Страницы

субота, 6 червня 2020 р.

Розвиток мовлення дітей раннього віку засобами художнього слова та килимка “Галявина іграшок”

Кулик Олена Іванівна, 
вихователька КЗ ЦРД  ГАРМОНІЯ»
м. Южноукраїнськ

Розвиток мовлення дітей раннього віку 
засобами художнього слова та 
 килимка
“Галявина іграшок”

Мета: Розвиток самостійності і ініціативи дітей, пізнавальних інтересів і творчих здібностей, інтелектуальний розвиток на основі практичних дій, творчого потенціалу в ігровій діяльності, провадження нової форми роботи, формування життєвої компетенції.

Дидактичний посібник використовується для занять з сенсорного виховання; розповідання утішок, віршів, загадування загадок. 

Дидактичний посібник розвиває допитливість, пізнавальну мотивацію, уяву, творчу активність; збагачує і активізує словниковий запас; розвиває види сприйняття: зорове, слухове, тактильне, рухове; удосконалює координацію, розвиває дрібну моторику.

Використання посібника розвиває у дітей вміння орієнтуватись у просторі, аналізувати, розповідати побачене, фантазувати, мислити. 

У ігровій формі цей посібник розвиває зв’язне та діалогічне мовлення, дрібну моторику пальців, увагу,  уяву,  зорове та тактильне відчуття.

Цей посібник можна використовувати в індивідуальній формі та роботі з дітьми підгрупами ( 2-4 дитини), а також для самостійної роботи.

Ігровий посібник являє собою пано - скатертина, яка прикріплюється на фланелеграфі, до якої прикріплюються різноманітні яскраві іграшки, виготовлені з тканини. 

Ігровий матеріал: яскраві різноманітні фігурки з тканини.

Наприклад: 
Гра «Хто за ким?»
Мета: Розвиток уваги, вміння орієнтуватись в просторі.
Хід гри:
Вихователь пропонує на скатертині назвати іграшки.
Запитує: 
Кого більше тварин чи дерев ?
Хто за жучком-сонечком з ліва?
Хто за сонечком внизу?
А хто після метелика? 

2. Гра « Я назву, а ти покажи»
Мета: Розвиток мовлення, міміки, жестів, звуконаслідування, дрібної моторики пальців.
Хід гри: 
Вихователь разом з дітьми на скатертину прикріплює названі іграшки, а потім вихователь пропонує розповісти про них за допомогою міміки, жестів, та звуконаслідування.
Як стрибає зайчик?
Як квакає жабка?
Як плаває рибка?
Як крякає каченя?
Покажіть будиночок. 

3. Гра «Скажи пестливо.»
Мета: Розвивати мовлення, пам'ять, вміння називати пестливо іграшки.
Хід гри:
Вихователь пропонує назвати пестливо іграшки:
Сонце – сонечко;
Жаба – жабка;
Заєць – зайчик, зайченятко;
Лист – листочок;
Курча – курчатко…. Тощо.  

4. Гра «Відгадай загадку».
Мета: Розвиток мовлення, поповнення словникового запасу.
Хід гри :
Вихователь пропонує послухати загадку:

                                             Довгі вуха, куций хвіст,
                                             Невеличкий сам на зріст.
                                             На городі побував – 
                                             Нам капусту попсував. Хто це ? (Зайчик).

5. Гра «Пізнай за описом»
Мета:  Розвиток зв’язного мовлення, дрібної  моторики пальців.
Хід гри: 
Вихователь описує іграшку, а дитина знаходить і показує її, прикріплює на скатертину.
6. Гра «Знайди іграшку.»
Мета
: Вміння орієнтуватись в просторі, виконуючи прохання вихователя; розвивати мовлення, увагу.

Хід гри: 
Вихователь просить дітей знайти іграшки, які лежать на столі за кольором, діти знаходять та розповідають про іграшку:

Наприклад: Ось зайчик – він живе у лісі, полюбляє морквину, прикладаючи його на скатертину.
Це будинок – його будують будівельники,  дах у нього червоний, а віконечко жовтого кольору.
Це сонечко – воно жовтого кольору, яскраво світить. …

З кожним роком до нас в групу приходять різні дітки: сором’язливі і шумні, контактні і замкнуті, тямущі і не дуже та різні за темпераментом. Але дітки нашого часу більш захоплюються телефонами та Інтернетом. І ось завжди  пробігає думка як же зацікавити діток, пробудити в них інтерес до вивчення віршів, утішок, складання розповідей, вміння описувати предмети, занять з сенсорного розвитку. 

Педагогу дано вправо на самостійний вибір, як посібники так розміщення ігрових куточків при створені в групі розвивального – ігрового середовища. Тому у кожного з нас воно не повторне та індивідуальне. Результатом моєї педагогічної творчості і стало виготовлення яскравих розвивальних посібників з фетру, тканини: килимків, скатертин, настільних ігор на застібках, липучках, ґудзиках, прищіпках. І однієї із посібників є – скатертина « Іграшкова  галявина».

Результативність використання обладнання з дітьми раннього віку (за моїми спостереженнями): 
  • підвищення мотивації до самостійної та експериментальної діяльності дошкільнят;
  • активізація когнітивних процесів ( мислення, уваги, сприйняття пам’яті);
  • розвиток посидючості, дрібної моторики, уваги, мислення, просторових уявлень;
  • виховання впевненості в своїх силах;
  • розвиток творчості і фантазій.

Досвід моєї роботи показує, що багато чого можна зробити своїми руками, що побачити радість в очах дітей, вдячність з боку батьків, тому і отримуєш потужній заряд позитивної енергії і просто не можеш зупинити політ творчості та продовжуєш радувати свої вихованців все новими і новими сюрпризами.

Немає коментарів:

Дописати коментар