Страницы

вівторок, 8 червня 2021 р.

Фізкультурна розвага з дошкільнятами із використанням технології В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри”

Фізкультурна розвага   з дошкільнятами із використанням технології     В. Воскобовича “Казкові лабіринти гри” 

Тищенко Ольга Василівна, інструктор з фізкультури
ДНЗ № 133 м. Миколаїв

Всім відома педагогічна істина: розвиваючий ефект буде вище, якщо матеріал використовувати в системі. Так з’явилась ідея створення технології інтелектуально-творчого розвитку дітей «Казкові лабіринти гри» В. Воскобовича.
Майже всім педагогам відомо ім’я В’ячеслава Воскобовича -  винахідника, інженера-фізика за освітою, який створив більш ніж 50 посібників для розвитку розумових та творчих здібностей дітей.
Технологія актуальна тим, що сприяє:
  • розвитку творчого потенціалу педагогів;
  • формуванню у дітей дошкільного віку базових якостей особистості та компетеностей відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти;
  • систематичному  використанню технології як в дошкільному навчальному закладі, початковій школі, так і в родині.
Використання розвиваючих ігор В’ячеслава Воскобовича в освітньому процесі дозволяє перейти від звичайних занять з дітьми до пізнавально-ігрової діяльності, яка стимулює прояви творчих здібностей та створює умови для їх особистісного розвитку.
Протягом  дошкільного дитинства малюк проживає найбільш значимий період в становленні людини. Через гру він пізнає різноманітність навколишнього світу, робить для себе дивовижні відкриття, вчиться взаємодіяти з дорослими, однолітками, природою, оволодіває різними видами діяльності, відтворюючи в них свої враження.
Як допомогти йому в цьому пізнанні?
Як зробити цей процес цікавим, приваблюючим та «довгограючим»?
Саме пошук рішення, відповідей на такі запитання привів  мене до впровадження технології «Казкові лабіринти гри» під час проведення фізкультурних свят та розваг.
Простір Фіолетового Лісу для дітей – це світ чарівництва.  Реалізація технології в цілому, побудована на використанні в роботі з дітьми «довготривалих» та «швидких» казок.  Казка – є основою заняття. Обов’язковою умовою для створення казки є внесення проблеми,  яка вирішується в ході свята чи розваги. Слухаючи казку, діти стають діючими особами подій, «проживають» таємні та веселі казкові пригоди, долають разом з героями зовсім не казкові перешкоди, досягають успіху.  Водночас малюки знайомляться з грою, відповідають на пошукові запитання, вирішують  не лише інтелектуально-пізнавальні задачі, а й удосконалюють фізичні навички та якості, вправляються в основних рухах.
Фізкультурні  свята та розваги дуже подобаються дошкільнятам насамперед тому, що об’єднують їх спільними переживаннями, дарують відчуття перемог. А головне – вони допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, витривалими, займатися спортом. Спільна діяльність, долання труднощів зміцнюють дитячий колектив, пробуджують почуття відповідальності.
З дітьми кожної вікової групи спортивні розваги організовують систематично двічі на місяць у приміщенні (спортивній залі) або на спортивному майданчику в другу половину дня. 
Планувати фізкультурні свята доцільно на початку року. Незалежно від форми організації, фізкультурний захід обов’язково має бути справжнім святом для дітей. Активна рухова діяльність усіх дітей під час фізкультурного свята – його найважливіша мета. Бажано, щоб діти усі разом та почергово, командами, брали участь в різних номерах програми, допомагали ведучим та суддям. Організація справжнього фізкультурного свята для дітей це кропіткий фаховий процес, що мусить відбуватися за певними правилами. Вся підготовча робота має проводитися поступово, відібрані види фізичних вправ та ігор діти розучують під час фізкультурних занять, ранкової гімнастики, на прогулянках. Кожне свято має нести в собі елементи новизни. Головна вимога до оформлення – повинно відповідати тематиці заходу і сприяти піднесеному настрою.
Планую і проводжу  фізкультурні свята та розваги за допомогою вихователя групи, музичного керівника, методиста, батьків. Їх проведення передбачає музичний супровід, використання відповідних атрибутів,  що забезпечує позитивну емоційну атмосферу.
Головна мета спортивних  свят та розваг – створити у дітей радісний настрій, викликати позитивні емоції, вдосконалити їхні рухові вміння і навички у невимушеній ігровій обстановці. Тому під час їх проведення діти мають поводитися вільно, невимушено, емоційно розкуто, виявляти творчість у руховій діяльності.
У технології «Казкові лабіринти гри» відсутні обладнання та матеріали для рухливих ігор, тому мною були розроблені такі атрибути, які я використовую під час проведення свят та розваг: це і «Павутинки Павучка Юка» на відновлення дихання, «Озеро Айс» (полотно блакитного кольору та круглої форми для координації рухів,  запобіганню психічної та фізичної перевтоми дітей), «Квадрат Воскобовича» (полотно 3мХ3 м, квадратної форми, що складається  з різнокольорових  квадратів  для  розвитку координації рухів, функції рівноваги),  «Галявина Золотих Плодів» (дерева із зйомними плодами, на липкій стрічці), для проведення естафет; ігри – пазли «Чудо-соти» (естафети з розумовим навантаженням, для розвитку дрібної та великої моторики), «Чудо – Квітка»  (естафети, розвиток дрібної моторики, орієнтування у просторі),  «Змійка» (для стрибків). 
