Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 17 квітня 2019 р.

Заняття ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення

Більченко Оксана Вікторівна
Вихователь ДНЗ № 118
м.Миколаїв

Заняття  ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення 


Тема. Різноманітний світ професій.Інтегроване заняття 
Спрямованість змісту: ознайомлення з довкіллям + розвиток мовлення.
Мета : розширювати уявлення дітей про працю людей різних професій; вправляти в умінні закінчувати речення, використовуючи слова і словосполучення, що співвідносяться з певною професією людини;  збагачувати зміст ігор  по темі: «Кухар», «Лікарня», «Перукарня», «Продавець», «Водій»; навчати урізноманітнювати зміст ігор, творчо використовувати набуті знання; навчати самостійно розподіляти ролі, спонукати до само оцінювання вчинків; розвивати уміння дотримуватись правил рольових взаємовідносин; виховувати повагу до людей праці, бажання працювати.
 Матеріал : загадки за темою, картинки із зображенням людей  різних професій, знаряддя праці, інструменти, предмети.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій группі

                                  Прудка  Ірина  Вікторівна
 Вихователь ЗДО № 69
м. Миколаїв

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій группі

Тема: «Як у криничку повернули водичку».
Мета:
- продовжувати вчити дітей ділити твір на частини;
- закріпити вміння дітей переказувати оповідання  за малюнками близько до змісту твору;
- розуміти зміст прочитаного оповідання; відповідати на запитання, будуючи складні речення;
- вчити міркувати, висловлювати свої думки, робити висновки, обговорювати переказ тексту, сприяти розвитку мовлення дітей;
- дати знання дітям про роль людини в житті всього живого на землі, виховувати бажання самим робити добрі справи.

Матеріал та обладнання. Малюнки дітей за змістом твору, мультимедійний проектор для показу відео кліпу, схема кругообігу води.

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі


Шевченко Ольга Володимирівна
вихователь ДНЗ 131
м.Миколаїв
Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі 
ТемаПереказ казки «Котик і Півник»
Програмовий зміст:  
Зв’язне мовлення: формувати вміння переказувати казку спільно – «ланцюжком», емоційно передавати діалоги героїв казки, формувати уміння давати характеристику вчинків персонажів, стимулювати вживання мовних і позамовних засобів виразності.
Звукова культура мовлення: продовжувати роботу над розвитком точності та чіткості рухів артикуляційного апарату у поєднанні з рухами кістей рук, вчити інтонаційно виразно передавати слова головних героїв казки, розвивати силу голосу, мовленнєве дихання.
Граматика: закріплювати вміння узгоджувати різні частини мови в роді числі і відмінку, виховувати прагнення до чистоти і граматичної правильності мовлення.
Словник: збагачувати словниковий запас новими для дітей словами «бандура», «підкрадатися», фразеологізмами «блимати очима»,образними словосполученнями (жили-були, бринь-бринь-бриноньки, тринь-тринь-триноньки), продовжувати збагачувати та активізувати словник прислів’ями.  Сприяти розвитку пізнавальної та мовленнєвої активності, ініціативності, пам’яті та мислення.

Комплексне заняття з розвитку мовлення

 Кваша Анжела Дмитрівна
Вихователь ДНЗ №79
м. Миколаїв

Комплексне заняття з розвитку мовлення 
Тема : «ВЕСНУ МИ ЛЮБИМО, СЛОВОМ ГОЛУБИМО».
Мета: узагальнювати й розширювати знання дітей про весняні явища природи, про садові і лугові квіти, про комах. Збагачувати словниковий запас дітей іменниками, зі зменшувально-пестливими суфіксам , прикметниками, дієсловами. Продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за картиною. Стимулювати мовленнєву активність.

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі

Тристан  Надія  Сергіївна
Вихователь ЗДО № 69
м. Миколаїв

Конспект заняття з розвитку мовлення в середній групі
Тема: «Казка вчинки розкриває….»
Мета: 
перевірити вміння дітей переказувати добре знайому казку, використовуючи пряму мову ,
стимулювати вживання повних речень в розвитку зв’язного мовлення дітей;
сприяти розвитку емоційної сторони мовлення, інтонаційної виразності, вміння передавати настрій, почуття; 
учити помічати в казкових персонажах позитивні риси характеру.
Матеріал та обладнання: «казкове пір’ячко» до казки «Зайчикова хатка» , моделі героїв казки – різнокольорові геометричні фігури різного  розміру, настільний театр до казки «Зайчикова хатка».

