Єдина Країна! Единая Страна!

пʼятницю, 31 січня 2014 р.

Колективний творчий проект. Розвиток сенсорики, моторики та мовлення дітей раннього віку в групі дошкільного навчального закладу засобом навчальних занять

Заняття на курсах підвищення кваліфікації навчальної групи №16 Вихователів дошкільних навчальних закладів зі спецкурсом "Ранній вік" проходить в Миколаївському обласному інституті післядипломної освіти з 20 січня по 07 лютого 2014 року.

Мені пощастило бути куратором цієї групи. Пощастило, тому  що зібралися на навчання педагоги, які дійсно віддані своїй справі - освіті найменших громадян України - діточок від рочку до трьох у дошкільних начальних закладах Миколаївської області.


В цій та наступних публікаціях будуть подані теоретична частина проекту та практична: авторські конспекти занять, проведених вихователями груп раннього віку - слухачами групи №16. 

четвер, 30 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття з розвитку мовлення та сенсорики в групі раннього віку ДНЗ

Кеньо Юлія Юріївна
м. Миколаїв ДНЗ № 50

Конспект комбінованого заняття з розвитку мовлення та сенсорики.

Тема: «Зима в лісі»
Програмні завдання:
Формуючі завдання: 
1. Закріплювати знання дітей про сезонні явища природи; 
2. Формувати активний і пасивний словник дітей; 
3. Створювати умови для розвитку компонентів усного мовлення в різної діяльності.

Конспект комбінованого заняття (звукова культура мовлення + конструювання) в групі раннього віку ДНЗ

Короленко Ольга Валентинівна
м. Миколаїв ДНЗ № 84

Конспект комбінованого заняття
(звукова культура мовлення + конструювання)

Тема: Вміють дітки ляльок забавляти і колискову їм співати.
Програмовий зміст: Вчити чітко вимовляти звуки [у], [а]; розвивати фонематичний слух та мовне дихання, приспівуванням голосних звуків. Розвивати розмовне мовлення. Ввести в словник: шкарпетки. Розвивати навички привітання і знайомства, увагу, мислення, пам’ять, дрібну моторику пальців рук. Закріплювати уміння нанизувати намистинки. Виховувати бажання гратися разом та діяти за вказівкою вихователя.

Конспект сюжетного заняття з фізичної культури в групі раннього віку ДНЗ

Пшенична Зоя Василівна
м. Миколаїв ДНЗ№ 125 

Конспект сюжетного заняття з фізичної культури

Тема: До ведмедика в гості.
Програмовий зміст:
Виправляти малят в ходьбі, бігові
Імітувати рухи звірів
Учити стрибати через перешкоди (2 скакалки, відстань між ними 20-30 см.)
Ходити по доріжці по слідам
Формувати навички відштовхування, підскоку та приземлення
Сприяти розвитку слухової уваги вихованців, уяви та образного мислення
Створювати позитивну емоційну атмосферу, викликати у малят веселий настрій
Виховувати дружні стосунки між дітьми.

Конспект інтегрованого заняття в групі раннього віку ДНЗ

Солтановська Наталія Олексіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
ДНЗ-ЦРД

Конспект інтегрованого заняття

Тема: До Лісовичка у гості.
Мета: Уточнити й узагальнити отримані знання про назви посуду, його призначення, закріпити знання дітей про тварин, що живуть у лісі, чим живляться. Збагачувати словник ознаками предметів. Розвивати активне мовлення, логічне мислення, сенсорні еталони (кольори, кількість , розмір), ігрові навички. Вправляти у вмінні малювати пензлем та пальчиком, використовуючи два кольори (зелений та червоний). Виховувати дбайливе ставлення до тварин, бажання допомагати, охайність в роботі.

Конспект комплексного заняття в групі раннього віку ДНЗ

Шевченко Ірина Миколаївна 
м. Миколаїв ДНЗ № 121

Конспект комплексного заняття

Тема: В гості до ляльки Катрусі.
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей називати основні кольори, добирати предмети за кольорами, класифікувати за формою, величиною. Розвивати творче мислення, пізнавальну активність, пам’ять, увагу. Виховувати  охайність, зосередженість, дружні взаємовідносини.

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, зображувальна діяльність) в групі раннього віку ДНЗ

Носаченко Ганна Петрівна
м. Миколаїв ДНЗ №112 

Конспект комбінованого заняття
(Розвиток мовлення, зображувальна діяльність)

Тема: Ми – веселі малюки
Програмовий зміст: Вчити дітей впізнавати себе на фотографії,називати частини свого тіла та обличчя; закріпити уявлення про органи чуття. Розширити уявлення дітей про культурно-гігієнічні навички,предмети гігієни та їх призначення. Вчити дітей стежити за своїм зовнішнім виглядом.  Розвивати дрібну моторику рук та мовлення дітей. Виховувати охайність, дбайливе ставлення до себе.

