Збереження та зміцнення фізичного, психічного, духовного здоров'я дитини спрямовує зусилля вихователів та батьків на формування ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя.
Ранкова гімнастика один із видів фізкультурно-оздоровчої роботи.
Під час виконання вправ ранкової гімнастики:
- зникає психічне навантаження від розлуки з батьками;
- покращується концентрація уваги;
- покращується поведінка дітей.
Збагатити зміст ранкової гімнастики можна різними елементами як:
- танцювальні рухи;
- хороводи;
- рухові розповіді;
- нетрадиційні дихальні вправи;
- психомоторні розминки;
- використання нестандартного інвентарю.
Методику ранкової гімнастики в умовах ЗДО вважають найбільш відпрацьованою. Однак в ній є багато трафаретності та одноманітності.
Я у своїй роботі використовую музично-рухливі вправи під час ранкової гімнастики у молодшій групі.
Музично рухливі вправи - це комплекс спеціальних вправ, що формують вміння орієнтуватися в просторі, розвивають координацію рухів, їх точність і граційність, загальну та дрібну моторику, зміцнюють та корегують руховий апарат (поставу, ходи) і мають бути узгоджені з темпом, ритмом характером музичного супроводу.
В молодший групи виконання зарядки під музику стало набагато цікавим і грає велику роль у формуванні пристрасті у дитини до ранкової гімнастики. Діти молодшого віку адекватно реагують на музику різного характеру і свої емоції передають через рух - пружинять ніжки під веселу музику, погойдуються з боку в бік під музику спокійного характеру. Рух та музика розвивають у дітей молодшого віку творче мислення, формують внутрішній духовний світ.
Значення музично-рухливих вправ в загальному розвитку дітей полягає в тому, що вони:
- збагачують емоційний, духовний світ дітей;
- розвивають пізнавальні здібності;
- мають оздоровче значення;
- розвивають мовлення;
- виховують активність, витримку, пам'ять, почуття колективізму.
Головною метою музично-рухливих вправ є зміцнення, корекція і розвиток рухового апарату. Оволодіння рівновагою, координацією рухів рук із рухами ніг, тулуба, голови, виправлення сутулості, клишоногості, покращення м'язового тонусу і тощо.
Діти молодшого дошкільного віку навчаються ритмічно рухатися відповідно до характеру, темпу музики, переходити від помірного до швидкого або повільного темпу. Відзначати рухами (крокам,и притупуванням, присіданням, змінами рухів чи напряму ходи). Під різний музичний супровід діти виконують вправи для верхньої частини тулуба( голови, шиї, плечей) та нижньою (махи ногами, стрибки, присідання).
Музично-рухливі вправи сприяють розвитку слухового сприймання, слухової пам'яті, уваги, розвитку відчуття ритму, вміння поєднувати рухи тіла з музичним супроводом. До комплексу музично-рухливих вправ входить: ходіння, крокування, біг, шикування, стрибки, присідання, вправи з предметами, розслаблюючи релаксуючі вправи.
Завдяки систематичній роботі в ЗДО музично- рухливі вправи у дітей розвивають естетичний смак.
Немає коментарів:
Дописати коментар