Єдина Країна! Единая Страна!

середа, 1 квітня 2015 р.

Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку з оволодіння елементами гри в баскетбол

Карлюга Аліна Володимирівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 5, м. Первомайськ

 Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку 
з оволодіння елементами гри в баскетбол 

 Одним із основних завдань визначених Законом України «Про дошкільну освіту»- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини.
Фізичне виховання – одна із необхідних умов цілісного розвитку дитини. Залучення до спорту з раннього дитинства дає дитині фізичну витримку, виховує спритність, чесність та швидкість реакції, підвищує активність, розвиває почуття товариськості. Повноцінний фізичний розвиток дітей можливий лише в комплексному використанні засобів фізичного виховання: природних факторів, гігієнічних і фізичних вправ. Велике місце у всебічно – фізичному розвитку дітей займають фізичні спортивні вправи, а також елементи спортивних ігор. Оволодіння всіма видами спортивних вправ має велике значення для всебічної фізичної підготовленості дітей.

четвер, 19 березня 2015 р.

Метод проектів у статевому вихованні старших дошкільників. Южноукраїнський досвід. Відео.

Інноваційна діяльність запроваджено відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти, освітньої лінії «Особистість дитини», що передбачає обізнаність старшого дошкільника з будовою свого тіла, гігієнічними навичками за його доглядом; належністю до певної статі, та на виконання чинних програм дошкільної освіти, спираючись на позитивні результати семирічної науково-дослідної експериментальної роботи на рівні Миколаївського регіону, наказ управління освіти Миколаївської облдержадміністрації від 28.09.2012 № 693 «Про завершення науково-дослідної експериментальної роботи регіонального рівня за темою «Становлення статево компетентної особистості дитини від народження до десяти років у процесі взаємодії з батьками та педагогами».

понеділок, 16 березня 2015 р.

Інструктори з фізкультури дошкільних навчальних закладів 65 група

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у  відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти.

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації інструкторів з фізкультури дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів, психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми дошкільного віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури навчально-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної та інформаційно-комунікаційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрогенних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

вівторок, 3 березня 2015 р.

Фізкультурний куточок та нестандартне обладнання для малят

Важливим напрямком формування у дітей основ здорового способу життя є правильно організоване розвивальне середовище, перш за все це рухове середовище.

Особливістю розвиваючого середовища може стати нетрадиційне обладнання яке носить теплоту рук, фантазію, креативність. Середовище може стати незвичайним та привабливим. Для повноцінного розвитку  необхідно, щоб у руховій діяльності малюки   знайомилися з великою кількістю всіляких фізкультурних посібників і предметів.

Пропоноване нестандартне обладнання рекомендується для використання на фізкультурних заняттях, оздоровчих заходах, спортивних розвагах з дітьми як практично здоровими, так і що мають відхілення в стані здоров'я. Використання нестандартного обладнання  дозволяє підвищувати  інтерес дітей до виконання основних рухів і ігор, розвивати у дітей спостережливість, естетичне сприйняття, уяву, зорову пам'ять, підняти емоційний настрій дітей на фізкультурних заняттях, щоб ці заняття приносили радість, підтримували гарний настрій.

четвер, 5 лютого 2015 р.

Практика в групах раннього віку. ДНЗ № 133

Найбільше позитивних вражень слухачі курсів - вихователів ДНЗ (Ранній вік) отримали в дошкільному навчальному закладі № 133. 
Керівник: Целіна Вікторія Анатоліївна.
В дошкільному закладі працює молода, міцна, надійна і творча команда, яка впроваджує в практику своєї роботи новітні педагогічні технології та сприяє розвитку творчої особистості дошкільників.
Не дивлячись на свій молодий вік, поряд з дітьми завзяті, талановиті, люблячі свою справу люди. Кредо дошкільного закладу – позитивна взаємодія між батьками та колективом, яка неможлива без довірливого сумісного створення емоційного, предметно-розвивального середовища для вихованців території дитинства, обладнану з любов’ю, розумінням віку, душі та прагнень кожного малюка.
Тож, недарма «Золота рибка» - символ здійснення дитячих бажань. Педагоги ДНЗ стверджують:
Ми наш садочок любо називаємо,
Незвичайна «Рибка золота»
Щодня сюди ми ради поспішаємо,
Щоб сміх дитячий в небеса злітав…

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ № 52

Педагогічний колектив ДНЗ №52, керівником якого є Січева-Целищева Тетяна Миколаївна, вихователем-методистом
Гонтаренко Людмила Петрівна,
дотримується порад італійського педагога Марії Монтессорі: «Без відповідного середовища немає конструктивної діяльності дитини. Оточення дитини - це не просто поєднання предметів для ігор або якогось їх застосування, оточення мусить мати цілісну форму (образ) і орієнтуватись на цілісне сприйняття дитини, а не на суму його можливостей».

