Страницы

неділя, 14 червня 2020 р.

Сприяння руховій активності дошкільників під час фізкультурних занять та розваг

Вакар Тетяна Михайлівна,
інструкторка з фізичної культури
ДНЗ № 77 м. Миколаєва

Одним із головних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є збереження і зміцнення фізичного, духовного і психічного здоров‘я дитини. Основи фізичного і морального здоров‘я, комплексного формування розумових і фізичних якостей особистості, вдосконалення фізичної і психологічної готовності дитини дошкільного віку до активної життєдіяльності здійснюється у процесі фізичного розвитку.
У дошкільному віці діти, як правило, вже добре володіють своїм тілом. Фізична активність стимулює розумову діяльність, яка, у свою чергу, спонукає дітей рухатися.

Діти постійно перебувають у русі , вони – непосидьки. Саме ця непосидючість, прагнення рухатися допомагає малечі  пізнавати навколишній світ. Тож фізична активність  так само важлива для розумового розвитку дитини.

Рухова активність, на думку багатьох вчених, є основним стимулятором  усіх фізіологічних функцій організму. Адже доцільні та різноманітні рухи сприяють розвитку опорно-рухового апарату, центральної нервової системи 
і внутрішніх органів, збагачують дитину новими відчуттями . А «м’язова радість» (І. Павлов), безпосередньо пов’язана з приємними  відчуттями від роботи м’язів, є джерелом позитивних  емоцій, задоволення, що значно впливає на мотиваційну сферу дитини.

У Програмі «Дитина» передбачається застосування різних організаційних форм з фізичної культури, з яких складається повсякденний руховий режим у кожній віковій групі. 
Провідне місце в системі фізичного виховання дітей посідають заняття з фізичної культури, але діти більше люблять фізкультурні розваги. Тому у процесі виконання фізичних вправ сприяю соціально моральній, емоційно-ціннісної активності дітей, щоб вони отримали насолоду від рухових дій.

Для того, щоб підвищити рухову активність дітей: 
  • використовую різні форми роботи з фізичної культури;
  • поєдную різні типи занять з фізкультури;
  • впроваджую стандартне  й нестандартне фізкультурне обладнання;
  • використовую різноманітні методи і прийоми керівництва руховою діяльністю , що значно підвищує інтерес малят до різних видів фізичних вправ , естафет, ігор.
  • разом з вихователями визначаю місце для активної рухової діяльності в груповій кімнаті;
  • залучаю батьків вихованців до фізкультурно-оздоровчої роботи.

Заняття з фізкультури в старшій групі
Мета: Вправляти дітей в ходьбі різними способами, в стрибках на ногах через мотузку. Удосконалювати вміння кидати й ловити м'яч обома руками; ходити по мотузці приставним кроком, та боком.
Закріплювати навички пролізання в обруч правим та лівим боком, повзання на колінах з упором на руки, сприяти профілактики плоскостопості. Створити в дітей радісний настрій за допомогою ігрових елементів. Розвивати спритність, силу м'язів рук та ніг, рівновагу, орієнтацію в просторі. Виховувати інтерес до заняття з фізкультури і спорту.
Інвентар: стояк з обручами, обруч-тунель, 2 мотузки, атрибут « Гусінь», м'ячі на кожну дитину.
Хід заняття
(Діти заходять до зали в колонні один за одним.)
Привітання:  
Сонечко встало, іде новий день
Любі малята - усім добрий день!
Малята, відгадайте загадку:
«Він не лялька й не людина, на снігу стояти звик,
В нього ніс - смачна морквина, 
Хто це? Звісно…( сніговик)
Сніговики зроблені зі снігових куль, а ви малята не боїтеся снігу?
Ну тоді перетворимось на сніговиків.
• Ходьба звичайним кроком;
• Ходьба приставним кроком (стопа до стопи), руки на поясі 
        (трамбуємо сніг)
• Ходьба приставним кроком (носочок до носочка) руки в сторони
         (заплутуємо сліди)
• Ходьба на напівзігнутих колінах дрібним кроком 
         (сніговички граються)
• Біг у колоні по одному, ходьба.
Комплекс вправ ЗРВ (з м‘ячами)
Основні рухи :
Діти шикуються в колону по одному, інструктор з  фізкультури пропонує дітям розділитися на дві  команди  за сигналом на раз, два. 
(Перша дитина промовляє « Сніговик»,  а  друга дитина «Сніговичок»).

Поки ми зі сніжками грали, ціла команда сніговичків приготувала для вас смугу перешкод.
1. Завдання: 
Пройти приставним кроком по мотузці, пролізти в обруч правим і лівим боком, підстрибнути вгору с оплеском над головою, стрибки через мотузки («Гусінь») - 3р.

2. Завдання:
Пролізти в обруч-тунель, проповзти на колінах до кінця тунелю, 
підстрибнути вгору з оплеском в долоні, ходьба приставним кроком
через мотузки. 
(За сигналом діти міняються місцями)
Добре бути сніговиками, можна  легко грати зі снігом і не боятися що   змерзнеш. Скоріш беріть снігові кулі, пограймо з ними.

3. Рухлива гра  «Перекинь і злови» ( М‘яч через шнур)
Ходьба по колу за направляючим, вправи на встановлення дихання.
4. Психогімнастика «Сніговик»
Ми малі сніговими
Зліплені зі снігу
Стоїмо ми у дворі
Дітям на потіху.
Закрийте оченята сніговички, ви принесли радість взимку і дорослим і малим,а тепер відкрийте очі, ви знову малята.
5. Підсумок.
Кому сподобалось бути сніговиками?
Що вміють сніговики?

