Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 24 червня 2015 р.

Коло читання молодших школярів як зміст літературної освіти в початковій школі

Сучасний стан літературної освіти молодших школярів – це результат довготривалих пошуків педагогів, мета яких –  забезпечити потреби суспільства й особистості в культурному розвитку. Усе найкраще, що впродовж століть засвідчило ефективний вплив на розвиток особистості дитини, знайшло своє логічне продовження в сучасній методиці літературної освіти молодших школярів.

Початкова школа – перший і надзвичайно важливий етап розвитку літературної освіченості школярів. Перед вчителем стоїть важливе завдання – забезпечити високий рівень реалізації змісту літературної освіти школярів. А саме: залучити учнів до мистецтва читання; ознайомлювати із національною та світовою дитячою літературою різноманітною за тематикою та жанровими характеристиками, щоразу розширюючи коло їхнього читання.

вівторок, 14 квітня 2015 р.

Творчий колективний проект. Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Творчий колективний проект
група 65 МОІППО

Одне із основних завдань, визначених Законом України "Про дошкільну освіту" - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини. Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров'язбережувальних та здоров'яформувальних технологій,  які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями - самими дітьми.

середу, 1 квітня 2015 р.

Плавання - як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ

Полякова Тетяна Миколаївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ №8, м.Южноукраїнська

Плавання – як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ
Вода - джерело життя. Вона благотворно впливає на нервову систему, знімає втому, оживляє організм. А коли бачиш у басейні задоволені обличчя малюків, то розумієш що вода, плавання діють ще й як потужний психічний фактор.
Загартування – це систематичний, поступовий та комплексний процес впливу на організм. Саме воно формує механізми, завдяки яким організм дитини стає стійким до впливу зовнішніх умов.
Загартування – це тренування організму, вдосконалення процесів його фізичної та хімічної терморегуляції.

Загартування організму дошкільника

Костикова Оксана Сергіївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаїва

Загартування організму дошкільника

Загальні принципи
Спробуємо розібратися, чому саме діти потребують правильної системі загартовування і що повинні знати і робити дорослі, щоб зміцнити здоров'я дітей. Щоб правильно гартувати дитини, батьки повинні добре знати механізми і принципи дії гартують факторів, методику і техніку спеціального загартовування.
Гартувати - це значить систематично, багаторазово, дозовано впливати на організм тими факторами, які часто є причиною захворювання. Загартовування-це образ життя!

Використання здоров’язберігаючих технологій у фізичному вихованні дітей в умовах дошкільного закладу


 Афанасьєва Марина Віталіївна
інструктор з фізичної культури
 ДНЗ№126, м.Миколаев

Використання
здоров’язберігаючих технологій
у фізичному вихованні дітей  в  умовах дошкільного закладу


Дошкільний вік є одним із найбільш відповідальних періодів життя людини щодо формування фізичного здоров’я й культурних навичок, які забезпечують його вдосконалення, зміцнення і збереження в майбутньому. Сьогодні відомо, що 40% захворювань у дорослих були «закладені» в 5–7 років. Саме тому дошкільне фізичне виховання повинно формувати  здоров’я дитини і фундамент фізичної культури майбутньої дорослої людини. А це можливо завдяки  використанню здоров’язберігаючих технологій у фізичному вихованні дошкільників.

Плантографія. Діагностика відбитків дитячих стоп в умовах ДНЗ

 Бойко Наталія Вікторівна
інструктор з фізичної культури 
ДНЗ № 75, м.Миколаїв


Плантографія. 
Діагностика відбитків дитячих стоп в умовах ДНЗ

Мета: діагностування та своєчасне виявлення стопних змін та формування скаліотичної постави у дітей з послідуючою консультацією батьків та наданням оптимальної педагогічної та корекційно-лікувальної допомоги.
 Плантографія – це методика отримання відбитків стоп в позі природного прямостояння людини на спеціальному приборі – плантографі – з подальшою їх розшифровкою, підготовкою висновків та відповідними рекомендаціями.
 Плантограф представляє собою пристрій, який складається з двох частин: підстава та рамка з діафрагмою – натягнутою плівкою, на яку наноситься шар штемпельної фарби синьо-фіолетового кольору. В якості підстави може слугувати товста фанера (10 мм), розміри якої становлять 35 см на 45 см. Рамка відповідає розмірам підстави, на яку рівномірно натягнуто полієтиленова плівка середньої товщини.

Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія Василівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 4, стм Криве Озеро

        Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

   Психологічний вік дитини - поняття умовне і визначається не тільки календарними термінами, тобто кількістю прожитих років і місяців, але і етапом психічного розвитку. Головне тут - послідовність етапів розвитку (неприпустимо переступати через цілий етап). Ігри пропонуються якраз з урахуванням необхідної послідовності етапів - від найпростіших і доступних кожному малюку ігор слід переходити до складніших. У кожній грі необхідно спиратися на те, що дитина вже уміє і що він любить робити сам. Педагогу важливо знати і розуміти, що уміють і люблять робити його вихованці незалежно від їх віку, і на цій основі вводити нові дії і нові завдання. Так, наприклад, трирічні діти, як правило, люблять і уміють бігати і стрибати. Використовуючи ці уміння, можна організовувати нові ігри, засновані на новій послідовності цих рухів, їх поступовому ускладненні і головне - їх новому змісті і осмисленні: не просто бігати і стрибати, а стрибати в уявній ситуації (по купині на болоті або бігти від кота або лисиці, які можуть зловити).

