Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 27 жовтня 2016 р.

Коней на переправі не міняють

Швидкісне життя!

Здавалося б "тільки вчора" працювали на дводенному очному тренінгу Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі з педагогічними працівниками ДНЗ міста Миколаєва в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти, а тут ХОП і місяць навчання пролетів.

Особисто я за цей час встигла отримати свідоцтво про підвищення власної кваліфікації, завершивши очний етап навчання, що тривало півроку, у столічному ЦІППО та перешагнути віковий бар'єр з двох п'ятірок. Частенько мій життєвий шлях виводив мене на роздоріжжя. І на безлічь питань: що робити? куди йти? як подолати? приходилося знаходити едино правильний варіант відповіді, щоб прийняти рішення.

четвер, 13 жовтня 2016 р.

Вчимося з Google

Шановні колеги. Наше навчання має два аспекти - методичне й технологічне. 

Технологічні питання ми будемо вирішувати за допомогою сервісів Google: Пошта-Gmail, Google Calendar, Портфоліо на профілі Google+, Google-Диск, Вligger - Віртуальна вчительська та Ваші особисті блоги, Закрита спільнота "Хмарні технології в освіті" - наш віртуальний клас. Відеоконференції будуть відбуватися за допомогою сервісу Google Hangouts. Навчальні роліки я розміщую на каналі YouTube.

Ви вже мали нагоду познайомитися  з документацією нашої групи: електронний Журнал, Таблиця оцінювання навчальних досягнень, Навчально-тематичний план освітньої діяльності. Прямі посилання на всі ці документи  можна знайти у віртуальному класі "Хмарні технології в осіті"

Впорядковуємо знання та завдання навчання

У цьому першому дистанційному занятті впорядкуємо ті знання, які отримали на очному 12-годинному тренінгу в МОІППО та отримаємо завдання для виконання надалі, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті  для педагогів ДНЗ за темою з Базового компоненту дошкільної освіти за допомогою Googlе-інструментів .


І так, чому ми вже на сьогодні навчилися, що вміємо робити.

понеділок, 3 жовтня 2016 р.

Педагоги дошкілля вчаться працювати у хмарі

У теплі осінні деньки "бабиного літа", між двома святами: Всеукраїнським днем дошкілля та Днем працівників освіти педагогічні працівники дошкільних  навчальних закладів Миколаїва розпочали навчання за Новим Основним курсом  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.
На 12-годинному тренінгу, який відбувся 28-29 вересня в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти,  слухачі курсів підвищення кваліфікації групи 130-А познайомилися з цілями і задачами навчання за програмою «Intel. Навчання для майбутнього» (V 10.0); вчилися користуватися електронною поштою Gmail у професійній діяльності.

середа, 14 вересня 2016 р.

Здоров’язбережувальні технології у навчально-виховному процесі дошкільного навчального закладу

Олійник Лія Миколаївна
Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
liyalno1@gmail.com

ЗДОРОВʼЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Постановка проблеми. Формування і збереження здоров’я людини, починаючи з дошкільного дитинства, важливо для нашої держави. Законом України «Про дошкільну освіту» у сьомій статті визначено завдання: «збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини» [6].

Традиційні класичні підходи до організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми дошкільного віку потребують доповнення такими педагогічними напрацюваннями, які б ефективніше та комплексно сприяли вирішенню завдань зміцнення здоров’я, підвищення рівня фізичної підготовленості, своєчасного фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку дошкільника й формуванню в нього свідомого ставлення до власного здоров’я.

понеділок, 12 вересня 2016 р.

Оновлена інформатика в початковій школі 2016-2017 навчальний рік

Оновлення змісту вивчення предмету “Інформатика” у загальноосвітніх навчальних закладах пов’язано зі змінами стратегічних напрямків освіти - орієнтація на діяльнісний підхід та формування в учнівства важливих життєвих компетенцій. Лише з поширенням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання може мати форми особистісно-орієнтованого, гнучкого динамічного процесу. Розповсюдження нових цифрових медіа й навчальних середовищ обумовлюють зростаючу важливість ІКТ-компетецій, які сьогодні майже  всюди визнаються одними з ключових в системі освіти.

Головна мета навчального предмету “Інформатики” у відповідності з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти - ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями та формування у дітей ключових компетентностей для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації в суспільстві.

четвер, 8 вересня 2016 р.

