Єдина Країна! Единая Страна!

середа, 20 квітня 2016 р.

Вставка особистого фото на персональну сторінку сайту Iteach.wiki

У таблиці оцінювання (стовпчик К) для слухачів групи 63-А визначено завдання Персональна сторінка на Wiki;(заповнена - надати гіперпосилання).

Якщо з вставкою тексту інструктори з інфрматики в початковій школі більш-меньш впоралися, то вставку власного фото на сайт всі проігнорували.

У цій публікації надаю детальну пошагову ІНСТРУКЦІЮ цього процесу.

середа, 13 квітня 2016 р.

Наші блоги

Відповідно до структури Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі, слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі мають створити та вести протягом навчання блог на Blogger. На якому розміщувати публікації з рефлексією власного навчання.
Рефлексія – це вміння учасника навчання виділяти, аналізувати і зіставляти з ситуацією навчання свої власні дії. З психологічної точки зору рефлексія являє собою явище багатопланове, специфічне за структурою і умовою формування. Вона охоплює такі види діяльності, як: зіставлення умов та цілей, виявлення засобів і способів навчальної діяльності в ситуації навчання, визначення (достатньо чи недостатньо) їх для досягнення цілей, розробку крокової стратегії, облік та обробку зворотної інформації. Повнота дослідження тими хто навчається цих моментів при розв'язанні завдань може бути різною. Що можна простежити за Таблицею оцінювання нашої групи.

неділя, 10 квітня 2016 р.

Буклет для батьків

Позаплановий урок, на прохання Олени Саскевич: "Як створений у Pablisher БУКЛЕТ перевести у формат  PDF та завантажити на власний блог.

На цьому тижні слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі виконують наступне завдання:
1. Створити Буклет для батьків Ваших учнів у програмі Pablisher, в якому Ви пояснюєте їм що таке МЕТОД ПРОЕКТІВ та як за його допомогою Ви розкриєте для їх дітей та Ваших учнів обрану Вами тему з інформатики.
2. Розмістити цей буклет на Google-диску та дати посилання на нього на сторінці Вашого блогу.

середа, 6 квітня 2016 р.

Навчаємося з Google

Швидко біжить час. Тиждень дистанційного навчання у віртуальному класі "Інформатика. Початкова школа" промайнув як блискавка. І на шляху до створення навчального проекту з інформатики в початковій школі на сайті WiKi за допомогою Google-інструментів кожен з "учнів"іде у власному темпі та ритмі.
"Відмінники" вчасно виконують завдання, якщо щось не зрозуміло телефонують мені, задають питання у листах, виходимо на аудіо та відео інтернет-зв'язок.

А учасники курсу, які "загубилися у часі" дуже засмучують мене, як викладача. Все розумію. Що у всіх багато роботи, є більш важливі особисті справи, може десь  неякісно працює інтернет.

Проте, не дивлячись на те, що я сама з 29 березня навчаюся в ЦІППО на дистанційно-очному курсі у чарівної професорки Вікторії Сидоренко, що лекторсько-викладацької, методичної, наукової роботи в МОІППО для мене ніхто не відміняв, я не дозволяю собі нехтувати виконанням обов'язків куратора групи 63-А і вчасно іх виконую. Хоча іноді ой як не хочеться!

вівторок, 29 березня 2016 р.

Розкладемо все по полицях

Сьогодні відбувається перше дистанційне заняття у групі 63-А "Тренери з інформатики в початковій школі".  За цей тиждень з 21 до 29  березня у навчанні відбулося так всього багато. Аналізуючи навчальний процес відмічаю, що в нашому віртуальному класі можна спостерігати завзятість та старанність, які призводять до якісного виконання завдань, і в деяких випадках брак уважності, бажання зробити швидко, не звертаючи уваги на якість, нерозуміння завдань навчання, брак часу...
Все так як і у звичайному реальному класі. Проте, педагог, який здійснює дистанційне навчання, залишається без мімічних та інтонаційних засобів впливу на "учнів". Тому прямопропорційно цьому має зрости самомотивація до навчання в "учнів" та їхня самодисципліна.
А цьому, на мій погляд можуть сприяти різні ігрові моменти у навчанні.
Тому "розкладемо все по полицях" у нашому дистанційному навчанні, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті  навчання молодших школярів інформатиці за державною програмою за допомогою Googlе-інструментів .

четвер, 24 березня 2016 р.