Школа м'яча. Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку

Сінченко Людмила Михайлівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаєва

Школа м'яча. Гурткова робота
з дітьми старшого дошкільного віку в ДНЗ

Баскетбол.
Вправи та ігри з м’ячем вдосконалюють навички основних рухів дітей, розвивають не лише великі, але й дрібні  м'язи обох рук, збільшують рухливість суглобів пальців та кистей. Вони сприяють розвитку точності координації рухів, покращенню рухової реакції дітей, виховують витримку, впевненість і рішучість.
Дітям старшого дошкільного віку доступна ця гра. Спочатку вони засвоюють прийоми ведення м’яча поштовхом об підлогу правою та лівою рукою на місці та в русі (повільним кроком та бігом). Важливий елемент рухових дій у баскетболі – передача м’яча партнерові обома руками від грудей та однією від плеча, стоячи на місці після зупинки та в русі, а також уміння ловити м’яч, який летить на різній висоті.
Для гри в баскетбол треба засвоїти кидки м’яча у кошик обома руками від грудей, із-за голови, однією рукою від плеча. Спочатку ці кидки виконуються з місця, діти намагаються влучити в кошик, а потім після ведення м’яча або передача його від партнера, біля щита.

Планування сюжетних занять з фізичного виховання за лексичними темами дошкільного навчального закладу

Ганчо Олена Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 1, м. Миколаїв


Планування сюжетних занять з фізичного виховання за лексичними темами дошкільного навчального закладу

 Швидко змінюється навколишній світ, а разом з ним змінюється і людина.  На маленьку дитину покладена особлива місія – в майбутньому стати  здоровою, фізично розвиненою,  підготовленою до сучасного життя та змін, які відбуваються у нашому світі, людиною.
В.О.Сухомлинський стверджував: «Я не боюся ще раз повторити: турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить і їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили…"
 Робота ДНЗ в цілому спрямовується на підтримку, збереження і розвиток здорового способу життя дітей, правильної  його мотивації . З огляду на це, дітей ознайомлюють з поняттям про гігієну діяльності, гігієну тіла, зовнішності, основні органи, а також про статеву індетифікацію та розвиток організму.  При цьому треба дотримуватися принципів послідовності, систематизації та індивідуального підходу. Ця важлива робота проводиться в процесі всього часу перебування дітей у дошкільному навчальному закладі. Заняття з фізкультури займає важливе місце у всьому виховному процесі дитячого закладу. 

Планування спортивних ігор та вправ на прогулянці в ДНЗ

Шияновський Сергій Валентинович
інструктор з фізичної культури
ДНЗ№127, м.Миколаїв

Планування та організація спортивних ігор та вправ на прогулянці

Мета: удосконалювати знання, уміння, навички педагогів методично правильно забезпечувати роботу в ДНЗ щодо зміцнення, збереження фізичного здоров’я дітей та організації спортивних ігор та вправ під час прогулянки; створювати комфортні умови для природного фізичного розвитку; виявити ступінь розуміння впливу спортивних ігор та вправ на всебічний розвиток дітей дошкільного віку. 

Фізкультурні свята та розваги як засіб виявлення рухових умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку

Аліферовська Альона Сергіївна,
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 112, м. Миколаїв


Фізкультурні свята та розваги як засіб виявлення рухових умінь і навичок дітей старшого дошкільного віку

Виховання здорових дітей потребує всі прогресивні суспільства. І в нашій державі надають великого значення фізичному вихованню підростаючого покоління
Піклуванням держави про фізичне здоров я малюків,підростаючого покоління є Закон України «Про Фізичну культуру та спорт». Сьогодні фізичне виховання спрямоване насамперед на охорону та зміцнення здоров'я, підвищення захисних сил організма , виховання стійкого інтересу до рухових умінь,навичок та фізичних якостей(швидкість,спритність,витривалість,гнучкість), формування культури здоров я.