Конспект заняття з фізичної культури в групі раннього віку ДНЗ

Комличенко Тетяна Віталіївна
м. Миколаїв ДНЗ№17

Конспект заняття з фізичної культури 


Тема: Коза з козенятами.
Програмовий зміст: вчити дітей перестрибувати через мотузки, покладені на підлогу; удосконалювати вміння проповзати по підлозі в упорі стоячи на колінах та кистях рук та підлізати під дугу; ходити приставним кроком, дотримуючись рівноваги; розвивати спритність, увагу, уміння діяти за сигналом вихователя; виховувати інтерес до спільних дій з однолітками, підтримувати позитивний емоційний стан під час заняття.

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання в групі раннього віку ДНЗ

Більченко Оксана Вікторівна
м. Миколаїв ДНЗ № 118

Конспект комбінованого заняття 
з сенсорного виховання

Тема. На гостини до мишки.
Мета: Продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простих прийомів встановлення схожості і відмінності однорідних предметів, зіставляти форму предметів зі зразком; вчити розрізняти й називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний);вчити, розрізняти й порівнювати предмети (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький); розвивати увагу, пам’ять, дрібні м’язи пальців рук; виховати спостережливість, бажання виконувати завдання.

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення в групі раннього віку ДНЗ

Кучай Олена Володимирівна 
м. Миколаїв ДНЗ №132

Конспект заняття з граматичного розвитку мовлення

Тема: В гості до бабусі  Галі.
Мета: Вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді та числі ( синій клубочок , зелені клубочки ); вживати слова з суфіксами - ,, ик ” , ,,- ичк ” (песик, мурчик  ) ; вправляти дітей у правильному вживанні відмінків з прийменниками  ,,в ” , ,,на ” ( в коробочці , на підлоці ) ; працювати над збагаченням словникового запасу дітей ( курча, цуценя, котик – мурчик , муркотик ) іменниками зі зменшувально – пестливими суфіксами . Закріпити знання дітей про свійських тварин. Допомогати малятам розрізняти  тварин за зовнішніми ознаками, характером поведінки. Називати основні кольори. Розвивати уяву, зв’язне мовлення, вправ-ляти у звуконаслідуванні. Виховувати доброзичливі стосунки між дітьми.

Конспект гри-заняття з пріоритетом сенсорного розвитку в групі раннього віку ДНЗ

Чечельницька Капіталіна Миколаївна
м. Миколаїв ДНЗ № 23

Конспект гри-заняття з пріоритетом сенсорного розвитку

Тема: “Наші іграшки чудові”
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей узагальнювати поняття “іграшки” через дидактичну гру. Вправляти у диференціації кольорів, добирати фігури певного кольору з (двох, трьох, чотирьох) кольорів – кубик, кульку, площину, геометричну фігуру тощо. Закріпити вміння розрізняти за розміром, а також групувати предмети. Розвивати мову, увагу, мислення, дрібну моторику рук, швидку орієнтацію в просторі, вміння діяти за правилами гри. Виховувати дружні стосунки між однолітками під час гри.

Конспект сюжетного фізкультурного заняття в групі раннього віку ДНЗ

Авдієнко 
Леся Миколаївна 
Миколаївська область
Березнегуватський район
Новосевастопольский ДНЗ

Конспект сюжетного фізкультурного заняття
Тема: Веселий колобок на гостинах у діток.

Мета:
Дидактична: вправляти дітей в різних видах ходьби (у колоні по одному за вихователем, на пальчиках, на зовнішній стороні стопи); продовжувати вчити дітей ходити по обмеженій площині (місточок), підлізати під мотузку; вчити дітей опановувати різноманітні рухи, стимулювати активність та самостійність у процесі рухових дій. Розвивальна: зміцнювати різні групи м’язів, удосконалювати рівновагу, спритність, рухову координацію. Виховна: викликати у дітей позитивні емоції, піднесений настрій. 

Конспект інтегрованого заняття в групі раннього віку ДНЗ

Яровенчук Валентина Сергіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
 ДНЗ № 30 
Конспект інтегрованого заняття 

Тема: Подорож до корівки Ласки
Мета: розширювати знання дітей про свійських тварин, ознайомити їх із зовнішнім виглядом корови, способом живлення, як захищається, яку користь приносить людям, поповнити  словниковий запас дітей словами: корова, телятко, бодається, мукає. Розвивати фонематичний слух;  вміння звуконаслідувати тварину. Вчити чітко вимовляти звук [м], закріпити вимову звука [у].  Удосконалювати  уміння прикрашати аркуш паперу  яскравими плямами методом тампонування. Закріпити знання сенсорних ознак: величини, жовтого і зеленого кольорів. Розвивати уяву, мислення. Виховувати акуратність у роботі, любов до тварин.

