Єдина Країна! Единая Страна!

середу, 28 січня 2015 р.

Формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання

Михайлуца Ірина Анатоліївна
Миколаївський р-н, с. Весняне, ДНЗ «Вогник»

Формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання
 
Для вивчення процесу формування самостійності дітей раннього віку шляхом фізичного виховання ми вдалися до аналізу напрямків у дослідженні природи самостійності дітей раннього віку. Для початку розберемось, що таке самостійність.

Самостійність – здатність малюка діяти незалежно від керівництва і допомоги ззовні, звертатися за нею в разі об’єктивної необхідності, ефективно використовувати її в подальшій діяльності, відмовлятися від передчасної допомоги; Ініціювати власні рішення, в різних життєвих ситуаціях покладатися на свій досвід, довіряти власним можливостям, бути здатним до самоорганізації, спроможним відстояти істину у суперечці, самому виробити судження з приводу когось або чогось.

вівторок, 27 січня 2015 р.

Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості через фізичний розвиток

Барінова Людмила Петрівна
м. Миколаїв, ДНЗ №49 


Формування безпечності поведінки в дітей раннього віку, як базової якості особистості  через фізичний розвиток 

Актуальність проблеми формування світорозуміння є концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості дитини. 

Моєю метою, як вихователя наймолодших, є підготування дітей до розв'язання складних життєвих ситуацій, навчання їх захищати себе від небезпеки, а також запобігати дитячому травматизму. 

Маючи Базовий компонент дошкільної освіти як Державний стандарт та підгрунття, на якому будується уся робота з дітьми, складаю навчально-тематичний план, використовую особистий підхід і власні творчі здібності, розробляю найбільш єфективну систему занять з правил безпеки життєдіяльності дітей раннього віку. 

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Ільченко Аліса
м. Первомайськ ДНЗ № 6

Формування самостійності у дітей раннього віку через ігрову діяльність

Самостійність - цінна якість, необхідна людині в житті. За своєю природою діти активні. Дуже часто вони прагнуть виконувати різні дії самостійно. Прагнучи зробити все за дитину, дорослі завдають при цьому великої шкоди, позбавляють її самостійності, підривають в неї віру в свої сили, привчають сподіватися на інших.

Вже до трьох років у дитини різко зростає прагнення до самостійності і незалежності від дорослого, як у діях, так і в бажаннях. У неї з'являється стійке бажання самоствердитися. Така дитина вже здатна включатися в різну корисну діяльність. Наприклад, мої трирічні діти вміють самостійно одягатися і роздягатися, вмиватися, вміють користуватися ложкою, туалетом. Вони дуже активні і можуть виконувати різні доручення. Прагнення до самостійності особливо велике, коли вони допомагають дорослими: подають різні речі, приносять і прибирають зі столу посуд, допомагають накривати на стіл, приносять вихователеві олівці тощо. Мої діти прибирають за собою іграшки, наводять порядок в ігровому  куточку. Звичайно, вони не відразу придбали необхідні навички і їм потрібна була наша  допомога. 

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку засобом театралізованої діяльності


 Трофимчук Наталя Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 1

Формування креативності як базові якості особистості дітей раннього віку 
засобом театралізованої діяльності

Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Усе це пов’язане із рівнем загальної освіти, увагою до розвитку творчих здібностей особистості, створення умов для їх виявлення. Під творчістю найчастіше розуміють створення нових матеріальних або духовних цінностей. Творча діяльність є антиподом наслідування, копіювання діяльності за шаблоном, готовим взірцем, правилом, алгоритмом. Творчими можуть бути не лише результати діяльності, а й прийоми та операції, за допомогою яких вона здійснюється.

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності


Тамара Леонідівна Ерднієва
м. Миколаїв, ДНЗ №77

Формування самосвідомості дітей раннього віку в продуктивних видах діяльності

У ранньому дитинстві виникнення самосвідомості пов'язане з відокремленням себе від своїх дій, з усвідомленням своїх бажань. Суттєво змінюється ставлення дитини до світу предметів. Ця зміна обумовлена формуванням у процесі оволодіння суспільно виробленими способами використання предметного ставлення до дійсності. Малюк не просто маніпулює предметами, а діє з ними відповідно до їх призначення, функцій. Засвоєння функцій предметів призводить до відокремлення дії від предмета. Дитина виконує предметну дію в нових умовах і переносить її на інші предмети: починає, наприклад, годувати ляльку не лише своєю, а й чужою ложкою, паличкою; годує не лише свою ляльку, а й інші ляльки, мишку, кішку.

понеділок, 26 січня 2015 р.

