Що може бути важливішим за життя і здоров'я дитини? Риторичне запитання, та варто час від часу замислюватися над тим, щоб уберегтися від спокуси поставити навчальні цілі над виховними.
Тож маємо вберегти дитину від негараздів і вже цим самим закласти фундамент для її здорового розвитку, допомогти жити повноцінною і щасливою.
Регулюють питання охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі наступні нормативно-правові акти:
- Закон України «Про правові засади цивільного захисту»
- Закон України «Про цивільну оборону України»
- Закон України «Про охорону праці»
- Закон України «Про охорону дитинства»
- Закон України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру»
- Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад» від 12.03.2003р. № 305
- Закон України «Про дошкільну освіту»
Ми з вами маємо зробити все для того, щоб кожна дитина була здоровою та постійно перебувала у безпечних умовах.
В організації навчально-виховної роботи з питань безпеки життєдіяльності дошкільників я використовував цікаві бесіди, розмови, моделював та аналізував певні ситуації, дидактичні та сюжетно-рольові ігри. Також в перспективно – календарному плануванні вносилися тематичні тижні з основ безпеки з різних напрямків, основою яких було досягнення формування компетентності дошкільника у різних надзвичайних ситуаціях.
На мою думку, якщо систематично вносити в планування дану тематику а саме «Безпека життєдіяльності», можна досягнути таких результатів:
- диференціювати поняття «безпечне» і «небезпечне», усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності (власної та інших людей)
- знати правила безпечного перебування вдома, у дошкільному закладі, на вулиці, на воді, на льоду, на ігровому, спортивному майданчиках
- орієнтуватися у правилах:
-поводження з незнайомими предметами та речовинами;
-пожежної та електробезпеки;
- користування транспортом;
- в основних знаках дорожнього руху
- знають та зможуть скористатися номерами телефонів основних служб допомоги (пожежної, медичної, міліції)
- знають до кого можна звернутись у критичній ситуації
- володіють навичками безпечної поведінки в разі проявів агресивності з боку однолітків або дорослих
Хочу особливо підкреслити, що кожен працівник дошкільного навчального закладу несе відповідальність за життя і здоров'я дітей на своєму робочому місці. При цьому інколи можна спостерігати, як в роздягальнях, групових кімнатах на підвіконнях, ігрових шафах, шафах для роздягання прямо над головами дітей стоять важкі, незакріплені горщики з кімнатними рослинами. Або ж в куточках природи знаходяться рослини, які взагалі є отруйними (молочай, олеандр та ін.). Слід пам’ятати, що небезпеку також становлять і рослини зі специфічним запахом, які можуть викликати алергічні реакції чи головний біль у дитини (пеларгонія, лілія, гіацинт, нарцис). Ще раз наголошую, що кімнатні рослини мають розміщуватися в осередках природи і перелік їх повинен відповідати програмовим вимогам.
В ігрових куточках груп раннього віку не дозволяю самостійно грати дітям дрібним природним або ігровий матеріалом (мозаїка). От чому безвідповідальне ставлення до створення дитячого довкілля небезпечне і неприпустиме! Звичайно ж перелік таких фактів можна продовжувати, а це свідчить, що проблема безпеки життєдіяльності дітей потребує від усіх нас посиленої уваги.
Щоб забезпечити безпеку дітей у садочку і не тільки, треба починати з просвітницької роботи як серед батьків так і серед дітей.
Стосовно того як досягти безпеки дітей вдома, мною були проведені батьківські збори. Для батьків були підготовлені пам’ятки з основ безпеки життєдіяльності під час проведення батьківських зборів, метою яких було досягнути спільного розуміння щодо виховання та навчання дитини безпечної поведінки у різних ситуаціях.
З метою покращення якості навчально-виховної роботи з питань особистої безпеки та захисту життя дитини в нашому дошкільному навчальному закладі щорічно проводиться "Тиждень безпеки дитини". Тому, я як творча особистість з креативністю підійшов до підготовки тижня безпеки.
Цей захід допоміг не лише засвоїти даний матеріал, а й сформувати основні форми компетентності дитини з безпеки у різних напрямках щодо безпечної поведінки дітей.
Тож, до вашої уваги пропоную вам переглянути фото звіт з тематичної розваги «Світлофор Моргайко». Під час проведення діти не лише запам’ятали матеріал, а й отримали велике задоволення, оскільки кожен з нас знає, що через гру можна досягнути гарного результату.
Впевнений, що тільки завдяки спільним зусиллям у справі охорони життя і збереження здоров'я дошкільнят можна не тільки захистити їх від небезпеки, а й закласти основи безпечної поведінки, підготувати до подальшого шкільного, більш самостійного життя.
Отже, мета мого досвіду:
вдосконалювати теоретичні знання та практичні навички з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя
Але, найголовніше завдання як для працівників дитячого садочку, так і для батьків: кожен з нас повинен зробити все для того, щоб кожна дитина була здоровою та постійно перебувала у безпечних умовах.
Завершити хочу висловом: «Чужих дітей не буває». Тож не будьмо байдужими до жодних проявів небезпечної поведінки дітей на вулиці, в громадських місцях, у транспорті. Завжди пам’ятаймо – наша увага, наша турбота і допомога – найдієвіші кроки до захисту дітей від будь-якої небезпеки.
І, лише тоді у кожній дитині на свідомому та підсвідомому рівні сформується компетентність з основ безпеки.
Немає коментарів:
Дописати коментар