Страницы

понеділок, 15 червня 2020 р.

Спортивні свята та розваги у закладі дошкільної освіти із залученням батьків

Клімук Ганна Іванівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 22 "Ялинка"
м. Миколаєва

Спортивні свята та розваги у закладі дошкільної освіти  із залученням  батьків

Спортивні розваги допомагають формувати бажання бути сильними, спритними, сприяють зміцненню стосунків між батьками та дитиною; виховують почуття поваги, взаємопідтримки в сім’ї, подоланні труднощів. Діти та батьки отримали веселий бадьорий настрій та задоволення.
Питання взаємозв’язку дошкільного закладу та сім’ї щодо зміцнення здоров’я та забезпечення ефективного фізичного розвитку дитини не втрачає своєї актуальності. Щоб зберегти та зміцнити здоров’я дитини, дорослі мають:
створити у дошкільному закладі та сім’ї умови для зміцнення здоров’я і зниження-    забезпечити кваліфікований медичний нагляд; формувати навички здорового способу життя, зокрема – власним прикладом. Зберегти та зміцнити здоров’я дітей можна лише завдяки спільним зусиллям педагогів і батьків.

Основними завданнями, що стоять перед дошкільним навчальним закладом у роботі з батьками є:
  • вивчення родини дітей;
  • педагогічне просвітництво батьків;
  • залучення батьків до активної участі в освітньому процесі;
  • вивчення та поширення найкращого сімейного досвіду з розвитку дошкільників.

Потрібно використовувати наступні форми роботи з родинами:
  • індивідуальні – вступне анкетування, співбесіди, консультації, відвідування вихованців вдома;
  • наочно-письмові – дошки оголошень, інформаційні листи, тематичні виставки, стенди, родинні газети;
  • групові – консультації, практикуми, гуртки за інтересами, зустрічі з цікавими людьми тощо;
  • колективні – дні відкритих дверей, спільні свята, засідання батьківського комітету, батьківські збори.

Процес залучення батьків до освітнього процесу дошкільного закладу є досить складним і містить такі етапи:
  • актуалізація потреб батьків в освіті і розвитку власної дитини;
  • забезпечення психолого-педагогічної просвіти батьків як замовників освітніх послуг у дошкільному закладі;
  • партнерська взаємодія педагогів і батьків на основі гуманізації відносин, пріоритету загальнолюдських цінностей, особистісно-діяльнісного підходу до організації освітнього процесу з дітьми.

Відтак усі форми роботи з батьками набувають особистісного спрямування новим змістом, а саме:                                                                                                                                                          
  • особистісна орієнтація на дитину;
  • ділова позиція педагога – поруч із батьками у їхньому ставленні до дитини, до її розвитку з усіма радощами і труднощами;
  • конкретний прикладний характер;
  • пріоритет розв’язання проблеми, яка стоїть перед батьками найгостріше;
  • сувора регламентація за часом та спрямуванням на конкретний очікуваний результат;
  • психологічний зміст взаємодії.

Ефективність співпраці батьків і педагогів залежить насамперед від того, як складається взаємодія дорослих у цьому процесі. Результат фізичного розвитку і зміцнення здоров’я дітей може бути успішним лише за умови, якщо педагоги і батьки стануть рівноправним партнерами, адже вони виховують тих самих дітей. У основі цього союзу має бути:
  • єдність прагнень та інтересів, поглядів на освітній процес;
  • вироблення спільних цілей та завдань;
  • спільний пошук шляхів досягнення очікуваних результатів.

Щоб досягнути такої єдності, насамперед слід створити відповідне інформаційне середовище з питань зміцнення здоров’я та фізичного розвитку дітей.
Структура інформаційного середовища для батьків і педагогів з питань зміцнення здоров’я та фізичного розвитку дошкільників:

Заходи з отримання та надання інформації, необхідної для батьків:

1. Вивчення стану здоров’я дітей разом зі спеціалістами дитячої поліклініки та батьками відповідно до розроблених критеріїв;
2. Ознайомлення батьків зі змістом та формами фізкультурно-оздоровчої роботи у ДНЗ (інформаційний стенд);
3. Консультативна, санітарно-просвітницька та медико-педагогічна допомога сім’ям відповідно до запитів батьків;
4. Організація консультативного пункту для батьків у дошкільному закладі для профілактики та корекції ранніх відхилень у стані здоров’я дитини;
5. Допомога батькам у поповненні сімейної бібліотеки з метою поширення інноваційних підходів до виховання дітей.