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку в умовах родини та ДНЗ

Шкуренко Катерина Вікторівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 139

Формування позитивної самооцінки у дітей раннього віку умовах родини та ДНЗ

Психологічними дослідженнями доведено: найважливішим джерелом формування самооцінки у дітей є оцінки, які даються їм іншими людьми, особливо важливі, значущі при цьому оцінні судження авторитетних осіб: вчителів, вихователів, батьків. Тому розвиток адекватної самооцінки, правильної організації, самоорієнтації дитини у своїх силах, уміннях, можливостях значною мірою залежить від об’єктивності зовнішніх оцінок. Отже, від особливостей педагогічного впливу на дитину в сім’ї і в ДНЗ, залежить і ставлення до себе дитини-дошкільника: «Я добрий», «Я поганий», «Я вмію», «Я буду чемним».

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування

Кондратюк Ольга Анатоліївна
м. Первомайськ, ДНЗ №31

Формування самостійності у дітей раннього віку шляхом привчання до самообслуговування


Необхідність виховувати самостійність, починаючи з раннього віку, продиктована сучасним життям. Саме завдяки пробудженій в дитинстві активності людина зможе розвиватися у змістовну, цілеспрямовану особистість, здатну знайти своє місце в житті. І саме від нас – педагогів та батьків – залежить, чи стане наша дитина, самодостатньою, успішною людиною в дорослому житті.

Навчання самостійності  розпочинаю відразу, як дитина переступила поріг групи. Знаю з власного досвіду: здобуті у ранньому віці навички переростають у сталу звичку до самообслуговування. Привчаючи  діток до цього, завжди використовую ігрові моменти. Наприклад, збираємось ми на прогулянку. Виходячи з дітьми до роздягальні, звертаю їх увагу на наявність якоїсь іграшки: «Дивіться, хто до нас прийшов! Лялька Катруся хоче подивитися, як ми вміємо одягатися. Давайте покажемо їй, які ми спритні та швидкі, як все гарно вміємо робити».

середу, 21 січня 2015 р.

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Простотіна Анастасія Олегівна
м. Миколаїв, ДНЗ №10

Виховання відповідальності у дітей раннього віку через трудову діяльність

Серед широкого кола моральних характеристик особистості важливе місце посідає почуття відповідальності як переживання покладеного на неї кимсь або нею самою обов'язку, потреба звітуватися у своїх діях і покладати на себе провину за можливі наслідки. Це почуття виявляється тоді, «коли дитина дала обіцянку або з нею про щось домовились, і це вимагає від неї безумовного виконання угоди. Відповідальність визначає масштаб, обсяг особистих завдань, обов'язків, їхні межі».

Зважаючи на те, що відповідальність є поняттям узагальненим, а тому нелегким для усвідомлення дитини, виділяються у даній категорії такі компоненти, як: відповідальне ставлення до близьких людей (родини); відповідальність до всіх людей; до доручених справ; до самого себе.На початкових етапах формування виникає відповідальне ставлення до близьких людей, до виконання доручених завдань, дещо пізніше – до самого себе та до всіх людей.

середу, 24 грудня 2014 р.

Сенсорний розвиток як основа формування розумових здібностей дошкільника

Сенсорний розвиток як основа формування розумових здібностей дошкільника

Мухіна Наталья Викторівна
Левченко Оксана Юріївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 126

Коли вихователі приходять на курси підвищення кваліфікації, то крім лекцій, практичних та семінарських занять вони мають змогу побувати в найкращих дошкільних навчальних закладах міста. 

Так 09.12.2014 гостинно відкрив свої двері перед колегами області ДНЗ №126.
Розкуті та зацікавлені дітки; щирі відкриті усміхнені обличчя працівників; красиві, естетично оформлені приміщення - все тут радує око й зігріває душу. Багато яскравих вражень отримали педагоги області, побувавши у цьому ДНЗ.

Заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку

Заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку
               
Сухорукова Тамара Вадимівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 23

Тема:  «Весела подорож до звірят»
Програмовий зміст:

  • Вчити порівнювати предмети за величиною: великий – маленький, довгий – короткий, складати ціле з окремих частин. Продовжувати розрізняти геометричні фігури: круг, квадрат,трикутник.
  • Розвивати дрібну моторику рук, кольорове сприйняття.
  • Виховувати пізнавальний інтерес до оточуючої дійсності.

Заняття з ознайомлення з природою в групі раннього віку

Заняття з ознайомлення з природою в групі раннього віку 

              Чечельницька Капітоліна Миколаївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 23

Тема: «Пташина сім’я»
Програмовий зміст:

  • Формувати у дітей уявлення про сім’ю свійських птахів: півник, курочка, курчата.
  • Продовжувати вчити відповідати на запитання про щойно сприйняте й побачене, закріплювати сенсорні еталони: колір, величину; вживання іменників з прийменниками  в, на, під.
  • Розвивати пізнавальну сферу, дрібну моторику пальців рук.
  • Виховувати самостійність, позитивне ставлення до свійських птахів, бажання надати допомогу.

