Єдина Країна! Единая Страна!

четвер, 8 вересня 2016 р.

2016-2017 навчальний рік. Забезпечення неперервності дошкільної та початкової освіти

Освіта України за останні часи постійно зазнає реформування. Старовинне китайське прокляття «Щоб ти жив в епоху змін», в данному контексті набуває особливого значення.
Закон України "Про освіту" від 23.05.1991 № 1060-XII з багаточисельними правками та доповненнями безнадійно застарів. Проект нового закону "Про освіту" не відомо коли буде прийнятий. Проте всередині кожної освітянської ланки відбуваються суттєві зміни.
Дошкільна та початкова освіта є двома першими освітянськими ланками в системі неперервної освіти в Україні.
На сьогодні діяльність ціх ланок означено в Законах  "Про дошкільну освіту"  від 11.07.2001 № 2628-III та Про загальну середню освіту від 13.05.1999 № 651-XIV
Процес забезпечення неперервності дошкільної та початкової шкільної ланок освіти - створення умов для такої зміни, коли відбувається неперервний загальний розвиток дітей і професійно-духовне самовдосконалення педагогів.

понеділок, 20 червня 2016 р.

Майстер-клас у рамках VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Формування компетентностей обдарованої особистості в системі освіти»

Дитина, яка приходить у світ, насичується різноманіттям зорових, слухових, дотикових відчуттів і емоцій. Малюк вже з раннього віку здатний цілісно сприймати навколишній світ, інтуїтивно відчуваючи його, і емоційно співпереживати усьому побаченому і почутому. Це чуттєве сприйняття світу захоплює і повністю поглинає малюка, спрямовує його до творення і пошукової діяльності, розкриває його творчі здібності, властиві кожній дитині без виключень. 

Не можна упускати розвиток такого величезного потенціалу можливостей, які має малюк, адже кожна дитина геніальна від народження. Розвиток її талантів залежить від дорослих. Від того, наскільки сприятливі умови створять вони для розвитку  цих талантів. Для того, щоб допомогти дитині розкрити себе  якнайповніше, потрібно створити умови для розвитку творчості в ранньому віці.

понеділок, 13 червня 2016 р.

Дистанційне навчання. Післямова

У невластивій для себе манері три тижні відтягувала написання підсумкової публікації за результатами організації навчання на курсах підвищення кваліфікації експериментальної групи № 63-А за напрямом «Тренери з інформатики в початковій школі».

Протягом останніх трьох тижнів, паралельно з підготовкою офіційної документації, подумки постійно йшла робота з внутрішньої рефлексії та аналізування процесу організації навчання та викладання курсу і його результатів.

субота, 4 червня 2016 р.

Колективний творчий проект. Група 101 МОІППО. Створення умов для розвитку творчості дітей раннього віку у продуктивних видах діяльності

Навчально-тематичний план освітньої діяльності групи 101 МОІППО курсів підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів, спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчально-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути віддзеркаленням сучасного вітчизняного рівня розвитку дошкільної освіти.

неділя, 29 травня 2016 р.

Візитка проекту з теми : "Неповторна країна папок, файлів та вікон". 3 клас

Ось і закінчилися дні мого навчання. Вони були для мене дуже цікавими і пізнавальними. Під час них я дізнався багато цікогого і потрібного. Мені було ціково виконувати цю роботу, адже це все потрібне у моїй подальшій професійній діяльності.

Для того,  щоб донести до батьків інформацію про те, як я навчаю їхніх дітей і зацікавити їх вивченням теми, мною було сторено інформаційний буклет. 

План виконання проекту поданий у презентації.

У даній темі дітям розкривається непоторний світ: поняття про файли та папки, вкладені файли, діти ознайомлюються з контекстним меню, різнми  способами запуску програм  на виконання,  вчаться переглядати вміст папок та які файли туди можна поміщати.

четвер, 26 травня 2016 р.

Візитка проекту "Опрацювання тексту на комп'ютері" в 4 класі

20 березня розпочалося моє навчання в групі за Новим Основним курсом  Програми Intel «Навчання для майбутнього»  в очно – дистанційній формі у групі 63-А "Тренери з інформатики в початковій школі" при Миколаївському обласному інституті післядипломної педпгогічної освіти. 

Навчатися було цікаво, але не зовсім легко.
Катастрофічний брак часу і досвіду роботи з комп'ютером заважали виконувати поставлені задачі. Але знаючи, що це потрібно зробити, все ж таки доводиться долати труднощі, вчитися і виконувати завдання. 

неділя, 22 травня 2016 р.