2016-2017 навчальний рік. Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти

Освіта України за останні часи постійно зазнає реформування. Старовинне китайське прокляття «Щоб ти жив в епоху змін», в данному контексті набуває особливого значення.
Закон України "Про освіту" від 23.05.1991 № 1060-XII з багаточисельними правками та доповненнями безнадійно застарів. Проект нового закону "Про освіту" не відомо коли буде прийнятий. Проте всередині кожної освітянської ланки відбуваються суттєві зміни.
Дошкільна та початкова освіта є двома першими освітянськими ланками в системі неперервної освіти в Україні.
На сьогодні діяльність ціх ланок означено в Законах  "Про дошкільну освіту"  від 11.07.2001 № 2628-III та Про загальну середню освіту від 13.05.1999 № 651-XIV
Процес забезпечення неперервності дошкільної та початкової шкільної ланок освіти - створення умов для такої зміни, коли відбувається неперервний загальний розвиток дітей і професійно-духовне самовдосконалення педагогів.

понеділок, 20 червня 2016 р.

Майстер-клас у рамках VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Формування компетентностей обдарованої особистості в системі освіти»

Дитина, яка приходить у світ, насичується різноманіттям зорових, слухових, дотикових відчуттів і емоцій. Малюк вже з раннього віку здатний цілісно сприймати навколишній світ, інтуїтивно відчуваючи його, і емоційно співпереживати усьому побаченому і почутому. Це чуттєве сприйняття світу захоплює і повністю поглинає малюка, спрямовує його до творення і пошукової діяльності, розкриває його творчі здібності, властиві кожній дитині без виключень. 

Не можна упускати розвиток такого величезного потенціалу можливостей, які має малюк, адже кожна дитина геніальна від народження. Розвиток її талантів залежить від дорослих. Від того, наскільки сприятливі умови створять вони для розвитку  цих талантів. Для того, щоб допомогти дитині розкрити себе  якнайповніше, потрібно створити умови для розвитку творчості в ранньому віці.

понеділок, 13 червня 2016 р.

Дистанційне навчання. Післямова

У невластивій для себе манері три тижні відтягувала написання підсумкової публікації за результатами організації навчання на курсах підвищення кваліфікації експериментальної групи № 63-А за напрямом «Тренери з інформатики в початковій школі».

Протягом останніх трьох тижнів, паралельно з підготовкою офіційної документації, подумки постійно йшла робота з внутрішньої рефлексії та аналізування процесу організації навчання та викладання курсу і його результатів.

субота, 4 червня 2016 р.

Колективний творчий проект. Група 101 МОІППО. Створення умов для розвитку творчості дітей раннього віку у продуктивних видах діяльності

Навчально-тематичний план освітньої діяльності групи 101 МОІППО курсів підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів, спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчально-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного вітчизняного рівня розвитку дошкільної освіти.

неділя, 29 травня 2016 р.

Візитка проекту з теми : "Неповторна країна папок, файлів та вікон". 3 клас

Ось і закінчилися дні мого навчання. Вони були для мене дуже цікавими і пізнавальними. Під час них я дізнався багато цікогого і потрібного. Мені було ціково виконувати цю роботу, адже це все потрібне у моїй подальшій професійній діяльності.

Для того,  щоб донести до батьків інформацію про те, як я навчаю їхніх дітей і зацікавити їх вивченням теми, мною було сторено інформаційний буклет. 

План виконання проекту поданий у презентації.

У даній темі дітям розкривається непоторний світ: поняття про файли та папки, вкладені файли, діти ознайомлюються з контекстним меню, різнми  способами запуску програм  на виконання,  вчаться переглядати вміст папок та які файли туди можна поміщати.

четвер, 26 травня 2016 р.

Візитка проекту "Опрацювання тексту на комп'ютері" в 4 класі

20 березня розпочалося моє навчання в групі за Новим Основним курсом  Програми Intel «Навчання для майбутнього»  в очно – дистанційній формі у групі 63-А "Тренери з інформатики в початковій школі" при Миколаївському обласному інституті післядипломної педпгогічної освіти. 

Навчатися було цікаво, але не зовсім легко.
Катастрофічний брак часу і досвіду роботи з комп'ютером заважали виконувати поставлені задачі. Але знаючи, що це потрібно зробити, все ж таки доводиться долати труднощі, вчитися і виконувати завдання. 

неділя, 22 травня 2016 р.

Візитка проекту " Робота з презентаціями". 3 клас

Навчання - нелегка справа як для учнів, так і для їх учителів. Щоб виховувати хороших людей та фахівців, потрібні неабиякі зусилля.