Конспект заняття з народознавства в групі раннього віку ДНЗ

Ніколенко Анжела Анатоліївна
Миколаївська область
м. Первомайськ 
ДНЗ №32

Конспект заняття з народознавства
Тема: Віночок для Наталочки.
Мета: ознайомити дітей з українським віночком; продовжувати знайомити з українськими народними іграми; закріплювати навички розрізнення кольорів та поняття один та багато; вчити відповідати на запитання вихователя; поповнювати словник дітей. Викликати радість від гри, бажання гратися, разом з дітьми, вихователем; розвивати спостережливість, мислення, мовлення дітей. Виховувати цікавість до народних традицій.

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика) в групі раннього віку ДНЗ

Воронцова Олена Олексіївна
Миколаївська область 
м. Первомайськ 
ДНЗ № 24 

Конспект комбінованого заняття (розвиток мовлення, сенсорика, музика)
Тема: Казкова подорож.
Мета: виховувати позитивну налаштованість на природне довкілля, бережне ставлення до природи; допомагати встановлювати позитивні контакти, бажання допомагати іншим та доводити розпочату справу до кінця; розвивати дрібну моторику пальців рук; діалогічне мовлення, пам'ять, зорову увагу, окомір, вміння орієнтуватися на площині; стимулювати прояв дитиною ініціативи у спільній діяльності; заохочувати до участі в руховій діяльності разом з однолітками; виховувати інтерес дитини до оволодіння новими діями з предметами;

Конспект комплексного заняття (розвиток мовлення, ознайомлення з природою, малювання) в групі раннього віку ДНЗ

 Пуштук Олена Олексіївна
Миколаївська область
м. Первомайськ
ДНЗ – ЦРД з о/п 
№ 25 «Вербиченька»  

Конспект комплексного заняття
(розвиток мовлення, ознайомлення з природою, малювання)
Тема: Весела подорож.
Мета: виявити та закріпити знання про пори року; формувати вміння впізнавати пору за ілюстраціями, спираючись на схеми-підказки, складати речення з 2-3 слів ; вправляти в умінні впізнавати та називати домашніх тварин та їх дитинчат ;викликати бажання зображувати знайомі об’єкти, розміщувати зображення по всій площині аркуша;розвивати дрібну моторику рук, бажання ділитися знаннями , виховувати цікавість до оточуючого, бережне ставлення до природи.

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації

Котова Інна Олександрівна 
м. Миколаїв ДНЗ № 111

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації в групі раннього віку ДНЗ

Тема: «Кошенята на прогулянці»
Програмовий зміст: Учити помічати і розрізняти: розташування предметів відносно свого тіла («вгорі» - там, де голова, «внизу» - там, де ноги); просторові відношення («на», «під»); основні кольори (червоний, жовтий, зелений); форму «круглий». Формувати уявлення про поняття «котиться». Вправляти дітей у порівнянні, групуванні, співвідношенні предметів за кольором.
Збагачувати предметно-тактильну діяльність дітей; викликати інтерес до навколишніх предметів, їх властивостей, якостей, радість від творчої роботи, бажання займатися аплікацією.
Продовжувати знайомити дітей з принципом роботи з клеєм і серветкою. Вчити розташовувати «крапки» по всій площині силуетного зображення жука. Розвивати мислення, активне мовлення малят, позитивне сприймання світу. Виховувати організованість, уважність,поважне ставлення один до одного, уміння слухати й розуміти запитання вихователя, охайність.

понеділок, 27 січня 2014 р.

Вихователю найменших

Делюсь новостью с коллегами-дошкольниками. В издательстве "Основа" вышла наша книга "Воспитателю самых маленьких". Система работы с детьми третьего года жизни (укр. язык).  

Посібник містить щотижневе планування (заняття з образотворчого мистецтва; фізичного й музичного виховання; пізнавальної, художньо-мовленнєвої, ігрової діяльності та ін.), методичні рекомендації щодо організації навчально-виховної роботи з дітьми третього року життя, а також багато іншої корисної інформації.

Для вихователів дошкільних навчальних закладів і студентів вищих навчальних закладів відповідного фаху.

Ранній вік (з року до трьох) – особливий період дитинства, коли кожний день має вагоме значення в розвитку малюка. Зважаючи на те, що заклала природа, розвиток та становлення особистості у цей час відбувається дуже стрімко й залежить від соціальних умов, у яких зростає малюк. Впровадження особистісно орієнтованої освіти в практику роботи груп раннього віку дошкільних навчальних закладів потребує від педагогів розуміння та засвоєння її змісту, набуття ними вміння реалізувати окреслені завдання цієї освіти. Вона вимагає від педагога особистісно орієнтованого підходу до дітей, тісної взаємодії з їхніми родинами.