Застосування технології "Театр фізичного виховання дітей" в ДНЗ

Єхвалова Олена Вікторівна
 Інструктор з фізичної культури
ДНЗ №74, м. Миколаїв

Застосування технології «Театр фізичного виховання»  в ДНЗ

Педагог, який почав працювати за методикою М.М. Єфименка повинен насамперед ознайомитись та вивчити заповіді, які допоможуть виховати здорову дитну.
Що ж таке ’’Театр фізичного виховання’’? Я як педагог, який вирішив працювати за технологією М. Єфименка, маю насамперед продумати ігрову тему, на основі якої відбуватиметься моя ігрова взаємодія з дітьми. Технологія «Театр фізичноговиховання» розрахована на проведення всіх чи кількох занять як однієї великої тематичної гри (ВТГ), тобто макрогри. Схематично завдання будь-якої гри міститься у формулюванні її теми, що слід обов’язково враховувати. Сюжет гри не повинен суперечити першому положенню авторської системи фізичного виховання, яке зобов’язує починати будь-яку рухову діяльність дітей із лежачих, тобто горизонтальних (розвантажувальних), положень з поступовою вертикалізацією поз і ритмів руху до прямоходіння, повзання, бігу, підстрибувань, стрибків. Вдалий добір макроігор є передумовою того, що заняття з фізичної культури будуть захопливими для дітей, матимуть очікуваний ефект. Іноді на означення таких занять використовують термін «фізкультурна казка», який тлумачиться як ігрове дійство, організоване з урахуванням основних природних закономірностей рухового розвитку дитини. Я займаючись  можу розіграти зі своїми вихованцями будь-яку тему, казку, ситуацію, дотримуючись при цьому формул природного рухового розвитку дітей.

Впровадження ранкової гімнастики пробудження в середній групі дошкільного навчального закладу

Назарчук Оксана Борисівна,
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 117, м.Миколаїв

Впровадження ранкової гімнастики пробудження в середній групі ДНЗ

З вересня 2014 року наш дитячий садок почав впроваджувати нову систему фізичного виховання та оздоровлення дітей, кандидата педагогічних наук доцента М.М. Єфименко «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку». В якій автор сформулював основи принципово нової системи фізичного виховання та оздоровлення дітей. Дана система спирається на об'єктивні закони розвитку людського організму, щоб перетворити одноманітні заняття до фізкультури в захоплюючі заняття-вистави, що дарують дітям радість і приносять користь їх фізичному, інтелектуальному розвитку, формуванню міжособистісних відносин. Відмінною рисою програми є новий підхід до фізичного виховання - з новою ідеологією, філософією, методикою, в якій автор сформулював основи принципово нової системи оздоровлення, корекції, профілактики і творчого самовираження дітей.

Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку з оволодіння елементами гри в баскетбол

Карлюга Аліна Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 5, м. Первомайськ

 Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку 
з оволодіння елементами гри в баскетбол 

 Одним із основних завдань визначених Законом України «Про дошкільну освіту»- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Фізичне виховання – одна із необхідних умов цілісного розвитку дитини. Залучення до спорту з раннього дитинства дає дитині фізичну витримку, виховує спритність, чесність та швидкість реакції, підвищує активність, розвиває почуття товариськості. Повноцінний фізичний розвиток дітей можливий лише в комплексному використанні засобів фізичного виховання: природних факторів, гігієнічних і фізичних вправ. Велике місце у всебічно – фізичному розвитку дітей займають фізичні спортивні вправи, а також елементи спортивних ігор. Оволодіння всіма видами спортивних вправ має велике значення для всебічної фізичної підготовленості дітей.

четвер, 19 березня 2015 р.

Метод проектів у статевому вихованні старших дошкільників. Южноукраїнський досвід. Відео.

Інноваційна діяльність запроваджено відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої лінії «Особистість дитини», що передбачає обізнаність старшого дошкільника з будовою свого тіла, гігієнічними навичками за його доглядом; належністю до певної статі, та на виконання чинних програм дошкільної освіти, спираючись на позитивні результати семирічної науково-дослідної експериментальної роботи на рівні Миколаївського регіону, наказ управління освіти Миколаївської облдержадміністрації від 28.09.2012 № 693 «Про завершення науково-дослідної експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Становлення статево компетентної особистості дитини від народження до десяти років у процесі взаємодії з батьками та педагогами».

понеділок, 16 березня 2015 р.

Інструктори з фізкультури дошкільних навчальних закладів 65 група

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у  відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти.

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів, психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми дошкільного віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури навчально-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної та інформаційно-комунікаційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрогенних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

вівторок, 3 березня 2015 р.

Фізкультурний куточок та нестандартне обладнання для малят

Важливим напрямком формування у дітей основ здорового способу життя є правильно організоване розвивальне середовище, перш за все це рухове середовище.

Особливістю розвиваючого середовища може стати нетрадиційне обладнання яке носить теплоту рук, фантазію, креативність. Середовище може стати незвичайним та привабливим. Для повноцінного розвитку  необхідно, щоб у руховій діяльності малюки   знайомилися з великою кількістю всіляких фізкультурних посібників і предметів.

Пропоноване нестандартне обладнання рекомендується для використання на фізкультурних заняттях, оздоровчих заходах, спортивних розвагах з дітьми як практично здоровими, так і що мають відхілення в стані здоров'я. Використання нестандартного обладнання  дозволяє підвищувати  інтерес дітей до виконання основних рухів і ігор, розвивати у дітей спостережливість, естетичне сприйняття, уяву, зорову пам'ять, підняти емоційний настрій дітей на фізкультурних заняттях, щоб ці заняття приносили радість, підтримували гарний настрій.