З багажем знань додому!

З багажем знань додому!

Вчора, перший день тренінгу для вчителів групи 63-А, які навчаються за очно-дистанційною формою Нового Основного курсу  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) пройшов чітко розплановано, насичено та продуктивно. Розходилися всі у доброму гуморі зі словами "Навчатися важко, але цікаво!"

Сьогодні якось з ранку не все заладилося, як того хотілося б. То технічні "заморочки" на WіKі, то падіння інтернету, та й фізична втома від 12 годинного дводенного тренінгу давала взнаки.
Проте програму 1-2 модулів виконано в повному обсязі. Навіть досі в це не вірю!

середа, 23 березня 2016 р.

Навчатися важко, але цікаво!

Сьогодні 23 березня 2016 року в Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти з'їхалися вчителі з 21 району (міста) Миколаївської області, які викладають інформатику молодшим школярам, для того, щоб прийняти участь в очному етапі навчання за Новим Основним курсом  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.


понеділок, 22 лютого 2016 р.

Курси підвищення кваліфікації «Вихователі ДНЗ з проблеми наступності дошкільної та початкової освіти» Група № 43

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів  спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути відзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти. 

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів з психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми відповідного  віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури освітньо-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрагогічних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

понеділок, 11 січня 2016 р.

Статеве виховання дітей з особливими освітніми потребами

Актуальність статевого виховання дітей та учнівської молоді в сучасній школі зумовлена прискореним статевим розвитком школярів (акселерація), недостатнім рівнем обізнаності неповнолітніх у статевій сфері, статевою розпустою певної частини неповнолітніх, проституцією та злочинністю на статевій основі, поширенням порнографії, що руйнує психіку неповнолітніх. Усе це виявляється в недостатній підготовленості багатьох молодих людей до створення сім'ї, виконання родинних обов'язків.

Статеве виховання - складова загального процесу виховної роботи школи і сім'ї, що забезпечує правильний статевий розвиток дітей і молоді.

середа, 9 грудня 2015 р.

Організація та проведення уроків з предмета «Я у світі» у 4-му класі

03 грудня 2015 року на базі Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 56 Миколаївської міської ради відбулася творча лабораторіїя «Особливості уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі в умовах упровадження Державного стандарту початкової загальної освіти».

У ході роботи творчої лабораторії Олійник Л. М., к. пед. н., доцент, доцент кафедри психології, педагогіки та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, визначила особливості організації та проведення уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі.

середа, 7 жовтня 2015 р.

Дидактичний супровід ігор малят - активізація спонтанної діяльності

«Життя – чим є воно для нас? Звичайно ж, грою...» Сприймаємо це філософсько-поетичне судження хто жартома, а хто всерйоз. Гра – то двері з Дійсності у Можливе, і вони завжди відчинені в обидва боки, переконує нас чудовий сучасний знавець дитячої душі Володимир Леві.

У всі часи педагоги-гуманісти закликали: «Навчайте, граючи!» Сприйнявши цей заклик, наукова педагогіка розробила ігри, які ґрунтуються на ігрових діях та ситуаціях, але водночас ввела в них дидактичне завдання й назвала ці ігри дидактичними. 

субота, 3 жовтня 2015 р.

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників у гуманістичній педагогіці В. О. Сухомлинського

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників 
у гуманістичній педагогіці 
В. О. Сухомлинського

Олійник Лія Миколаївна, к. пед. н.
доцент кафедри психології,                        
педагогіки та менеджменту освіти МОІППО

Модернізація змісту дошкільної освіти в Україні змінює мету навчально-виховного процесу, спрямовує зусилля педагогів на створення кожній дитині сприятливих умов для оволодіння наукою і мистецтвом життя. У зв’язку з цим сучасні педагоги-дошкільники долучаються до педагогічної спадщини видатних педагогів. Виховна система українського вчителя-творця В. О. Сухомлинського, у центрі якої знаходиться дитина як унікальна неповторна особистість, заслуговує у цьому контексті пильної уваги та дослідження. 

Прийоми формування духовності та моральності дитини під час виховних заходів у школі

Прийоми формування 
духовності та моральності дитини 
під час виховних заходів у школі

Олійник Лія Миколаївна,
доцент кафедри психології, педагогіки
та менеджменту освіти МОІППО,
к. пед. н., доцент

Нині, коли людство опинилося перед численними проблемами планетарного характеру, з-поміж усіх найбільш кризовою виявилась не екологічна, технологічна, а проблема духовного спустошення переважної частини людства, яка є актуальною і дуже здободенною.

