового компонента дошкільної освіти "Особистість дитини” передбачає: формування позитивного образу "Я” створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.

На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

вівторок, 3 лютого 2015 р.

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

Костенко Тетяна Євгенівна
м. Миколаїв, ДНЗ №117

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

У Базовому компоненті дошкільної освіти України визначено, що: «Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки».

Робота педагога з батьками охоплює всі питання виховання і навчання дітей, з якими педагог ознайомлює батьків дошкільників. Для обговорення з батьками не існує другорядних тем, оскільки вони мають бути обізнані щодо особливості розвитку дитини, завдання навчання і виховання.

Формування креативності дитини раннього віку засобами музичного виховання

Крюк Тетяна Григоріївна
Жовтневий р-н, Миколаївський ДНЗ

Формування креативності дитини раннього віку
засобами музичного виховання

Чим раніше музика увійде в життя людини, тим глибше і точніше це мистецтво займе місце в її душі. Все те, що отримує дитина в період дошкільного дитинства (особливо в ранньому віці), багато в чому залежить те,  що приносить вона суспільству в майбутньому. Саме в цю пору життя закладаються основи різноманітних якостей і властивостей  у формування особистості дитини, її інтереси і здібності.

Психологи відзначають, велика частина придбаного в цей період, засвоюється дуже швидко, і запам'ятовується на довгі роки, часом до кінця життя.

Формування довільної поведінки у дітей раннього віку шляхом сенсорних ігор

Світлана Валеріївна Малініна
м. Миколаїв, ДНЗ №141

Формування довільної поведінки 
у дітей раннього віку 
шляхом сенсорних ігор

У ранньому віці у дитини формується предметна діяльність. Її відмінність від простого маніпулювання навколишніми предметами, характерного для дітей дитячого віку, полягає в тому, що дії дитини з предметами починають підкорятися функціональним призначенням даних предметів. Дорослий вчить дитину тому, як слід використовувати ложку і чашку, як тримати в руці олівець і як - совочок, що потрібно робити з іграшками - возити машину, заколисувати ляльку, дути в дудочку.

Формування свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Іванова Тетяна Олексіївна
с. Лоцкіно, Баштанський район

Формування  свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Реалізація завдань соціально-морального розвитку маляти третього року життя відбувається через спеціально організовану діяльність, у процесі якої використовуються особистісно-розвивальні технології, де дитина виступає не об’єктом, а активним суб’єктом цієї діяльності.

Питання формування культури поведінки та спілкування вимагає особливої уваги з боку вихователя. Необхідно дібрати ефективні методи впливу на малюка, щоб досягти позитивного результату. 

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Алчіна Катерина Вікторівна
Жовтневий район, М-Погорілівський  ДНЗ №1

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Сучасна наука має у своєму розпорядженні численні дані, що свідчать про те, що без шкоди для розвитку особистості дитини неможливо відмовитися від сімейного виховання, оскільки його сила й дієвість непорівнянні ні з яким, навіть дуже кваліфікованим вихованням у дитячому саду або школі. 

Для забезпечення сприятливих умов життя й виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідні зміцнення й розвиток тісного зв'язку й взаємодії дитячого саду й родини.