четвер, 5 лютого 2015 р.

Практика в групах раннього віку. ДНЗ № 133

Найбільше позитивних вражень слухачі курсів - вихователів ДНЗ (Ранній вік) отримали в дошкільному навчальному закладі № 133. 
Керівник: Целіна Вікторія Анатоліївна.
В дошкільному закладі працює молода, міцна, надійна і творча команда, яка впроваджує в практику своєї роботи новітні педагогічні технології та сприяє розвитку творчої особистості дошкільників.
Не дивлячись на свій молодий вік, поряд з дітьми завзяті, талановиті, люблячі свою справу люди. Кредо дошкільного закладу – позитивна взаємодія між батьками та колективом, яка неможлива без довірливого сумісного створення емоційного, предметно-розвивального середовища для вихованців території дитинства, обладнану з любов’ю, розумінням віку, душі та прагнень кожного малюка.
Тож, недарма «Золота рибка» - символ здійснення дитячих бажань. Педагоги ДНЗ стверджують:
Ми наш садочок любо називаємо,
Незвичайна «Рибка золота»
Щодня сюди ми ради поспішаємо,
Щоб сміх дитячий в небеса злітав…

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ № 52

Педагогічний колектив ДНЗ №52, керівником якого є Січева-Целищева Тетяна Миколаївна, вихователем-методистом
Гонтаренко Людмила Петрівна,
дотримується порад італійського педагога Марії Монтессорі: «Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини. Оточення дитини - це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприйняття дитини, а не на суму його можливостей».

Тому предметно-розвивальне середовище у групах раннього віку та інтер'єр приміщень естетичний, різнобарвний, приваблює око.

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ №71

Під час проходження курсів слухачі мають можливість побувати у кращих дошкільних закладах міста та познайомитися з досвідом роботи колег, збагатитися корисною інформацією зі створення предметно-розвиваючого середовища.

Так, 27 січня, ділилися своїм досвідом роботи колеги із ДНЗ № 71. 

Завідувач: Сергєєва Ольга Вадимівна.

Дитсадок „Маяк” – це диво:
Все тут гарно і красиво!
Розповімо Вам без прикрас
Ми про все, що є у нас…-
Дітям створені умови,
Щоб зростали всі здорові:
Є коктейль, загартування,
Обтирання, обливання…-
В дитсадку так добре жити,
І займатись, і дружити,
Бавитись, співати, гратись.
І до школи готуватись!
Ви приходьте, не баріться,
Все як треба роздивіться,
Познайомтесь, все дізнайтесь
Та, звичайно, залишайтесь!!!

Слухачі курсів були вражені посібниками з розвитку сенсорики малят, створеними педагогами ДНЗ власноруч  та подивилися два заняття в групах раннього віку.

Колективний творчий проект. Група 19 МОІППО. Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку

Прокинулася сьогодні з колись популярною пісенькою в голові "Три недели пролетели как четыре дня..." Адже завтра закінчуються курси підвищення кваліфікації у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти для слухачів групи 19, які тривали з 19 січня по 6 лютого 2015 року. У ході роботи курсів "Вихователів ДНЗ (Ранній вік)" було вирішено створити колективний творчий проект "Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку".

Базовий компонент дошкільної освіти 2012 року скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також інтеграції родинного і суспільного виховання.


Освітня лінія Базового компонента дошкільної освіти "Особистість дитини” передбачає: формування позитивного образу "Я” створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.

На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

вівторок, 3 лютого 2015 р.

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

Костенко Тетяна Євгенівна
м. Миколаїв, ДНЗ №117

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

У Базовому компоненті дошкільної освіти України визначено, що: «Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки».

Робота педагога з батьками охоплює всі питання виховання і навчання дітей, з якими педагог ознайомлює батьків дошкільників. Для обговорення з батьками не існує другорядних тем, оскільки вони мають бути обізнані щодо особливості розвитку дитини, завдання навчання і виховання.

Формування креативності дитини раннього віку засобами музичного виховання

Крюк Тетяна Григоріївна
Жовтневий р-н, Миколаївський ДНЗ

Формування креативності дитини раннього віку
засобами музичного виховання

Чим раніше музика увійде в життя людини, тим глибше і точніше це мистецтво займе місце в її душі. Все те, що отримує дитина в період дошкільного дитинства (особливо в ранньому віці), багато в чому залежить те,  що приносить вона суспільству в майбутньому. Саме в цю пору життя закладаються основи різноманітних якостей і властивостей  у формування особистості дитини, її інтереси і здібності.

Психологи відзначають, велика частина придбаного в цей період, засвоюється дуже швидко, і запам'ятовується на довгі роки, часом до кінця життя.

