Єдина Країна! Единая Страна!

неділя, 14 червня 2020 р.

Розвиток творчих здібностей дітей раннього віку за допомогою панно «У світі казок»

Куляс Алла Вікторівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО № 51 м. Миколаєва

Розвиток творчих здібностей 
дітей раннього віку 
за допомогою панно «У світі казок»

Сьогодні проблема розвитку творчих здібностей дітей перебуває у центрі уваги багатьох дослідників і педагогів-практиків дошкільної ланки освіти. У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розвиток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність.

пʼятниця, 12 червня 2020 р.

Плавання як ефективний оздоровчий засіб фізичного виховання

  Прокопенко Марина Юріївна,
інструкторка з фізичної культури
ЗДО № 87 м. Миколаєва

Плавання як ефективний оздоровчий  засіб фізичного виховання

Принцип оздоровчої фізичної культури полягає в тому, що фізична культура повинна сприяти зміцненню здоров'я. Всесвітня організація охорони здоров'я прийняла визначення, що таке здоров'я. «Здоров'я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад. Здатність організму адекватно змінювати свої функціональні показники і зберігати оптимальність в різних умовах - найбільш характерний критерій норми здоров'я. Тільки оптимальне фізичне навантаження в поєднанні з раціональним харчуванням і способом життя є найбільш ефективним попередженням багатьох захворювань і збільшення тривалості життя.

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Горбик Ірина Олегівна,
        інструкторка з фізичної культури 
        навчально-виховного  комплексу «Сонечко»
   м. Очакова

Спортивні свята як засіб формування здорового способу життя дошкільників

Фізкультурні свята дуже подобаються дошкільникам насамперед тому, що об’єднують їх спільними переживаннями, дарують відчуття перемог. Підготовка до свята, розучування віршів, гарне оформлення зали чи майданчика, оригінальні костюми, красиві емблеми, музика, пісні, різноманітні змагання, ігри позитивно впливають на загальний фізичний розвиток дітей, розвивають у них почуття краси, уяву. А головне фізкультурні свята допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Спільна діяльність, долання труднощів зміцнюють дитячий колектив, пробуджують почуття відповідальності.

Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад із фетру»

Шевченко Любов Миколаївна,
вихователька Очаківського
навчально-виховного комплексу «Сонечко»
Миколаївської області


Дидактична гра для різнобічного розвитку дітей раннього віку «Город і сад  із фетру»

Сьогодні існує безліч іграшок, які допомагають у розвитку дитини, але не всі їх можна назвати екологічними і безпечними, та й коштують вони не дешево. І тут на допомогу батькам та вихователям приходить фетр. Цей матеріал екологічний, простий і зручний. Пропонуємо вашій увазі посібник з серіями ігор, які стануть у пригоді під час занять та ігрової діяльності малят.

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку. Посібник "Кольорова мозаїка"

Галушко Світлана Валентинівна,
вихователька групи раннього віку
ЗДО КТ № 14 "Дзвіночок"
м. Вознесенська

Розвиток комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей раннього віку.
Посібник "Кольорова мозаїка"

Мовленнєвий розвиток дитини раннього віку-це вагома складова і показник її психічного, розумового та емоційного розвитку.Недоліки та вади мовлення,що можуть виникнути в різні  періоди дитинства,позначаються на інтелектуальному та комунікативному розвитку, руйнують особистість, спричинюють соціальну незрілість. Малюк має право проявляти своє зацікавлення будь-чим. Не слід активізувати його мовлення, коли він того не хоче. Будь-які контакти дорослого з дитиною мають супроводжуватися мовленням. Ми називаємо їх грою, грою-забавою, вправою, грою-заняттям.Час спілкування не обмежується й цілковито залежить від готовності дитини, від бажання та активності. Загалом усі заняття з малятами-гра, спілкування.

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"

Андреєва Тетяна Леонідівна, 
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №103 м. Миколаєва 

Дидактична гра як засіб сенсорно-пізнавального розвитку дітей раннього віку. Посібник "Цікаві смужки"


У перші три роки життя дитини активно розвиваються її органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики. Сенсорний розвиток дитини передбачає розвиток її сприйняття й формування уявлень про властивості предметів. Рівень сенсорного розвитку дитини надає безпосередній вплив на його естетичне, розумове і фізичне виховання.