Заняття з розвитку мовлення в середній групі

Світлана Ткач
Вихователь ЗДО № 65
м. Миколаєва
Тема: Переказ оповідання Костянтина Ушинського«РАНКОВІ ПРОМЕНІ»

Тема: «Переказ оповідання К. Ушинського « Ранкові промені».

Мета: - вчити вмінню будувати розповідь за серією ілюстрацій, передаючи характерні особливості героїв твору; висловлюватися простими та складними реченнями зв’язно, послідовно.
- збагатити словник словосполученнями: «стрепенувся жайворонок», «пересмикнув вухами зайчик», «залопотів крилами півник».
 - закріпити артикуляцію звуків (З), (С), вміння розрізняти звуки в словах та вимовляти їх.
- розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, вміння доповнювати один одного.

пʼятницю, 5 квітня 2019 р.

Оцінювання в НУШ

Ця публікація - відголосок участі у роботі регіональної науково-практичної конференції “Нова українська школа: виклики сьогодення, реалії впровадження, перспективи”, яка відбудеться 29 листопада 2018 року у Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. 
Мета конференції: наукове осмислення та практичний досвід реалізації освітніх процесів у початковій школі в контексті НУШ. 
Поки формується збірник матеріалів конференції, розміщую публікацю на цьому блозі. Розбавлю її презентаціями з цієї теми для кращого сприймання та усвідомлення процесу оцінювання навчальних досягнень учнів в Новій українській початковій школі.
Оцінювання «нових українських першачків»: МОН оприлюднило нововведення

понеділок, 1 квітня 2019 р.

Вихователі ЗДО (спеціалісти, ІІ категорія) Група № 77

Курси спрямовані на розвиток творчості вихователів закладів дошкільної освіти, ініціативності, самостійності мислення, гуманного ставлення до вихованців, вміння здійснювати власний вибір методик, інноваційних технологій, форм роботи із підготовки випускників ЗДО до навчання у Новій українській школі, уміння свідомо адаптувати інформацію до умов роботи в закладі дошкільної освіти. План є диференційований на підставі змісту загальних вимог до кваліфікаційних категорій  вихователів закладів дошкільної освіти та педагогічних звань.

Навчання на курсах підвищення кваліфікації дає можливість слухачу реалізувати набуті знання й вміння під час виконання творчих завдань над якими слухачі працюють за змішаною моделлю навчання із застосуванням базових сервісів Google, в рамках якої отримують знання і самостійно онлайн та офлайн, і очно з викладачем. Результатом виконаної роботи є публікації в інтернеті на сайті Google «Готуємо до школи». Самостійна робота базується на можливостях інтернет технологій, соціальних мереж та сервісів, вмотивовує педагогів ЗДО застосовувати їх з метою професійного зростання під час навчання на курсах та у міжкурсовий період.
Навчальний план

Творчий колективний проект.


Дякую за навчання.

вівторок, 26 березня 2019 р.

Навчання в МОІППО Група № 73 "Учителі початкових класів (2 клас) (очно-дистанційна форма навчання)"

Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проводить навчання із застосуванням дистанційних освітніх технологій та дистанційної форми навчання у сертифікованому інформаційно-освітньому середовищі Інтернет-навчання Moodle, яке дозволить Вам не тільки ознайомитися з навчально-методичними матеріалами, а й здійснювати взаємодію з викладачами на відстані.

неділю, 24 березня 2019 р.

Нова українська школа - вчителям інформатики

З 1 вересня 2019 року Нова українська школа прийде у всі другі класи початкової школи України. Мета цієї публікації - познайомити вчителів інформатики, які будуть реалізувати інформатичну освітню галузь за Державни стандартом початкової освіти (2018 року) у других класах початкової школи, з нормативною базою НУШ.

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

суботу, 16 березня 2019 р.

Навчатися цікаво і весело - можна!

Чи можна отримувати радість від навчання? Чи реально за п'ять днів знайти більш 30 друзів? А якщо  ти жінка з величезним життєвим та психолого-педагогічним досвідом? 
Відповіді: Так. - Так. - Так!

Життя у черговий раз зробило мені чудовий подарунок. Напередодні 8 березня я отримала запрошення на авторський семінар-тренінг з методики роботи за програмою міжкультурної та громадянської освіти "Український віночок" курсу "Культура добросусідства" для педагогів ЗДО Одеської та Херсонської областей, який відбувся у рамках проекту "Розвиток демократичного середовища і толерантності через співробітництво освітян та батьків у закладах дошкільної освіти, початкової школи і громадах" за підтримки Посольства Королівства Норвегії в Україні від ГО "Інформаційно-дослідницький центр "Інтеграція та розвиток" та КЗВО "Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради 11-15 березня 2019 року у місті Чорноморську Одеської області.