Візитка проекту " Робота з презентаціями". 3 клас

Навчання - нелегка справа як для учнів, так і для їх учителів. Щоб виховувати хороших людей та фахівців, потрібні неабиякі зусилля.

Звісно, в презентації не можна викласти всю інформацію, вона є так званим "ключем" до освоєння матеріалу.

Презентації - широко поширений тип заходу, що владнується з самими різними цілями і вживаного в різних сферах, що викликає особливий інтерес, оскільки має в своєму розпорядженні простір для інтересних і нестандартних рішень.

пʼятниця, 20 травня 2016 р.

Візитка проекту для 3 класу "Алгоритми та виконавці"

Свої враження мені висловити легко, бо очікування співпали з результатами.

Розпочати курс мене мотивували наступні аспекти:
  • спробувати інновації на собі (дистанційні курси для мене вперше);
  • відірваність від роботи, що дає більше часу присвятити себе навчанню (знаходжусь в декретній відпустці);
  • прагнення пізнавати нове (творчий вчитель не зупиняється).

А коли навчання було розпочато, то тут як кажуть "В омут с головой". Дійсно працювати потрібно було оперативно, а головне - вчасно. Рейтингові таблиці допомагали себе мобілізувати, порівнювати свої успіхи з успіхами інших.

Візитка проекту "4 клас. Графічний редактор"

Програми опрацювання графічних зображень з’явилися майже одночасно з появою персональних комп’ютерів - коли виникла необхідність наочно подати дані певних досліджень. 

А з розширенням функціональності та потужності комп’ютерів комп’ютерна графіка стала доступним та необхідним інструментом багатьох спеціалістів.  

четвер, 19 травня 2016 р.

Візитка проекту з теми "Історія обчислювальних пристроїв" 2 клас

Під час проходження курсів отрима для себе достатньо багато цікавої та корисної інформації. 

Створила свій власний блог (якого вимагали вже від мене давно рідні методисти). 

Проект на WIKI був дуже цікавий. Скільки нового по створенні налаштувань, завантаженні інформації…… просто немає слів! Я в захваті! Можна назвати себе цілеспрямованим та наполегливим учнем, не дивлячись на затримку виконання завдань курсу.

Візитка проекту "4 клас. Створення презентацій"

Два місяці навчання на курсі дійшли до кінця. Спочатку здавалося, що час вибрано невдало: закінчення року, весна ДПА. Часу катастрофічно не вистачало. Роботу приходилось виконувати навздогін. Та й технічні проблеми заважали.

Але коли почала працювати над проектом, зрозуміла, що не все так страшно. Адже робота на курсі, тема проекту співпала з темами уроків інформатики в моєму 4 класі. Тому навчались з дітьми разом. Все виконане на сторінці WIKI , в проектній роботі тут же закріплювалось на практиці. Спочатку ми з дітьми обрали тему проекту "Створюємо презентацію." (4 клас).

середа, 18 травня 2016 р.

Візитка проекту "2 клас. Робота з комп'ютерними програмами на підтримку вивчення іноземної мови"

Шановні колеги! 

Запрошую Вас переглянути матеріали проекту "Робота з комп'ютерними програмами на підтримку вивчення іноземної мови".

Тема проекту відповідає програмі з інформатики та англійської мови і дає змогу зробити навчання цікавим та комунікативно спрямованим.

Мотивація до участі дуже проста: допомогти однолітку вибрати домашнього улюбленця. Резельтат роботи учнів (поради) оформлено у вигляді книжки "My book of pets".Самооцінювання орієнтоване на молодших школярів.

Візитка проекту "2 клас. Основні складові комп'ютера. Початкові навички роботи з комп’ютером"

     
Із задоволенням і надією на новий багаж знань «помчала» два місяці тому на курси Програми Intel® «Навчання для майбутнього»..

Лія Миколаївна, як завжди, не полишила нас без новинок і продовжила дивувати та заохочувати новою «кухнею» інформатики. Невгамовна Лія Миколаївна зачаровувала нас новим курсом. Водночас панувала жага до нового, але і острах не полишав.

Візитка проекту "Об'єкти. Графічний редактор"

Як швидко лине час. Немов першокласники долали ми крок за кроком. І ось випускний. Щоразу заходячи на таблицю оцінювання я спостерігала і вчилася за допомогою робіт моїх колег.

Окрема подяка Лії Миколаївні. Завдяки її відео, публікаціям, телефоним розмовам я виконувала завдання. Курси були нелегкими, але дуже цікавими. Закінчивши навчання, свої знання я з гордістю можу передати свом колегам. А вони в свою чергу поділяться отриманими знаннями із своїми учнями. 