Конспект игры-драматизации по мотивам потешки «Сорока-белобока» в группе раннего возраста

Конспект игры – драматизации
 по мотивам потешки «Сорока -  белобока»  в группе раннего возраста

Зубкова Ирина Алексеевна
г. Николаев, ДНЗ № 93


Программное содержание: учить детей внимательно слушать потешку, Повторить с детьми потешку, следить за внятным произношением слов, побудить их к диалогу. Вызвать у детей эмоциональную отзывчивость от общения с взрослым и знакомыми персонажами потешки. Развивать эстетическое восприятие, память. Совершенствовать звуковую культуру речи и звукоподражание.  Обогащать речь детей образными выражениями: «сорока-белобока».
Развивать умение ориентироваться в пространстве (на, под), мелкую моторику пальцев рук.

Конспект фізкультурної розваги для дітей раннього віку

Конспект фізкультурної розваги для дітей раннього віку

Мотузко Тетяна Сергіївна
м. Миколаїв, ДНЗ № 93

Тема: Я запрошую діток: "Гайда, в казку «Колобок"
Мета:
- Вдосконалювати навички ходьби, бігу, стрибків.
- Вправляти у фізичних рухах, у повзанні по підлозі, передаванні м’яча один одному, удосконалювати вміння кидати і ловити м’яч двома руками.
- Створювати у малят добрий настрій, викликати радість, утіху.
- Виховувати  доброзичливість.

четвер, 11 грудня 2014 р.

Завідувачі, вихователі, методисти ДНЗ. «Підготовка до роботи в мережі за програмою «Партнерство в навчанні» 173

Освітня мережа Microsoft "Партнерство в навчанні" - найчисельніша в Україні професійна спільнота освітян, присвячена підвищенню якості навчання завдяки використанню інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).

Актуальність курсу передбачена продуктивним використанням інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності фахівців дошкільної освіти. 

Загальні процеси реформування освіти в Україні супроводжуються оновленням її змісту, реформами дошкільної освіти. Сучасний зміст дошкільної освіти потребує володіння інформаційно-комунікаційними технологіями завідуючими, вихователями, методистами дошкільних навчальних закладів міста та області. 

Означені передумови визначають необхідність запровадження в систему післядипломної педагогічної освіти курсів спрямованих на формування професійної компетентності педагогів ДНЗ для здійснення ефективного проектування роботи з кадрами, батьками та дітьми в дошкільних навчальних закладах міста та області.

вівторок, 9 грудня 2014 р.

Колективний творчий проект. Забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище

Непомітно сплинули три навчальних тижня. Завтра вихідне тестування. 

Всі індивідуальні напрацювання педагогів зібрані у колективний творчий проект.

Позаду лекційні, семінарські, практичні, індивідуальні заняття.

Цікаві та корисні відвідування дошкільних навчальних закладів міста Миколаєва: №№ 93, 23, 126

Сподіваюся, що вихователі дійсно підвищили власну кваліфікацію, обмінялися досвідом, знайшли нових друзів, збагатилися новими педагогічними ідеями.


Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Гузеляк Ольга Олександрівна
м. Миколаїв, ДНЗ  №20

Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики

Ранкова гімнастика – чи завжди корисна?
Вправи ранкової гімнастики для діток раннього віку планують найчастіше на наслідуванні.Проводять у формі сюжетної гри , де події розгортаються з відомими для малюків персонажами  «Годинником», «Метеликом».

Дітям третього року життя вибирають переважно вправи, які потребують активної участі великих м'язових груп (плечового пояса і рук, тулуба і ніг), які активізують функції серцево-судинної, дихальної та інших систем.  Для проведення ранкової гімнастики потрібно створити відповідні  умови. Приміщення, в якому проводять гімнастику, повинно бути чистим, світлим, добре провітреним. Гімнастичні вправи можна виконувати на майданчику не лише влітку, а й взимку, іноді я проводжу ранкову гімнастику на подвірі, для цього я підбираю не складні, доступні дітям рухи, які можна виконувати у полегшеному, але теплому одязі.

Сприяння вихователем позитивно-емоційного стану дитини під час її адаптації до ДНЗ

Кулик Надія Костянтинівна
м. Миколаїв, ДНЗ №131

Сприяння вихователем позитивно-емоційного стану 
дитини під час її адаптації до ДНЗ

Малюк, який уперше прийшов в дитячий колектив, у всьому бачить лише приховану загрозу для свого існування, у нього виникає страх, який є звичайним супутником негативних емоцій та стресу. Малюк боїться невідомої обстановки і зустрічі з незнайомими дітьми, нових вихователів, а головне - того, що батьки забудуть про нього і не прийдуть за ним увечері, щоб забрати додому.

понеділок, 8 грудня 2014 р.

Формування культурно-гігієнічних навичок під час умивання

Книга Світлана Миколаївна
м. Очаків
НВК «Сонечко» 

Формування культурно-гігієнічних навичок під час умивання

Виховання культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування є одним з найважливіших напрямів виховної роботи в дитячому саду. Робота по формуванню культурно-гігієнічних навичок та навичок самообслуговування повинна проводитися як індивідуально, так і групами. Головна умова - регулярність занять, а також безперервність виховного процесу, єдність вимог вихователів, батьків. Тільки в цьому випадку сформовані у дітей навички стають усвідомленими діями, а потім і звичкою.

