Страницы

вівторок, 8 червня 2021 р.

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Формування компетентності старших дошкільників щодо безпечної поведінки

Атаманчук Віктор Васильович
Привільненський ЗДО «Дзвіночок»
с. Привільне

Що може бути важливішим за життя і здоров'я дитини? Риторичне запитання, та варто час від часу замислюватися над тим, щоб уберегтися від спокуси поставити навчальні цілі над виховними.

Тож маємо вберегти дитину від негараздів і вже цим самим закласти фундамент для її здорового розвитку, допомогти жити повноцінною і щасливою.

Регулюють питання охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей у дошкільному навчальному закладі наступні нормативно-правові акти:

  • Закон України «Про правові засади цивільного захисту»
  • Закон України «Про цивільну оборону України»
  • Закон України «Про охорону праці»
  • Закон України «Про охорону дитинства»
  • Закон України «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру»
  • Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад» від 12.03.2003р. № 305
  • Закон України «Про дошкільну освіту»

 Ми з вами маємо зробити все для того, щоб кожна дитина була здоровою та постійно перебувала у безпечних умовах.

В організації навчально-виховної роботи з питань безпеки життєдіяльності дошкільників я використовував  цікаві бесіди, розмови, моделював та аналізував певні ситуації, дидактичні та сюжетно-рольові ігри. Також в перспективно – календарному плануванні вносилися тематичні тижні з основ безпеки з різних напрямків, основою яких було досягнення формування компетентності дошкільника у різних надзвичайних ситуаціях.

На мою думку, якщо систематично вносити в планування дану тематику а саме «Безпека життєдіяльності», можна досягнути таких результатів:

  • диференціювати поняття «безпечне» і «небезпечне»,  усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності (власної та інших людей)
  • знати правила безпечного перебування вдома, у дошкільному закладі, на вулиці, на воді, на льоду, на ігровому, спортивному майданчиках
  • орієнтуватися у правилах: 

-поводження з незнайомими предметами та речовинами;

 -пожежної та електробезпеки;

- користування транспортом;

- в основних знаках дорожнього руху

  • знають та зможуть скористатися номерами телефонів основних служб допомоги (пожежної, медичної, міліції)
  • знають до кого можна звернутись у критичній ситуації
  • володіють навичками безпечної поведінки в разі проявів агресивності з боку однолітків або дорослих

Хочу особливо підкреслити, що кожен працівник дошкільного навчального закладу несе відповідальність за життя і здоров'я дітей на своєму робочому місці. При цьому інколи можна спостерігати, як в роздягальнях, групових кімнатах на підвіконнях, ігрових шафах, шафах для роздягання прямо над головами дітей стоять важкі, незакріплені горщики з кімнатними рослинами. Або ж в куточках природи знаходяться рослини, які взагалі є отруйними (молочай, олеандр та ін.). Слід пам’ятати, що небезпеку також становлять і рослини зі специфічним запахом, які можуть викликати алергічні реакції чи головний біль у дитини (пеларгонія, лілія, гіацинт, нарцис). Ще раз наголошую, що кімнатні рослини мають розміщуватися в осередках природи і перелік їх повинен відповідати програмовим вимогам.

В ігрових куточках груп раннього віку не дозволяю самостійно грати дітям дрібним природним або ігровий матеріалом (мозаїка). От  чому безвідповідальне ставлення до створення дитячого довкілля небезпечне і неприпустиме! Звичайно ж перелік таких фактів можна продовжувати, а це свідчить, що проблема безпеки життєдіяльності дітей потребує від усіх нас посиленої уваги. 

Щоб забезпечити безпеку дітей у садочку і не тільки, треба починати з просвітницької роботи як серед батьків так і серед дітей.

Стосовно того як досягти безпеки дітей вдома, мною були проведені батьківські збори. Для батьків були підготовлені пам’ятки з основ безпеки життєдіяльності під час проведення батьківських зборів, метою яких було досягнути спільного розуміння щодо виховання та навчання дитини безпечної поведінки у різних ситуаціях.

З метою покращення якості навчально-виховної роботи з питань особистої безпеки та захисту життя дитини в нашому дошкільному навчальному закладі щорічно проводиться "Тиждень безпеки дитини". Тому, я як творча особистість з креативністю підійшов до підготовки тижня безпеки.

Цей захід допоміг не лише засвоїти даний матеріал, а й сформувати основні форми компетентності дитини з безпеки у різних напрямках щодо безпечної поведінки дітей. 

Тож, до вашої уваги пропоную вам переглянути фото звіт з тематичної розваги «Світлофор Моргайко». Під час проведення діти не лише запам’ятали матеріал, а й отримали велике задоволення, оскільки кожен з нас знає, що через гру можна досягнути гарного результату. 

Впевнений, що тільки завдяки спільним зусиллям у справі охорони життя і збереження здоров'я дошкільнят можна не тільки захистити їх від небезпеки, а й закласти основи безпечної поведінки, підготувати до подальшого шкільного, більш самостійного життя.

Отже, мета мого досвіду:

вдосконалювати теоретичні знання та практичні навички з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя

Але, найголовніше завдання як для працівників дитячого садочку, так і для батьків: кожен з нас повинен зробити все для того, щоб кожна дитина була здоровою та постійно перебувала у безпечних умовах.

Завершити хочу висловом: «Чужих дітей не буває». Тож не будьмо байдужими до жодних проявів небезпечної поведінки дітей на вулиці, в громадських місцях, у транспорті. Завжди пам’ятаймо – наша увага, наша турбота і допомога – найдієвіші кроки до захисту дітей від будь-якої небезпеки.

І, лише тоді у кожній дитині на свідомому та підсвідомому рівні сформується компетентність з основ безпеки.


Немає коментарів:

Дописати коментар