Формування довільної поведінки у дітей раннього віку шляхом сенсорних ігор

Світлана Валеріївна Малініна
м. Миколаїв, ДНЗ №141

Формування довільної поведінки 
у дітей раннього віку 
шляхом сенсорних ігор

У ранньому віці у дитини формується предметна діяльність. Її відмінність від простого маніпулювання навколишніми предметами, характерного для дітей дитячого віку, полягає в тому, що дії дитини з предметами починають підкорятися функціональним призначенням даних предметів. Дорослий вчить дитину тому, як слід використовувати ложку і чашку, як тримати в руці олівець і як - совочок, що потрібно робити з іграшками - возити машину, заколисувати ляльку, дути в дудочку.

Формування свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Іванова Тетяна Олексіївна
с. Лоцкіно, Баштанський район

Формування  свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Реалізація завдань соціально-морального розвитку маляти третього року життя відбувається через спеціально організовану діяльність, у процесі якої використовуються особистісно-розвивальні технології, де дитина виступає не об’єктом, а активним суб’єктом цієї діяльності.

Питання формування культури поведінки та спілкування вимагає особливої уваги з боку вихователя. Необхідно дібрати ефективні методи впливу на малюка, щоб досягти позитивного результату. 

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Алчіна Катерина Вікторівна
Жовтневий район, М-Погорілівський  ДНЗ №1

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Сучасна наука має у своєму розпорядженні численні дані, що свідчать про те, що без шкоди для розвитку особистості дитини неможливо відмовитися від сімейного виховання, оскільки його сила й дієвість непорівнянні ні з яким, навіть дуже кваліфікованим вихованням у дитячому саду або школі. 

Для забезпечення сприятливих умов життя й виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідні зміцнення й розвиток тісного зв'язку й взаємодії дитячого саду й родини.

пʼятницю, 30 січня 2015 р.

Сприяння формуванню довільності в дітей раннього віку шляхом взаємодії з родинами

Колісник Ганна
м. Миколаїв ДНЗ №60

Сприяння формуванню довільності в дітей раннього віку
шляхом взаємодії з родинами

Воля - психічний процес свідомої та цілеспрямованої регуляції людиною своєї діяльності та поведінки з метою досягнення поставлених цілей.

Воля виконує специфічні функції:
 1) гальмування і стримування небажаних для особистостей спонукань та дій;
 2) мобілізація, стимулювання активності (її посилення чи послаблення);
 3) спрямування і реалізація активності у напрямку поставленої мети.

Формування ініціативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень

 Юлія Атаджанова
м. Миколаїв, ДНЗ №111

Формування ініціативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень  

    Ранній вік – це час, коли закладаються основи фізичного, психічного, особистісного розвитку людини. Втрати, допущені в цей період, непоправні повною мірою в подальшому житті. Ця обставина накладає особливу відповідальність на дорослих за долю зростаючої людини.
     Таким чином, головна мета розвитку особистості – більш повна реалізація дитиною самої себе, своїх здібностей і можливостей. Тому ініціативність, прагнення до самореалізації стосується всіх  сторін життя і діяльності, де ініціатива грає одну з найбільш важливих ролей у формуванні повноцінної особистості, вона розглядається як один з основних компонентів активної особистості дитини.

Формування самоставлення у дітей раннього віку шляхом активізації мовленнєвої діяльності

Сухорукова Тамара Вадимівна
м. Миколаїв,  ДНЗ №23

Формування самоставлення у дітей раннього віку шляхом активізації мовленнєвої діяльності

На сучасному етапі розвитку освіти відбувається модернізація її змісту відповідно до вимог державного стандарту – Базового компонента дошкільної освіти.

Важливим напрямом діяльності дорослого з дітьми раннього вік є соціалізація та соціальна адоптація . У цьому віці збагачується власний досвід кожного малюка. Він починає розуміти, що не можна заважати іншим, не слід відволікати їх. На завершення третього року життя діти здатні дотримуватись встановлених правил, можуть зробити зауваження іншому починають розуміти свій стан та стан іншого. У дитини цього віку вже яскраво проявляються почуття образи, розчарування, радості за власні досягнення та здобутки інших. Спілкування дитини з однолітками збагачує внутрішній стан дитини.

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

 Демчук Юлія Олександрівна 
м. Миколаїв, ДНЗ 79 

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Відповідальність розглядають як інтегральну властивість особистості. Вона виявляється в усвідомленій, ініціативній, самостійній поведінці, є механізмом організації життєдіяльності людини. У різні періоди розвитку людини якість відповідальності характеризується своїми унікальними особливостями. Відповідальність - прекрасна якість, наявність якої значно полегшує життя і самій дитині, і її батькам. Складність у тому, що вона не передається на генетичному рівні. Відповідальність доведеться виховувати.