Візитка проекту "Безпека в Інтернеті. 4 клас"

Ну ось і випускний не за горами. Залишилися останні штрихи. Дивлюся у таблицю оцінювання нашої групи і розумію, яку колосальну роботу ми виконали, скільки труднощів подолали, скільки нових знань і навичок здобули. 

Те, що ще пару  місяців тому було невідомим і незрозумілим, тепер відкрилося новою сторінкою у професійній діяльності. Створений мною проект, можливо й не є таким уже глобальним, але особисто мені він допоміг навчитися працювати з новими для мене сервісами GOOGLE, намітити подальші перспективи викладання інформатики в початковій школі.

Візитка проекту «Робота з презентаціями»

«Мало знати, потрібно й використовувати. Мало бажати, потрібно й робити». Так в свій час писав Й. Гете. Ці слова є моїм професійним девізом. Але наскільки вони є актуальними я зрозуміла лише під час навчання на курсі Інтел.

А навчатись важко і цікаво - так було завжди. Те, що дається дуже легко, не приносить задоволення і користі, ще й до того, швидко забувається. Мені навчатись було важко, але дуже цікаво. Я дізналась багато нового. І це нове змінило мій погляд і на мою професійну діяльність, і на можливості Інтернету, і на …, на …

Як же все починалося? А починалося все із реєстрації в МОІППО та на Wiki, а далі – знайомство. Для цього ми заповнили сторінки електронного журналу нашої групи. Оформляли кожен на свій смак, але відповідно конкретним вимогам. Ось вам і робота в групі. 

вівторок, 17 травня 2016 р.

Візитка проекту "3 клас. Алгоритми та виконавці"

Програма Intel® Навчання для майбутнього заснована на інформації, отриманій в результаті глибоких досліджень за участю вчителів Вона не просто навчає користуватись комп’ютером, а і вчить ефективно використовувати його у класі. Програма курсу побудована на методиці навчальних проектів, організації дослідницько-пошуковій діяльності учнів, розвитку у них навичок мислення високого рівня. Програма надає вчителю знання закону Про авторське право, навчає новітнім підходам щодо оцінювання робіт виконаних за допомогою комп’ютера.

Я вдячна, що отримала можливість навчатися за цією програмою. Так, спочатку були помилки, які спонукали до більш детального опрацювання навчального матеріалу. Але, якщо продовжувати і не зупинятися на досягнутому, то прогресивні освітні технології не такі вже й недосяжні.

Візитка проекту з теми "Інформаційні процеси і комп'ютер"

Інформаційні процеси – послідовна зміна стану та (або) уявлення про інформацію в результаті дій, які з нею можна виконувати. Такими діями є — створення, збирання, зберігання, обробка, відображення, передавання, розповсюдження, використання, захист, знищення інформації. Під час інформаційного процесу дані перетворюються з одного виду в інший за допомогою певних методів.
Інформаційні процеси відбуваються при передачі інформації від джерела до приймача за допомогою каналу передачі.
Схема передачі інформації (у загальному вигляді): джерело інформації — канал передачі — приймач інформації.
Метою виконання нашого проекту на курсах "Навчання для майбутнього" було сформувати поняття інформатики, як науки та галузі діяльності людини. Дати визначення інформаційних процесів та їх характеристику. Ознайомити учнів з етапами становлення інформаційних технологій. Розглянути етапи розвитку інформаційних технологій та їх використання у суспільстві (освіта та навчання).

Візитка проекту "4 клас. Безпечний Інтернет"

Рада всіх вітати! Ось я і здобула свій ще один досвід в проходженні дистанційних курсів. Я з впевненістю можу сказати, що курс я освоїла на 9 балів за шкільною системою оцінювання, було дуже цікаво і повчально, я багато чому навчилася.

Наше суспільство вже увійшло в інформаційне середовище і навчатися потрібно за новими методиками, йти потрібно в ногу з новими технологіями, а не затримувати процес розвитку нового покоління. «Живе слово вчителя» і надалі буде актуальним,  але дистанційне навчання допоможе здобувати знання, не долаючи  великі відстані.

понеділок, 16 травня 2016 р.

Візитка проекту "3 клас. Пошук даних в Інтернеті"

В результаті участі на курсах я отримала великі знання роботи з програмами різного профелю. Я маю змогу добре працювати на своєму блозі, створювати різноманітні публікації для учнів, колег. Дуже приємно ділитися враженнями з іншими колегами, які плідно працювали протягом двох складних місяців. Але “ Не помиляється той, хто нічого не робить”. Тому всім бажаю удачі і гарних оцінок.