вівторок, 21 січня 2014 р.

Родинне та суспільне статеве виховання дітей раннього віку



Олійник Л. М.
Конспект відкритого заняття 
у групі «Вихователі раннього віку ДНЗ»

Мета: ознайомити педагогів груп раннього віку ДНЗ з державною гендерною політикою та з сучасними європейськими підходами до статевого виховання підростаючого покоління, сформувати уміння застосовувати отримані знання під час педагогічної практики.

Форма проведення: лекція-візуалізація.
Кількість годин: 2 год.

Ключові поняття: виховання, статеве виховання, стать, родинне виховання, суспільне виховання, сексуальний розвиток, гендерне виховання.
Ресурсне забезпечення: мультимедійна презентація; авторський навчально-методичний посібник «Статеве виховання».

Усвідомлене та відповідальне батьківство

МИСТЕЦТВО БУТИ БАТЬКАМИ. 
ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ  – НА СЛУЖБІ БАТЬКІВ.

Л. М. Олійник 

Глава з навчально-методичного посібника
МОІППО "Усвідомлене та відповідальне батьківство" (для учнів 9-10 класів ЗОШ)

середу, 18 грудня 2013 р.

Какой будет школа будущего?

Школа без учебников, без преподавателей, без классных комнат, без тестов и экзаменов – да что это вообще за школа такая? Такую задумали трое интернетчиков из Стокгольма Дэвид Эриксон, Ларс Лунд и Джонатан Бриггс в 1994 году. Открыть школу решили на острове Стумхолмен в бывшей военной тюрьме. Кажется, это рецепт поражения, но у них быстро получилось. В начале 2000-х школа Hyper Island, где шли эклектичные, но увлекательные короткие программы без всякой теории и с упором на реальные профессиональные задачи, завоевала культовый статус у дизайнеров, маркетологов, журналистов, программистов, да и вообще всех, чья работа завязана на визуальные и цифровые технологии. Потом появилась и корпоративная часть, курсы и мастер-классы для крупных компаний.

Создатель инновационной школы Hyper Island Дэвид Эриксон о том, 
как будет выглядеть образование XXI века

четвер, 5 грудня 2013 р.

Компетентності та компетенції: співвідношення понять

З приводу понять компетенція та компетентність у сучасній вітчизняній педагогічній думці до сьогодення не існує одностайності.
Хоча ці терміни увійшли у новітні державні документи дошкільної (Базовий компонент дошкільної освіти 2012) та початкової (Державний стандарт початкової освіти 2012)  освіти в Україні.

Практика викладання на курсах підвищення кваліфікації працюючим педагогам ДНЗ та вчителям початкової школи ЗОШ свідчить, що освітяни подекуди не розуміють які співвідношення існують між цома двома поняттями й не усвідомлюють, яким чином формуються ці самі компетентності та компетенції.
Сподіваюся, що публікація статті Скворцової С. О. та Цимбалюк Я. С. та слайди допоможуть практикам розібратися із цим питанням.

середу, 20 листопада 2013 р.

Забезпечення прав дитини

Срочно понадобился материал, в котором доступным для старшего дошкольника языком, было бы рассказано о правах ребёнка. 

Обыскала просторы Интернета... И не нашла. Свежая публикация УНІАН утверждает, что "В Україні достатньо високий рівень забезпечення прав дитини"

Як повідомили УНІАН в прес-службі Президента України, про це сказала голова Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні Юкіе Мокуо під час спільної прес-конференції з Уповноваженим Президента України з прав дитини Юрієм Павленком до Дня спільних дій в інтересах дітей - Дня прийняття Конвенції ООН про права дитини, який у світі відзначається 20 листопада.

четвер, 7 листопада 2013 р.

До проблеми родинного та суспільного статевого виховання дітей

У кожного індивіда впродовж життя формуються певні морально-естетичні уявлення про мужність і жіночість, про те, як слід поводитися чоловікам і що неприпустимо для жінки, набувається власний досвід особистого спілкування з особами протилежної статі. Свій критично осмислений досвід, погляди на взаємини статей, значущі цінності дорослі прагнуть передати в спадок дітям, щоб ті були змолоду щасливі в особистому житті. Статева поведінка зрілої особистості – це і культура статевого життя людини, і культура міжстатевого спілкування, людської гідності, і ставлення до свого здоров’я, і культура зовнішнього вигляду.

За останні роки погляди на статеве виховання особистості до досягнення нею повноліття стали ще більш суперечливими. Усі дорослі згодні з необхідністю виробляти в дітей правильне ставлення до статевих питань, проте в кожного своя думка про те, із чого статеве виховання складається, як його слід здійснювати, де і хто повинен цим займатися.