Важка адаптація дитини раннього віку до умов групи ДНЗ

Краніна Наталя Валер'янівна
м. Миколаїв, ДНЗ №139

Важка адаптація дитини раннього віку до умов групи ДНЗ

Ось і настав час, коли мама повинна йти на роботу, а дитина  – в дитячий садок. Початок відвідування дошкільного закладу – це не тільки нові умови життя й діяльності, режиму та харчування, а й нові контакти, оточення, нові взаємини, обов’язки. Це надзвичайно напружений період, який потребує від малюка активних психічних і фізичних форм пристосування, адаптації.

Поведінка дітей при вступі в садок різна. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт із дітьми й дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, ще інші – не мають бажання йти у групу,бояться відійти від батьків, голосно плачуть.

Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, й невміння гратися, й не сформованість навичок самообслуговування. Основна причина – недостатній досвід спілкування з однолітками та дорослими.

Формування навичок самообслуговування у дітей раннього віку

Вірьовка Олена Володимирівна
Жовтневий р-н
Первомайський ДНЗ
Формування навичок самообслуговування у дітей раннього віку

Самообслуговування - діяльність спрямована на задоволення повсякденних особистих потреб, пов'язаних з життєвою необхідністю догляду за тілом, одягом, взуттям, тощо миття й умивання, причісування, вдягання й роздягання, застеляння ліжка тощо.  У процесі самообслуговування дитина активно засвоює потрібні навички знання: про власне тіло, предмети особистої гігієни, гігієнічні процедури, набуває практичного досвіду.

Соціалізація дитини раннього віку шляхом привчання до горшика

Мохналик Катерина Михайлівна
Жовтневий р-н
Калинівський ДНЗ « Сонечко»

Соціалізація дитини раннього віку шляхом привчання до горщика

Немає такої мами, яку хоч один раз не торкнулася проблема приучення своєї дитини до горщика. І всім, без винятку, хотілося б, щоб цей період відбувався непомітно й гармонійно, і, найголовніше – швидко! Але так не буває. Або буває, але дуже рідко. Головний ключик до розв’язання проблеми – терпіння і спокій. Саме так привчаю дітей до горщика я.

Соціалізація дітей раннього віку шляхом трудових доручень

Суворова Тетяна Василівна  
м. Первомайськ  ДНЗ №5

Соціалізація дітей раннього віку шляхом трудових доручень

Трудові доручення - одна з форм організації праці дошкільників. Це короткочасна епізодична праця, в процесі якої дитина набуває досвіду, засвоює зміст діяльності та необхідні трудові навички. Особливе значення вона має в роботі з дітьми раннього віку. Такі діти часто не розрізняють ігрові та трудові завдання, не вміють працювати за власною ініціативою, а тільки виконують прохання чи вимогу дорослих принести який-небудь предмет, полити квіти, погодувати риб тощо.

Розвиток дрібної моторики у дітей раннього віку

Боденчук Тамара Василівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 134

Розвиток дрібної моторики 
у дітей раннього віку

Малюку виповнився один рік. Він уже непогано володіє руками. Може взяти будь-яку іграшку (предмет) рукою, пальцями або всією долонею. 
Для того, щоб рухи ручки дитини стали ще більш досконалими,  треба надати можливість йому маніпулювати з якомога більшою кількістю предметів.

Пізнавальний розвиток дітей раннього віку засобами сенсорних ігор

Собчук Тетяна Іванівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 134

Пізнавальний розвиток дітей раннього віку засобом сенсорних ігор

Вік 1 - 3 роки є періодом істотних змін в житті маленької дитини. Перш за все, дитина починає ходити. Отримавши можливість самостійно пересуватися, він освоює  простір, самостійно входить в контакт з масою предметів, багато з яких раніше залишалися для нього недоступними.

Взаємодія вихователя з батьками з метою адаптації малюків до умов ДНЗ

Ничипорчук Людмила Степанівна
Жовтневий р-н
Новомиколаївський ДНЗ

Взаємодія вихователя з батьками з метою адаптації малюків до умов ДНЗ

Завдання педагога полягає у тому, щоб допомогти батькам дійсно полегшити процес адаптації їхньої дитини до нових умов життя. А цього можна досягти, залучивши тата чи маму до справжнього життя у групі так само, як вихователь робить це з дитиною яка вперше прийшла до садочку. Адже головне завдання батьків - сформувати у дитини довіру до вихователя. Дитина, спостерігаючи за поведінкою своєї мами чи тата, має впевнитися, що «цій тьоті можна довіряти», ну майже як мамі. Адже мама так щиро усміхається виховательці і грається разом з іншими дітками.

Спортивна розвага в групі раннього віку

Вакуленко Оксана Миколаївна
Березанський район, 
Коблівський ДНЗ «Сонечко»

Спортивна розвага в групі раннього віку

Мета: ознайомлювати дітей з головними чинниками здоров'я людини; повторити основні правила особистої гігієни; розвивати бажання бути здоровим, міцним, загартованним; виховувати уважність, бережне ставлення до власного здоров'я.