понеділок, 25 лютого 2019 р.

Google моя любов!

Сьогодні стрічка у Facebook рясніє повідомленнями про надзвичайно важливу подію для всіх освітян України. 

23-24 лютого 2019-го року у приміщенні конференц-зали НСК Олімпійський» (за адресою: м. Київ, вул. Велика Васильківська, 55) відбувся тренінг до курсу «Додатки Google в освітній діяльності. Для тренерів» у рамках співпраці Міністерства освіти та науки України та компанії Google Україна у освітній сфері. Одним зі студентів цього курсу серед 25 учасників зі всіх регіонів України  пощастило бути й мені.

вівторок, 12 лютого 2019 р.

Навчання в МОІППО. Група № 39 "Учителі початкових класів (2 клас) (очно-дистанційна форма навчання)".

Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проводить навчання із застосуванням дистанційних освітніх технологій та дистанційної форми навчання у сертифікованому інформаційно-освітньому середовищі Інтернет-навчання Moodle, яке дозволить Вам не тільки ознайомитися з навчально-методичними матеріалами, а й здійснювати взаємодію з викладачами на відстані.

Moodle відрізняється простотою й доступністю для розуміння. Для роботи в Moodle необхідно мати основні навички роботи на комп'ютері та логічне мислення.

пʼятницю, 8 лютого 2019 р.

Навчання у МОІППО. Група №128. Вихователі ЗДО з проблеми "Ранній вік"

У два перших тижні лютого у МОІППО відбуватиметься навчання вихователів ЗДО Миколаївської області з проблеми "Ранній вік". Група № 128.  
І хай на дворі зима, педагоги налаштовані оптимістично. Вони прийшли на курси підвищення кваліфікації у МОІППО, щоб відновити професійні знання, поділитися один з одним власним досвідом й головне набути компетентностей, що необхідні сучасному вихователю, який працює у закладі дошкільної освіти з найменшими вихованцями.
Навчання відбувається у дні, коли на громадське обговорення винесено проект (суттєвих) змін до Закону України «Про дошкільну освіту». 
Пропозиції та зауваження МОН України просить надсилати до  01.03.2019 р. на e-mail: a_hryshchenko@mon.gov.ua

середу, 6 лютого 2019 р.

Освітяни Миколаївщини відзначили всесвітній День безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року


Освітяни Миколаївщини
відзначили всесвітній День безпечного Інтернету
5 лютого 2019 року
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти та освітяни Миколаївщини долучилися до відзначення Дня безпечного Інтернету 5 лютого 2019 року! День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) цього року у світі проходив під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”. Цей день в Україні є одним із ключових для поширення ідей безпечного користування Інтернетом та сучасними цифровими технологіями.
До відзначення Дня безпечного Інтернету у цьому році долучилися 179 закладів освіти з 20 районів та міст Миколаївщини. 5708 осіб: педагогів та учнів закладів освіти Миколаївської області стали учасниками загальнонаціональних заходів для освітян та дітей і молоді.
Щороку в Україні зростає кількість дітей, які отримують доступ до Інтернету, а разом з тим все більш поширеними стають явища злочинів сексуального характеру щодо дітей в онлайн просторі, що спричиняють кібер булінг дитини в мережі Інтернет та булінг в школі.

суботу, 2 лютого 2019 р.

Кейс технологія як форма інтерактивного навчання молодших школярів в умовах НУШ

На сучасному етапі реформування освіти в Україні особливої гостроти й актуальності набувають питання розвитку розумових здібностей учнів у процесі їхньої соціалізації з метою формування в них життєво важливих компетентностей. При цьому НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Кейс – це події, які реально відбулися в певній сфері діяльності і які автор описав для того, щоб спровокувати дискусію в навчальній аудиторії, підштовхнути учнів до обговорення та аналізу ситуації, до прийняття рішень.
Кейс-метод сьогодні має активне застосовування в Україні, оскільки відповідає потребам часу і несе в собі великі можливості. В основу кейс-методу покладені концепції розвитку розумових здібностей.

вівторок, 29 січня 2019 р.

Разом для найкращого Інтернету! - День безпечного інтернету 2019

5 лютого 2019 року у світі відзначається День безпечного Інтернету  під гаслом  "Разом для найкращого Інтернету".
Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.