Формування навичок безпечної поведінки у дітей раннього віку в ігровій діяльності

Чимаренко Олена Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №51

Формування навичок безпечної поведінки у дітей раннього віку
в ігровій діяльності 
  
Процес опанування дитиною необхідних знань та вмінь, що забезпечують змістовну й безпечну життєдіяльність у довкіллі, розпочинається в ранньому віці.
Актуальна проблема  безпечної поведінки малюків у соціальному середовищі
пов’язана з такими віковими особливостями, як:
- підвищена рухова активність;
- інтерес до всього нового;
- зростання самостійності;
- повна довіра до всіх і всього , що навколо;
- відсутність небезпеки.

Тому мета вихователя, який працює з дітьми раньього віку – формувати здатність дитини розуміти поняття «безпечно» і «небезпечно», усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності.

Формування позитивного самоставлення у дітей раннього віку засобом фізичних вправ

Колеснік Оксана Володимирівна
м. Миколаїв, ДНЗ №29
Формування позитивного самоставлення в дітей раннього віку 
засобом фізичних вправ

На основі знань і думок про себе у дітей раннього віку розвивається самоставлення. Воно багато в чому залежить від того, як до дитини ставиться дорослий. Правильне ставлення дорослого сприяє розвитку почуття впевненості в собі, формує уявлення дитини про існування свого внутрішнього світу (почуття, думки, бажання), та виявлення інтересу до нього.

Фізична діяльність як компонент самоставлення дитини раннього віку спрямована на своєчасне формування в малят рухових навичок, умінь і фізичних якостей (сили, витривалості, спритності, швидкості); розвиток інтересу до різних, доступних дитині видів рухової діяльності; виховання звички до щоденних занять фізичними вправами, позитивних моральних, моральних і вольових рис особистості.

Формування самосвідомості у дітей раннього віку завдяки валеологічній обізнаності

Кузьміна Дар’я Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №148 

Формування самосвідомості у дітей раннього віку завдяки валеологічній обізнаності

Самосвідомість (англ. Self-consciousness, рос. Самосознание) – рефлекторна (відображувана) свідомість, за допомогою якої особа конкретно усвідомлює себе у своїх власних розумових діях і станах; самоусвідомлення.

Самосвідомість є усвідомленням особою самої себе на відміну від інших – інших суб’єктів і світу взагалі.

Формування довільної поведінки дітей раннього віку під час орієнтовно-дослідницькій діяльності

Пушкарьова Інна Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №85

Формування довільної поведінки дітей раннього віку під час орієнтовно-дослідницькій діяльності

Формування довільних рухів і рухових навичок починається ще в ранньому дитинстві і триває в умовах предметної та рухової діяльності дітей. До початку дошкільного віку у дитини вже досить великий запас рухових вмінь. Протягом дошкільного віку відбувається не тільки кількісне зростання руху і рухових умінь, а й серйозні якісні зрушення в їх здійсненні і засвоєнні. Виникають і інтенсивно формуються власне гарматні операції, значно зростає роль різних видів орієнтовно-дослідницької діяльності у здійсненні та засвоєнні рухових навичок.

Дотримання безпеки життєдіяльності дітей раннього віку під час прогулянки

Норенко Людмила Андріївна
м. Миколаїв, ДНЗ №12

Дотримання безпеки життєдіяльності
дітей раннього віку під час прогулянки

Що може бути найбільш актуальним, ніж здоров’я та безпека наших малюків? Саме ми педагоги  створюємо умови для безпечного, нешкідливого утримання дітей. Діти в ранньому віці досліджують зовнішній світ – такий таємничий і неймовірно цікавий. Вони використовують всі свої органи чуття, від кінчиків пальців до кінчика язика! З перших років життя допитливість дитини, її активність в питаннях пізнання навколишнього світу, деколи стає небезпечним для неї.

Безпека – це поєднання внутрішніх і зовнішніх чинників (стану, обставин, ситуацій), які сприяють збереженню здатності дитини повноцінно жити та розвиватися. Відповідно, безпечне середовище означає нормальні умови людини і природного середовища, позбавлені впливу шкідливих чинників. Довкілля є безпечним, якщо воно не загрожує життю і не погіршує стан здоров’я особистості.

четвер, 29 січня 2015 р.

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом продуктивної діяльності

 Ярославська Ганна Анатоліївна 
м. Миколаїв ДНЗ№67

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом продуктивної діяльності 

В останні роки у вітчизняній системі освіти зріс інтерес до розвитку креативності дітей шкільного та дошкільного віку. Актуальність цього питання пов'язана з динамікою сучасного світу, у зв'язку з якою підвищилися вимоги до якостей особистості. Наприклад, при прийомі на роботу все більше стали враховуватися творче ставлення до проблемної ситуації і відкритість особистості до нового досвіду.
Креативність (від лат. Creative - творчий) - здатність особистості генерувати нестандартні ідеї, швидко знаходити вихід їх проблемних ситуацій, не копіюючи при цьому традиційні схеми мислення.
Для розвитку креативності в дитини необхідно активізувати його творчий потенціал і розвивати його здібності. Дуже важливо розвивати здібності з самого раннього дитинства. Вже в ранньому віці необхідно приділяти особливу увагу розвитку у дитини творчого, а не тільки репродуктивного стилю мислення.