Роль вихователя в організації ранкового прийому дітей раннього віку

Вернер Наталія Миколаївна
Березанський р-н
Березанський ДНЗ « Сонечко»
            
                                               
Роль вихователя в організації ранкового прийому дітей раннього віку

Прийом  дитини в ДНЗ - відправна точка, від якої значною мірою залежить стан і настрій дитини , її відчуття безпеки, захищеності протягом дня. Я вважаю що моя внутрішня налаштованість  на доброзичливе спілкування є запорукою оптимістичного ставлення дитини до життя поза рідним домом. Моя привітність, спокійна посмішка,цікавість до проблем дитини  це все дуже важливі риси для професії вихователя. Для мене важливо надати дитині можливість відчувати мою доброзичливість.

Адаптація дитини раннього віку до умов ДНЗ

Рязанцева Надія Павлівна
м. Первомайськ, ДНЗ № 31

Адаптація дитини раннього віку до умов ДНЗ

Малюк підріс, і перед батьками постає питання: чи варто відвідувати дитячий садок? Для дитини дошкільний навчальний заклад – це новий невідомий простір, нове оточення, нові стосунки. Віддаючи перевагу тому чи іншому садочку, батьки повинні самі емоційно налаштуватися на відвідування дитиною групи, набратися терпіння, витримки.

Кожна дитина переносить адаптацію по-різному. І коли бачу, що в дитини горять очі від задоволення,  і вона зривається від матері і біжить назустріч вихователю, дітям, - я з полегшенням зітхаю – вийшло.

неділю, 7 грудня 2014 р.

Фізичний розвиток дітей раннього віку під час ранкової гімнастики та гімнастики пробудження

 Семенова Світлана Григорівна
Веселинівський р-н  
Кудрявцівський ДНЗ «Веселка»

Фізичний розвиток дітей раннього віку 
під час ранкової гімнастики та гімнастики пробудження

Фізичне виховання дитини в умовах дошкільного навчального закладу є важливим і відповідальним завданням суспільного виховання, тому що всі діти, починаючи з самого раннього віку, повинні рости здоровими, міцними, гармонійно розвиненими.  З раннього дитинства формується здоров’я, загальна витривалість, працездатність, активна життєдіяльність та інші якості, необхідні для всебічного гармонійного розвитку особистості.

Прагнення дитини у ранньому віці до самостійності, все відчути на дотик випливає з природних потреб пізнання світу і розвитку особистості. Непосидючисть і надзвичайна цікавість щодо пізнання навколишнього середовища сприяє значному розширенню рухової активності. Фізичне виховання дітей дошкільного віку вимагає сьогодні від вихователів, глибоких знань і творчого підходу.

Організація сюжетних ігор у ранньому віці


Бєлокопитова Юлія Юріївна
Березнегуватський р-н
Мурахівський ДНЗ « Сонечко»

Організація сюжетних ігор у ранньому віці

Чому діти так люблять грати? Чим гра так приваблює їх? Звідки беруть вони енергію, щоб без зупину бігати з м’ячем, годинами зводити замки й мости, бавитися з лялькою?

Поспішаючи за новаціями, ми педагоги часто втрачаэмо інтерес до усталенних методів і прийомів роботи, відкидаючи як застарілі надбання попередників, які вже стали методичною класикою. Саме такими в групах раннього віку є ігри-заняття з лялькою: одягання, роздягання, вкладання спати, годування, вмивання, прогулянки.
Вони проводяться для комплексного розв'язання завдань морального виховання, мовленнєвого розвитку, формування культурно-гігієнічних навичок.

Адаптація дитини раннього віку до ДНЗ

Олійник Наталя Володимирівна
Доманівський ДНЗ № 2

Адаптація дитини раннього віку до ДНЗ

Настає той час в житті кожної дитини, коли вона переступає поріг дитячого садка.

Від мудрості, терпіння, уваги вихователя залежить благополучне дитинство і подальша доля кожного вихованця. Безсумнівно, ми допомагаємо дитині робити перші кроки у доросле життя. У ході адаптації дошкільника до дитячого садка я приділяю дитині якомога більше уваги, та проявляю тепло по відношенню до неї. Обов’язково хвалю дитину за досягнутий результат. Намагаюся залучати невпевненого малюка до ігор або заохочую його більш активно й позитивно взаємодіяти зі мною та іншими дітьми. Обираю демократичний стиль спілкування, який на початковому етапі має включати в себе дотик (погладжування, перебирання пальчиків дитини, обнімання ).  Стараюся створити для дитини атмосферу безпеки і комфортної обстановки. З розумінням ставлюся до внутрішнього світу дитини і сприймаю його таким, який він є. Надаю малюкові більшої свободи і самостійності. Зрозуміло, що найефективнішим методом корекційної роботи з дітьми в період адаптації є гра. Адже ще В. О. Сухомлинський відмітив, що гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини   вливається життєдайний потік уявлень і понять про навколишній світ.