пʼятницю, 1 листопада 2013 р.

Основні концепції організації й управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів

Вітчизняна педагогічна наука, спираючись на результати досліджень з психології, фізіології і положення теорії пізнання, розв'язує сучасні завдання щодо кількох концептуальних підходів. Серед них за глибиною психологічного та фізіологічного обгрунтування особливо виділяються асоціативно-рефлекторна теорія і теорія поетапного формування розумових дій. Решта концепцій, зокрема концепція проблемно-діяльнісного навчання, програмованого навчання, , особистісно-орієнтованого навчання та ін. певною мірою базуються на одній з перших двох і розв'язують деяку важливу проблему навчання.

Специфіка та структура уроку інформатики у початковій школі

На уроках інформатики комп'ютер є і предметом вивчення, і засобом навчально-пізнавальної діяльності, що відповідним чином впливає на організацію навчального процесу.   Специфіка уроку інформатики виявляється, передусім, в істотному обсязі практичних робіт з використанням комп'ютера, при якому «контактний час» роботи з комп'ютером становить майже половину уроку. В комп'ютерному класі використовуються фронтальні, групові форми роботи, індивідуальна робота та робота в парах. 
Однією з важливих умов проведення уроку є раціональний вибір його типу й дотримання основних елементів його структури. 

Особливості уроку з використанням комп'ютерних засобів навчання.

Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету.
Це – навіть, не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже вчителю у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа.

четвер, 31 жовтня 2013 р.

Вивчення будови комп’ютерної техніки на уроці в початковій школі

Програма «Сходинки до інформатики» включає в себе вивчення  такої змістової лінії як «Комп’ютер та його складові», що має на меті ознайомлення учнів із складовими частинами комп’ютера, їхнім призначенням, а також застосуванням комп’ютерів у різних сферах сучасного інформаційного суспільства. 

Вивчення даної теми рекомендується розпочати зі знайомства учнів з основними складовими комп’ютера: системним блоком, клавіатурою, мишею, монітором і принтером, вироблення навичок використання миші і клавіатури за допомогою програм – тренажерів та розвивальних програм. На другому етапі передбачається оглядове ознайомлення учнів із пам’яттю і процесором як пристроями, що забезпечують зберігання і опрацювання даних, тобто реалізацію інформаційних процесів із використанням комп’ютера. 

середу, 30 жовтня 2013 р.

Особливості вивчення апаратного забезпечення комп’ютерної техніки

 

Одним з основних напрямів науково-технічного розвитку суспільства в даний час є розвиток інформаційних технологій (ІТ). 

Сучасний етап розвитку ІТ пов'язаний із широким використанням комп'ютерної техніки і засобів зв'язку і створенням на їхній основі розподілених систем обробки даних.
Ефективне використання сучасних комп'ютерів неможливе без глибокого знання їхніх архітектурних особливостей.

суботу, 26 жовтня 2013 р.

Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів

Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів

Кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (далі – КІІКТ, кабінет) призначений для формування інформаційно-освітнього і культурного середовища, яке створюється з використанням апаратно-програмних засобів інформаційно-комунікаційних технологій та інших сучасних засобів навчання.

середу, 23 жовтня 2013 р.

Санітарно-гігієнічні вимоги до організації навчальної роботи з використанням комп’ютерної техніки

Вимоги до проведення навчальних занять з використанням комп’ютерної техніки регламентується Державними санітарними правилами та нормами «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп'ютерах (ДСанПіН 5.5.2.009-98)» . Об’єднаємо ці вимоги в кілька груп.
Вимоги навчальних приміщень 

Приміщення, призначені для роботи з ПК, повинні мати природне освітлення. Орієнтація вікон повинна бути на північ або північний схід, вікна повинні мати жалюзі, які можна регулювати, або штори. Не дозволяється розміщувати кабінети обчислювальної техніки у підвальних приміщеннях будинків.

суботу, 12 жовтня 2013 р.

Освітній блог: що, як, навіщо

Одним із завдань обласної дистанційної школи було - створити власний блог тренера-консультанта з питання викладання інформатики в початковій школі.

Що таке освітній блог та як його створити можна детально прочитати у статті викладача секції інформатизації та дистанційної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», учителя інформатики ліцею № 89, міста Харків, Табарчук І. В.   "Освітній блог" 

Також вашій увазі пропонується  презентація россійської колеги з Кемерово.