четвер, 11 червня 2020 р.

Формування у дітей раннього віку елементарних уявлень про природне довкілля за допомогою багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

Барінова Людмила Петрівна,‌
вихователь‌ка ‌групи‌ ‌раннього‌ ‌віку‌‌
‌ ‌дошкільного‌ ‌навчального‌ ‌закладу‌ ‌№49‌
м. Миколаєва‌

Формування у дітей раннього віку
 елементарних уявлень 
про природне довкілля за допомогою 
багатофункціонального посібника «Диво-деревце»

У освітній програмі “Дитина” для закладів дошкільної освіти у освітній лінії “Дитина у природному довкіллі” для виховательок, які працюють з дітьми раннього вік зазначено завдання: розвивати цілісне сприйняття природи у гармонійному поєднання пізнавальних, етичних, естетичних, практичних мотивів взаємодії з нею; дати знання про доступні розумінню дітей явища та об’єкти природи, представників рослинного та тваринного світу: назву, найбільш характерні особливості, правила взаємодії.
На реалізацію цього завдання нами було створено багатофункціональний посібник «Диво-деревце» для роботи з дітьми раннього віку (від року до трьох).

Спортивні ігри - як ефективний засіб фізичного виховання дошкільників

Полякова Тетяна Миколаївна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 8 "Казка"
м. Южноукраїнська

 Спортивні ігри  - як ефективний засіб фізичного виховання дошкільників

Ще якихось 5 років потому майданчики біля наших будинків були заповнені веселими, рухливими малюками. А зараз дитина виходить на прогулянку з гаджетом, сідає на лавочку, ні з ким не спілкується і не відводить очей від екрана. Батьки, переживаючи за безпеку малечі (впаде, вдариться), намагаються утримувати  її в колясці навіть у 3-4 роки, коли діти вже можуть впевнено ходити. В результаті – зайва вага та уповільнена реакція, труднощі у спілкуванні з однолітками, різноманітні комплекси, відставання у фізичному розвитку.

Фізкультура в стилі "Startap"


Датченко Людмила Василівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ №1 "Сонечко"
Березнегуватської ОТГ
Миколаївської області

Фізкультура в стилі "Startap"

Розглядаю заняття з фізкультури, як певний підсумок освітнього процесу, можливість для дітей втілити в життя, тобто в грі, здобуті знання, уміння і навички. Перевтілитися і прожити свою казку, історію, пережити свої емоції, здобути свій досвід, відчути захват від спільної роботи. Використовую дуже багато творів усної народної творчості, пов’язую тему заняття з фізкультури з темою освітнього процесу  протягом даного дня чи тижня. Впроваджую  цікаві новітні технології.
Мій “startap“  - я дуже багато говорю, а діти безперервно рухаються, відповідно заданої теми заняття. Працюю за програмою ”Дитина”(оновлена).

Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Наконечна Альона Вікторівна
вихователька І молодшої групи,
ЗДО №33 “Казка” м. Первомайська
                           
  Дидактичні ігри для сенсорного розвитку дітей раннього віку

Представлено практичний досвід щодо використання створеного вихователями ЗДО №33 “Казка” дидактичного матеріалу для формування сенсорних еталонів та розумових здібностей дітей раннього віку.
Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її сприйняття і формування уявлень про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, величину, положення в просторі, а також запах і смак. Значення сенсорного розвитку в ранньому віці важко переоцінити. Саме цей вік найбільш сприятливий для вдосконалення діяльності органів чуття, нагромадження уявлень про навколишній світ.

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Баланчук Алла Євгеніївна
інструкторка з фізичної культури
Веселинівського ЗДО 
(ясла-садок) №1 «Сонечко»
Миколаївської області

Використання інноваційних технологій в оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку. Вправи на степ-платформах

Здоров’я дітей - основне джерело щастя, радості батьків, педагогів, суспільства в цілому. Сучасна наука розглядає здоров’я як складаний феномен глобального значення, що становить собою цілісність чотирьох сфер: фізичної, психічної, соціальної та духовної. Життя доводить, що проблему збереження здоров’я можна назвати без перебільшення найважливішою проблемою для розвитку освіти в Україні на майбутнє.