Знайомство дітей раннього віку з предметами гігієни

Поляшенко Віта Володимирівна
м. Миколаїв, ДНЗ №142

Знайомство дітей раннього віку з предметами гігієни

Формування у дітей раннього віку знання про предмети та основи гігієнічних навичок передбачає у процесі повсякденного життя та на окремих заняттях. Допомагають їм дорослі – педагоги та батьки. Вони мають бути взірцем досконалості, духовної та фізичної гармонії, чітко усвідомлювати необхідність виховання здорової нації. Шляхи і методи для цього кожному належить вибрати свої. Прийшовши до того, що дитина має одночасно грати та збагачувати знання, вміння піклуватися про своє здоров'я, я знаходжу ігрові шляхи.

Формування сенсорних здібностей дітей раннього віку у повсякденному житті

Яровенко Наталія Олександрівна
м. Очаків
Навчально-виховний комплекс “Сонечко”

Формування сенсорних здібностей дітей раннього віку у повсякденному житті

Розвиток предметної діяльності в ранньому віці ставить дитину перед необхідністю виділяти і враховувати в діях саме ті сенсорні ознаки предметів, які мають практичну значимість для виконання дій.

Наприклад, малюк легко відрізняє маленьку ложку, якою їсть сам, від великої, якою користується дорослий. Форма і величина предметів при необхідності виконати практична дія виділяється правильно. В інших ситуаціях сприйняття залишається розпливчастим і неточним. У зв'язку з тим, що на першому році життя сенсорне розвиток значною мірою здійснювалося в процесі хапання предметів і маніпулювання ними, то найбільш інтенсивно формувалося сприйняття їх величини і форми.

Організація прогулянки з дітьми раннього віку в ДНЗ. Весняна прогулянка.

Паськова Алла Миколаївна
м. Южноукраїнськ


У режимі дня дошкільного закладу передбачаються дві прогулянки: у першій половині дня та у другій. Під час прогулянки повною мірою  повинні реалізовуватися освітньо-виховні завдання.

  • Оздоровлення дітей.
  • Фізичний розвиток.
  • Розвиток самостійності.
  • Розширення кругозору.
  • Ознайомлення з навколишнім світом.
  • Виховання естетичних почуттів, культури поведінки.

Педагог сприяє розвитку у дітей елементарних природно - наукових уявлень про фізичні властивості навколишнього світу, формуванню географічних знань (відповідно до  вікових можливостей) і екологічної культури, емоційно позитивного відношення до живої і неживої природи.

Організація рухливих ігор на прогулянці з дітьми раннього віку

Кузіна Наталя Миколаївна
Березнегуватський район   
Новоочаківський ДНЗ  «Барвінок»

Організація рухливих ігор на прогулянці з дітьми раннього віку

Рухливі ігри – важливий засіб виховання дітей дошкільного віку. Правильно підібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму малюків. Різноманітні рухи та ігрові дії дітей ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну.

Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у дошкільнят закріплюються різноманітні вміння і навички основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги), розвиваються такі важливі фізичні якості як швидкість, спритність, витривалість.

Формування культурно-гігієнічних навичок в дітей раннього віку під час прийому їжі

Короленко Тетяна Леонідівна
м. Южноукраїнськ, ЦРД «Гармонія»

Формування культурно-гігієнічних навичок в дітей раннього віку під час прийому їжі

Умовами успішного виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей раннього віку є:
  • раціональна організації життя дітей у дитячому садку, що полягає у чіткості  та своєчасності режимних процесів;
  • позитивний приклад культури поведінки дорослих; 
  • систематичне вправляння у дотриманні вимог культури поведінки;
  • єдині підходи щодо вимог до гігієни дитини в дошкільному закладі та сім'ї помічника вихователя, батьків 
  • якості виконання культурно-гігієнічних навичок; 
  • індивідуальний підхід до темпів оволодіння культурно-гігієнічними навичками конкретною дитиною.

Важливу роль при цьому відіграють і такі фактори як чистота приміщення, меблі розставлені зручно відповідно до зросту дітей;доцільність і зручність у використанні обладнання, посуду,якісне прибирання, провітрювання, естетика організації культурно-гігієнічних процедур. Режим дня забезпечує щоденне повторення гігієнічних процедур в той самий час, що сприяє поступовому формуванню у дітей навичок і звичок поведінки.

Індивідуальна робота з дітьми ранього віку в ДНЗ

Левченко Тетяна Вікторівна
м. Первомайськ ДНЗ №6 «Дзвіночок»

Індивідуальна робота з дітьми раннього віку в ДНЗ

В своїй роботі з малятами, я використовую індивідуальну роботу, яка допомагає краще розвинути у малят розумові, емоційні, вольові та фізичні властивості.

З усього розмаїття індивідуальних проявів у своїй практиці з дошкільниками я враховую індивідуальні, психічні відмінності: тип нервової системи, особливості пізнавального ставлення до оточуючого та до себе. Вони виявляються у поведінці і діяльності дитини, а саме: як вона приймає та виконує доручення, відгукуються на прохання однолітків, як налагоджує контакти з іншими людьми, як поводиться у спільній діяльності з дорослими, як реагую на труднощі, та долає їх.