Урок інформатики в початковій школі

І ось те, чого ми всі чекали, до чого готувалися, стало дійсністю. Учні других класів по всій Україні долають "Сходинки до інформатики"

Вчителі міста Миколаєва та Миколаївської області долучилися до практики проведення уроків. В інтернеті можна знайти багато матеріалів з цього питання. Цей навчальний блог також з січня 2013 року постійно поповнювався методичними та практичними наробками стосовно викладання  інформатики в початковій школі.

вівторок, 8 жовтня 2013 р.

Використання ІКТ для оцінювання навчальних досягнень учнів

Враховуючи зростаючу роль тестування в нашій країні, бажано частіше застосовувати метод комп’ютерного контролю і при поточному контролі, і при підсумковому. Адже, більшість молодших школярів поки не готові до тестового контролю, він для них не традиційний, діти не мають навиків і вмінь виконання тестових завдань.

Практика показує також, що учні переживають, нервують, плутають правильні й неправильні відповіді, не здатні дочитати текст до кінця. Але з введенням зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) застосовується тестова перевірка знань, тому в школі просто необхідно впроваджувати тести, щоб учні досить вільно могли ними користуватись, щоб був подоланий той психологічний бар’єр, який, на жаль, існує в багатьох учнів. Даний тип контролю, що включає досить велику кількість завдань, потребує організації розумової діяльності учнів, що надає позитивний вплив на всю розумову діяльність. Звикаючи, дитина починає контролювати себе і, як результат, відповідати більш точно на поставленні запитання.

суботу, 5 жовтня 2013 р.

Зарплата учителей будет увеличиватся из года в год

Президент Украины Виктор Янукович отметил важность обеспечения должной социальной защиты работников образования и пообещал, что зарплата учителей будет увеличиваться "из года в год".

Об этом Янукович заявил, выступая на открытии реконструированной специализированной школы №106 г. Киева.

"Мы обязаны и будем все делать для того, чтобы наши педагоги были социально защищены, чтобы из года в год увеличивалась заработная плата. И этот год - не исключение", - сказал Янукович.

В этом контексте он подчеркнул: "Власть выполнит свой долг перед работниками образовательной сферы".

Облаштування кабінету інформатики

Основні вимоги щодо організації, облаштування та використання КІІКТ викладено у Положенні про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженому наказом МОН України від 20.05.2004 р. № 407, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 14.06.2004 р. за № 730/9329 (далі - Положення про КІІКТ).

Відповідно до п. 2.9 Положення про КІІКТ на кабінет поширюються вимоги Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці України від 16.03.2004 р. № 81, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.05.2004 р. за № 620/9219 (далі - Правила безпеки під час навчання в КІІКТ).

середу, 2 жовтня 2013 р.

Перевірка і оцінювання результатів вивчення інформатики та інформаційних технологій


 
Перевірка і оцінювання результатів вивчення інформатики       та     інформаційних   технологій

"Пам’ятаймо, що в освіті головні цінності – дитина і педагог, здатний розвивати, захищати, оберігати її індивідуальність".
О. Я. Савченко

Реформування загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» передбачає реалізацію принципів гуманізації, демократизації освіти, методологічну переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його основних компетенцій. Відповідно до цього змінюються і підходи до оцінювання навчальних досягнень школярів. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач. Визначення рівня навчальних досягнень учнів з інформатики є особливо важливим з огляду на те, що навчальна діяльність у кінцевому підсумку повинна не просто дати людині певну суму знань, умінь та навичок з інформатики, а сформувати відповідний рівень її компетенції в цій предметній галузі.

Методика формування початкових навичок роботи з комп’ютером. Навчальні програми для формування початкових навичок роботи з комп’ютером

Формування початкових навичок роботи з комп’ютером може здійснюватись з використанням програмного комплексу "Сходинки до інформатики" та проводитись за такою методичною схемою.

Перш ніж розпочати формування навичок роботи з комп’ютером, вчитель обговорює з учнями правила поведінки в комп’ютерному класі і правила безпечної роботи з комп’ютером, спираючись на матеріал програми "Як поводитися з комп’ютером". Це набір малюнків з 12 сюжетів, побудованих за принципом "Правильно – неправильно". Програма призначена для використання на першому уроці роботи з комп’ютером і має на меті ознайомити дітей з основними принципами безпечної роботи з комп’ютерною технікою. Хоча кожен малюнок має короткий підпис-коментар, доцільно, щоб перегляд слайдів супроводжувався розгорнутою розповіддю учителя. Для переходу до наступного слайду учні користуються клавішею "пропуск", яку вчитель описує як найдовшу клавішу на клавіатурі.