Роль педагога у формуванні самооцінки дитини раннього віку.

 Галушко Світлана Валентинівна
м. Вознесенськ
ДНЗ №14 «Дзвіночок»

Роль педагога в формуванні самооцінки дитини раннього віку

У розвитку дитини провідна роль належить дорослим. Дитина є соціальною істотою. Потреба в співробітництві з дорослим виникає ще в ранньому дитинстві, коли дорослий забезпечує усі життєві потреби дитини. Він вводить її у навколишній світ, задовольняє одну з  головних потреб психічного розвитку - появу нових вражень. У процесі взаємодії з дорослим формується особиста свідомість дитини. У дошкільному віці вона долає шлях від відокремлення себе від дорослого ( «Я сам») до відкриття свого внутрішнього життя, тісно пов`язаного із зовнішньою діяльністю. 

Формування ініциативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень та образотворчої діяльності

Суміна Наталя Миколаївна
м. Нова Одеса,
ДНЗ №1 «Світлячок»

Формування ініциативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень та образотворчої діяльності  

    Ранній вік – це час, коли закладаються основи фізичного, психічного, особистісного розвитку людини. Втрати, допущені в цей період, непоправні повною мірою в подальшому житті. Ця обставина накладає особливу відповідальність на дорослих за долю зростаючої людини.
     Таким чином, головна мета розвитку особистості – більш повна реалізація дитиною самої себе, своїх здібностей і можливостей. Тому ініціативність, прагнення до самореалізації стосується всіх  сторін життя і діяльності, де ініціатива грає одну з найбільш важливих ролей у формуванні повноцінної особистості, вона розглядається як один з основних компонентів активної особистості дитини.

середу, 28 січня 2015 р.

Формування свободи поведінки у дітей раннього віку засобами сенсорної гри

 Руденко Олена Дмитрівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 17

Формування свободи поведінки через сенсорну гру

Свобода поведінки через сенсорну гру – свобода яка дисциплінує для діяльності і для праці.
Для цього потрібно у кожної дитині формувати здатність до активної індивідуальної дисципліни, допомогти усвідомити принцип колективного порядку, який базується на самодисципліні, з розумінням та врахуванням індивідуальних потреб і самостійної діяльності інших дітей. Свободна сенсорна гра – як вид діяльності, яка збирає інформацію, отриману за допомогою 5 огранів чуття, фіксує увагу на тому, що потрібно побачити, посмакувати, виміряти . Вона зорієнтована на даний час. Діти раннього віку в сенсорній грі засвоюють інформацію «маленькими порціями», послідовно шаг за шагом. Час засвоєння не дуже помітний. Увага дитини раннього віку вузько спрямована на вивчений фрагмент гри. 

Формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання

Михайлуца Ірина Анатоліївна
Миколаївський р-н, с. Весняне, ДНЗ «Вогник»

Формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання
 
Для вивчення процесу формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання ми вдалися до аналізу напрямків у дослідженні природи самостійності дітей раннього віку. Для початку розберемось, що таке самостійність.

Самостійність – здатність малюка діяти незалежно від керівництва і допомоги ззовні, звертатися за нею в разі об’єктивної необхідності, ефективно використовувати її в подальшій діяльності, відмовлятися від передчасної допомоги; Ініціювати власні рішення, в різних життєвих ситуаціях покладатися на свій досвід, довіряти власним можливостям, бути здатним до самоорганізації, спроможним відстояти істину у суперечці, самому виробити судження з приводу когось або чогось.

вівторок, 27 січня 2015 р.

Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості через фізичний розвиток

Барінова Людмила Петрівна
м. Миколаїв, ДНЗ №49 


Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості  через фізичний розвиток 

Актуальність проблеми формування світорозуміння є концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості дитини. 

Моєю метою, як вихователя наймолодших, є підготування дітей до розв'язання складних життєвих ситуацій, навчання їх захищати себе від небезпеки, а також запобігати дитячому травматизму. 

Маючи Базовий компонент дошкільної освіти як Державний стандарт та підгрунття, на якому будується уся робота з дітьми, складаю навчально-тематичний план, використовую особистий підхід і власні творчі здібності, розробляю найбільш єфективну систему занять з правил безпеки життєдіяльності дітей раннього віку. 

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Ільченко Аліса
м. Первомайськ ДНЗ № 6

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Самостійність - цінна якість, необхідна людині в житті. За своєю природою діти активні. Дуже часто вони прагнуть виконувати різні дії самостійно. Прагнучи зробити все за дитину, дорослі завдають при цьому великої шкоди, позбавляють її самостійності, підривають в неї віру в свої сили, привчають сподіватися на інших.