Отже, проведення свят та розваг в ДНЗ з використанням персонажів та ігор В.Воскобовича – запорука здоров’я і доброго настрою дітей, їхнього постійного інтересу до фізичних вправ, уміння застосовувати набуті рухові навички в різних умовах.
Фізкультурна розвага «Подорож за скарбом до озера Айс»
До зали заходять двоє дітей
Дитина 1: У нас сьогодні спортивна розвага
                   Дітей зібралося багато.
                   Один на одного подивіться
                   І веселіше посміхніться.
Дитина 2: Ми просимо вболівальників – 
                   Дівчаток і хлоп’ят,
                   Підтримати учасників
                   Гучними оплесками.
Під марш до зали заходять діти
Інст..з фізкультури: Добрий день,  діти!
Діти: Добрий день!
Інст..з фізкультури: Хто дружити зі спортом буде,
                                     Всі незгоди той забуде.
                                     Виросте міцним, здоровим!
                                     Якщо хочеш довго жити,
                                     Треба дуже спорт любити!
                                     Тож здоров’я бережіть,
                                     З фізкультурою дружіть!
Я сьогодні вам малята, пропоную відправитися у подорож по морям та океанам до озера Айс, яке знаходиться у Фіолетовому Лісі. Можливо скарби цінні найдемо з вами. Подорож буде цікава, буде багато пригод та змагань.
Всі згодні?
Діти: Так!
Інст..з фізкультури: Вже у подорож пора! Привітайтесь дітвора.
                                     Скажемо дружно всі: Фізкульт – Ура!
    Ну що ж часу більш не гаймо, розминку починаймо.
Діти залишаються на килимочку 
Розминка під музику «На палубі матроси»
Інст. з фізкультури: А зараз перевіримо, чи  всі  ви уважні та кмітливі? Вам потрібно поділитись   на дві команди за емблемами . За моїм сигналом, яка команда швидше пошикується та і перемогла . 
Інструктор з фізкультури подає сигнал
Інст..з фізкультури: Тож перемогла команда ……. Ви змагатися готові?
Діти: Готові.
Інст..з фізкультури: Всі бадьорі, всі здорові? Діти! Розкажіть як ви будете змагатись?
Команда 1: В спорті , дружбі будем жити і ніколи не тужити.
Команда 2: Ти друзів у  біді пізнай, вперед крокуй і вигравай.                              
Щоб у подорож  відправитися потрібно приготувати запасів води, та їжі. Перша наша естафета
Естафета № 1 «Хто швидше»
Інст.. з фізкультури:  Вам потрібно пробігти змійкою взяти в кошику ті речі, які потрібні в подорож, покласти в рюкзак і стати останнім в колону. Молодці сідайте.
Інст..з фізкультури: Ну що рюкзак  зібрали, водою запаслися. Ось нас вже і кораблик Плюх-Плюх чекає ( на екрані). Заплющуйте очі ми вирушаємо.
Звучить музика (шум моря)
Інст..з фізкультури: Подивіться перший острів нас зустрічає.
                                     Цікаво, що ж це за острів такий чудовий?
                                     Це острів степ – аеробіки нас вітає.
 Степ-аеробика 
(діти повторюють танцювальні рухи за інструктором з фізкультури) 
Інст..з фізкультури: Тепер ставайте в коло далі рушаемо!
Цікаво,що нас чекає?
                                   Діти заплющують очі, звучить музика
Психогімнастика 
( проводиться з блакитним полотном круглої форми, діти стають в коло та тримають тканину в руках. Виконують рухи під супровід інструктора) 
Уявіть собі, що ви морські хвилі  (діти сідають на килимочок)
Прислухайтесь…, налетів легкий вітерець і на воді з’явились маленькі хвилі.
Вітерець стає все сильнішим і сильнішим, і хвилі піднімають все вище і вище. На морі почався справжній шторм. Вітер стихає, море стає спокійнішим і наступає повний штиль.
Інструктор з фізкультури кидає м’яч на тканину
Інст.з фізкульт: Аж ось на горизонті з’являється острів м’яча.
Гра з м’ячем «Не дай впасти»
 (потрібно утримати м’яч на тканині, щоб він не впав)
Інст.. з фізкультури: Давайте продовжимо  з вами змагання, шикуйсь на дві команди.
Естафета № 2 «На фітбольних м’ячах» 
Інст..з фізкультури: Вам потрібно на фітбольному м’ячі прострибати до позначки (до кеглі), залишити його в обручі та взяти у корзині м’яч і прокотити його в ворітця.
Інст..з фізкультури: Ну, що ж і на  острові м’яча пограли. Потрібно  далі вирушати! Чую до нас хтось наближається.
Танок піратів
Пірат 1: Ми пірати Карибського моря
               Пригоди й скарби наша доля.
Пірат 2: Куди це ми потрапили? (Дивиться у бінокль) 
               Це ж корабель з малюками.
               Значить тут коштовності або цукерки?
Пірат 1: Почекай, зараз ми про все дізнаємося,
               Куди це ви малята мандруєте, що шукаєте?
Інст..з фізкультури: Шукаємо  скарби озера Айс.
Пірати шепочуться
А нам з вами можна?
Інст..з фізкультури: Так, можна, разом веселіше. Рушаймо далі
Заплющують очі, звучить музика
Інст. з фізкультури: Наступний остів . Це острів…..
Пірат 1: Можливо, це острів Спортивних атрибутів ( на екрані)
               