Якоб Барнетт: Забудьте, что Вы знаете

Когда Якобу было 2 года, он не мог разговаривать и даже смотреть на своих родителей. Врачи выявили у него синдром Аспергера - легкую форму аутизма, при которой человек может концентрироваться на каком-то одном предмете или вопросе и ему сложно социализироваться. Благодаря стараниям родителей мальчик смог перебороть свою болезнь, и теперь, в возрасте 14 лет, он изучает математику и физику в Indiana University - Purdue University Indianapolis (IUPUI). Персональный интерес Якоба — астрономия и физика. Будучи самым молодым студентам в институте, он умудряется помогать с учебой не только своим однокурсникам, но и аспирантам. В связи с этим Барнетту предложили оплачиваемую должность научного сотрудника университета. В свободное время он пытается сформулировать альтернативную теорию формирования Вселенной, а также пытается по-своему взглянуть на теорию относительности Эйнштейна. Мама мальчика организовала в его честь фонд помощи детям, страдающим от аутизма.

Гаджет против букваря

По данным одного из последних социсследований, 91 процент россиян имеют мобильные телефоны, 28 процентов - ноутбуки. Школьники уже в начальной школе переписывают задания на флешки, выполняют домашние задания в Интернете и общаются с учителями по скайпу. Первоклашки на переменках развлекаются не игрой в догонялки, а тем, что снимают друг друга на видеокамеру. Таблицу умножения самые хитрые из них тоже не зубрят. Зачем? Ведь рядом всегда есть мобильник.

Между тем у медиков появился особый термин, обозначающий зависимость от мобильного телефона "номофобия", в США открыты клиники для лечения интернет-зависимости, а в Германии учителям запретили появляться в социальных сетях. Нужны ли гаджеты в школе? Чего от них больше - вреда или пользы? На вопросы "РГ" отвечает профессор, заведующий лабораторией психологии развития Психологического института РАО, президентом Международной ассоциации "Развивающее обучение" Борис Эльконин.

понеділок, 30 вересня 2013 р.

Викладання "Сходинок до інформатики" - Вознесенський досвід

Місто Вознесенськ розташовано в південній частині України в центрі Миколаївської області. Нещодавно мені довелося проводити навчальні заняття для вчителів початкової школи на виїздних курсах підвищення кваліфікації за тематикою: викладання навчального предмету "Сходинки до інформатики" в початковій школі.

Заняття проходили в комунальному закладі Міжшкільний навчально-виробничий комбінат «Комп’ютерний центр». Директор: Рощина Наталія Олексіївна.

З 1 вересня 2013 року вчителі Компьютерного центру долучилися до викладання навчального предмету "Сходинки до інформатики" у других класах ЗОШ міста. Вчителі центру діляться з колегами своїми методичними наробками з приводу перших двох уроків "Сходинки до інформатики" у другому класі.

Рыбий жир помогает в обучении детей чтению

Некоторым детям не дается чтение, они отстают от своих сверстников. Ученые и медики Англии провели ряд опытов с целью выявить вещества, которые помогли бы устранить эту проблему.

Для опыта была выбрана группа плохо читающих школьников. Им выполнили анализ крови и определили показатели скорости чтения.

пʼятницю, 27 вересня 2013 р.

Дошкілля - свято та будні

Українське дошкілля вже третій рік поспіль має своє власне свято! Ще навіть не всі дошкільні працівники призвичаїлися до цього.

Коли пролунав звоник мобільника й мої ріднесенькі "дівчатка" з дитячого садочку запросили мене 27 вересня  відсвяткувати професійне свято, навіть я замислилася - аджеж День вчителя святкується у першу суботу жовтня. Чи не помилилися з датами?

Але, коли з ранку на електронну скриньку отримала декілька вітальних листівок, зрозуміла, що за суровими буднями забула про професійне свято!

Всіх дошкільників вітаю з нашим професійним святом і передаю вітання від Якименко Світлани Іванівни - дійсного професіонала й чуйної людини.

Сучасні підходи до визначення обдарованості дитини

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ОБДАРОВАНОСТІ ДИТИНИ

Олійник Лія Миколаївна,
доцент кафедри психології, педагогіки
та менеджменту освіти МОІППО,
к. пед. н., доцент

В. О. Сухомлинський наголошував: «Своєчасно знайти, виховати й розвити задатки і здібності своїх вихованців, своєчасно розпізнати у кожному його покликання – це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу» [6].

Сьогодні в Україні діє урядова програма виявлення і сприяння розвитку обдарованості дітей. В «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті» зазначено, що метою української системи освіти є своєчасне виявлення ранньої обдарованості. Проте освітня програма ніколи не вирішить головної проблеми обдарованості – позитивне сприймання обдарованою дитиною себе та усвідомлення власних можливостей. І тут головна роль належить дорослому, який знаходиться поруч з дитиною та має певне ставлення до обдарованості взагалі та до конкретної обдарованої дитини зокрема.

середу, 11 вересня 2013 р.