 В мені за період курсів змінилося дещо. По-перше я стала впевненіша у своїх силах, знаннях. По-друге  я зрозуміла, що потрібно рухатися в ногу з сьогоденням.  Адже на сьогоднішній день ми є для учнів прикладом того, що треба вчитися, розвиватися, і рухатися вперед.

Візитка проекту "4 клас. Робота з презентаціями"

Курс Інтел 10 версія - видався досить насиченим, цікавим, запам'ятовуючим! Програма  Intel   заохочує учителів широко впроваджувати в педагогічну практику саме проектні технології, здатні розвивати дослідницькі, пошукові, аналітичні вміння та навички учнів.

Програма вдала для подальшого впровадження. Вона відкриває нові можливості з використання проектної методики, а особливо корисним є стратегії оцінювання. Дякую за можливість навчання  в середовищі WIKI та рекомендую  його  для творчого наслідування кожному, хто прагне постійно підвищувати свій професійний рівень. На мою думку, слід приділяти увагу і на учнівські роботи (з дослідженням).

неділя, 15 травня 2016 р.

Той, хто хоче – шукає можливості...

Ох, як же хочеться, щоб цей тиждень промайнув якомога швидше. Щоб вже була наступна неділя! Коли думки безперестанно не будуть повертатися до Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі. м. Миколаїв. МОІППО.

Хвилююся! І схоже, навіть більше, ніж деякі слухачі експериментальної групи 63-А. Тренери з інформатики в початковій школі.

Адже на цьому тижні захист проектів... Ні, не так. А ось так - ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ!!! Для кожного зі слухачів, це семінарське заняття он-лайн. Для мене ж це ТРИ он-лайн події з кожною із трьх підгруп, які слід провети якісно та відповідально:

Візитка проекту "4 клас. Висловлювання. Алгоритми з розгалуженням і повторенням"


Кожна людина навчається протягом всього свого життя. А життя педагога взагалі перетворюється на суцільне навчання. Ми вчимо своїх учнів, а разом з ними здобуваємо скільки всього нового, сучасного, часто просто незрозумілого для нашої "завантаженої" голови.

Ось завершується наш наступний крок у здобутті нових знань. Працювати в школі і навчатися дистанційно в групі "Новий Основний курс  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.Тренери з інформатики в початковій школі" було дуже важко.Часто зовсім не вкладалась в термін здачі робіт (бувало просто не вистачало сил продовжити розпочате). Але ось воно... довгоочікуване завершення...

середа, 11 травня 2016 р.

Готуємося до випускного

Немов лише вчора було 21 березня. 2 дні реєстрації та знайомства учасників навчання із робочими та методичними матеріалами

2 дні очного 12-годинного тренінгу, який дав мені надію, що Новий Основний курс Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі. м. Миколаїв. МОІППО  і для мене і для всіх його учасників - Тренерів з інформатики в початковій школі - стане захоплюючою подорожжю у світ нових знань та професійного самовдосконалення.

Проте дистанційний етап навчання показав, що не все сталося як гадалося.

Про результативність дистанційного етапу навчання я писала у попередній публікації Підтягуємо "хвости". Після великої кількості телефонних дзвінків мої "учні" помітно активізувалися. Мені навіть здалося, що за останній тиждень пішов нормальний процес дистанційної освіти і більшість учасників навчання зробили вагомий ривок у засвоенні та практичній реалізації завдань курсу.

середа, 4 травня 2016 р.

Місце учнівської роботи у навчальному проекті

Однією зі структурних частин Вашого потфоліо в роботі над навчальним проектом  є УЧНІВСЬКА РОБОТА

На власному прикладі я демонструвала вам що це таке, створюючи навчальні роліки та публікації під аккаунтом Еліс Навчальної. Таким чином я мала можливість подивитися на ваші роботи та власні дописи та завдання під кутом  зору "УЧЕНИЦІ", вашої одногрупниці, краще зрозуміти, що може складати для вас труднощі та проблеми у навчанні.

Так і вам слід подивитися на створені вами проекти очима ваших "учнів" - вихователів ДНЗ. Оцінити їхні можливості, знання та уміння у виконанні завдань проекту. Це дозволить щось скоректувати, зробити власну рефлексію навчання більш глибокою, виваженою, чіткою.

Підтягуємо "хвости"

Шановні колеги! До кінця нашого навчання залишилося лише 2 тижні.

У очно-дистанційній моделі навчання, що включає очну і дистанційну сесії, вчителі  - тренери з інформатики в початковій школі проходили курс підвищення професійної кваліфікації, заснований на дослідному підході і впровадженні інформаційних технологій. Вчителі освоювали можливості сучасних мережевих технологій, що підтримують спільну діяльність, і вибирали адекватні цілям навчання засоби, що підтримують і супроводжують діяльність учнів в ході роботи над проектом. 