Інс.з фізкультури: Так то ж давайте з ними пограємо.
Естафета № 3 «Спортивні атрибути»
Пірати розставляють знаряддя
Інст.. з фізкультури:  Вам потрібно прострибати змійкою через скакалку , переступати з обруча в обруч , пройти по вузенькій доріжці, пролізти в тунель і швиденько повернутись останнім у колону.
Пірат 2: Щоб знайти  скарби озера Айс,  потрібно бути дуже уважними. А чи уважні ви , ми зараз перевіримо!
Пірат 1: Ставайте у коло і повторюйте за нами рухи.
Гра на уважність «Чотири банана»(руханка)
Пірат 2: Подивіться малята, на горизонті з’явилося озеро Айс, яке ми з  вами шукали.
На екрані «Озеро Айс, на березі якого стоїть скриня»
Пірат 1: Ми згодні, що ви гарні спортсмени і скарби цього острова  належать вам. 
Слайд «Скриня»
Пірати виносять скриню з мандаринами
Інст..з фізкультури: Пірати , ми хочемо вам сказати, що найголовніший скарб у житті  - це здоров’я. Так  діти? 
Діти: Так.
Пірати: Дякуємо вам, ми все зрозуміли.
Пірати пригощають дітей мандаринами
Інст.. з фізкультури: Ось і закінчилося наша спортивна розвага. До побачення малята. До нової зустрічі.

Немає коментарів:

Дописати коментар