Страницы

субота, 6 червня 2020 р.

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник "Пальчикові кроки"

Лебедєва Марина Михайлівна,
вихователька  групи раннього віку
ЗДО №148 “Катруся"
м. Миколаєва

Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Ігровий посібник 
"Пальчикові кроки"

Мета: створити позитивний емоційний настрій; формувати уявлення про форму, величину та колір; розвивати пізнавальний інтерес, тактильні відчуття, дрібну моторику рук; виховувати доброзичливе ставлення один до одного; активізувати мовний розвиток; розучування текстів з використанням “пальчиків” стимулює мову, просторове мислення, увагу.
Посібник  являє  собою вправи  на  розвиток  дрібної моторики  для дітей  дошкільного  віку. Вправи з дітьми можуть проводити вихователі  і батьки. У розробці  посібника  велику  увагу приділено цінностям дошкільного дитинства, вирішується  цілий комплекс актуальних завдань: розвиток мови, дрібної моторики, зорово – моторної  координації, почуття  ритму, сприйняття, завдання які не тільки готують руку до листа, але також розвивають: увагу, пам'ять, мислення та творчі здібності.
Сенсорні  доріжки, вони ж «пальчикові кроки», являють собою ряд вправ, за допомогою яких у дитини будуть розвиватися, вдосконалюватися рухи кистей і пальців рук.
"Пальчикові кроки" - це захоплюючі завдання, які не тільки готують руку дитини до письма, але також розвивають його пам'ять, увагу, візуально – просторове  сприйняття, уяву, спостережливість, що в свою чергу сприяє розвитку мови.  Інтенсивно використовувати іграшки в роботі по методиці "пальчикові кроки". Іграшки не тільки втілюють принцип наочності, згідно якому навчання будується на конкретних образах, безпосередньо приймаються дітьми  при знайомстві з новим навчальним матеріалом, але і несуть в собі величезний розвиваючий потенціал.
До загальних  рекомендацій по використанню пальчикових  іграшок  можна  віднести послідовність роботи. Перед початком роботи з "кроками" дорослому рекомендується спробувати по працювати самостійно, щоб вміти правильно підказати дитині під час ігор. Рекомендується  починати роботу з варіанта для провідної руки і згодом поступово переходити до роботи з другої рукою.
Спочатку педагог демонструє іграшку, показуючи способи маніпулювання іграшкою однією рукою, діти відзеркалено повторюють.  Далі відпрацьовуються ці ж способи на іншій руці.
Вправи треба давати  малими  порціями, але робити  їх  з  оптимальним  навантаженням,  з великою  амплітудою  рухів.  Не  дає ефекту недбале, розслаблене  виконання  вправ.
Дитина буде зазнавати труднощів, працюючи з безіменним пальчиком і мізинцем, так як в побуті  використовуються  рухи переважно  перших трьох пальців (великий, вказівний і середній) і суміжну з ними частиною долоні. Тому дуже важливо опрацьовувати всі запропоновані варіанти роботи з пальчиками, незважаючи на труднощі виконання. "Крокуючи" пальчиками, важливо підключати до роботи кисть руки. Рухи кисті в зап'ясті допомагають виконувати складні в відтворенні «кроки».
Ефективно використовувати "крокуючі" пальчикові іграшки під віршоване, а також ритмічний супровід.
Віршований текст може вимовляти як дорослий, так і дитина.
Активність дитини є важливим фактором розвитку, запорукою ефективності навчання. Пальчикові іграшки стимулюють дві важливі форми активності - рух і мова.
Важливою складовою методики є театралізована діяльність, прийняття ролі дитиною і дії від імені героя або ж авторське коментування сюжету, розігрування сценки.


                     Хід роботи:
           1 доріжка – « М'ячик»
Різнобарвний м'ячик
По доріжці скаче.
Стрибає, не б'ється,
В руки не дається!

Допомогти дитині пробігти за м'ячиком. "Прокрокував" по сходинках пальчиками руки вгору: великим і вказівним, вказівним і середнім і безіменним, безіменним і мізинцем, великим і мізинцем, великим і безіменним, великим і середнім.


            2 доріжка - "Божа корівка»
 Божа корівка,
 Чорні голівоньки 
 Вранці  прокинуться,
 Солодко посміхнуться
 Полетять до квіточок
 За росою з листочків.

Допоможи сонечку дійти до квіточки і назад.
“Прокрокував” пальчиками руки по доріжці: великим і вказівним, вказівним і середнім, середнім і безіменним, безіменним і мізинцем, великим і мізинцем, великим і безіменним, великим і середнім. Активно працює кисть руки.


                    3 доріжка - "Через місток"
Попереду велика калюжа
По містку  пройти нам потрібно.
По містку ми прокрокуємо.
На зелений луг потрапили.

«Прокрокував» пальчиками руки по містку: великим і вказівним, вказівним і середнім, середнім і безіменним, безіменними мізинцем, великим і мізинцем, великим і безіменним, великим і середнім.
Активно працює кисть руки.


Немає коментарів:

Дописати коментар