Тому предметно-розвивальне середовище у групах раннього віку та інтер'єр приміщень естетичний, різнобарвний, приваблює око.

Практика роботи в групах раннього віку. ДНЗ №71

Під час проходження курсів слухачі мають можливість побувати у кращих дошкільних закладах міста та познайомитися з досвідом роботи колег, збагатитися корисною інформацією зі створення предметно-розвиваючого середовища.

Так, 27 січня, ділилися своїм досвідом роботи колеги із ДНЗ № 71. 

Завідувач: Сергєєва Ольга Вадимівна.

Дитсадок „Маяк” – це диво:
Все тут гарно і красиво!
Розповімо Вам без прикрас
Ми про все, що є у нас…-
Дітям створені умови,
Щоб зростали всі здорові:
Є коктейль, загартування,
Обтирання, обливання…-
В дитсадку так добре жити,
І займатись, і дружити,
Бавитись, співати, гратись.
І до школи готуватись!
Ви приходьте, не баріться,
Все як треба роздивіться,
Познайомтесь, все дізнайтесь
Та, звичайно, залишайтесь!!!

Слухачі курсів були вражені посібниками з розвитку сенсорики малят, створеними педагогами ДНЗ власноруч  та подивилися два заняття в групах раннього віку.

Колективний творчий проект. Група 19 МОІППО. Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку

Прокинулася сьогодні з колись популярною пісенькою в голові "Три недели пролетели как четыре дня..." Адже завтра закінчуються курси підвищення кваліфікації у Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти для слухачів групи 19, які тривали з 19 січня по 6 лютого 2015 року. У ході роботи курсів "Вихователів ДНЗ (Ранній вік)" було вирішено створити колективний творчий проект "Формування базових якостей особистості у дітей раннього віку".

Базовий компонент дошкільної освіти 2012 року скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до органічного, безболісного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через освоєння основних видів життєдіяльності, а також інтеграції родинного і суспільного виховання.


Освітня лінія Базового компонента дошкільної освіти "Особистість дитини” передбачає: формування позитивного образу "Я” створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності; виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.

На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

вівторок, 3 лютого 2015 р.

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

Костенко Тетяна Євгенівна
м. Миколаїв, ДНЗ №117

Формування свободи поведінки дитини через роботу з батьками

У Базовому компоненті дошкільної освіти України визначено, що: «Дошкільна освіта є самостійною системою, обов’язковою складовою освіти в Україні, яка гармонійно поєднує сімейне та суспільне виховання. Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки».

Робота педагога з батьками охоплює всі питання виховання і навчання дітей, з якими педагог ознайомлює батьків дошкільників. Для обговорення з батьками не існує другорядних тем, оскільки вони мають бути обізнані щодо особливості розвитку дитини, завдання навчання і виховання.

Формування креативності дитини раннього віку засобами музичного виховання

Крюк Тетяна Григоріївна
Жовтневий р-н, Миколаївський ДНЗ

Формування креативності дитини раннього віку
засобами музичного виховання

Чим раніше музика увійде в життя людини, тим глибше і точніше це мистецтво займе місце в її душі. Все те, що отримує дитина в період дошкільного дитинства (особливо в ранньому віці), багато в чому залежить те,  що приносить вона суспільству в майбутньому. Саме в цю пору життя закладаються основи різноманітних якостей і властивостей  у формування особистості дитини, її інтереси і здібності.

Психологи відзначають, велика частина придбаного в цей період, засвоюється дуже швидко, і запам'ятовується на довгі роки, часом до кінця життя.

Формування довільної поведінки у дітей раннього віку шляхом сенсорних ігор

Світлана Валеріївна Малініна
м. Миколаїв, ДНЗ №141

Формування довільної поведінки 
у дітей раннього віку 
шляхом сенсорних ігор

У ранньому віці у дитини формується предметна діяльність. Її відмінність від простого маніпулювання навколишніми предметами, характерного для дітей дитячого віку, полягає в тому, що дії дитини з предметами починають підкорятися функціональним призначенням даних предметів. Дорослий вчить дитину тому, як слід використовувати ложку і чашку, як тримати в руці олівець і як - совочок, що потрібно робити з іграшками - возити машину, заколисувати ляльку, дути в дудочку.

Формування свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Іванова Тетяна Олексіївна
с. Лоцкіно, Баштанський район

Формування  свободи поведінки малюка та культури спілкування з дорослими та однолітками

Реалізація завдань соціально-морального розвитку маляти третього року життя відбувається через спеціально організовану діяльність, у процесі якої використовуються особистісно-розвивальні технології, де дитина виступає не об’єктом, а активним суб’єктом цієї діяльності.