середа, 20 квітня 2016 р.

Вставка особистого фото на персональну сторінку сайту Iteach.wiki

У таблиці оцінювання (стовпчик К) для слухачів групи 63-А визначено завдання Персональна сторінка на Wiki;(заповнена - надати гіперпосилання).

Якщо з вставкою тексту інструктори з інфрматики в початковій школі більш-меньш впоралися, то вставку власного фото на сайт всі проігнорували.

У цій публікації надаю детальну пошагову ІНСТРУКЦІЮ цього процесу.

середа, 13 квітня 2016 р.

Наші блоги

Відповідно до структури Нового Основного курсу Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі, слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі мають створити та вести протягом навчання блог на Blogger. На якому розміщувати публікації з рефлексією власного навчання.
Рефлексія – це вміння учасника навчання виділяти, аналізувати і зіставляти з ситуацією навчання свої власні дії. З психологічної точки зору рефлексія являє собою явище багатопланове, специфічне за структурою і умовою формування. Вона охоплює такі види діяльності, як: зіставлення умов та цілей, виявлення засобів і способів навчальної діяльності в ситуації навчання, визначення (достатньо чи недостатньо) їх для досягнення цілей, розробку крокової стратегії, облік та обробку зворотної інформації. Повнота дослідження тими хто навчається цих моментів при розв'язанні завдань може бути різною. Що можна простежити за Таблицею оцінювання нашої групи.

неділя, 10 квітня 2016 р.

Буклет для батьків

Позаплановий урок, на прохання Олени Саскевич: "Як створений у Pablisher БУКЛЕТ перевести у формат  PDF та завантажити на власний блог.

На цьому тижні слухачі групи 63-А Тренери з інформатики в початковій школі виконують наступне завдання:
1. Створити Буклет для батьків Ваших учнів у програмі Pablisher, в якому Ви пояснюєте їм що таке МЕТОД ПРОЕКТІВ та як за його допомогою Ви розкриєте для їх дітей та Ваших учнів обрану Вами тему з інформатики.
2. Розмістити цей буклет на Google-диску та дати посилання на нього на сторінці Вашого блогу.

середа, 6 квітня 2016 р.

Навчаємося з Google

Швидко біжить час. Тиждень дистанційного навчання у віртуальному класі "Інформатика. Початкова школа" промайнув як блискавка. І на шляху до створення навчального проекту з інформатики в початковій школі на сайті WiKi за допомогою Google-інструментів кожен з "учнів"іде у власному темпі та ритмі.
"Відмінники" вчасно виконують завдання, якщо щось не зрозуміло телефонують мені, задають питання у листах, виходимо на аудіо та відео інтернет-зв'язок.

А учасники курсу, які "загубилися у часі" дуже засмучують мене, як викладача. Все розумію. Що у всіх багато роботи, є більш важливі особисті справи, може десь  неякісно працює інтернет.

Проте, не дивлячись на те, що я сама з 29 березня навчаюся в ЦІППО на дистанційно-очному курсі у чарівної професорки Вікторії Сидоренко, що лекторсько-викладацької, методичної, наукової роботи в МОІППО для мене ніхто не відміняв, я не дозволяю собі нехтувати виконанням обов'язків куратора групи 63-А і вчасно іх виконую. Хоча іноді ой як не хочеться!

вівторок, 29 березня 2016 р.

Розкладемо все по полицях

Сьогодні відбувається перше дистанційне заняття у групі 63-А "Тренери з інформатики в початковій школі".  За цей тиждень з 21 до 29  березня у навчанні відбулося так всього багато. Аналізуючи навчальний процес відмічаю, що в нашому віртуальному класі можна спостерігати завзятість та старанність, які призводять до якісного виконання завдань, і в деяких випадках брак уважності, бажання зробити швидко, не звертаючи уваги на якість, нерозуміння завдань навчання, брак часу...
Все так як і у звичайному реальному класі. Проте, педагог, який здійснює дистанційне навчання, залишається без мімічних та інтонаційних засобів впливу на "учнів". Тому прямопропорційно цьому має зрости самомотивація до навчання в "учнів" та їхня самодисципліна.
А цьому, на мій погляд можуть сприяти різні ігрові моменти у навчанні.
Тому "розкладемо все по полицях" у нашому дистанційному навчанні, щоб з найменшими затратами часу, нервових та розумових зусиль досягти кінцевої мети нашого навчання: створення навчального проекту на WiKi-сайті  навчання молодших школярів інформатиці за державною програмою за допомогою Googlе-інструментів .