ООН визнала право на доступ до Інтернету одним з невід'ємних прав людини. Згідно з резолюціями Генеральної асамблеї ООН, поширення інформації в мережі має бути максимально вільним, обмежуючись лише тими ситуаціями, коли воно може призвести до порушення чиїх-небудь прав, забезпечувати повсюдний доступ до мережі та співробітництво з ресурсами і організаціями, що сприяють вираженню громадської думки через Інтернет.

вівторок, 22 січня 2019 р.

Інтегроване заняття з ФЕМУ та розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку

Наєнко Олена Миколаївна
вихователь ЗДО  №148
м. Миколаїв
Інтегроване заняття з ФЕМУ та  розвитку мовлення з дітьми старшого дошкільного віку
Тема: «Космічна подорож»
Мета: виявити сформованість знань, вмінь та навичок у ознайомленні з природою та ФЕМУ.; 
- закріпити навички кількісної та порядкової лічби в межах 10, уявленні про геометричні фігури., навички орієнтування в просторі, знання про частини доби.;
- закріпити знання чистомовок, вмінь добирати потрібні за смислом слова; знаходити задані звуки у слові.
- розвивати доказове мислення;
- продовжувати роботу з розвитку зв'язного мовлення, збагачення словнику дітей.

Конспект заняття в старшій групі з математики

Гурко Ольга Сергіївна
Вихователь Себінського ЗДО
"Калинонька"
Новоодеського району
Миколаївської області


Конспект заняття в старшій групі з математики
Тема:Цікавинки  від Фіксиків
Мета: Закріплювати вміння  складати задачі на додавання та віднімання за малюнками в межах 10;
-визначати  час за годинником;
-порівнювати кількість  предметів ;
-розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу, спостережливість;
-виховувати кмітливість, бажання вивчати математику, доводити розпочату справу  до завершення.

Інтегроване заняття в середній групі

Змієвська Наталя Володимирівна
Вихователь Баштанського ЗДО №2
"Віночок"
Баштанськолго району 
Миколаївської  області

Інтегроване  заняття в середній групі
 Проблема: «Хто в математиці господар?».
  Тема: Числа та цифри в межах 5. Співвідношення цифри і числа і навпаки.   Порівняння груп предметів за кількістю та кольором. Геометричні фігури.
Мета:  продовжувати вчити лічити предмети в межах 5 кількісною лічбою; упорядковувати предмети за кольором,кількістю; вправляти у співвіднесені цифри та числа і навпаки; перевірити вміння дітей перелічувати предмети способом прикладання  ,торкаючись кожного предмета через ігри,практичні вправи,цікаві логічні завдання; заохочувати кожну спробу дитини розв’язувати математичні завдання; розвивати тактильні відчуття,мислення,увагу,посидючість; виховувати культурі математичного мовлення ,інтересу до математики, як веселої,простої та доступної науки.

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

         

Кулешова Ольга Вікторівна
Вихователь ЗДО №143 
м. Миколаїв
       
     
Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі
Тема : “До зайчика на допомогу”.

Програмовий зміст: 1.Звязне мовлення розвивати навички діалогічного мовлення; продовжувати вчити дітей самостійно, зв’язко та послідовно переказувати казки на підставі відтворення засобами драматизації змісту  прочитаного.
2. Лексика: допомогти зрозуміти значення нових для дітей іменників за змістом твору; сприйняти введенню їх в активний словник дитини.
3.Звукова культура мовлення: розвивати інтонаційну виразність мовлення; вправляти в передавати за допомогою інтонації різний настрій, емоційний стан.

Конспект заняття з правового виховання для дітей старшої групи

Грушевська Євгенія Вікторівна
вихователь ДНЗ №47 м.Миколаїв



Конспект заняття на тему: «Я родинне деревце намалюю, розфарбую листочки на ньому»
Програмовий зміст: познайомити дітей з поняттям «родинне дерево»; продовжувати формувати у дітей уявлення про родину, її склад,родинні стосунки; розвивати зв’язне  мовлення, логічне мислення, вчити розповідати про свою сім‘ю ; сприяти розвитку комунікативних здібностей, розвивати вміння спілкуватися; виховувати почуття гордості, любові та поваги до членів родини. Закріпити вміння симетрично вирізувати складену форму із заокругленням кутів за самостійно намальованим контуром. Удосконалювати навички вирізування ножицями. Викликати бажання створити колективну композицію з вирізаних листочків.

Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом та образотворчості в середній групі

Остра Людмила Христофорівна
Вихователь Баловненського 
ЗДО "Ромашка"
Новоодеського району
Миколаївської області
Комплексне заняття з ознайомлення з навколишнім світом та образотворчості в середній групі
Тема. Влітку на ставку.

Мета. Розширити і закріпити уявлення дітей про природу, підтримувати пізнавальну активність та інтерес до явищ та об’єктів довкілля. Закріплювати вміння використовувати елементи різних технік образотворчості (пластилінографія з використанням мозаїки з покидькового матеріалу, бісеру,  ґудзиків) для створення композиції. Розвивати пам’ять, увагу, уяву, дрібну моторику руки. Виховувати художній смак, допитливість, вміння самостійно доводити справу до кінця. Викликати захоплення, задоволення від роботи.

Конспект тематичного заняття з розвитку мовлення у старшій групі

Орлова Вікторія Вікторівна
Вихователь ДНЗ №17 м.  Миколаїв
Конспект заняття з розвитку мовлення

Тема: Сторінками зимових казок
Програмовий зміст:
Граматика: Вчити складати складнопідрядні речення зі сполучником тому що. Закріплювати вміння граматично правильно поєднувати слова: правильно узгоджувати прикметники з іменниками; вправляти у граматично правильному вживанні складних відмінкових форм іменників у родовому відмінку множини, а також відмінюванні дієслів за особами і дієслівних форм з чергуванням приголосних в основі. Розвивати мовне чуття, мислення, пам'ять. Виховувати зацікавленість казками та шанобливе ставлення до книг.

Інтегроване заняття з розвитку мовлення в старшій групі ЗДО

Демидова Жанна Володимирівна
Вихователь  Козубівського ЗДО
Доманівського району 
Миколаївської області

Інтегроване заняття з розвитку мовлення в старшій групі ЗДО

Тема: Осінь

Мета:  збагачувати словниковий запас дітей, продовжувати формувати вміння вихованців відповідати на запитання; продовжувати вчити дітей утворювати від заданих слів зменшувально-пестливі форми; продовжувати формувати співвідношення геометричних фігур з предметами; закріпити цифру 1 і 2 , більше – менше; розвивати мовне дихання та координацію рухів; виховувати вміння працювати в команді, колективно.

Конспект заняття з розвитку мовлення в молодшій групі

Гаврилюк Агнесса Іванівна
вихователь ЗДО №53
м. Миколаїв
Конспект заняття з розвитку мовлення в молодшій групі
"Подорож у країну Мультляндію"

Програмовый зміст:
   Ознайомлення з природою: вчити дітей називати овочі і фрукти; закріпити вміння розрізняти та називати комах.

Конспект заняття з ознайомлення з навколишнім світом для дітей старшого дошкільного віку

Вихователь Хіньова Тетяна Олександрівна
ЗДО №10
м. Миколаїв
Конспект заняття
з ознайомлення з навколишнім світом
для дітей старшого дошкільного віку

Тема: Безпека на дорозі

 Програмовий зміст:
- продовжувати формувати у дітей уявлення про поняття “небезпека”;  закріплювати знання  про види світлофорів, дати поняття що вони керують складним рухом транспорту і пішоходів на вулицях і дорогах; продовжувати знайомити дітей з правилами дорожнього руху,  дорожніми знаками,  зеброю;       - розвивати вміння  використовувати набутті знання в повсякденному житті;  аналізувати, робити висновки, узагальнення;                                       
- виховувати культуру поведінки на вулиці. 

Конспект заняття для дітей молодшого віку «Наші оченята – це віконця у світ» (валеологія)

Попович Валентина Олександрівна
Вихователь ЗДО №50
м. Миколаїв
Конспект заняття
Для дітей молодшого віку
«Наші оченята – це віконця у світ»
(валеологія)

Програмовий зміст:
Розширити знання дітей про значення зору в житті людини, продовжувати навчати бережного ставлення до своїх очей, вчити визначати стан та настрій людини по виразу її очей, розвивати зорову пам'ять, увагу, та спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до очей

Словник:
Карі очі, зелені, блакитні, сірі та зелені.


понеділок, 21 січня 2019 р.