Питання формування культури поведінки та спілкування вимагає особливої уваги з боку вихователя. Необхідно дібрати ефективні методи впливу на малюка, щоб досягти позитивного результату. 

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Алчіна Катерина Вікторівна
Жовтневий район, М-Погорілівський  ДНЗ №1

Формування самосвідомості дитини раннього віку шляхом взаємодії педагога з родиною

Сучасна наука має у своєму розпорядженні численні дані, що свідчать про те, що без шкоди для розвитку особистості дитини неможливо відмовитися від сімейного виховання, оскільки його сила й дієвість непорівнянні ні з яким, навіть дуже кваліфікованим вихованням у дитячому саду або школі. 

Для забезпечення сприятливих умов життя й виховання дитини, формування основ повноцінної, гармонійної особистості необхідні зміцнення й розвиток тісного зв'язку й взаємодії дитячого саду й родини.

пʼятниця, 30 січня 2015 р.

Сприяння формуванню довільності в дітей раннього віку шляхом взаємодії з родинами

Колісник Ганна
м. Миколаїв ДНЗ №60

Сприяння формуванню довільності в дітей раннього віку
шляхом взаємодії з родинами

Воля - психічний процес свідомої та цілеспрямованої регуляції людиною своєї діяльності та поведінки з метою досягнення поставлених цілей.

Воля виконує специфічні функції:
 1) гальмування і стримування небажаних для особистостей спонукань та дій;
 2) мобілізація, стимулювання активності (її посилення чи послаблення);
 3) спрямування і реалізація активності у напрямку поставленої мети.

Формування ініціативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень

 Юлія Атаджанова
м. Миколаїв, ДНЗ №111

Формування ініціативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень  

    Ранній вік – це час, коли закладаються основи фізичного, психічного, особистісного розвитку людини. Втрати, допущені в цей період, непоправні повною мірою в подальшому житті. Ця обставина накладає особливу відповідальність на дорослих за долю зростаючої людини.
     Таким чином, головна мета розвитку особистості – більш повна реалізація дитиною самої себе, своїх здібностей і можливостей. Тому ініціативність, прагнення до самореалізації стосується всіх  сторін життя і діяльності, де ініціатива грає одну з найбільш важливих ролей у формуванні повноцінної особистості, вона розглядається як один з основних компонентів активної особистості дитини.

Формування самоставлення у дітей раннього віку шляхом активізації мовленнєвої діяльності

Сухорукова Тамара Вадимівна
м. Миколаїв,  ДНЗ №23

Формування самоставлення у дітей раннього віку шляхом активізації мовленнєвої діяльності

На сучасному етапі розвитку освіти відбувається модернізація її змісту відповідно до вимог державного стандарту – Базового компонента дошкільної освіти.

Важливим напрямом діяльності дорослого з дітьми раннього вік є соціалізація та соціальна адоптація . У цьому віці збагачується власний досвід кожного малюка. Він починає розуміти, що не можна заважати іншим, не слід відволікати їх. На завершення третього року життя діти здатні дотримуватись встановлених правил, можуть зробити зауваження іншому починають розуміти свій стан та стан іншого. У дитини цього віку вже яскраво проявляються почуття образи, розчарування, радості за власні досягнення та здобутки інших. Спілкування дитини з однолітками збагачує внутрішній стан дитини.

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

 Демчук Юлія Олександрівна 
м. Миколаїв, ДНЗ 79 

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Відповідальність розглядають як інтегральну властивість особистості. Вона виявляється в усвідомленій, ініціативній, самостійній поведінці, є механізмом організації життєдіяльності людини. У різні періоди розвитку людини якість відповідальності характеризується своїми унікальними особливостями. Відповідальність - прекрасна якість, наявність якої значно полегшує життя і самій дитині, і її батькам. Складність у тому, що вона не передається на генетичному рівні. Відповідальність доведеться виховувати.

Формування навичок безпечної поведінки у дітей раннього віку в ігровій діяльності

Чимаренко Олена Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №51

Формування навичок безпечної поведінки у дітей раннього віку
в ігровій діяльності 
  
Процес опанування дитиною необхідних знань та вмінь, що забезпечують змістовну й безпечну життєдіяльність у довкіллі, розпочинається в ранньому віці.
Актуальна проблема  безпечної поведінки малюків у соціальному середовищі
пов’язана з такими віковими особливостями, як:
- підвищена рухова активність;
- інтерес до всього нового;
- зростання самостійності;
- повна довіра до всіх і всього , що навколо;
- відсутність небезпеки.