Заходи з отримання та надання інформації, необхідної для педагогів:

1. Анкетування батьків для вивчення їхніх уявлень про фізичне виховання та розвиток дітей;
2. Визначення пріоритетних напрямів з оздоровлення дітей у дошкільному закладі з метою більш повного задоволення запитів батьків.
3. Виявлення причин негативних тенденцій та спільний з батьками пошук шляхів їх подолання.
4. При можливості відвідувати дітей удома з метою вивчення умов для проведення фізкультурно-оздоровчої роботи в сім’ї та визначення шляхів покращення здоров’я кожної дитини.
5. Використання комп’ютерних програм на кшталт «Енциклопедія здоров’я дитини» для задоволення потреб батьків та педагогів в інформації з питань організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми.
6. Видання родинних газет та журналів з метою висвітлення та пропагування перспективного сімейного досвіду з фізичного розвитку дітей та розширення уявлень батьків про форми родинного дозвілля.

Сьогодні у роботі з родинами вихованців ми часто використовуємо вираз «включення батьків», тобто залучення їх до активної участі у роботі дошкільного закладу. Активна взаємодія педагогів з батьками може мати різні форми, зокрема:
  • проведення тренінгів для батьків з метою набуття ними навичок використання різних прийомів та методів оздоровлення дітей;
  • навчання батьків окремих нетрадиційних методів оздоровлення дитячого організму;
  • проведення практикумів для батьків з метою ознайомлення з оздоровчими технологіями;
  • використання інтерактивних методів роботи з метою залучення батьків до фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми;
  • проведення круглих столів з проблем оздоровлення та фізичного розвитку дітей;
  • проведення днів відкритих дверей, вечорів запитань та відповідей з метою ознайомлення дітей з формами фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільному закладі;
  • проведення дискусій з елементами практикуму з питань фізичного виховання та розвитку дітей;
  • проведення спільно з батьками спортивних змагань, свят, розваг, днів здоров’я тощо;
  • організація спільно з батьками заходів з благоустрою ігрових і спортивних майданчиків.

Однією з типових проблем роботи з сім’єю є організація спільної діяльності батьків і дітей з фізичної культури. Тому використовуються різні форми цікавої спільної діяльності батьків і дітей:
  • сімейні клуби за інтересами – «Краса та здоров’я», «Тато, мама, я – спортивна сім’я» ;
  • міні-походи дітей та батьків на природу;
  • спільна робота над фотоальбомами «Ми любимо спорт», «Ми туристи» тощо;
  • підготовка та проведення усних журналів та фотовиставок з теми;
  • спільна діяльність батьків і дітей з створення фотогазети «Наш вихідний день»;
  • організація тематичних виставок дитячих книжок про спорт.

«Наші діти – це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми перед усією країною» А.С. Макаренко. У результаті активної взаємодії педагогів з родинами вихованців у батьків формується розуміння процесів розвитку, які відбуваються з їхньою дитиною. Це дає змогу батькам своєчасно надати потрібну допомогу, набагато ефективніше розв’язувати завдання, пов’язані зі зміцненням їхнього здоров’я, здійснювати профілактику ранніх відхилень у розвитку дітей.

Спортивне свято «Тато, мама, я - спортивна сім'я»

Опис матеріалу: сценарій спортивні свята призначений для дітей середнього і старшого віку. Містить цікаві естафети та змагання, а також запальний танець. Матеріал може бути цікавий вихователям і фізкультурним працівникам.

