Страницы

вівторок, 16 червня 2020 р.

Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку у ЗДО

Кірошка Анжела Олександрівна,
вихователька группи ранього віку
ЗДО №7 "Веселка" Криве озеро


Сенсорно-пізнавальний розвиток дітей раннього віку у ЗДО

Один з базових принципів системи Марії Монтессорі - виховання відчуттів дітей. Велике значення сенсорного виховання пояснює тим, що саме з відчуттів починається джерелом усіх знань людини про світ і про себе. М.Монтессорі створила унікальні сенсорні матеріали - своєрідні еталони та ознак предметів навколишнього світу. Тому для задоволення потреб дитини в розвитку відчуттів М. Монтессорі створила сенсорні матеріали. Працюючи із сенсорними матеріалами дитина набуває власний сенсорний досвід.
Посібник дидактична гра " У кожного своя оселя "
Мета: Розвивати розвиток дрібної моторики, кольори, логічне мислення, увагу та пам'ять. Формувати вміння орієнтуватися на площині. Розширювати уявлення про життя домашних тварин, комах та рослин.                                                                                
Хід презентації: вихователька пропонує дітям розселити тварин у своїх оселях. Діти беруть матеріал називають колір, предмет та знаходять відповідно місце та ставлять за допомогою липучки свою картинку на своє місце. Діти виконують завдання, а за потреби вихователька допомагає.

Тема тижня (з соціального оточення та природного довкілля)

Заняття No 1. (Конструювання)
Тема: Парканчик
Мета: закріпити знання дітей відтворювати образи навколишнього світу, повторювати назви матеріалу використаних на занятті. Розвивати вміння розрізняти форму, розмір, колір, просторове відношення предметів. Створювати найпростіші композиції, виховувати дбайливе ставлення до матеріалів.
Матеріал: будівельний матеріал (цеглинки, дощечки, стовпчики), іграшки (курчата, кошенята).
Попередня робота: під час прогулянки розглядати парканчик біля дитячого садочка.

ПЛАН-СХЕМА

Підготовча робота. Вихователь пропонує дітям пограти у гру «Веселі перетворення». Пропонує зобразити свійських тварин.
Ой , допоможіть мерщій,
Чарівник проходив злий,
Зачаклував усіх малят,
Перетворив на кошенят!
Діти зображують кошенят – нявчать.
Зачаклував усіх малят,
Перетворив на курчат!
Діти зображують курчат – пищать.
Мотивація: віддячимо звірятам, щоб вони не заблукали, змайструємо для них парканчик на господарському дворі.
Процес творення. Я підготувала вам різнокольорові будівельні матеріали, щоб кожен із вас обрав собі матеріал і побудував парканчик для звірят.
Підсумок роботи. Вихователь аналізує виконане завдання. Молодці, усі впоралися із завданням тепер ніхто із тварин не заблукає.

Заняття No 2. (Малювання)
Тема: Прикрашаємо жучків – сонечок .
Мета: Навчати дітей малювати фарбами – пальчиками; закріплювати знання кольорів – червоний, чорний. Розвивати відчуття кольорів, форми; розвивати творчу уяву, пам'ять, мислення; сприяти розвитку самостійності, охайності. Виховувати радість від роботи, бажання малювати.
Матеріал: ілюстрації жучків – сонечок або іграшка жучок – сонечко; паперові форми жучків червоного кольору, гуаш чорного кольору, серветка.
Попередня робота: спостерігають на прогулянках за живими комахами – жучками. Ознайомитись з віршем «Сонечко».

ПЛАН-СХЕМА

Підготовча робота. Вихователь демонструє дітям іграшку жучка – сонечко.
Вірш «Сонечко»
Жучок маленький сонечко,
Влетів через віконечко.
На крильцях червоненьких,
Є цяточки чорненькі.
Мотивація: у нас в групі з’явилися гості – жучки. Що з ними не так? Вони сумні не веселі. На їхніх спинках відсутні червоненькі цяточки. Допоможемо жучкам – намалюємо пальчиками цяточки на їхніх спинках.
Процес творення. Підготуймо наші пальчики до роботи. 
Пальчикова гімнастика.
Згадаємо, як користуватися фарбою за допомогою пальчиків.
Вихователь нагадує дітям правила малювання пальчиком, вмочувати пальчик у фарбу, потім ставити відбиток на папері.
Після завершення малювання витирати пальчик серветкою. Діти самостійно працюють, вихователь допомагає за потребою. Діти малюють під спокійний музичний супровід.
Підсумок роботи. Вихователь хвалить дітей за малюнки, за самостійність, акуратність. Створює виставку дитячих робіт.
Жучки радіють, що вони стали справжніми, гарними з чорними цяточками на спинках.