Тому мета вихователя, який працює з дітьми раньього віку – формувати здатність дитини розуміти поняття «безпечно» і «небезпечно», усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності.

Формування позитивного самоставлення у дітей раннього віку засобом фізичних вправ

Колеснік Оксана Володимирівна
м. Миколаїв, ДНЗ №29
Формування позитивного самоставлення в дітей раннього віку 
засобом фізичних вправ

На основі знань і думок про себе у дітей раннього віку розвивається самоставлення. Воно багато в чому залежить від того, як до дитини ставиться дорослий. Правильне ставлення дорослого сприяє розвитку почуття впевненості в собі, формує уявлення дитини про існування свого внутрішнього світу (почуття, думки, бажання), та виявлення інтересу до нього.

Фізична діяльність як компонент самоставлення дитини раннього віку спрямована на своєчасне формування в малят рухових навичок, умінь і фізичних якостей (сили, витривалості, спритності, швидкості); розвиток інтересу до різних, доступних дитині видів рухової діяльності; виховання звички до щоденних занять фізичними вправами, позитивних моральних, моральних і вольових рис особистості.

Формування самосвідомості у дітей раннього віку завдяки валеологічній обізнаності

Кузьміна Дар’я Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №148 

Формування самосвідомості у дітей раннього віку завдяки валеологічній обізнаності

Самосвідомість (англ. Self-consciousness, рос. Самосознание) – рефлекторна (відображувана) свідомість, за допомогою якої особа конкретно усвідомлює себе у своїх власних розумових діях і станах; самоусвідомлення.

Самосвідомість є усвідомленням особою самої себе на відміну від інших – інших суб’єктів і світу взагалі.

Формування довільної поведінки дітей раннього віку під час орієнтовно-дослідницькій діяльності

Пушкарьова Інна Павлівна
м. Миколаїв, ДНЗ №85

Формування довільної поведінки дітей раннього віку під час орієнтовно-дослідницькій діяльності

Формування довільних рухів і рухових навичок починається ще в ранньому дитинстві і триває в умовах предметної та рухової діяльності дітей. До початку дошкільного віку у дитини вже досить великий запас рухових вмінь. Протягом дошкільного віку відбувається не тільки кількісне зростання руху і рухових умінь, а й серйозні якісні зрушення в їх здійсненні і засвоєнні. Виникають і інтенсивно формуються власне гарматні операції, значно зростає роль різних видів орієнтовно-дослідницької діяльності у здійсненні та засвоєнні рухових навичок.

Дотримання безпеки життєдіяльності дітей раннього віку під час прогулянки

Норенко Людмила Андріївна
м. Миколаїв, ДНЗ №12

Дотримання безпеки життєдіяльності
дітей раннього віку під час прогулянки

Що може бути найбільш актуальним, ніж здоров’я та безпека наших малюків? Саме ми педагоги  створюємо умови для безпечного, нешкідливого утримання дітей. Діти в ранньому віці досліджують зовнішній світ – такий таємничий і неймовірно цікавий. Вони використовують всі свої органи чуття, від кінчиків пальців до кінчика язика! З перших років життя допитливість дитини, її активність в питаннях пізнання навколишнього світу, деколи стає небезпечним для неї.

Безпека – це поєднання внутрішніх і зовнішніх чинників (стану, обставин, ситуацій), які сприяють збереженню здатності дитини повноцінно жити та розвиватися. Відповідно, безпечне середовище означає нормальні умови людини і природного середовища, позбавлені впливу шкідливих чинників. Довкілля є безпечним, якщо воно не загрожує життю і не погіршує стан здоров’я особистості.

четвер, 29 січня 2015 р.

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом продуктивної діяльності

 Ярославська Ганна Анатоліївна 
м. Миколаїв ДНЗ№67

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом продуктивної діяльності 

В останні роки у вітчизняній системі освіти зріс інтерес до розвитку креативності дітей шкільного та дошкільного віку. Актуальність цього питання пов'язана з динамікою сучасного світу, у зв'язку з якою підвищилися вимоги до якостей особистості. Наприклад, при прийомі на роботу все більше стали враховуватися творче ставлення до проблемної ситуації і відкритість особистості до нового досвіду.
Креативність (від лат. Creative - творчий) - здатність особистості генерувати нестандартні ідеї, швидко знаходити вихід їх проблемних ситуацій, не копіюючи при цьому традиційні схеми мислення.
Для розвитку креативності в дитини необхідно активізувати його творчий потенціал і розвивати його здібності. Дуже важливо розвивати здібності з самого раннього дитинства. Вже в ранньому віці необхідно приділяти особливу увагу розвитку у дитини творчого, а не тільки репродуктивного стилю мислення.