Мета: пропаганда здорового способу життя.
Завдання:
- використовувати особистий приклад дорослих членів сім'ї у фізичному вихованні;
- розвиток координації рухів, спритності, вміння діяти за сигналом;
- прищеплювати любов до фізкультури і спорту.
Попередня підготовка:
- кожна команда готує свій девіз, емблему;
- підготовка інвентарю;
- підготовка протоколів для журі, дипломів і призів за участь;
- розучування танцю і віршів з дітьми.
Інвентар: Маски «Ріпка», стільчики, обручі, тази з водою, хусточки, прищіпки, скакалка, кольцеброси, брязкальця, картопля, відерця, фломастери, муз.центр.
Ведучий:
Команди, ми раді вітати вас на родинному святі "Мама, тато, я - спортивна сім'я"! Наше свято присвячений спорту і здоров'ю.
Давайте познайомимося з нашими командами.
Представлення команд.
Представлення журі.
Ведучий:
Команди, займайте свої місця!
(Щоб зручно організувати простір, кожна команда стоїть у великому обручі).
Ведучий:
Увага, увага!
Починаємо змагання!
Тата, мами і дітвора,
Підтягнули всі штанці.
Голосно крикнули у відповідь
Ви вже готові ...
Ага, попалися
Голосно крикнули тоді
Ви вже готові ....
Відгадайте загадку.
Круглий бік, жовтий пліч,
Сидить на грядці колобок.
Вріс у землю міцно.
Що ж це?
Естафета «Ріпка»
Сьогодні наші хлопці будуть ріпками, ось вам маски. А тягнути ріпку будуть тато і мама, але без мишки у них нічого не вийде.
1 - ий біжить дитина, сідає на стілець - ріпка, 2-ой - тато оббігає ріпку, біжить за мамою, бере за руку маму - оббігають ріпку, біжать за мишкою. Мама бере мишку, біжать до ріпку, тато «висмикує ріпку», високо піднімає.
1-а команда - 3 бали, 2 - 2 бали, 3 - 1 бал
А зараз - трошки відпочинемо, подивіться казку на новий лад "Ріпка"
Наступне завдання «Художники»
Тато біжить - малює будинок, мама - дерево біля будинку, дитина - сонечко. Хто намалював картинку вгору.
Бали від 1-3
Ведучий: А зараз ми дізнаємося, для чого потрібно займатися фізкультурою (діти читають вірші).
Спорт нам розправляє плечі,
Силу, спритність нам дає.
Він нам розвиває м'язи,
На рекорди нас кличе.
Яскравим сонцем осяяний,
Нас зустрічає стадіон!
Тренуючись, ми ростемо,
Ми сильніше з кожним днем!
Щоб нам не хворіти і не застуджуватися,
Ми зарядкою завжди будемо займатися.
Нам лінуватися не годиться, пам'ятайте, хлопці:
Навіть звірі, навіть птахи роблять зарядку! (автор невідомий)
3. Ведучий:
За допомогою цього завдання ми перевіримо, які Ви швидкі.
«Хто швидше?»
Спочатку діти. Встають у коло, всередині кола брязкальця - спочатку для кожної дитини (тренування). Біжать по колу під музику, музика зупиняється - завдання швидко схопити брязкальце. Після брязкалець на одну менше, хто не встиг - вибуває.
Бали від 1 -3
Потім - батьки.
Бали від 1-3.
4. Ведучий: Настав час для змагання на влучність.
1-е запрошуються діти. Перед кожним обруч і 3 мішечка з піском. Закинути мішечки в обруч.
Бали від 1-3.
А тепер батьки. Мамам дається гусак (кільцеброс) - мами намагаються зловити кільце. Татам по 3 кільця - вони кидають.
Бали від 1-3.
5. Ведучий: яке ж здоров'я без чистоти.
У нас сьогодні «Велике прання».
( З одного боку - стільці на них тазики з водою і по 3 хустки, посередині 3 обруча, з іншого боку - мотузка з прищіпками)
Сім'ї стоять в обручах ( по середині) , за сигналом діти біжать до мотузках, мами до тазам ( в різні сторони). Мама - пере хустку, вичавлює, несе тата - папа несе до дитини, дитина висить на мотузку.
Бали від 1 -3
6. Ведучий: ось ми з вами і добралися, точніше, добігли до останнього змагання «Картопля»
Перед кожною родиною з 3 кільця ( від кольцеброса) на відстані метра один від одного і в кінці стільчик. Тато - біжить і садить картоплю (кладе її в кільце), мама біжить і збирає картоплю у відро і ставить на стілець. Дитина біжить за відром і несе батькам.
Ось наше змагання підійшло до кінця.
Нагородження.
Будь зі спортом не розлучений.
Проживеш ти до ста років!
Ось і весь секрет!
Свято нам пора кінчати,
Крикнемо свята: «Ура!»

Немає коментарів:

Дописати коментар