Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятниця, 27 вересня 2013 р.

Сучасні підходи до визначення обдарованості дитини

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ОБДАРОВАНОСТІ ДИТИНИ

Олійник Лія Миколаївна,
доцент кафедри психології, педагогіки
та менеджменту освіти МОІППО,
к. пед. н., доцент

В. О. Сухомлинський наголошував: «Своєчасно знайти, виховати й розвити задатки і здібності своїх вихованців, своєчасно розпізнати у кожному його покликання – це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу» [6].

Сьогодні в Україні діє урядова програма виявлення і сприяння розвитку обдарованості дітей. В «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті» зазначено, що метою української системи освіти є своєчасне виявлення ранньої обдарованості. Проте освітня програма ніколи не вирішить головної проблеми обдарованості – позитивне сприймання обдарованою дитиною себе та усвідомлення власних можливостей. І тут головна роль належить дорослому, який знаходиться поруч з дитиною та має певне ставлення до обдарованості взагалі та до конкретної обдарованої дитини зокрема.

середа, 11 вересня 2013 р.

Державні документи дошкільної освіти в Україні 2014-2015 навчальний рік

В Інструктивно-методичних рекомендаціях "Організація роботи в ДНЗ" зазначено: 
Зміст освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності в 2014/2015 навчальному році має відповідати основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. Базовий компонент передбачає оволодіння змістом дошкільної освіти впродовж усього періоду дошкільного дитинства і визнає цінність кожного вікового етапу для особистісного розвитку за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних можливостей.

Допомога дошкільних навчальних закладів батькам вихованців з актуальних для родин питань розвитку, виховання та навчання дітей традиційно надається керівником закладу, методистом, психологом, вихователями різних вікових груп, медичними працівниками, іншими спеціалістами дошкільного закладу у формі групових та індивідуальних усних і письмових, телефонних, консультацій у режимі Он-лайн, бесід під час відвідувань сімей, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у стінах дошкільного закладу тощо.

У Базовому компоненті дошкільної освіти зведено норми та положення, що визначають державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини шести (семи) років; сумарний кінцевий показник набутих компетенцій випускником дошкільного навчального закладу перед вступом його до школи.

Базовий компонент спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному віці, на своєчасне підтримання досягнень її неповторного життєвого шляху, на забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки.

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» (авт. кол. Андрієтті О.О., Голубович О.П. та ін.) є чинною у 2013-2014 навчальному році у дошкільних навчальних закладах.

Презентація "Обов'язкова дошкільна освіта"
Презентація "Наступність"

Дитина й комп’ютер: чим раніше, тим краще?

Навіть дуже маленькі дітлахи сьогодні вже сидять перед комп’ютерами. Німецький нейропсихолог Манфред Шпіцер застерігає від наслідків.

Комп'ютери дедалі більше проникають у наш світ. Маленькі діти вже сидять перед моніторами - лептопів, навігаторів або смартфонів. Нейропсихолог Манфред Шпіцер закликає замислитися над наслідками цього явища і не приховує свого обурення.

вівторок, 3 вересня 2013 р.

Алгоритми - урок у початковій школі

Мета уроку:


  • сформувати в учнів поняття алгоритму; ознайомити з властивостями, способами та формами подання алгоритмів; розкрити суть базових структур алгоритмів та їх властивості; навчити будувати графічні схеми найпростіших алгоритмів, аналізувати алгоритм розв’язування задачі.
  • виховувати інтерес до вивчення інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій;
  • розвивати чіткість та конкретність логічного мислення школярів.


Обладнання: мультимедійна презентація "Алгоритми".

Вебінар. Особливості роботи за програмою курсу «Сходинки до інформатики»

Шановні колеги!

29 серпня 2013 року за ініціативи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти відбувся вебінар «Особливості роботи за програмою курсу «Сходинки до інформатики». У вебінарі взяли участь автори програми курсу "Сходинки до інформатики" за новим державним стандартом початкової загальної освіти Наталія Вікторівна Морзе, Йосиф Якович Ривкінд, а також представники  авторських колективів трьох навчально-методичних комплектів до предмету.
Дякуємо компанії "Майкрософт Україна" за  надання платформи для проведення вебінару та технічну підримку.
Із записом вебінару можна ознайомитись .

Ділова зустріч в країні Алгоритміка - урок 4 клас

Мета уроку: 
- закріпити вміння складати алгоритми для виконавця Кенгуру (лінійні та циклічні);
- закріпити вміння працювати з блок-схемами з розгалуженням та алгоритмами з циклом;
- розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять;
- виховувати товариськість, дисципліну, відповідальність.