Роль педагога у формуванні самооцінки дитини раннього віку.

 Галушко Світлана Валентинівна
м. Вознесенськ
ДНЗ №14 «Дзвіночок»

Роль педагога в формуванні самооцінки дитини раннього віку

У розвитку дитини провідна роль належить дорослим. Дитина є соціальною істотою. Потреба в співробітництві з дорослим виникає ще в ранньому дитинстві, коли дорослий забезпечує усі життєві потреби дитини. Він вводить її у навколишній світ, задовольняє одну з  головних потреб психічного розвитку - появу нових вражень. У процесі взаємодії з дорослим формується особиста свідомість дитини. У дошкільному віці вона долає шлях від відокремлення себе від дорослого ( «Я сам») до відкриття свого внутрішнього життя, тісно пов`язаного із зовнішньою діяльністю. 

Формування ініциативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень та образотворчої діяльності

Суміна Наталя Миколаївна
м. Нова Одеса,
ДНЗ №1 «Світлячок»

Формування ініциативності дитини раннього віку шляхом трудових доручень та образотворчої діяльності  

    Ранній вік – це час, коли закладаються основи фізичного, психічного, особистісного розвитку людини. Втрати, допущені в цей період, непоправні повною мірою в подальшому житті. Ця обставина накладає особливу відповідальність на дорослих за долю зростаючої людини.
     Таким чином, головна мета розвитку особистості – більш повна реалізація дитиною самої себе, своїх здібностей і можливостей. Тому ініціативність, прагнення до самореалізації стосується всіх  сторін життя і діяльності, де ініціатива грає одну з найбільш важливих ролей у формуванні повноцінної особистості, вона розглядається як один з основних компонентів активної особистості дитини.

середа, 28 січня 2015 р.

Формування свободи поведінки у дітей раннього віку засобами сенсорної гри

 Руденко Олена Дмитрівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 17

Формування свободи поведінки через сенсорну гру

Свобода поведінки через сенсорну гру – свобода яка дисциплінує для діяльності і для праці.
Для цього потрібно у кожної дитині формувати здатність до активної індивідуальної дисципліни, допомогти усвідомити принцип колективного порядку, який базується на самодисципліні, з розумінням та врахуванням індивідуальних потреб і самостійної діяльності інших дітей. Свободна сенсорна гра – як вид діяльності, яка збирає інформацію, отриману за допомогою 5 огранів чуття, фіксує увагу на тому, що потрібно побачити, посмакувати, виміряти . Вона зорієнтована на даний час. Діти раннього віку в сенсорній грі засвоюють інформацію «маленькими порціями», послідовно шаг за шагом. Час засвоєння не дуже помітний. Увага дитини раннього віку вузько спрямована на вивчений фрагмент гри. 

Формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання

Михайлуца Ірина Анатоліївна
Миколаївський р-н, с. Весняне, ДНЗ «Вогник»

Формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання
 
Для вивчення процесу формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання ми вдалися до аналізу напрямків у дослідженні природи самостійності дітей раннього віку. Для початку розберемось, що таке самостійність.

Самостійність – здатність малюка діяти незалежно від керівництва і допомоги ззовні, звертатися за нею в разі об’єктивної необхідності, ефективно використовувати її в подальшій діяльності, відмовлятися від передчасної допомоги; Ініціювати власні рішення, в різних життєвих ситуаціях покладатися на свій досвід, довіряти власним можливостям, бути здатним до самоорганізації, спроможним відстояти істину у суперечці, самому виробити судження з приводу когось або чогось.

вівторок, 27 січня 2015 р.

Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості через фізичний розвиток

Барінова Людмила Петрівна
м. Миколаїв, ДНЗ №49 


Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості  через фізичний розвиток 

Актуальність проблеми формування світорозуміння є концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості дитини. 

Моєю метою, як вихователя наймолодших, є підготування дітей до розв'язання складних життєвих ситуацій, навчання їх захищати себе від небезпеки, а також запобігати дитячому травматизму. 

Маючи Базовий компонент дошкільної освіти як Державний стандарт та підгрунття, на якому будується уся робота з дітьми, складаю навчально-тематичний план, використовую особистий підхід і власні творчі здібності, розробляю найбільш єфективну систему занять з правил безпеки життєдіяльності дітей раннього віку. 

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Ільченко Аліса
м. Первомайськ ДНЗ № 6

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Самостійність - цінна якість, необхідна людині в житті. За своєю природою діти активні. Дуже часто вони прагнуть виконувати різні дії самостійно. Прагнучи зробити все за дитину, дорослі завдають при цьому великої шкоди, позбавляють її самостійності, підривають в неї віру в свої сили, привчають сподіватися на інших.