Державні документи дошкільної освіти в Україні 2014-2015 навчальний рік

В Інструктивно-методичних рекомендаціях "Організація роботи в ДНЗ" зазначено: 
Зміст освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності в 2014/2015 навчальному році має відповідати основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи. Базовий компонент передбачає оволодіння змістом дошкільної освіти впродовж усього періоду дошкільного дитинства і визнає цінність кожного вікового етапу для особистісного розвитку за умови повної реалізації дитиною своїх потенційних можливостей.

Допомога дошкільних навчальних закладів батькам вихованців з актуальних для родин питань розвитку, виховання та навчання дітей традиційно надається керівником закладу, методистом, психологом, вихователями різних вікових груп, медичними працівниками, іншими спеціалістами дошкільного закладу у формі групових та індивідуальних усних і письмових, телефонних, консультацій у режимі Он-лайн, бесід під час відвідувань сімей, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у стінах дошкільного закладу тощо.

У Базовому компоненті дошкільної освіти зведено норми та положення, що визначають державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини шести (семи) років; сумарний кінцевий показник набутих компетенцій випускником дошкільного навчального закладу перед вступом його до школи.

Базовий компонент спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному віці, на своєчасне підтримання досягнень її неповторного життєвого шляху, на забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки.

Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» (авт. кол. Андрієтті О.О., Голубович О.П. та ін.) є чинною у 2013-2014 навчальному році у дошкільних навчальних закладах.

Презентація "Обов'язкова дошкільна освіта"
Презентація "Наступність"

Дитина й комп’ютер: чим раніше, тим краще?

Навіть дуже маленькі дітлахи сьогодні вже сидять перед комп’ютерами. Німецький нейропсихолог Манфред Шпіцер застерігає від наслідків.

Комп'ютери дедалі більше проникають у наш світ. Маленькі діти вже сидять перед моніторами - лептопів, навігаторів або смартфонів. Нейропсихолог Манфред Шпіцер закликає замислитися над наслідками цього явища і не приховує свого обурення.

вівторок, 3 вересня 2013 р.

Алгоритми - урок у початковій школі

Мета уроку:


  • сформувати в учнів поняття алгоритму; ознайомити з властивостями, способами та формами подання алгоритмів; розкрити суть базових структур алгоритмів та їх властивості; навчити будувати графічні схеми найпростіших алгоритмів, аналізувати алгоритм розв’язування задачі.
  • виховувати інтерес до вивчення інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій;
  • розвивати чіткість та конкретність логічного мислення школярів.


Обладнання: мультимедійна презентація "Алгоритми".

Вебінар. Особливості роботи за програмою курсу «Сходинки до інформатики»

Шановні колеги!

29 серпня 2013 року за ініціативи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти відбувся вебінар «Особливості роботи за програмою курсу «Сходинки до інформатики». У вебінарі взяли участь автори програми курсу "Сходинки до інформатики" за новим державним стандартом початкової загальної освіти Наталія Вікторівна Морзе, Йосиф Якович Ривкінд, а також представники  авторських колективів трьох навчально-методичних комплектів до предмету.
Дякуємо компанії "Майкрософт Україна" за  надання платформи для проведення вебінару та технічну підримку.
Із записом вебінару можна ознайомитись .

Ділова зустріч в країні Алгоритміка - урок 4 клас

Мета уроку: 
- закріпити вміння складати алгоритми для виконавця Кенгуру (лінійні та циклічні);
- закріпити вміння працювати з блок-схемами з розгалуженням та алгоритмами з циклом;
- розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять;
- виховувати товариськість, дисципліну, відповідальність.

Обладнання: 
Мультимедійний проектор, прикладний програмний пакет «Алгоритміка», програмне забезпечення курсу «Сходинки до інформатики», роздатковий матеріал: завдання для творчого заліку, домашнє завдання на картках, «ребусне» деревце, таблички для повторення правил техніки безпеки. Ресурс презентаций (русский язык)

Розвиток логічного мислення молодших школярів через впровадження інтерактивних технологій

Державним стандартом початкової загальної освіти передбачається одна з найголовніших задач школи - підготовка різнобічно розвиненої, активної особистості, здібної до самостійних досліджень і відкриттів. Це означає, перш за все, навчити всіх, без виключення, добре читати, писати, сформувати уміння самостійно працювати з підручником, довідковою літературою.

Практика показує, що навчити всіх без виключення на високому рівні неможливо, на те є вагомі аргументи: діти відрізняються своєю здібністю до раціонального мислення, увагою, властивістю пам'яті. Дитина, у якої нестійка увага, не розвинена пам'ять, не зможе виконати, навіть, деякі з традиційних завдань. Про це не прийнято говорити, але це так. І які б нові педагогічні технології не застосовувалися, такі діти відрізняються низькою успішністю.