вівторок, 9 червня 2020 р.

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят


Мілобог Ольга Юріївна,
інструкторка з фізичної  культури
закладу дошкільної освіти "Теремок"
Казанківської ОТГ Миколаївської області

Фізкультурні розваги у ЗДО як засіб морального виховання дошкільнят

Поєднуючи в собі різні види мистецтва фізкультурні розваги впливають на почуття і свідомість дітей. Підготовка і проведення дитячого дозвілля слугують моральному вихованню дітей: вони об’єднуються спільними переживаннями, у них виховуються основи колективізму; твори фольклору, пісні, вірші про Україну, природу, працю формують патріотичні почуття; участь у святах і розвагах виховує у дошкільнят дисциплінованість, культуру поведінки тощо. Святкова атмосфера, краса оформлення приміщення, вміло підібраний репертуар – все це важливі фактори естетичного виховання. Участь дітей у співах, іграх, таночках зміцнює і розвиває дитячий організм, поліпшує координацію рухів. Фізкультурні розваги, які проводяться в дитячому садку дають малятам велику втіху та радість.

Горизонтальний пластичний балет як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія  Василівна,
інструкторка з фізичної культури
Кривоозерського ЗДО № 4 "Казка"

Горизонтальний пластичний балет 
як засіб фізичного розвитку дітей дошкільного віку

Сучасна традиційна система фізичного виховання дошкільнят не створює умов для збереження і розвитку здоров’я, оскільки в ній не враховані основоположні закони природи. Майже всі заняття і тренінги з фізичної культури починаються з вертикальних, ударно струшуючих навантажень у бігу та стрибках. Тому на стику педагогіки на стику дитинства, теорії та методики фізичного виховання і спортивного тренування, виник принципово новий і універсальний етико-оздоровчий напрямок М. М. Єфименка «Горизонтальний пластичний балет». 

Спортивні свята і розваги у ЗДО як засіб патріотичного виховання дошкільників


Перемета Світлана Сергіївна,
інструкторка з фізичної  культури
ЗДО № 65 м. Миколаєва

        Спортивні свята і розваги у ЗДО  як засіб патріотичного виховання дошкільників

Фізкультурні  свята зарекомендували себе як найбільш прийнятна і ефективна форма активного відпочинку дітей. Досвід організацій фізкультурних свят показав їх позитивний вплив на виховання  у дітей інтересу до активної рухової діяльності, а також підвищення  ролі сім’ї та дитячого садка у вирішенні завдань фізичного виховання. Метою таких свят є активна участь всього дитячого колективу групи, за допомогою чого виявляються рухова підготовленість дітей, уміння проявляти фізичні якості в незвичайних умовах і ігрових ситуаціях.
Музично-спортивне свято «Козацькому роду нема переводу».

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності за допомогою ігрового посібника "Разом граємо - пальчики розвиваємо"

Трофимчук Наталія Миколаївна,
вихователька 1 молодшої  групи
ДНЗ №1 «Північне сяйво»
м. Миколаєва
Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності 
за допомогою ігрового посібника  "Разом граємо - пальчики розвиваємо"


Базовий компонент дошкільної освіти, Коментар до Базового компонента, програми розвитку дітей дошкільного віку виокремлюють сенсорний розвиток як базову основу формування всіх ключових компетентностей дитини дошкільного віку.

Мета ігрового посібника «Разом граємо – пальчики розвиваємо»:
  • поліпшити загальну рухову активність та дрібну моторику пальців, кистей рук дітей;
  • поліпшити координацію і точність рухів руки і ока, гнучкість рук, ритмічність;
  • розвивати уяву, логічне мислення, довільну увагу, зорове і слухове сприйняття;
  • сприяти нормалізації мовної функції;
  • створювати емоційно-комфортну обстановку в спілкуванні з однолітками і дорослими.