Вже до трьох років у дитини різко зростає прагнення до самостійності і незалежності від дорослого, як у діях, так і в бажаннях. У неї з'являється стійке бажання самоствердитися. Така дитина вже здатна включатися в різну корисну діяльність. Наприклад, мої трирічні діти вміють самостійно одягатися і роздягатися, вмиватися, вміють користуватися ложкою, туалетом. Вони дуже активні і можуть виконувати різні доручення. Прагнення до самостійності особливо велике, коли вони допомагають дорослими: подають різні речі, приносять і прибирають зі столу посуд, допомагають накривати на стіл, приносять вихователеві олівці тощо. Мої діти прибирають за собою іграшки, наводять порядок в ігровому  куточку. Звичайно, вони не відразу придбали необхідні навички і їм потрібна була наша  допомога. 

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом театралізованої діяльності


 Трофимчук Наталя Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 1

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку 
засобом театралізованої діяльності

Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Усе це пов’язане із рівнем загальної освіти, увагою до розвитку творчих здібностей особистості, створення умов для їх виявлення. Під творчістю найчастіше розуміють створення нових матеріальних або духовних цінностей. Творча діяльність є антиподом наслідування, копіювання діяльності за шаблоном, готовим взірцем, правилом, алгоритмом. Творчими можуть бути не лише результати діяльності, а й прийоми та операції, за допомогою яких вона здійснюється.

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності


Тамара Леонідівна Ерднієва
м. Миколаїв, ДНЗ №77

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності

У ранньому дитинстві виникнення самосвідомості пов'язане з відокремленням себе від своїх дій, з усвідомленням своїх бажань. Суттєво змінюється ставлення дитини до світу предметів. Ця зміна обумовлена формуванням у процесі оволодіння суспільно виробленими способами використання предметного ставлення до дійсності. Малюк не просто маніпулює предметами, а діє з ними відповідно до їх призначення, функцій. Засвоєння функцій предметів призводить до відокремлення дії від предмета. Дитина виконує предметну дію в нових умовах і переносить її на інші предмети: починає, наприклад, годувати ляльку не лише своєю, а й чужою ложкою, паличкою; годує не лише свою ляльку, а й інші ляльки, мишку, кішку.

понеділок, 26 січня 2015 р.

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку в умовах родини та ДНЗ

Шкуренко Катерина Вікторівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 139

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку умовах родини та ДНЗ

Психологічними дослідженнями доведено: найважливішим джерелом формування самооцінки у дітей є оцінки, які даються їм іншими людьми, особливо важливі, значущі при цьому оцінні судження авторитетних осіб: вчителів, вихователів, батьків. Тому розвиток адекватної самооцінки, правильної організації, самоорієнтації дитини у своїх силах, уміннях, можливостях значною мірою залежить від об’єктивності зовнішніх оцінок. Отже, від особливостей педагогічного впливу на дитину в сім’ї і в ДНЗ, залежить і ставлення до себе дитини-дошкільника: «Я добрий», «Я поганий», «Я вмію», «Я буду чемним».

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування

Кондратюк Ольга Анатоліївна
м. Первомайськ, ДНЗ №31

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування


Необхідність виховувати самостійність, починаючи з раннього віку, продиктована сучасним життям. Саме завдяки пробудженій в дитинстві активності людина зможе розвиватися у змістовну, цілеспрямовану особистість, здатну знайти своє місце в житті. І саме від нас – педагогів та батьків – залежить, чи стане наша дитина, самодостатньою, успішною людиною в дорослому житті.

Навчання самостійності  розпочинаю відразу, як дитина переступила поріг групи. Знаю з власного досвіду: здобуті у ранньому віці навички переростають у сталу звичку до самообслуговування. Привчаючи  діток до цього, завжди використовую ігрові моменти. Наприклад, збираємось ми на прогулянку. Виходячи з дітьми до роздягальні, звертаю їх увагу на наявність якоїсь іграшки: «Дивіться, хто до нас прийшов! Лялька Катруся хоче подивитися, як ми вміємо одягатися. Давайте покажемо їй, які ми спритні та швидкі, як все гарно вміємо робити».

середа, 21 січня 2015 р.

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Простотіна Анастасія Олегівна
м. Миколаїв, ДНЗ №10

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Серед широкого кола моральних характеристик особистості важливе місце посідає почуття відповідальності як переживання покладеного на неї кимсь або нею самою обов'язку, потреба звітуватися у своїх діях і покладати на себе провину за можливі наслідки. Це почуття виявляється тоді, «коли дитина дала обіцянку або з нею про щось домовились, і це вимагає від неї безумовного виконання угоди. Відповідальність визначає масштаб, обсяг особистих завдань, обов'язків, їхні межі».