четвер, 24 березня 2016 р.

З багажем знань додому!

З багажем знань додому!

Вчора, перший день тренінгу для вчителів групи 63-А, які навчаються за очно-дистанційною формою Нового Основного курсу  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) пройшов чітко розплановано, насичено та продуктивно. Розходилися всі у доброму гуморі зі словами "Навчатися важко, але цікаво!"

Сьогодні якось з ранку не все заладилося, як того хотілося б. То технічні "заморочки" на WіKі, то падіння інтернету, та й фізична втома від 12 годинного дводенного тренінгу давала взнаки.
Проте програму 1-2 модулів виконано в повному обсязі. Навіть досі в це не вірю!

середа, 23 березня 2016 р.

Навчатися важко, але цікаво!

Сьогодні 23 березня 2016 року в Миколаївський інститут післядипломної педагогічної освіти з'їхалися вчителі з 21 району (міста) Миколаївської області, які викладають інформатику молодшим школярам, для того, щоб прийняти участь в очному етапі навчання за Новим Основним курсом  Програми Intel® «Навчання для майбутнього» (V 10.0) в очно-дистанційній формі.


понеділок, 22 лютого 2016 р.

Курси підвищення кваліфікації «Вихователі ДНЗ з проблеми наступності дошкільної та початкової освіти» Група № 43

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів  спрямований на досягнення загальної мети – приведення фахового та кваліфікаційного рівня фахівців у відповідність до сучасних вимог щодо сутності та складових його професіоналізму. Тому зміст курсів, форми, методи організації навчального-виховного процесу мають відповідати сучасному рівню розвитку наук психолого-педагогічного циклу, а також бути відзеркаленням сучасного світового рівня розвитку дошкільної освіти. 

Навчально-тематичний план підвищення кваліфікації вихователів дошкільних навчальних закладів включає: поглиблення науково-теоретичних знань слухачів з психолого-педагогічних основ розвитку та виховання дітей дошкільного віку; ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом та новітніми технологіями щодо роботи з дітьми відповідного  віку; надання слухачам методичної допомоги в удосконаленні рівня професійної компетентності, сприяння глибокому усвідомленню змісту, структури освітньо-виховного процесу відповідно до сучасних вимог, формування інноваційної культури педагога. У даному навчально-тематичному плані закладено поєднання прогресивних андрагогічних тенденцій, потреб часу та вимог нормативних документів.

понеділок, 11 січня 2016 р.

Статеве виховання дітей з особливими освітніми потребами

Актуальність статевого виховання дітей та учнівської молоді в сучасній школі зумовлена прискореним статевим розвитком школярів (акселерація), недостатнім рівнем обізнаності неповнолітніх у статевій сфері, статевою розпустою певної частини неповнолітніх, проституцією та злочинністю на статевій основі, поширенням порнографії, що руйнує психіку неповнолітніх. Усе це виявляється в недостатній підготовленості багатьох молодих людей до створення сім'ї, виконання родинних обов'язків.

Статеве виховання - складова загального процесу виховної роботи школи і сім'ї, що забезпечує правильний статевий розвиток дітей і молоді.

середа, 9 грудня 2015 р.

Організація та проведення уроків з предмета «Я у світі» у 4-му класі

03 грудня 2015 року на базі Миколаївської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 56 Миколаївської міської ради відбулася творча лабораторіїя «Особливості уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі в умовах упровадження Державного стандарту початкової загальної освіти».

У ході роботи творчої лабораторії Олійник Л. М., к. пед. н., доцент, доцент кафедри психології, педагогіки та менеджменту освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, визначила особливості організації та проведення уроків курсу «Я у світі» у 4-му класі.

середа, 7 жовтня 2015 р.

Дидактичний супровід ігор малят - активізація спонтанної діяльності

«Життя – чим є воно для нас? Звичайно ж, грою...» Сприймаємо це філософсько-поетичне судження хто жартома, а хто всерйоз. Гра – то двері з Дійсності у Можливе, і вони завжди відчинені в обидва боки, переконує нас чудовий сучасний знавець дитячої душі Володимир Леві.

У всі часи педагоги-гуманісти закликали: «Навчайте, граючи!» Сприйнявши цей заклик, наукова педагогіка розробила ігри, які ґрунтуються на ігрових діях та ситуаціях, але водночас ввела в них дидактичне завдання й назвала ці ігри дидактичними. 

субота, 3 жовтня 2015 р.