Звісно, в презентації не можна викласти всю інформацію, вона є так званим "ключем" до освоєння матеріалу.

Презентації - широко поширений тип заходу, що владнується з самими різними цілями і вживаного в різних сферах, що викликає особливий інтерес, оскільки має в своєму розпорядженні простір для інтересних і нестандартних рішень.

пʼятниця, 20 травня 2016 р.

Візитка проекту для 3 класу "Алгоритми та виконавці"

Свої враження мені висловити легко, бо очікування співпали з результатами.

Розпочати курс мене мотивували наступні аспекти:
  • спробувати інновації на собі (дистанційні курси для мене вперше);
  • відірваність від роботи, що дає більше часу присвятити себе навчанню (знаходжусь в декретній відпустці);
  • прагнення пізнавати нове (творчий вчитель не зупиняється).

А коли навчання було розпочато, то тут як кажуть "В омут с головой". Дійсно працювати потрібно було оперативно, а головне - вчасно. Рейтингові таблиці допомагали себе мобілізувати, порівнювати свої успіхи з успіхами інших.

Візитка проекту "4 клас. Графічний редактор"

Програми опрацювання графічних зображень з’явилися майже одночасно з появою персональних комп’ютерів - коли виникла необхідність наочно подати дані певних досліджень. 

А з розширенням функціональності та потужності комп’ютерів комп’ютерна графіка стала доступним та необхідним інструментом багатьох спеціалістів.  

четвер, 19 травня 2016 р.

Візитка проекту з теми "Історія обчислювальних пристроїв" 2 клас

Під час проходження курсів отрима для себе достатньо багато цікавої та корисної інформації. 

Створила свій власний блог (якого вимагали вже від мене давно рідні методисти). 

Проект на WIKI був дуже цікавий. Скільки нового по створенні налаштувань, завантаженні інформації…… просто немає слів! Я в захваті! Можна назвати себе цілеспрямованим та наполегливим учнем, не дивлячись на затримку виконання завдань курсу.

Візитка проекту "4 клас. Створення презентацій"

Два місяці навчання на курсі дійшли до кінця. Спочатку здавалося, що час вибрано невдало: закінчення року, весна ДПА. Часу катастрофічно не вистачало. Роботу приходилось виконувати навздогін. Та й технічні проблеми заважали.

Але коли почала працювати над проектом, зрозуміла, що не все так страшно. Адже робота на курсі, тема проекту співпала з темами уроків інформатики в моєму 4 класі. Тому навчались з дітьми разом. Все виконане на сторінці WIKI , в проектній роботі тут же закріплювалось на практиці. Спочатку ми з дітьми обрали тему проекту "Створюємо презентацію." (4 клас).

середа, 18 травня 2016 р.

Візитка проекту "2 клас. Робота з комп'ютерними програмами на підтримку вивчення іноземної мови"

Шановні колеги! 

Запрошую Вас переглянути матеріали проекту "Робота з комп'ютерними програмами на підтримку вивчення іноземної мови".

Тема проекту відповідає програмі з інформатики та англійської мови і дає змогу зробити навчання цікавим та комунікативно спрямованим.

Мотивація до участі дуже проста: допомогти однолітку вибрати домашнього улюбленця. Резельтат роботи учнів (поради) оформлено у вигляді книжки "My book of pets".Самооцінювання орієнтоване на молодших школярів.

Візитка проекту "2 клас. Основні складові комп'ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером"

     
Із задоволенням і надією на новий багаж знань «помчала» два місяці тому на курси Програми Intel® «Навчання для майбутнього»..

Лія Миколаївна, як завжди, не полишила нас без новинок і продовжила дивувати та заохочувати новою «кухнею» інформатики. Невгамовна Лія Миколаївна зачаровувала нас новим курсом. Водночас панувала жага до нового, але і острах не полишав.

Візитка проекту "Об'єкти. Графічний редактор"

Як швидко лине час. Немов першокласники долали ми крок за кроком. І ось випускний. Щоразу заходячи на таблицю оцінювання я спостерігала і вчилася за допомогою робіт моїх колег.

Окрема подяка Лії Миколаївні. Завдяки її відео, публікаціям, телефоним розмовам я виконувала завдання. Курси були нелегкими, але дуже цікавими. Закінчивши навчання, свої знання я з гордістю можу передати свом колегам. А вони в свою чергу поділяться отриманими знаннями із своїми учнями.