Зважаючи на те, що відповідальність є поняттям узагальненим, а тому нелегким для усвідомлення дитини, виділяються у даній категорії такі компоненти, як: відповідальне ставлення до близьких людей (родини); відповідальність до всіх людей; до доручених справ; до самого себе.На початкових етапах формування виникає відповідальне ставлення до близьких людей, до виконання доручених завдань, дещо пізніше – до самого себе та до всіх людей.

середа, 24 грудня 2014 р.

Сенсорний розвиток як основа формування розумових здібностей дошкільника

Сенсорний розвиток як основа формування розумових здібностей дошкільника

Мухіна Наталья Викторівна
Левченко Оксана Юріївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 126

Коли вихователі приходять на курси підвищення кваліфікації, то крім лекцій, практичних та семінарських занять вони мають змогу побувати в найкращих дошкільних навчальних закладах міста. 

Так 09.12.2014 гостинно відкрив свої двері перед колегами області ДНЗ №126.
Розкуті та зацікавлені дітки; щирі відкриті усміхнені обличчя працівників; красиві, естетично оформлені приміщення - все тут радує око й зігріває душу. Багато яскравих вражень отримали педагоги області, побувавши у цьому ДНЗ.

Заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку

Заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку
               
Сухорукова Тамара Вадимівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 23

Тема:  «Весела подорож до звірят»
Програмовий зміст:

  • Вчити порівнювати предмети за величиною: великий – маленький, довгий – короткий, складати ціле з окремих частин. Продовжувати розрізняти геометричні фігури: круг, квадрат,трикутник.
  • Розвивати дрібну моторику рук, кольорове сприйняття.
  • Виховувати пізнавальний інтерес до оточуючої дійсності.

Заняття з ознайомлення з природою в групі раннього віку

Заняття з ознайомлення з природою в групі раннього віку 

              Чечельницька Капітоліна Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 23

Тема: «Пташина сім’я»
Програмовий зміст:

  • Формувати у дітей уявлення про сім’ю свійських птахів: півник, курочка, курчата.
  • Продовжувати вчити відповідати на запитання про щойно сприйняте й побачене, закріплювати сенсорні еталони: колір, величину; вживання іменників з прийменниками  в, на, під.
  • Розвивати пізнавальну сферу, дрібну моторику пальців рук.
  • Виховувати самостійність, позитивне ставлення до свійських птахів, бажання надати допомогу.

Конспект игры-драматизации по мотивам потешки «Сорока-белобока» в группе раннего возраста

Конспект игры – драматизации
 по мотивам потешки «Сорока -  белобока»  в группе раннего возраста

Зубкова Ирина Алексеевна
г. Николаев, ДНЗ № 93


Программное содержание: учить детей внимательно слушать потешку, Повторить с детьми потешку, следить за внятным произношением слов, побудить их к диалогу. Вызвать у детей эмоциональную отзывчивость от общения с взрослым и знакомыми персонажами потешки. Развивать эстетическое восприятие, память. Совершенствовать звуковую культуру речи и звукоподражание.  Обогащать речь детей образными выражениями: «сорока-белобока».
Развивать умение ориентироваться в пространстве (на, под), мелкую моторику пальцев рук.

Конспект фізкультурної розваги для дітей раннього віку

Конспект фізкультурної розваги для дітей раннього віку

Мотузко Тетяна Сергіївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 93

Тема: Я запрошую діток: "Гайда, в казку «Колобок"
Мета:
- Вдосконалювати навички ходьби, бігу, стрибків.
- Вправляти у фізичних рухах, у повзанні по підлозі, передаванні м’яча один одному, удосконалювати вміння кидати і ловити м’яч двома руками.
- Створювати у малят добрий настрій, викликати радість, утіху.
- Виховувати  доброзичливість.

четвер, 11 грудня 2014 р.

Завідувачі, вихователі, методисти ДНЗ. «Підготовка до роботи в мережі за програмою «Партнерство в навчанні» 173

Освітня мережа Microsoft "Партнерство в навчанні" - найчисельніша в Україні професійна спільнота освітян, присвячена підвищенню якості навчання завдяки використанню інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).

Актуальність курсу передбачена продуктивним використанням інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності фахівців дошкільної освіти. 

Загальні процеси реформування освіти в Україні супроводжуються оновленням її змісту, реформами дошкільної освіти. Сучасний зміст дошкільної освіти потребує володіння інформаційно-комунікаційними технологіями завідуючими, вихователями, методистами дошкільних навчальних закладів міста та області. 