пʼятницю, 28 листопада 2014 р.

Роль гри та іграшки під час адаптації малюка до умов ДНЗ

Мойсеєнко Тетяна Іванівна 
м. Миколаїв, ДНЗ №133

Роль улюбленої іграшки та гри  під час  адаптації  малюка до умов ДНЗ

Процес адаптації кожної дитини проходить індивідуально і залежить не тільки від особливостей дитини, але і майстерності педагога. Моя роль в процесі адаптації дитини раннього віку до ДНЗ полягає в забезпеченні сприятливого емоційного фону в групі і одним із засобів його діяльності може бути улюблена іграшка малюка, адже в дошкільному віці поширене спілкування з іграшкою, яка виступає як опора для внутрішнього діалогу, як друг і партнер по спілкуванню.

Близько року або трохи раніше дитина починає розуміти, що світ складається не тільки з нього й мами, в цьому світі є й інші люди. У цей період життя діти з побоюванням ставляться до незнайомих людей і шукають захисту на руках у матері. Часто саме тоді і зароджуються прихильності до будь-яких іграшок, з якими діти не можуть потім розлучитися кілька років.

вівторок, 25 листопада 2014 р.

Курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів. Група 165

З 24.11.2014 - по 12.12.2014 в МОІППО проходять курси підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів зі спецкурсом "Ранній вік"

Навчально-тематичний план освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчально-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного вітчизняного рівня розвитку дошкільної освіти.

четвер, 20 листопада 2014 р.

Терапевтичні казки для малят

З раннього віку я полюбляю казки. А ви? У кожного з вас була улюблена чарівна історія, яка відображала ваші мрії і страхи . Чому ви їх пам'ятаєте все життя і чому вони вас навчили?
І тому легко і просто казки можуть стати вашими кращими помічниками у вихованні дітей. І для наших малят казка-найулюбленіший літературний жанр.
Варто тільки почати казочку і діти опиняються у світі фантазії. Казки ні в якій мірі не можна розглядати тільки як цікаве проводження часу, як приємне, доступне дитині заняття; навпаки, вони дуже суттєвий механізм розвитку у дитини тонкого розуміння внутрішнього світу людей, спосіб зняття неспокою та виховання упевненості. За допомогою казок можна метафорично виховувати дитину, допомагати подолати негативні сторони її особистості, яка формується.

понеділок, 17 листопада 2014 р.

Посібники для сенсорного розвитку малят

Всіх вітаю на цікавому сайті Лії Миколаївни. Я, Ольга Бондар, працюю у будинку дитини з дітьми раннього віку. Хотіла б поділитися з вихователями і читачами блогу   дидактичними розвиваючими посібниками з метою сенсорного розвитку дітей. Насправді - це дивне заняття – створювати нові цікаві ігри для малят.



Мета авторських  посібників :стимуляція сенсорних функцій зору , дотику, розвиток дрібної моторики,формування навичок самообслуговування (розстібання та застібання ґудзиків, кнопок, „липучок", стимуляція рухової активності; зняття м'язової і психоемоційної напруги. Ці посібники створюють позитивний емоційний фон, підвищують працездатність малюків, мотивацію до самостійної і експериментальної  діяльності, активізують когнітивні процеси (мислення, увага, сприйняття, пам'ять).

неділю, 16 листопада 2014 р.

Інформатика. Початкова школа. Вісті з міст.

Із метою впровадження Державного стандарту початкової загальної  освіти та програми з навчального предмета «Інформатика» у 2–4 класах, відповідно до плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти впродовж 2012–13 навчального року тривав навчальний семінар із підготовки вчителів початкових класів до викладання предмета «Сходинки до інформатики», унаслідок чого 24 педагоги отримали сертифікати тренерів та мали впродовж                    2013–14 навчального року проводити подібні навчальні семінари в районі (місті) за каскадною моделлю.

Вдячна всім тренерам які надіслали вчасно інформацію про стан справ у районах (містах) Миколаївської області: МІСТА: Миколаїв, Первомайськ, Южноукраїнськ, РАЙОНИ: Баштанський, Братський, Веселинівський, Вознесенський, Доманівський, Казанківський, Кривоозерський, Миколаївський, Новобузький, Первомайський, Снігурівський.
Надійшла інформація від: Березанського, Березнегуватського, Єланецького, Врадіївського районів, м. Очаків. Дякую!

пʼятницю, 7 листопада 2014 р.

Діти раннього віку у ДНЗ

Пріоритетним напрямом освітньої роботи у 2014-2015 навчальному році визначено:

забезпечення фізичного, психічного і соціального розвитку дітей  раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісної адаптації до змінних умов життя та успішного входження у соціальне середовище.

