Під час проходження курсів слухачі мають можливість побувати у кращих дошкільних закладах міста та познайомитися з досвідом роботи колег, збагатитися корисною інформацією зі створення предметно-розвиваючого середовища.
Так, 27 січня, ділилися своїм досвідом роботи колеги із ДНЗ № 71.
Завідувач: Сергєєва Ольга Вадимівна.
Дитсадок „Маяк” – це диво:
Все тут гарно і красиво!
Розповімо Вам без прикрас
Ми про все, що є у нас…-
Дітям створені умови,
Щоб зростали всі здорові:
Є коктейль, загартування,
В дитсадку так добре жити,
І займатись, і дружити,
Бавитись, співати, гратись.
І до школи готуватись!
Ви приходьте, не баріться,
Все як треба роздивіться,
Познайомтесь, все дізнайтесь
Та, звичайно, залишайтесь!!!
Слухачі курсів були вражені посібниками з розвитку сенсорики малят, створеними педагогами ДНЗ власноруч та подивилися два заняття в групах раннього віку.
«Чарівна торбинка»
(заняття з сенсорики)
Лодіна Світлана Михайлівна
Мета:
Познайомити дітей с об’ємною фігурою-шар. Вчити розрізняти і порівнювати предмети за їх властивостями: «твердий», «м’який». Вчити виконувати дії з предметами за вказівками вихователя. Закріпити кольори: зелений, червоний. Продовжувати вчити дітей групувати предмети: за формою, кольором, властивостями. Розвивати увагу, мислення. Виховувати інтерес до заняття, самостійність.
Словник: шар, куб, твердий, м’який.
Матеріал: торбинка , набір об’ємних фігур (великі, маленькі шари та куби двох кольорів: зеленого та червоного на кожну дитину, магнітофон, гра «Кулькокид», «Кубокид», кошики
Попередня робота: використання дидактичних ігор на занятті та протягом дня: «Збери грибочки», «Знайди такого кольору, як у мене», «Кулькокид», «Кубокид».
Хід заняття
Вихователь:
- Діти, подивиться, що це? (торбинка)
- Яка вона незвичайна: і танцює і співає…А хочете подивиться, що в ньому??? Давайте присядемо та роздивимось. Вихователь достає з торбинки великий куб, а потім маленький.
- Що це??? (кубик)
- Це великий (маленький) куб. Давайте, роздивимось його. (Діти разом з вихователем обстежують куб)
- Він твердий чи м’який?
- А якого він кольору? (зеленого, червоного)
- Що ж ще в торбинці?? (шарик)
- Це шар. Давайте його роздивимось.
- Шар твердий чи м’який? (твердий)
- А якого він кольору?(зеленого)
- Погладь його, Андрійко, в нього є кути? (не має)
- Він круглий.
- Подивимось, що ще є в торбинці. Що це? (шар). Педагог передає шар дітям.
- Шар м’який чи твердий? (м’який)
- Якого він кольору? (червоного)
Діти з вихователем розглядають шари.
- Шар зеленого кольору великий чи маленький?(великий)
- А червоного? (маленький). Діти порівнюють шари за розміром.
- Єва, штовхни шар, він покотиться чи ні? (покотився)
- Шар круглий, його можна котити
- Як ви вважаєте, куб покотиться чи ні?
- Світочка, покоти його будь ласка. (не котиться)
- А чому? Йому заважають кути.
Торбинка затанцювала та хоче щоб ви з нею пограли.
Фізхвилинка. Гра «Збери та поклади»
(Діти під музику збирають шари в круглий кошик, а куби в коробку.)
Робота дітей за столами за вказівкою вихователя.
- Що у вас на столах? (куби та шари)
- Покладіть на таріль усі куби.
- Приберіть на місто.
- Покладіть на таріль усі шари.
- Приберіть на місто.
- Покладіть на таріль усі тверди фігури.
- Приберіть на місто.
- Покладіть на таріль усі м яки фігури.
- Приберіть на місто.
- Молодці, усі уважні були.
- А зараз поселимо усі фігури в свої будиночки.
Дидактична гра «Кулькокид», «Кубокид».
- Давайте, перевіримо, усі фігури в своїх будиночках? Молодці.
РИБКА В ГОСТЯХ У МАЛЯТ
(заняття з сенсорики)
Осіпова Ганна Євгенівна,
має звання «вихователь-методист»
МЕТА.
Познайомити дітей з геометричною фігурою - овал. Вчити виконувати вказівки вихователя; визначати відсутні деталі і прикладати їх на відповідне місце. Продовжувати вчити дітей розрізняти та називати кольори спектра: зелений, синій, червоний, жовтий, групувати предмети за кольором; володіти раціональними прийомами обстеження форми предметів, співвідносити рухи ока та руки по контуру форми.