Група №126. Вихователі ЗДО зі спецкурсом "Ранній вік"

"Збереження та зміцнення здоров'я дітей раннього віку в умовах закладу дошкільної освіти" - таку тему для випускного творчого колективного проекту обрали слухачі курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти, напрям: Вихователі ЗДО зі спецкурсом «Ранній вік», Група № 126 Термін навчання: 21 січня -1 лютого 2019 року.
Навчально-тематичний план освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації вихователів закладів дошкільної освіти спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових їхнього професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації освітнього процесу відповідають сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також віддзеркалюють сучасний світовий рівень розвитку дошкільної освіти.

вівторок, 2 жовтня 2018 р.

Навчання в МОІППО. Група 164. Вихователі ЗДО зі спецкурсом "Неперервність дошкільної та початкової освіти на засадах Нової української школи"

Нова група 164. Вихователі ЗДО зі спецкурсом "Неперервність дошкільної та початкової освіти  на засадах Нової української школи". Нові слухачі - 27 пар очей: здивованих, довірливих, скептичних, наляканих, зацікавлених, очікуючих... 
А я в котрий раз куратор. І тисячі думок у голові. Як зробити для них навчання цікавим, захоплюючим, результативним?...
Новий навчально-тематичний план освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти, складений з урахуванням вимог Закону України "Про освіту" від 28 вересня 2017 року.

неділю, 17 червня 2018 р.

НУШ учителям фізичної культури


З 1 вересня 2018 року всі першокласники України підуть до Нової української школи.
Всі вчителі початкової школи, які будуть працювати з цими учнями пройшли очне навчання в МОІППО, дистанційне навчання на платформі EdEra та стали учасниками закритої педагогічної спільноти вчителів Миколаївської області на G+ Нова українська початкова школа.
У цій публікації розкриваються питання нормативної бази НУШ, з якою мають бути обізнані вчителі фізичної культури, які з 1 вересня 2018 року будуть працювати з першокласниками та особливості розвитку 6-7 річних дітей, про які мають знати та враховувати у своїй освітній діяльності вчителі фізичної культури.
Нова українська школа створюється всією українською громадою в рамках широкого суспільного діалогу. Долучайтеся! Рекомендовано для ознайомлення "Порадник для вчителя".

понеділок, 12 березня 2018 р.

Навчальні матеріали Олійник Л. М. для слухачів курсів МОІППО - вчителів початкової школи

Шановні колеги! Вчителі початкової школи Миколаївської області. Тижневе очне навчання у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти є частиною вашого обов'язкового навчання за Типовою освітньою програмою організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти.
МОН затвердило програму підвищення кваліфікації вчителів НУШ Інститутами післядипломної освіти наказом №36 від 15 січня 2018 року. 

У цій публікації надаю мої навчальні матеріали на курсах для вчителів початкової школи, які з вересня 2018 року будуть працювати з першокласниками та ділюся враженнями від навчання ваших колег. У яких вже І етап очного навчання за плечима.

середу, 21 лютого 2018 р.

ІІІ Всеукраїнський Форум GEG Ukraine "Цифрове перетворення освіти 2018"

Вчора 20 лютого 2018 року для мене був чудовий цифровий день. Третій рік поспіль у Києві зібралися учасники Всеукраїнської онлайн спільноти "Навчаємося з Google" Google Educator Group in Ukraine.

У цій спільноті здійснюється професійне спілкування педагогів та взаємодопомога з питань ІТ, педагогіки. Створила цю спільнотою  Наталія Саражинська  сертифікований викладач Google. Я маю за честь бути модератором цієї спільноти.  Тому приймала активну участь у роботі   ІІІ Всеукраїнського Форуму GEG Ukraine.

суботу, 3 лютого 2018 р.

Навчання на курсах МОІППО. Група 34_2018.

5 лютого 2018 розпочилися курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників системи загальної середньої освіти за напрямом: Вихователі ЗДО зі спецкурсом «Неперервність дошкільної та початкової освіти на засадах Нової української школи» Група № 34 Термін проведення: 5–23 лютого 2018 року. 

Навчання на курсах МОІППО. Група 27_2018

Долучаємося до роботи над новим Творчим колективним проектом "Говоримо українською щодня у молодшій групі закладів дошкільної освіти". Група  слухачів курсів підвищення кваліфікації МОІППО № 27_2018   “Вихователі ЗДО зі спецкурсом «Формування навичок українського мовлення вихователів ЗДО»” 

Ми з Міленіною Галиною Сергіївною - кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти, яка є куратором цієї групи, будемо здійснювати наукове курівництво написанням цього проекту. 

четвер, 1 лютого 2018 р.