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності за допомогою посібника "Весна прийшла"

Даніло Владилена Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
 ДНЗ№ 123 м. Миколаїва

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності
 за допомогою посібника "Весна прийшла"

Ігровий посібник «Весна прийшла» представляє собою пошиту з фетру книжечку зі сторінками.
Дидактичний посібник «Весна прийшла» розвиває у дітей дрібну моторику пальців рук, вміння розпізнавати основні кольори; увагу, мислення, вміння працювати з однолітками та дорослим, збагачує словниковий запас.
Його можна використовувати на заняттях з мовленнєвого розвитку дітей та для індивідуальної роботи з підгрупою, та під час самостійної ігрової діяльності дітей. Працюючи з посібником педагог використовує бесіду, запитання, загадування загадок, розповідання віршиків, чистомовок, складання маленьких оповідань.

понеділок, 8 червня 2020 р.

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Костенко Катерина Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Миколаївський СНВК для дітей зі зниженим зором

Дидактична гра як засіб формування сенсорних еталонів у дітей раннього віку з вадами зору

Ранній вік – надзвичайно важливий і відповідальний період розвитку дитини. У перші три роки життя закладаються найбільш важливі людські здібності: спілкування з однолітками, з дорослими, впевненість в собі і довіра до інших людей.

Завдання вихователя: не просто дати дітям знання, а особливо дітям з вадами зору, а навчити малюків міркувати, самостійно приймати рішення, не уникати завдань із багатьма варіантами розв’язання.

Сенсорний розвиток дітей дуже важливий, тому що є основою для формування емоційної і вольової сфери, а також допомагає дитині з вадами зору дізнатися, як влаштований навколишній світ і розширити її кругозір. Відмінна риса вправ на сенсорний розвиток полягає в тому, що всі вони проводяться в ігровій формі, що допомагає дорослому налагодити стосунки з дітьми. Велику увагу потрібно приділяти своїм жестам, міміці при спілкуванні з дітьми. 

Сенсорний розвиток дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Вовчок Наталя Дмитрівна,
вихователька групи раннього віку
Новоодеського дошкільного
навчального закладу №1

Сенсорний розвиток  дитини раннього віку за допомогою посібника “Малюємо пальчиком”

Мета: закріпити вміння малювати пальчиком. Розвивати естетичний смак, почуття прекрасного, дрібну моторику пальців рук. Виховувати самостійність у виконанні роботи. Збагачувати внутрішній світ дитини  позитивними емоціями.
В.А. Сухомлинський наголошував: “Витоки здібностей та обдарованості дітей на кінчиках пальців. Від пальців образно кажучи, йдуть найтонші нитки - струмочки , які живить джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина”.
Малювання пальчиками - це найпростіший спосіб отримання зображення.  У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати рухи власного пальчика, ніж олівця або пензлика.

Настільно - стендовий театр як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Чудіна Тетяна Володимирівна, 
вихователька ДНЗ № 7 
м. Нового Бугу

 Настільно - стендовий театр 
як засіб пізнавальної активності дітей раннього віку

Мета: формувати у дітей життєву компетентність, відчуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва. Розвивати емоційно-естетичне сприймання до краси навколишнього світу, творчі здібності, продуктивні навички, самостійність; розвивати мову, увагу, пам'ять, фантазію, прищеплювати стійкий інтерес до художньої літератури, музики, театру; виховувати волю, впевненість у собі, повагу до традицій і культури свого народу.

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор

Середніченко Олена Миколаївна,
вихователька ясельної групи № 8
ДНЗ № 143 «Чайка» м. Миколаєва

Формування у дошкільників уявлень про природне довкілля за допомогою дидактичних ігор 

У період дошкілля закладаються основи екологічної культури особистості, головною складовою якої є екологічна свідомість. Тож ознайомлення дітей з природою, взаємозв’язками між живими організмами та природним довкіллям – одне з важливих завдань освітньо-виховного процесу. Наявність таких знань допоможе малюкові зрозуміти, як тісно пов’язані між собою всі компоненти природи і як живі організми, зокрема людина, залежать від середовища. Тобто йдеться про ознайомлення дитини з механізмами взаємодії людини з природним довкіллям, що допоможе передбачити негативні наслідки окремих дій, усвідомити самоцінність природи, відчути себе її частиною.
Провідними методами та видами діяльності в групі в напрямку природничо-екологічного виховання є спостереження, дидактичні ігри, дослідницька та пошуково-експериментальна діяльність, використання народної мудрості та художнього слова про природу.