Обладнання: 
Мультимедійний проектор, прикладний програмний пакет «Алгоритміка», програмне забезпечення курсу «Сходинки до інформатики», роздатковий матеріал: завдання для творчого заліку, домашнє завдання на картках, «ребусне» деревце, таблички для повторення правил техніки безпеки. Ресурс презентаций (русский язык)

Розвиток логічного мислення молодших школярів через впровадження інтерактивних технологій

Державним стандартом початкової загальної освіти передбачається одна з найголовніших задач школи - підготовка різнобічно розвиненої, активної особистості, здібної до самостійних досліджень і відкриттів. Це означає, перш за все, навчити всіх, без виключення, добре читати, писати, сформувати уміння самостійно працювати з підручником, довідковою літературою.

Практика показує, що навчити всіх без виключення на високому рівні неможливо, на те є вагомі аргументи: діти відрізняються своєю здібністю до раціонального мислення, увагою, властивістю пам'яті. Дитина, у якої нестійка увага, не розвинена пам'ять, не зможе виконати, навіть, деякі з традиційних завдань. Про це не прийнято говорити, але це так. І які б нові педагогічні технології не застосовувалися, такі діти відрізняються низькою успішністю.

пʼятниця, 30 серпня 2013 р.

Гаджет заменяет человеку самого себя

Психологи сегодня находятся буквально на передовой: им адресованы вопросы родителей и проблемы их детей. И результаты многих опытов заставляют задуматься о неотвратимости больших перемен. Так, например, крайне показательным и очень широко обсуждаемым оказался опыт петербургского психолога Екатерины Мурашовой, которая предложила подросткам 12–18 лет на 8 часов выключить телефоны, компьютеры, плееры, ТВ и ни с кем не общаться.

Описания того, что творилось с детьми в этот страшный промежуток без гаджетов, заслуживают романа ужасов: головокружение, тошнота, слабость, почти что ломки.

Освітня програма Microsoft «Учитель -- експерт»

І так, хто сміливий?

Портал "Партнерство в навчанні" продовжує вебінари для інноваційних освітян

Освітня програма Microsoft «Учитель -- експерт» є унікальною однорічною програмою, створеною з метою визнання на всесвітньому рівні педагогів, які покращують навчання учнів та студентів за допомогою ефективного використання технологій. Під час вебінару 28.05.2013 учасники дізналися про переваги, які отримають учасники програми та їх навчальні заклади. У роліку нижче наведено пояснення щодо заповненню аплікаційної форми для участі у програмі та надані відповідні рекомендації.

четвер, 29 серпня 2013 р.

МОІППО. Областна серпнева нарада. Секція "Сходинки до інформатики"

Вітаю з новим навчальним роком! 

Рік обіцяє бути дійсно новим та цікавим для тих вчителів, які будуть викладати новий предмет "Сходинки до інформатики" у 2 класі.




середа, 28 серпня 2013 р.

Интернет - территория хамства?

Год назад появилась статья "Интернет - территория хамства".  Екатерины Комаровой в социальной сети ПРОФЕССИОНАЛЫ.РУ от 26 сентября 2012 года и огромное количество подробных комментариев к ней. Вероятно она оставила в моём сознании глубокий след, если захотелось к ней вернуться через год. 

Автор статьи после детального рассмотрения случаев оскорблений и хамства в социальных сетях, приходит к выводу: "К сожалению, исправление нравов и искоренение правового нигилизма — процесс сложный. Но когда-то ведь надо начинать? Вам не нравится то, что пишет user N? Не нравится внешность его жены и высказывания по поводу цен на бензин? Лучше пройдите мимо - это, право, обойдётся вам гораздо дешевле".

Сходинки до інформатики. Планування у 2 класі

Сьогодні учитель початкової школи перестав бути основним джерелом знань для учнів, які отримують значний обсяг інформації в інформаційно-комунікаційному середовищі, створеному телебаченням, відеофільмами, комп’ютерними програмами й іграми, Інтернет тощо. Це вимагає від учителя здатності орієнтуватися у численних змінних потоках інформації, критично ставитись до неї, мати змогу створювати, обробляти та передавати необхідну інформацію, постійно самовдосконалюватись в особистісному та професійному плані до вимог розвитку суспільства.

Введення за Державним стандартом початкової загальної освіти предмету “Сходинки до інформатики” 2-4 класи, потребує негайного вдосконалення фахової майстерності працюючих учителів.

пʼятниця, 23 серпня 2013 р.

Організація навчально-виховного процесу в 2-му класі ЗОШ

Шановні колеги!
Незабаром пролунає перший дзвоник 2013-2014 навчального року.

Сучасні інформаційно-комунікаційні технології дозволяють нам незалежно від відстані, що розділяє нас, вирішувати разом важливі професійні питання.

Вашій увазі пропоную запис онлайнової конференції для педагогів, що викладають у початковій школі, яка пройшла 22 серпня на порталі Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.

Конференція орієнтована на ознайомлення педагогів із новим державним стандартоми початкової освіти та базою нових підручників для 2-го класу (2013-2014 н.р.).

пʼятниця, 12 липня 2013 р.

Компьютер. Польза или вред ребенку?

