Страницы

пʼятниця, 31 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття: формування сенсорних еталонів + розвиток мовлення в групі раннього віку ДНЗ

Тимченко Оксана Володимирівна
Миколаївська область
Казанківський район
Казанківський ДНЗ «Теремок»

Конспект комбінованого заняття: формування сенсорних еталонів + розвиток мовлення

Тема: Подорож до лісових мешканців.
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей розрізняти поняття «один», «багато», «великий», «маленький». Розрізняти основні кольори: червоний, жовтий, зелений, синій. Уточнити уявлення дітей про геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник). Розвивати логічне мислення, пам’ять, мовлення, дрібну моторику рук, активізувати словник дітей іменниками, назвами тварин (зайчик, білочка, лисичка, ведмедик), та назвами овочів (морква, капуста); виховувати у дітей інтерес і турботливе ставлення до тварин, бажання піклуватися про них.

Обладнання: макети ялинок (великої, маленької), сніжинки, іграшки (зайчика, білочки, лисички, ведмедика), овочі (капуста, морква, помідор, огірок), шишки, горішки, килимок синього кольору, геометричні фігури.
Попередня робота: д/гра «один-багато», «добери за кольором», «склади ціле». Розгляд ілюстрацій та іграшок тварин. Читання віршів. Бесіди. Спостереження за явищами природи. Розучування рухливих ігор «Зайченятко сидить», «У ведмедя у бору».
Хід заняття:
- Діточки маленькі, діточки гарненькі до гостей ви поверніться, привітайтесь посміхніться і пошліть ви їм в дарунок – повітряний поцілунок. (діти вітаються, посміхаються, цілують долоньку і дують на гостей).
- Дітки, а яка зараз пора року? (відповіді дітей)
Так зима.
- А хто знає віршик про зиму?
Віршик.
Білий сніг – холодний пух
Побілив усе навкруг
Вітерець пушок збирає,
Гарні шапочки сплітає
Ой подивіться, щось мені на долоньку впало? (відповіді дітей)
Так, це сніжинка, та ще й не проста. На цій сніжинці запрошення в гості. Ось послухайте: «Дорогі діти! Запрошуємо вас до нас у гості Лісові мешканці». 
Як ви гадаєте, хто запросив нас у гості? Хто живе у лісі? Давайте будемо загинати пальчики. (Пальчикова гімнастика). Бачите як багато. 
Дітки, а коли ідуть у гості, то беруть гостинці і подарунки. Тож давайте готувати гостинці і складати у кошик.
Що ми можемо взяти для зайчика, що він любить їсти? Так моркву, капусту.
Ось у мене є різні овочі виберіть те, що любить зайчик (Діти вибирають і кладуть до кошика).
Скільки в кошику капусти? (Одна)
Скільки в кошику моркви? (Багато)
Якого кольору капуста? (Зелена)
Якого кольору морква? (Червона)
А, що любить білочка? (шишки, горішки, грибочки)
Добре, покладемо для білочки горішки. А перед цим давайте по масажуємо ручки. (масаж ручок), а тепер можемо покласти горішки у торбинку. 
Скільки горішків? (багато)
Ну, а що любить ведмедик? (ягідки, медок).
Ягідок у нас немає, то візьмемо ось що діжечку з медком.
Діти, а кому ми  ще забули взяти гостинці (Лисичці). Давайте для лисички зробимо цукерки і пригостимо її. (Діти згортують пластилін у обгортки).
Скільки у нас вийшло цукерок? (багато)
Ну ось нарешті, подарунки  підготували можна вирушати в подорож.
А давайте пригадаємо на чому можна подорожувати? (Відповіді дітей). Так молодці. А подорожувати до лісу ми будемо на потягу який ми  збудуємо, я буду паровоз, ви вагончики. (Діти ставлять стільчики один за одним).
Скільки у нас паровозів? (Один)
Скільки вагончиків? (багато)