Всесвітній День безпечного інтернету - 6 лютого 2018 року

6 лютого 2018 року в  Україні, як і в усьому світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою» з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення кращого цифрового досвіду.

суботу, 13 січня 2018 р.

Навчання вчителів початкової школи, які у 2018 році будуть працювати у першому класі

12 січня 2018 року перша група вчителів Миколаївщини, які з першого вересня 2018 року будуть навчати першачків завершила І етап очного навчання у МОІППО.
Група № 4 (34 педагоги), куратор: Сокуренко Олена Олексіївна, к.пед.н., доцент, завідувач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти МОІППО - стали першовідкривачами у масштабній акції, що сплановано МОН України, та яка наразі реалізується Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти.

вівторок, 9 січня 2018 р.

Творчий колективний проект. Група 1_2018 Вихователі ЗДО зі спецкурсом Ранній вік

Шановні колеги! Вітаю вас на навчанні у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. У 2018 році наша група відкриває навчальний сезон. Це символічно. Адже саме з груп раннього віку розпочинається дошкільна освіта. А з дошкільної освіти бере початок вся система неперервної освіти в Україні.
Сьогодні був перший день навчання. Попереду три тижні лекцій, практичних та семінарських занять, самостійна робота над творчим колективним проектом.
Навчання на курсі  "Вихователі ЗДО зі с/курсом «Ранній вік» 09.01.–26.01.2018" буде організовано за моделлю змішаного навчання, що передбачає суміщення занять у навчальних аудиторіях із самостійною та спільною роботою слухачів в інтернеті.  Для навчання на курсі у Вас мають бути навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні початківець, що передбачено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників 2013 року.

суботу, 9 грудня 2017 р.

Моё неформальное образование - массовые открытые онлайн курсы

Учусь сама, что бы учить других! - именно так можно ответить на вопрос: Зачем это тебе нужно? Выкраивать время по ночам на обучение. Никто ж не заставляет, не обязывает, не требует, не контролирует. Кроме собственных интереса, совести и трудолюбия!


МООК – форма дистанционного обучения – (англ. massive open online courses, рус. массовые открытые онлайн-курсы). в основе которой лежит идея сделать образование массовым и общедоступным. Хотя тема MOOК за последние несколько лет стала очень популярной, у меня как-то не получалось подобраться к ней настолько близко, как на этом курсе. Я пришла на этот курс, чтобы, побывав в роли ученицы, изнутри увидеть и освоить структуру, организацию и принципы обучения на МООК.

Практика у закладах дошкільної освіти вихователів ДНЗ зі с/к Ранній вік. Група 173

Найулюбленіші заняття слухачів курсів підвищення кваліфікації у МОІППО - це, зазвичай, практика у закладах дошкільної освіти міста Миколаєва. Тим паче, що для показів пропонуються ті заклади, у яких є що подивитися, чому повчитися. Які ретельно готуються до представлення власного досвіду з визначеної тематики. Слухачам групи 173 "Вихователі ДНЗ зі с/к Ранній вік" дуже пощастило. Тому, що на практику вони ходили у два чудових заклади дошкільної освіти де побачили й колективні перегляди роботи з дітьми й поглибленно занурилися у дві важливі для педагогів раннього віку методичні теми.

понеділок, 27 листопада 2017 р.

Література зі статевого виховання для дітей та їхніх батьків

За останні часи з’явилося чимало літератури, призначення якої ознайомлення дітей зі  статевими питаннями.
Дорослим слід обачливо та розсудливо підходити до її вибору. Поза всяким сумнівом, простіше купити спеціальну енциклопедію і мовчки вручити її маляті для самостійного вивчення. Що, власне, і робить більшість мам і тат.
Проте, деякі видання надмірно інформативні, а дититні багато речей дійсно ще рано знати. Крім того, само по собі це питання делікатне і дуже важливо, щоб про нього, нехай навіть за допомогою ілюстрацій, повідали найближчі люди.
Адже картинки у книжці не передадуть відчуття любові, не розкриють сенс зародження людського життя. Тому, не слід залишати дитину на самоті під час її першого знайомства з такою книгою. Краще почитати книжку разом й обов’язково дати достовірні відповіді на дитячі запитання, які виникли після знайомства з відповідною літературою.