Компьютер. 
Польза или вред ребенку?

Доклад-фильм ЦППРК "Практик" поднимает вопрос информационной перенасыщенности среды, окружающей ребенка. Специалисты Центра говорят о проблемах гэмблинга, Интернет-зависимости, лудомании и, в целом, о перспективах и рисках, которые содержат в себе информационные технологии.

понеділок, 8 липня 2013 р.

Використання персональних тематичних сайтів у навчальному процесі

О.Д. Самборська 

Анотація. У статті розкрито можливості використання персональних тематичних сайтів як невід’ємної частини навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення навчального процесу.
Ключові слова: персональний сайт, навчальний процес, мережа Інтернет, інформаційно-комп’ютерні технології, відеоматеріали, слайди, онлайн-тести, гіперпосилання.
Аннотация. В статье раскрыты возможности использования персональных тематических сайтов как неотъемлемой части учебно-методического и материально-технического обеспечения учебного процесса.
Ключевые слова: персональный сайт, учебный процесс, сеть Интернет, информационно-компьютерные технологии, видеоматериалы, слайды, онлайн-тесты, гиперссылка.
Summary. The article deals with the possibility of using personal content sites as an integral part of teaching and logistical support of the educational process.
Key words: personal site, the learning process, the Internet, information and computer technology, video, slides, online quizzes, hyperlinks.

Урок секспросвещения в Германии закончился "скорой помощью"

Урок «секспросвещения» закончился самым неожиданным образом, никто не мог предсказать такой плачевный итог. Зато родители пострадавших малышей крайне возмущены подобными «просветительскими» уроками. Такими темпами «гейевропе» придется убрать растлевающую образовательную программу в школах, так как оказывается, что детская психика просто не в состоянии выдержать наглядное изучение всех сторон половой жизни человека.

Около десяти подростков-шестиклассников были госпитализированы в ходе урока обязательного «секспросвещения» в школе города Боркен в Германии. Один из детей потерял сознание прямо на уроке по обязательному половому просвещению, остальные оказались в предобморочном состоянии.

вівторок, 25 червня 2013 р.

Безопасность ребенка в сети - рекомендации МВД Украины

Безопасность ребенка в сети - рекомендации МВД Украины

Недавно прочитала документальный материал как в  Казахстане педофил через социальную сеть вКонтакте знакомился с детьми и потом настаивал на реальных встречах. Поймали его благодаря тому, что у 10-летнего мальчика, потенциальной жертвы извращенца, были доверительные отношения с отцом. 

К сожалению интернет несёт как блага так и вероятные риски для пользователей и особенно детей. Думаю рекомендации МВС Украины будут полезны и уместны для всех родителей и педагогов. Пословица "Осведомлён - значит вооружен" в этом вопросе актуальна.

неділя, 23 червня 2013 р.

Підвищення ІКТ-компетентності вчителя початкових класів завдяки Інтернет-ресурсам

Підвищення компетентності вчителя завдяки Інтернет-ресурсам

О. Радченко, методист РМК відділу освіти Чутівської райдержадміністрації

ІКТ-компетентність – властивість педагога, який компетентно, тобто цілеспрямовано і самостійно, із знанням вимог до професійної діяльності в умовах інформатизації освітнього простору і своїх можливостей та обмежень здатен застосовувати ІКТ у процесі навчання, виховання, методичної і дослідницької діяльності та власної неперервної професійної педагогічної діяльності, і на основі аналізу педагогічних ситуацій може бачити і формулювати педагогічні завдання та знаходити оптимальні способи їх розв’язання із максимальним використанням можливостей ІКТ.

пʼятниця, 21 червня 2013 р.

Дошкольное образование: если реформировать, то зачем?

УДК 373.21 : 373.31

Лия Олейник

ДОШКОЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ: 
ЕСЛИ РЕФОРМИРОВАТЬ, ТО ЗАЧЕМ?

В статье поднимается вопрос актуальности реформ в дошкольном и начальном образовании в контексте обеспечения непрерывности образования. Очерчивается ряд, требующих определения вопросов, по предшкольному образованию.
Ключевые слова: образовательные реформы, непрерывность образовательной системы, дошкольное образование, начальное образование, предшкольное образование.

середа, 19 червня 2013 р.

Президент України про початкову освіту

"Цілеспрямована, масштабна, всебічна підтримка дитячо-юнацької творчості, системи дошкільної та позашкільної освіти – це критично необхідна стратегічна інвестиція у людський капітал, у тих, хто будуватиме і розвиватиме Україну
упродовж наступних десятиріч"

 Хоча:
"...Справедливим є вислів «початкова  школа – корінь шкільної освіти.. "
але:
"Поки що не вдалося досягти належної варіативності підручників, учителі  не отримали права їх вибирати....Упровадження оновленого державного стандарту... не забезпечене державним замовленням на видання навчальних комплектів для учнів і методичних посібників для учителів..."