Як їде поїзд: Чух – чух – чух.
Нарешті ми приїхали до лісу.
Що ви бачите? (Ялинки)
Скільки ялиночок ви бачите? (Багато) 
Які вони? (Зелені, маленькі, великі, колючі) 
Скільки великих ялиночок? (одна)
Скільки маленьких? (багато)
Погляньте, хто це тут сховався під ялинкою? (Так це зайчик)
Давайте привітаємося : «Добрий день, Зайчику. Ти нас запрошував у гості ось ми і приїхали.
Дітки, давайте пригостимо зайчика. Я дам зайчику капусту, а ви кожен по морквинки. Бери Зайчику, пригощайся. Тепер зайчику не буде голодний і зможе почастувати своїх друзів.
Дітки зайчик хоче з вами  погратися. Гра «Зайченятко сидить». 
Зайченятко сидить
І вушками шарудить 
Ось так, ось так, ось так 
(Діти показують)
Зайцю холодно сидіти –
Треба лапоньки погріти
Ось так, ось так, ось так 
(Плескають в долоньки).
Зимно зайчику стояти 
Треба трішки пострибати 
Ось так, ось так, ось так 
(Діти стрибають)
А хто знає віршик про зайчика? 
Ой маленьке зайченятко 
Де твоя домівка – хатка 
В мене хатка за горбочком 
Під ялинкою дубочком
До побачення Зайчику!
Погралися вирушаємо далі 
А хто це такий за ялинкою сховався? Так Білочка, та вона чомусь сумна. А я здогадалась, вона позбирала шишки і ненароком їх розсилала. 
Скільки шишок під ялинкою? (багато) 
Давайте допоможемо білочки і позбираємо шишки в кошик. 
Молодці, Білочка вам дякую, а ось тобі від нас гостинці горішки – Дітки говоримо Білочки до побачення і вирушаємо далі.
 Дітки подивіться струмочок. Морозу великого немає і він не замерз, щоб не замочити ніжки ми будемо його перестрибувати. 
А подивіться хто це сховався під великою ялиною? (Лисичка). Так давайте пригостимо лисичку цукеркою, щоб її солодко жилося. А лисичка нам хоче щось подарувати, а що це таке? (Геометричні фігури). Налетів вітерець пустунець і фігурки змішалися, давайте їм допоможемо. (Д/гра «Знайди свій будиночок»).
Дітки, а що це? Це частина фігур, а давайте у лісі пошукаємо такі ж самі і складемо цілі фігурки. (Д/гра «Склади ціле з частин»).
Яка це фігурка? (Круг) – Якого кольору? (жовта) 
На що схожий? (сонечко)
Яка це фігурка? (Трикутник) – Якого кольору? (зелена) 
Яка це фігурка? (квадрат) - Якого кольору? (синя)
Яка це фігурка? (прямокутник) – Якого кольору? (червона) 
Дітки подивіться скільки тут сніжинок? Які вони? (Білі, холодні, круглі, великі і маленькі). Спробуємо на них подмухати. А тепер уявімо себе маленькими сніжинками і трішечки відпочинемо. Психогімнастика «Я – сніжинка». Давайте пригадаємо віршики про сніжинки.
На галяву на лужок
Тихо падає сніжок
Падають сніжинки
Маленькі пушисті Я сніжинонька маленька
Кришталева і легенька
У танку кружляю
Снігом укриваю
Дітки у нас залишився один гостинець, а кому? (Ведмедику). Нехай прокидається і з дітками пограється
У ведмедя у бору
Гриби ягоди беру
А ведмідь не спить
І на нас гарчить.
Ведмедику, дякуємо тобі за гру! Вибач що розбудили. Та за це тобі медок.
Дітки всім звірятам гостинці віддали, та тепер треба вирушати назад у садочок, а то наші іграшки засумували за ними. А тепер будемо поїзд і повертаємося до садочку.
А куди ми сьогодні з вами подорожували? (до лісу).
А кого зустріли в лісі? (зайчика, білочку, лисичку, ведмедика).
Як їх можна назвати ще? (дикі тварини).
Вам сподобалось? (так).
А мені сподобалось те, що ви були слухняні, уважні, турботливі, пригостили звіряток. І я думаю, що ви сподобалися лісовим мешканцям і вони вам дуже вдячні.

Немає коментарів:

Дописати коментар