Період раннього дитинства є визначальним у становленні фізично та психічно здорової особистості. Здобуття якісної освіти залежить від фундаменту, який закладається у перші роки життя людини. Тому  важливими є організація та проведення педагогами своєчасної освітньої роботи з наймолодшими дітьми.  
Основною умовою забезпечення повноцінного розвитку дітей раннього віку є створення у дошкільному навчальному закладі предметно-розвивального простору, який має відповідати принципам безпечності, дитячої активності, динамічності та універсальності, раціональності й збалансованості у наповненні різних його складових,  комфортності.

суботу, 1 листопада 2014 р.

Англійська мова в початковій школі

За Державним стандартом початкової освіти з вересня 2012 року в Україні всі діти мають вивчати англійську мову з 1 класу. Проте вчителів, які спроможні виконати державне замовлення у школі не вистачає. 
Терміново інститути післядипломної освіти впроваджують навчання вчителів початкових класів викладанню іноземної (англійської) мови молодшим школярам.
На цій сторінці планую збирати теоретичні та практичні матеріали з цього питання. Адже інтернет - це саме той ресурс, за допомогою якого вчитель-практик має можливість якнайшвидше та найкраще підвищити власну кваліфікацію шляхом самоосвіти.
На щастя в наш час люди безкорисно та безкоштовно діляться власними практичними наробками на власних блогах та сайтах. Але існує інша проблема - не дивлячись на те, що з січня 2012 року за програмою 100% всі вчителі оволоділи компьютерною та інтернет грамотністю на рівні початківець, й досі уміння знайти в інтернеті необхідну інформацію та скористатися нею можуть не 100% вчителів початкової школи.

середу, 8 жовтня 2014 р.

Основи здоров’я та статеве виховання дітей

Конституція України визнає життя і здоров’я людини одними з найвищих соціальних цінностей. Цілеспрямованих дій держави, всього суспільства у створенні сприятливих умов розвитку дітей зокрема, у частині забезпечення їх прав на здоров’я, вимагають Конвенція ООН про права дитини, Положення Всесвітньої декларації про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей.

 Здоров’я дітей – соціальна цінність, невід’ємна частина суспільного багатства, а тому формування здорового способу життя розглядається як справа державної ваги, як глобальне завдання суспільства, закладів системи освіти, сім’ї, самої дитини.

Пріоритетними напрямками Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України на виконання Загальнодержавної програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року є популярізація здорового способу життя, забезпечення можливості здобувати високоякісну освіту; боротьба з ВІЛ/СНІДом, туберкульозом, наркоманією.

Усвідомлене та відповідальне батьківство. Анонс

Необхідність розроблення та впровадження програми та посібника «Усвідомлене та відповідальне батьківство» для учнів старших класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів викликана низкою небезпечних тенденцій, що характеризують сучасне становище сім’ї та соціально-демографічний розвиток України, це зокрема збільшення кількості розлучень та неповних сімей, зростання рівня дитячої бездоглядності та безпритульності, зменшення кількості сімей з двома та більше дітьми, руйнування традиційної структури сімей, а також інші негативні тенденції. 

Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: педагогічна та батьківська мудрість виховання

На гостинній миколаївській землі сталася видатна подія. У рамках проведення ХХІ Всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: вчимося толерантності» відбулися заходи, які об’єднали зусилля педагогічної та батьківської громадськості у справі виховання підростаючого покоління: засідання круглого столу «Педагогічна та батьківська мудрість виховання» та батьківська трибуна «Школа і сім’я – виховуємо разом».

25 вересня 2014 року в Миколаївському національному університеті імені В. О. Сухомлинського пройшло засідання круглого столу «Педагогічна та батьківська мудрість виховання». У його роботі взяли участь провідні вчені Національної академії педагогічних наук України, наукові працівники Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського та Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, педагогічні працівники навчальних закладів Миколаївської області.

понеділок, 15 вересня 2014 р.

Інформатика в початковій школі

Розпочався новий навчальний рік. Пішла "друга хвиля" інформатизації початкової школи. У цьому навчальному році предмет Інформатика вивчають всі діти України у 2 та 3 класах. У вчителів, які викладають цей предмет виникають запитання, попри те, що існує нормативна база, яка дає відповіді на ці питання.
Нижче розміщаю скріни сторінок нормативного документу, які стосуються предмета Інформатика в початковій школі.

середу, 16 липня 2014 р.

Сексуальное насилие над детьми: как защитить ребенка

С 2005 года, научно работая над проблемой полового воспитания детей от рождения до 18-летнего возраста, не смогла обойти вниманием тему насилия над детьми. И сексуального в частности. 

В 2012 году по заказу фонда "Возрождение" в соавторстве с коллегой Ниной Анатольевной Сторчак написали учебно-методическое пособие "Статеве виховання учнів шкіл-інтернатів і їх захист від сексуального насильства"  для участников проекта «Правова грамотність педагогів шкіл-інтернатів – запорука якісного правового та соціального захисту їх вихованців» (матеріали семінару-практикуму).

Часть материалов пособия разместила на своём авторском блоге "Семейные секреты"