СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ОБДАРОВАНОСТІ ДИТИНИ
Олійник Лія Миколаївна,
доцент кафедри психології, педагогіки
та менеджменту освіти МОІППО,
к. пед. н., доцент
В. О. Сухомлинський наголошував: «Своєчасно знайти, виховати й розвити задатки і здібності своїх вихованців, своєчасно розпізнати у кожному його покликання – це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу» [6].
Сьогодні в Україні діє урядова програма виявлення і сприяння розвитку обдарованості дітей. В «Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті» зазначено, що метою української системи освіти є своєчасне виявлення ранньої обдарованості. Проте освітня програма ніколи не вирішить головної проблеми обдарованості – позитивне сприймання обдарованою дитиною себе та усвідомлення власних можливостей. І тут головна роль належить дорослому, який знаходиться поруч з дитиною та має певне ставлення до обдарованості взагалі та до конкретної обдарованої дитини зокрема.