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників у гуманістичній педагогіці В. О. Сухомлинського

Єдність родинного та суспільного виховання дошкільників 
у гуманістичній педагогіці 
В. О. Сухомлинського

Олійник Лія Миколаївна, к. пед. н.
доцент кафедри психології,                        
педагогіки та менеджменту освіти МОІППО

Модернізація змісту дошкільної освіти в Україні змінює мету навчально-виховного процесу, спрямовує зусилля педагогів на створення кожній дитині сприятливих умов для оволодіння наукою і мистецтвом життя. У зв’язку з цим сучасні педагоги-дошкільники долучаються до педагогічної спадщини видатних педагогів. Виховна система українського вчителя-творця В. О. Сухомлинського, у центрі якої знаходиться дитина як унікальна неповторна особистість, заслуговує у цьому контексті пильної уваги та дослідження. 

Прийоми формування духовності та моральності дитини під час виховних заходів у школі

Прийоми формування 
духовності та моральності дитини 
під час виховних заходів у школі

Олійник Лія Миколаївна,
доцент кафедри психології, педагогіки
та менеджменту освіти МОІППО,
к. пед. н., доцент

Нині, коли людство опинилося перед численними проблемами планетарного характеру, з-поміж усіх найбільш кризовою виявилась не екологічна, технологічна, а проблема духовного спустошення переважної частини людства, яка є актуальною і дуже здободенною.

понеділок, 7 вересня 2015 р.

2015-2016 навчальний рік. Неперервність дошкільної та початкової освіти

Основними складовими поняття неперервність, які забезпечують цілісність освіти, є наступність, спадкоємність, перспективність.
Наступність – передбачає опору на знання, уміння, творчі якості та здібності, які дитина здобула у дошкільному закладі 
Перспективність – обізнаність педагогів дошкільної ланки освіти з програмами і технологіями навчання і виховання учнів початкової школи
Спадкоємність – успадкування школою діяльнісного й комунікативного аспектів життя дитини на її дошкільному етапі


Форум на сайті МОІППО - Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Вебінар "Взаємодія ДНЗ та початкової школи" Презентації (можна скачати безкоштовно).

середа, 2 вересня 2015 р.

Особливості навчання інформатиці у початковій школі у 2015/2016 навчальному році

Особливості вивчення інформатики у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.

На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» до навчальних програм з інформатики 2-4 класи, внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.

Виступ Н.В. Морзе на семінарі ІКТ в початковій освіті. Київ, 2011. 

Після громадського обговорення та розгляду Колегією Міністерства зміни до програм були затверджені наказами МОН:

неділя, 23 серпня 2015 р.

День Державного Прапора України

“Наш стяг – пшениця у степах
під голубим склепінням неба”

Державний прапор як символ країни є втіленням національної єдності, честі та гідності, традицій державотворення, історії та сьогодення. 

День Державного Прапора України - державне свято України, яке відзначається щорічно 23 серпня. Свято встановлено в Україні «…На вшанування багатовікової історії українського державотворення, державної символіки незалежної України та з метою виховання поваги громадян до державних символів України…» згідно з Указом Президента України, Л. Кучми, «Про День Державного Прапора України» від 23 серпня 2004 року № 987/2004.

середа, 24 червня 2015 р.

Коло читання молодших школярів як зміст літературної освіти в початковій школі

Сучасний стан літературної освіти молодших школярів – це результат довготривалих пошуків педагогів, мета яких –  забезпечити потреби суспільства й особистості в культурному розвитку. Усе найкраще, що впродовж століть засвідчило ефективний вплив на розвиток особистості дитини, знайшло своє логічне продовження в сучасній методиці літературної освіти молодших школярів.

Початкова школа – перший і надзвичайно важливий етап розвитку літературної освіченості школярів. Перед вчителем стоїть важливе завдання – забезпечити високий рівень реалізації змісту літературної освіти школярів. А саме: залучити учнів до мистецтва читання; ознайомлювати із національною та світовою дитячою літературою різноманітною за тематикою та жанровими характеристиками, щоразу розширюючи коло їхнього читання.

вівторок, 14 квітня 2015 р.

Творчий колективний проект. Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу

Творчий колективний проект
група 65 МОІППО

Одне із основних завдань, визначених Законом України "Про дошкільну освіту" - збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини. Умовами цілісного розвитку дитини є використання в дошкільних навчальних закладах здоров'язбережувальних та здоров'яформувальних технологій,  які реалізуються комплексно через створення безпечного розвивального середовища, екологічно сприятливого життєвого простору, повноцінного медичного обслуговування, харчування, оптимізації рухового режиму, системного підходу до формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров'я і мотивації щодо здорового способу життя, дотримання гармонійних, доброзичливих взаємин між педагогом та вихованцями - самими дітьми.

середа, 1 квітня 2015 р.