Означені передумови визначають необхідність запровадження в систему післядипломної педагогічної освіти курсів спрямованих на формування професійної компетентності педагогів ДНЗ для здійснення ефективного проектування роботи з кадрами, батьками та дітьми в дошкільних навчальних закладах міста та області.

вівторок, 9 грудня 2014 р.

Колективний творчий проект. Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище

Непомітно сплинули три навчальних тижня. Завтра вихідне тестування. 

Всі індивідуальні напрацювання педагогів зібрані у колективний творчий проект.

Позаду лекційні, семінарські, практичні, індивідуальні заняття.

Цікаві та корисні відвідування дошкільних навчальних закладів міста Миколаєва: №№ 93, 23, 126

Сподіваюся, що вихователі дійсно підвищили власну кваліфікацію, обмінялися досвідом, знайшли нових друзів, збагатилися новими педагогічними ідеями.


Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Гузеляк Ольга Олександрівна
м. Миколаїв, ДНЗ  №20

Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Ранкова гімнастика – чи завжди корисна?
Вправи ранкової гімнастики для діток раннього віку планують найчастіше на наслідуванні.Проводять у формі сюжетної гри , де події розгортаються з відомими для малюків персонажами  «Годинником», «Метеликом».

Дітям третього року життя вибирають переважно вправи, які потребують активної участі великих м'язових груп (плечового пояса і рук, тулуба і ніг), які активізують функції серцево-судинної, дихальної та інших систем.  Для проведення ранкової гімнастики потрібно створити відповідні  умови. Приміщення, в якому проводять гімнастику, повинно бути чистим, світлим, добре провітреним. Гімнастичні вправи можна виконувати на майданчику не лише влітку, а й взимку, іноді я проводжу ранкову гімнастику на подвірі, для цього я підбираю не складні, доступні дітям рухи, які можна виконувати у полегшеному, але теплому одязі.

Сприяння вихователем позитивно-емоційного стану дитини під час її адаптації до ДНЗ

Кулик Надія Костянтинівна
м. Миколаїв, ДНЗ №131

Сприяння вихователем позитивно-емоційного стану 
дитини під час її адаптації до ДНЗ

Малюк, який уперше прийшов в дитячий колектив, у всьому бачить лише приховану загрозу для свого існування, у нього виникає страх, який є звичайним супутником негативних емоцій та стресу. Малюк боїться невідомої обстановки і зустрічі з незнайомими дітьми, нових вихователів, а головне - того, що батьки забудуть про нього і не прийдуть за ним увечері, щоб забрати додому.

понеділок, 8 грудня 2014 р.

Формування культурно-гігієнічних навичок під час умивання

Книга Світлана Миколаївна
м. Очаків
НВК «Сонечко» 

Формування культурно-гігієнічних навичок під час умивання

Виховання культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування є одним з найважливіших напрямів виховної роботи в дитячому саду. Робота по формуванню культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування повинна проводитися як індивідуально, так і групами. Головна умова - регулярність занять, а також безперервність виховного процесу, єдність вимог вихователів, батьків. Тільки в цьому випадку сформовані у дітей навички стають усвідомленими діями, а потім і звичкою.

Важка адаптація дитини раннього віку до умов групи ДНЗ

Краніна Наталя Валер'янівна
м. Миколаїв, ДНЗ №139

Важка адаптація дитини раннього віку до умов групи ДНЗ

Ось і настав час, коли мама повинна йти на роботу, а дитина  – в дитячий садок. Початок відвідування дошкільного закладу – це не тільки нові умови життя й діяльності, режиму та харчування, а й нові контакти, оточення, нові взаємини, обов’язки. Це надзвичайно напружений період, який потребує від малюка активних психічних і фізичних форм пристосування, адаптації.

Поведінка дітей при вступі в садок різна. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, ще інші – не мають бажання йти у групу,бояться відійти від батьків, голосно плачуть.

Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок самообслуговування. Основна причина – недостатній досвід спілкування з однолітками та дорослими.

Формування навичок самообслуговування у дітей раннього віку

Вірьовка Олена Володимирівна
Жовтневий р-н
Первомайський ДНЗ
Формування навичок самообслуговування у дітей раннього віку

Самообслуговування - діяльність спрямована на задоволення повсякденних особистих потреб, пов'язаних з життєвою необхідністю догляду за тілом, одягом, взуттям, тощо миття й умивання, причісування, вдягання й роздягання, застеляння ліжка тощо.  У процесі самообслуговування дитина активно засвоює потрібні навички знання: про власне тіло, предмети особистої гігієни, гігієнічні процедури, набуває практичного досвіду.