Вже до трьох років у дитини різко зростає прагнення до самостійності і незалежності від дорослого, як у діях, так і в бажаннях. У неї з'являється стійке бажання самоствердитися. Така дитина вже здатна включатися в різну корисну діяльність. Наприклад, мої трирічні діти вміють самостійно одягатися і роздягатися, вмиватися, вміють користуватися ложкою, туалетом. Вони дуже активні і можуть виконувати різні доручення. Прагнення до самостійності особливо велике, коли вони допомагають дорослими: подають різні речі, приносять і прибирають зі столу посуд, допомагають накривати на стіл, приносять вихователеві олівці тощо. Мої діти прибирають за собою іграшки, наводять порядок в ігровому  куточку. Звичайно, вони не відразу придбали необхідні навички і їм потрібна була наша  допомога. 

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом театралізованої діяльності


 Трофимчук Наталя Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 1

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку 
засобом театралізованої діяльності

Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Усе це пов’язане із рівнем загальної освіти, увагою до розвитку творчих здібностей особистості, створення умов для їх виявлення. Під творчістю найчастіше розуміють створення нових матеріальних або духовних цінностей. Творча діяльність є антиподом наслідування, копіювання діяльності за шаблоном, готовим взірцем, правилом, алгоритмом. Творчими можуть бути не лише результати діяльності, а й прийоми та операції, за допомогою яких вона здійснюється.

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності


Тамара Леонідівна Ерднієва
м. Миколаїв, ДНЗ №77

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності

У ранньому дитинстві виникнення самосвідомості пов'язане з відокремленням себе від своїх дій, з усвідомленням своїх бажань. Суттєво змінюється ставлення дитини до світу предметів. Ця зміна обумовлена формуванням у процесі оволодіння суспільно виробленими способами використання предметного ставлення до дійсності. Малюк не просто маніпулює предметами, а діє з ними відповідно до їх призначення, функцій. Засвоєння функцій предметів призводить до відокремлення дії від предмета. Дитина виконує предметну дію в нових умовах і переносить її на інші предмети: починає, наприклад, годувати ляльку не лише своєю, а й чужою ложкою, паличкою; годує не лише свою ляльку, а й інші ляльки, мишку, кішку.

понеділок, 26 січня 2015 р.

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку в умовах родини та ДНЗ

Шкуренко Катерина Вікторівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 139

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку умовах родини та ДНЗ

Психологічними дослідженнями доведено: найважливішим джерелом формування самооцінки у дітей є оцінки, які даються їм іншими людьми, особливо важливі, значущі при цьому оцінні судження авторитетних осіб: вчителів, вихователів, батьків. Тому розвиток адекватної самооцінки, правильної організації, самоорієнтації дитини у своїх силах, уміннях, можливостях значною мірою залежить від об’єктивності зовнішніх оцінок. Отже, від особливостей педагогічного впливу на дитину в сім’ї і в ДНЗ, залежить і ставлення до себе дитини-дошкільника: «Я добрий», «Я поганий», «Я вмію», «Я буду чемним».

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування

Кондратюк Ольга Анатоліївна
м. Первомайськ, ДНЗ №31

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування


Необхідність виховувати самостійність, починаючи з раннього віку, продиктована сучасним життям. Саме завдяки пробудженій в дитинстві активності людина зможе розвиватися у змістовну, цілеспрямовану особистість, здатну знайти своє місце в житті. І саме від нас – педагогів та батьків – залежить, чи стане наша дитина, самодостатньою, успішною людиною в дорослому житті.

Навчання самостійності  розпочинаю відразу, як дитина переступила поріг групи. Знаю з власного досвіду: здобуті у ранньому віці навички переростають у сталу звичку до самообслуговування. Привчаючи  діток до цього, завжди використовую ігрові моменти. Наприклад, збираємось ми на прогулянку. Виходячи з дітьми до роздягальні, звертаю їх увагу на наявність якоїсь іграшки: «Дивіться, хто до нас прийшов! Лялька Катруся хоче подивитися, як ми вміємо одягатися. Давайте покажемо їй, які ми спритні та швидкі, як все гарно вміємо робити».

середу, 21 січня 2015 р.

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Простотіна Анастасія Олегівна
м. Миколаїв, ДНЗ №10

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Серед широкого кола моральних характеристик особистості важливе місце посідає почуття відповідальності як переживання покладеного на неї кимсь або нею самою обов'язку, потреба звітуватися у своїх діях і покладати на себе провину за можливі наслідки. Це почуття виявляється тоді, «коли дитина дала обіцянку або з нею про щось домовились, і це вимагає від неї безумовного виконання угоди. Відповідальність визначає масштаб, обсяг особистих завдань, обов'язків, їхні межі».

Зважаючи на те, що відповідальність є поняттям узагальненим, а тому нелегким для усвідомлення дитини, виділяються у даній категорії такі компоненти, як: відповідальне ставлення до близьких людей (родини); відповідальність до всіх людей; до доручених справ; до самого себе.На початкових етапах формування виникає відповідальне ставлення до близьких людей, до виконання доручених завдань, дещо пізніше – до самого себе та до всіх людей.