Заняття No 3. (Аплікація)
Тема: Подарунок сонечку
Мета: ознайомити дітей з розмаїттям кольорів у навколишньому світі; навчати розкладати дрібні паперові форми (смужки) на аркуші паперу. Створюючи простий предмет – сонце. Розвивати вміння розрізняти поняття (наприклад: жовтий колір, круг за формою). Розвивати дрібну моторику, уяву, пам'ять, мислення, виховувати цікавість до знань з аплікації.
Матеріал: Аркуш паперу для кожної дитини із кругом жовтого кольору посередині – сонце, смужки жовтого паперу «промінчики», що різняться завдовжки.  
Попередня робота: проводити спостереження за сонечком; вчити потішки про сонце.
ПЛАН-СХЕМА

Підготовча робота. Психогімнастика «Я - Сонечко»
Я- Сонечко, сплю, прокидаюся, умиваюся, повільно підіймаюся, потягаюся, розчісую свої промені, та дарую всім на землі тепло. Діти імітують рухи.
Мотивація: Підійдіть до вікна, привітайтесь з сонечкрм.
«Вийди, вийди сонечко».
Простягніть долоньки до сонячних промінчиків, стисніть їх у долоньки кілька разів. Чи стали ваші долоньки теплими? Це вони привіталися з сонечком і стали схожими на його промінчики. 
Процес творення. Погляньте на аркуш паперу. На що це схоже? (Жовтий круг схожий на сонце). Тримайте наші чарівні промінці- жовті смужки. Що ви подаруєте сонечку для його портрета? Які промінці? (Жовті, довгі, короткі). Розкладімо смужки – папірці навколо сонечка. Вихователь звертає увагу дітей, на те, що промінці лежать окремо один від одного. Вихователь домальовує обличчя сонечку.
Підсумок роботи. Сонечко дякує вам за красивий портрет і кожний ранок промінчики будуть вітатися із вами і усміхатися до вас.

Заняття No 4. (Ліплення)
Тема: Метелики на лузі
Мета: залучати дітей до мистецтва; учити бачити красу навколишнього світу; учити передавати форму в ліпленні, ліпити предмети простої форми (кульки, палички). За допомогою дій відривання, скочування, розкочування, відтворюючи форму предметів; розвивати вміння виділяти форму, розмір, колір, відношення предметів. Виховувати дбайливе ставлення до виробів, створених власноруч.
Матеріал: лялька – Оксана, пластилін, дощечки, серветки, фломастери.
Попередня робота: проводити під час прогулянок спостереження за метеликами, розглядати ілюстрації.
Читати вірш «Метелик».

ПЛАН-СХЕМА

Підготовча робота. Діти, погляньте хто сьогодні завітав до нас на гостину. (Лялька – Оксанка). Але вона засмучена. Вона намалювала картину з квітами, а метеликів там немає.
Мотивація: Діти, розкажіть про метелика. Який він? (Гарний, різнокольоровий, яскравий). Що є у метелика? (Крила, лапки, очі, вусики). Розгляньмо метелика на картинці: тулуб у нього чорного кольору, схожий за формою на паличку, крила метелика схожі на кружечки, великі біля голови і маленькі біля хвостика. На що схожий, якого кольору крильця? Де ви бачили на вулиці метеликів? (На квітнику, в лісі, в парку).
Процес творення. Діти, для роботи з пластиліном, нам слід викочувати крила, не розкидати шматочки пластиліну, мити руки після ліплення.
Діти виконують роботу, розкочують шматочки пластиліну (палички – тулуб, кульки – маленькі і великі крильця). За потреби вихователь допомагає виконувати дії з пластиліном, коментуючи рухи. Діти створюють картину «Метелики на лузі».
Підсумок роботи. Молодці! Тепер у нас багато метеликів. Вони гарні, барвисті, яскраві, схожі на квіти. Ми ляльці – Оксані подарували гарний настрій, щоб вона більше не засмучувалась.


Немає коментарів:

Дописати коментар