Творчий колективний проект. Група 173 Вихователі ЗДО зі с/к Ранній вік

Навчання на курсі  "Вихователі ДНЗ з проблеми «Ранній вік» за моделлю змішаного навчання, що передбачає суміщення занять у навчальних аудиторіях із самостійною та спільною роботою слухачів в інтернеті.  Для навчання на курсі у слухачів мають бути навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні початківець, що передбачено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників 2013 року.
Тема колективного проекту «Становлення мовленнєвої діяльності у ранньому віці в умовах дошкільного навчального закладу». 
Навчання з 27 листопада по 15 грудня:

вівторок, 14 листопада 2017 р.

Творчий колективний проект групи 167. Вихователі ДНЗ (спеціалісти)

Сьогодні для мене нова хвилююча зустріч зі слухачами. Вихователями закладів дошкільної освіти Миколаївщини. Для мене серед повсякденних робочих справ це знову маленьке диво. Коли на початку заняття 35 слухачів знають про Google лише те, що це "пошуковик". До кінця заняття розуміють, які професійні можливості й горизонти розкриваються перед ними з інструментами Google та роблять перші самостійні кроки у користуванні ціми інструментами.

четвер, 19 жовтня 2017 р.

ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ТРЕНЕРІВ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ з питань упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти

Мета організаційних занять:

Ознайомити учасників з проектом нового Державного стандарту початкової загальної освіти та основними засадами організації навчально-виховного процесу в початковій школі в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа»
Поглибити розуміння інтегрованого підходу
Ознайомити учасників із особливостями організації освітнього середовища, орієнтованого на дитину
Створити електронне освітнє середовище для вчителів початкової школи Миколаївської області.

вівторок, 17 жовтня 2017 р.

Творчий колективний проект вихователів ДНЗ зі спецкурсом «Наступність дошкільної та початкової освіти» група 149

Шановні колеги!  Навчання на курсі  "Вихователі ДНЗ зі с/курсом «Неперервність дошкільної та початкової освіти» 17.10–27.10.2017" буде організовано за моделлю змішаного навчання, що передбачає суміщення занять у навчальних аудиторіях із самостійною та спільною роботою слухачів в інтернеті.  Для навчання на курсі у Вас мають бути навички володіння інформаційно-комунікаційними технологіями на рівні початківець, що передбачено Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників 2013 року.

Курси спрямовані на розвиток творчості вихователів дошкільних навчальних закладів, ініціативності, самостійності мислення, гуманного ставлення до вихованців, вміння здійснювати власний вибір методик, інноваційних технологій, форм роботи, свідомо адаптувати інформацію до умов роботи в дошкільному  навчальному закладі.

вівторок, 26 вересня 2017 р.

Обласний семінар для керівників ДНЗ «Підвищення професійної компетентності керівників ДНЗ засобами інтернет-технологій»

27 вересня 2017 року в МОІППО відбувся обласний семінар прогресивних керівників дошкільних навчальних закладів Миколаївської області. 

Учасники семінару пройшли електронну реєстрацію, опрацювавши форму реєстрації.

Ознайомилися з Програмою семінару.

Пройшли за посиланням у Таблицю відповідей та позначили кольором у строці з власними даними клітинку "Кольорограма на початок роботи семінару":

понеділок, 18 вересня 2017 р.

Освітянські реформи на Миколаївщині

Освітянські реформи, ініційовані МОН України та підтримані прогресивною громадськістю стосуються всіх освітянських ланок: від дошкілля до вищої школи.
5 вересня 2017 року у Верховній Раді України 255 народних депутатів України у другому читанні підтримали новий Закон «Про освіту».  27 вересня цей документ підписав Пезидент. І з 28 вересня 2017 року Закон вступив у дію.

«Цей Закон – базовий, його прийняття розблоковує можливості для подальшого реформування сфери освіти, ... це важка, але приємна робота – наш внесок в українську освіту та розвиток держави загалом», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

неділю, 11 червня 2017 р.

Заняття з елементами Са-Фi-Данс "Стежками рiдного краю" для дітей старшої групи

Сюжетне заняття з фізичного виховання для дітей старшої групи
«Стежинами рідного краю» з використанням елементів методики «Са-Фі-Дансе»
та оздоровчих технологій: ароматерапія, психогімнастика, самомасаж Су Джоку

Ганна Ніконова

Програмовий зміст:
Вправляти дітей у ходьбі з носка, навшпиньках – руки вгору, на п’ятках – руки на поясі, в на-пів присязі – одна рука за голову, друга за спиною, приставним кроком вперед – руки на поясі, приставним кроком – праве плече вперед, навхрест, у шикуванні у три колони. Вправляти у бігу галопом правим та лівим боком – руки в сторони.