понеділок, 7 вересня 2015 р.

2015-2016 навчальний рік. Неперервність дошкільної та початкової освіти

Основними складовими поняття неперервність, які забезпечують цілісність освіти, є наступність, спадкоємність, перспективність.
Наступність – передбачає опору на знання, уміння, творчі якості та здібності, які дитина здобула у дошкільному закладі 
Перспективність – обізнаність педагогів дошкільної ланки освіти з програмами і технологіями навчання і виховання учнів початкової школи
Спадкоємність – успадкування школою діяльнісного й комунікативного аспектів життя дитини на її дошкільному етапі


Форум на сайті МОІППО - Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Вебінар "Взаємодія ДНЗ та початкової школи" Презентації (можна скачати безкоштовно).

середа, 2 вересня 2015 р.

Особливості навчання інформатиці у початковій школі у 2015/2016 навчальному році

Особливості вивчення інформатики у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.

На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» до навчальних програм з інформатики 2-4 класи, внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.

Виступ Н.В. Морзе на семінарі ІКТ в початковій освіті. Київ, 2011. 

Після громадського обговорення та розгляду Колегією Міністерства зміни до програм були затверджені наказами МОН:

неділя, 23 серпня 2015 р.

День Державного Прапора України

“Наш стяг – пшениця у степах
під голубим склепінням неба”

Державний прапор як символ країни є втіленням національної єдності, честі та гідності, традицій державотворення, історії та сьогодення. 

День Державного Прапора України - державне свято України, яке відзначається щорічно 23 серпня. Свято встановлено в Україні «…На вшанування багатовікової історії українського державотворення, державної символіки незалежної України та з метою виховання поваги громадян до державних символів України…» згідно з Указом Президента України, Л. Кучми, «Про День Державного Прапора України» від 23 серпня 2004 року № 987/2004.

середа, 24 червня 2015 р.

Коло читання молодших школярів як зміст літературної освіти в початковій школі

Сучасний стан літературної освіти молодших школярів – це результат довготривалих пошуків педагогів, мета яких –  забезпечити потреби суспільства й особистості в культурному розвитку. Усе найкраще, що впродовж століть засвідчило ефективний вплив на розвиток особистості дитини, знайшло своє логічне продовження в сучасній методиці літературної освіти молодших школярів.

Початкова школа – перший і надзвичайно важливий етап розвитку літературної освіченості школярів. Перед вчителем стоїть важливе завдання – забезпечити високий рівень реалізації змісту літературної освіти школярів. А саме: залучити учнів до мистецтва читання; ознайомлювати із національною та світовою дитячою літературою різноманітною за тематикою та жанровими характеристиками, щоразу розширюючи коло їхнього читання.

вівторок, 14 квітня 2015 р.

Творчий колективний проект. Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Творчий колективний проект
група 65 МОІППО

Одне із основних завдань, визначених Законом України "Про дошкільну освіту" - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини. Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров'язбережувальних та здоров'яформувальних технологій,  які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями - самими дітьми.

середа, 1 квітня 2015 р.

Плавання - як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ

Полякова Тетяна Миколаївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ №8, м.Южноукраїнська

Плавання – як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ
Вода - джерело життя. Вона благотворно впливає на нервову систему, знімає втому, оживляє організм. А коли бачиш у басейні задоволені обличчя малюків, то розумієш що вода, плавання діють ще й як потужний психічний фактор.
Загартування – це систематичний, поступовий та комплексний процес впливу на організм. Саме воно формує механізми, завдяки яким організм дитини стає стійким до впливу зовнішніх умов.
Загартування – це тренування організму, вдосконалення процесів його фізичної та хімічної терморегуляції.

Загартування організму дошкільника

Костикова Оксана Сергіївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаїва

Загартування організму дошкільника

Загальні принципи
Спробуємо розібратися, чому саме діти потребують правильної системі загартовування і що повинні знати і робити дорослі, щоб зміцнити здоров'я дітей. Щоб правильно гартувати дитини, батьки повинні добре знати механізми і принципи дії гартують факторів, методику і техніку спеціального загартовування.
Гартувати - це значить систематично, багаторазово, дозовано впливати на організм тими факторами, які часто є причиною захворювання. Загартовування-це образ життя!