Прокинулася сьогодні з колись популярною пісенькою в голові "Три недели пролетели как четыре дня..." Адже завтра закінчуються курси підвищення кваліфікації у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти для слухачів групи 19, які тривали з 19 січня по 6 лютого 2015 року. У ході роботи курсів "Вихователів ДНЗ (Ранній вік)" було вирішено створити колективний творчий проект "Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку".
Базовий компонент дошкільної освіти 2012 року скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також інтеграції родинного і суспільного виховання.
Освітня лінія Базового компонента дошкільної освіти "Особистість дитини” передбачає: формування позитивного образу "Я” створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.
На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.
Вихователі, слухачі курсів підвищення кваліфікації «Вихователі ДНЗ (зі спецкурсом «Ранній вік» зробили спробу розібратися у сутності понять, що характеризують базові якості особистості дошкільника та визначитися у яких видах діяльності та якими шляхами можна долучатися у їхньому формуванні, працюючи з дітьми раннього віку в умовах дошкільного навчального закладу.
Тому що Базовий компонент дошкільної освіти розрахований на весь період дошкільного дитинства, а не лише на старший дошкільний вік, і тому його виконання всіма учасниками освітнього процесу є обов'язковим.
Ранній вік можна назвати фундаментом для розвитку базових якостей особистості. Трирічна дитина, яка зростає в умовах симпатії, прихильності, ділового співробітництва має належний віку досвід успіхів та невдач у предметно-практичній діяльності, володіє достатнім для віку навиками самостійності, ініціативності, самоставлення, має всі підстави пишатися собою, радіти за себе.
Маленька дитина прагне отримати визнання, схвалення дорослого, намагається відповідати його очікуванням, бажає досягти позитивних результатів у діяльності та спілкуванні.
Сподіваюся, ці вихователі спроможні закласти фундамент заявлених базових якостей особистості у своїх вихованцях, адже у них саміх довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка ці якості маються.
Так швидко промайнув час наших курсів!!! Я знайшла тут нових друзів!!! Дізналася багато нового і цікавого!!! Щиро дякую нашим викладачам і куратору Лії Миколаївні!!!
ВідповістиВидалити