Сценарій спортивного  свята в старшій групі за участю батьків «Хата на тата»
Музика 
(Діти заходять до зали , шикуються у півколо).

Інструктор: Добрий день, матусі й тата!  Радо вас вітаємо
І родинне, тепле свято разом починаємо.

Діти : 
1 Найкращий дарунок від донечки мамі-
Лагідна вдача і щічки рум'яні.
2  Найкращий дарунок від сина для тата-
Добре здоров‘я  й  характер завзятий.

3.  На нашому святі дарунки для всіх-
Здоров‘я, наснаги та радісний сміх.

Інструктор: А приурочити наше свято ми хочемо найріднішим для 
Кожного з нас -  наших любих мам.

Діти :  
1.Справ у мами так багато:
Розбудити всіх, зібрати,
2. Відвести до дитсадочка
Донечку і синочка.

3.Дім весь начисто прибрати,
Ще й обід приготувати

4.Як же мамі все встигати?
Буде тато їй допомагати!
( Діти сідають на стільці)

Інструктор: Любі мами, сьогодні ви повністю звільняєтесь від домашніх
Справ, залишаємо хату на тата. Як гадаєте, вони впораються самі. А от і лист від матусі.

Режим дня
7-00- Розбудити дітей і зробити з ними ранкову гімнастику.
7-30-Зварити вареники і нагодувати дітей.
8-00Заплести косички доні.
8-30-Прибирання- замести в хаті.
9-00-Зібрати дітей на прогулянку.
10 00-Розібрати однакові шкарпетки і скласти їх у кошик.
10-30-Збери для мами букет.
11-00-Зустріч з мамою.

Інструктор Вибирає двох тат,які будуть учасниками на святі.
I   Завдання «Ранкова гімнастика» 
«Розбудити дітей і зробити з ними ранкову   гімнастику».
Звучить дзвінок годинника 7-00 і батьки за вказівками інструктора з фізкультури  роблять вправи з дітьми.

1. «Зранку хочеться поспати», або «Ще 5 хвилин»
В.п.- лежачи на підлозі на боку.
2. «Потягнись, як кошеня», або «Відірвися від подушки»
В.п.-лежачи на животі,руки в упорі об підлогу.
 3.  « Прокидайся і вдягайся» В. п.-сидячи на підлозі.
4. «Встаємо з ліжка» В. п.-стоячи на колінах.
5. «Час іде» В. п.-стоячи.
6. «Бадьорий настрій» (стрибки, або присідання)
7. «Легкі пір'їнки» (відновлення дихання)

II Завдання «Смачні вареники»,
 (зварити вареники і нагодувати дітей.)
Звучить дзвінок годинника 7-30.
Тато на старті біля каструлі з «варениками» ,діти в шерензі  тримають в руках мисочки.Тато кладе в мисочку вареник, діти перекладають його з мисочки в мисочку, не торкаючись руками. Так треба перекласти всі вареники.
Діти: 1.Все на світі вміє тато: і шпаківню змайструвати,
Й довгий цвях в стіну забити може борщ смачний зварити.

2. Вміє рибу він ловити мамі дарувати квіти
Смажити шашлики у лісі та казки читать Марисі,
Запускати в небо зміїв… все на світі татко вміє!

3.От якби ж ще для сестрички він навчивсь плести косички.
III   Завдання «Заплітаємо косички доні»
Звучить дзвіночок годинника 8-00.
Тата на швидкість заплітають косичку «доні» - ляльці і скріпляють 
її резинкою для волосся.

IY  Завдання «Прибирання»

Інструктор:   Чистота запорука здоров‘я, порядок має бути в усьому. Час 
татам зайнятися улюбленою справою- прибиранням.

Звучить дзвінок годинника 8-30.
Тата та діти за допомогою віника та совка збирають розсипані по підлозі кульки й складають їх у кошик.Переможе той, хто збере більше кульок.

Y Завдання «Зібрати дітей на прогулянку».

За сигналом годинника 9-00.
Діти маючи на руках стрічки, які тримаються на резинці, біжать у розтіч, а тата намагаються зловити їх і пошикувати їх парами на прогулянку. Гра триває, поки батьки не «переловлять» усіх малят.

YI   Завдання «Розібрати однакові шкарпетки і скласти їх у кошик» 

Годинник 10-00
Діти по черзі в команді один за одним вибирають з кошика однакові 
Шкарпетки,оббігають фішку,віддаючи їх татові, він їх зв'язує і закидає в кошик.

Інструктор: У хаті прибрали,дітей нагодували,пограли, а тепер час мам
Зустрічати, подаруймо їм гарні букети! 

YII   Завдання «Збери для мами букет»

Учасники команд і тата перестрибують через канавки,рівчачки (на підлозі 
Обручі розкладені в формі класиків), діти стрибаючи в класиках, біжать до «галявини» беруть поробку-квітку і повертаються на місця.
Після закінчення гри, разом з татами діти дарують мамам квіти.

Інструктор:  Любі мами, ваші чоловіки і діти подолали стільки перешкод, щоб висловити свою любов до вас, нехай кожен  день буде для вас святом! А нашим татам ми вручаємо приз –
вони на нього заслуговують.
З великого конверта дістають дві медалі на яких написано   «Хату можна залишити на тата»



Немає коментарів:

Дописати коментар