Закріпити поняття "вперед - назад". Розвивати уважність, дрібну моторику пальців рук.
Виховувати бажання працювати самостійно та інтерес до сенсорних дидактичних ігор.
СЛОВНИК: овал, «вперед», «назад».
ОБЛАДНАННЯ: телевізор, д/гра" Веселі фігури", д/гра "Чого не вистачає?", рибка, д/гра "Нагодуємо рибку", д/гра "Лабіринт", гелієвий мішечок з трафаретом рибки.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: перегляд мультфільмів "Рибка-малюк. Знайомство з геометричними фігурами.", д/гра "Веселі фігури", заучування слів до гри "Пливе наша рибка".
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Діти, а давайте пограємо в нашу улюблену гру "Веселі фігури".
Вихователь дістає з коробки геометричні фігури: синій трикутник, червоний квадрат, жовтий круг.
Діти називають фігури та їх колір.
- А зараз я познайомлю вас з новою геометричною фігурою.
Потім дістає овал і запитує, чи знають вони цю фігуру? Пропонує познайомитися з ним. Вихователь по черзі підходить з овалом до дітей.
- Я - овал, а тебе як звуть? (діти по черзі вітаються з овалом).
- Давайте його роздивимось. Який він? (кругленький, зелений).
- Чи є в нього куточки? (немає).
(Овал розміщується поряд з трикутником, потім з квадратом).
- Чим відрізняються овал з трикутником ? З квадратом? (у трикутника , квадрата є куточки, а у овалу немає).
Овал розміщується поряд з кругом.
- А схожий овал на круг?
- Чим схожий? (немає кутів, кругленький).
- Чим відрізняється?
- А зараз послухайте мене уважно.
- Овал - це витягнутий круг, він ширше від круга. (Вихователь накладає круг на овал.)
- Бачите, він ширше.
Вмикається телевізор, з’являється рибка.
- Добрий день, малята. Я у вас залишила своїх діточок, а вони дуже
маленькі, ви їх не знаходили? Допоможіть мені, будь ласка.
Вихователь пропонує дітям пошукати маленьких рибок.
На столі різнокольорові овали.
- Діти, що це ми з вами знайшли? (овали).
- Давайте обведемо їх пальчиками. (діти обводять пальчиками овали).
- Чи є у овалів кути? (немає).
- Схожі вони на витягнуті кола? (так, схожі).
- А давайте перевернемо овали. І хто ж там? (рибки).
- Як ви вважаєте, чи можуть вони плавати? (ні, не можуть).
- Чому? (немає хвоста, плавників, оченят).
- Давайте їм допоможемо.
Д/гра "Чого не вистачає?" (діти з геометричних фігур викладають рибку з трикутників, круга). Під час гри вихователь запитує дітей, з яких геометричних фігур складається рибка.
- На яку фігуру схожий тулуб рибки? (на овал). Плавнички? (трикутники). Око? (круг). А якого кольору ваші рибки? (червоного, зеленого тощо…)
- Діти, рибки зраділи, що навчилися плавати і пропонують нам погратись з ними.
Фізхвилинка.
Діти, разом з вихователем, стають у коло та виконують рухи, згідно зі словами.
Пливе наша рибка вперед, (рухаються вперед)
Пливе наша рибка назад. (рухаються назад)
Хвостиком б’є вона по воді (крутять «хвостиками»)
Радіє тобі і мені. (крутяться навколо себе).
- Молодці. Наші рибки вже погрались, та, мабуть вже зголодніли. Давайте їх нагодуємо.
Д/гра "Нагодуємо рибку". Діти беруть рибки ( кольорові пластикові пляшки) та ставлять їх на сенсорний стіл, відповідно кольору. Потім підбирають рибкам корм (кольорові кришечки, відповідно кольору рибки).
- Наші рибки дуже втомилися, бо вони ще маленькі, давайте вкладемо їх спати.
Д/гра "Лабіринт". На столі лабіринти, пошити з тканини. Діти проводять по лабіринту рибок по мотузці та вкладають їх спати.
Рибка дякує дітям за допомогу, прощається з ними.
- Діти, а на згадку давайте обведемо наших рибок по контуру. На столі поліетиленовий пакет, наклеєний на білий картон, на якому намальована рибка. В пакеті розчинений желатин, окрашений блакитною гуашшю.
Під час роботи вихователь запитує дітей:
- На що схожий тулуб у рибки?
- Дякую. Ви були молодці.
Заняття були цікаві, а кількість посібників з розвитку сенсорики малюків дійсно вражаюча. Гарний дитячий садочок!!!
ВідповістиВидалити