Плавання - як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ

Полякова Тетяна Миколаївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ №8, м.Южноукраїнська

Плавання – як загартувальний засіб дітей дошкільного віку в умовах ДНЗ
Вода - джерело життя. Вона благотворно впливає на нервову систему, знімає втому, оживляє організм. А коли бачиш у басейні задоволені обличчя малюків, то розумієш що вода, плавання діють ще й як потужний психічний фактор.
Загартування – це систематичний, поступовий та комплексний процес впливу на організм. Саме воно формує механізми, завдяки яким організм дитини стає стійким до впливу зовнішніх умов.
Загартування – це тренування організму, вдосконалення процесів його фізичної та хімічної терморегуляції.

Загартування організму дошкільника

Костикова Оксана Сергіївна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаїва

Загартування організму дошкільника

Загальні принципи
Спробуємо розібратися, чому саме діти потребують правильної системі загартовування і що повинні знати і робити дорослі, щоб зміцнити здоров'я дітей. Щоб правильно гартувати дитини, батьки повинні добре знати механізми і принципи дії гартують факторів, методику і техніку спеціального загартовування.
Гартувати - це значить систематично, багаторазово, дозовано впливати на організм тими факторами, які часто є причиною захворювання. Загартовування-це образ життя!

Використання здоров’язберігаючих технологій у фізичному вихованні дітей в умовах дошкільного закладу


 Афанасьєва Марина Віталіївна
інструктор з фізичної культури
 ДНЗ№126, м.Миколаев

Використання
здоров’язберігаючих технологій
у фізичному вихованні дітей  в  умовах дошкільного закладу


Дошкільний вік є одним із найбільш відповідальних періодів життя людини щодо формування фізичного здоров’я й культурних навичок, які забезпечують його вдосконалення, зміцнення і збереження в майбутньому. Сьогодні відомо, що 40% захворювань у дорослих були «закладені» в 5–7 років. Саме тому дошкільне фізичне виховання повинно формувати  здоров’я дитини і фундамент фізичної культури майбутньої дорослої людини. А це можливо завдяки  використанню здоров’язберігаючих технологій у фізичному вихованні дошкільників.

Плантографія. Діагностика відбитків дитячих стоп в умовах ДНЗ

 Бойко Наталія Вікторівна
інструктор з фізичної культури 
ДНЗ № 75, м.Миколаїв


Плантографія. 
Діагностика відбитків дитячих стоп в умовах ДНЗ

Мета: діагностування та своєчасне виявлення стопних змін та формування скаліотичної постави у дітей з послідуючою консультацією батьків та наданням оптимальної педагогічної та корекційно-лікувальної допомоги.
 Плантографія – це методика отримання відбитків стоп в позі природного прямостояння людини на спеціальному приборі – плантографі – з подальшою їх розшифровкою, підготовкою висновків та відповідними рекомендаціями.
 Плантограф представляє собою пристрій, який складається з двох частин: підстава та рамка з діафрагмою – натягнутою плівкою, на яку наноситься шар штемпельної фарби синьо-фіолетового кольору. В якості підстави може слугувати товста фанера (10 мм), розміри якої становлять 35 см на 45 см. Рамка відповідає розмірам підстави, на яку рівномірно натягнуто полієтиленова плівка середньої товщини.

Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

Мартинюк Марія Василівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 4, стм Криве Озеро

        Роль рухливої гри у фізичному розвитку дітей дошкільного віку

   Психологічний вік дитини - поняття умовне і визначається не тільки календарними термінами, тобто кількістю прожитих років і місяців, але і етапом психічного розвитку. Головне тут - послідовність етапів розвитку (неприпустимо переступати через цілий етап). Ігри пропонуються якраз з урахуванням необхідної послідовності етапів - від найпростіших і доступних кожному малюку ігор слід переходити до складніших. У кожній грі необхідно спиратися на те, що дитина вже уміє і що він любить робити сам. Педагогу важливо знати і розуміти, що уміють і люблять робити його вихованці незалежно від їх віку, і на цій основі вводити нові дії і нові завдання. Так, наприклад, трирічні діти, як правило, люблять і уміють бігати і стрибати. Використовуючи ці уміння, можна організовувати нові ігри, засновані на новій послідовності цих рухів, їх поступовому ускладненні і головне - їх новому змісті і осмисленні: не просто бігати і стрибати, а стрибати в уявній ситуації (по купині на болоті або бігти від кота або лисиці, які можуть зловити).

Школа м'яча. Гурткова робота з дітьми старшого дошкільного віку

Сінченко Людмила Михайлівна
інструктор з фізичної культури
ДНЗ № 118, м. Миколаєва

Школа м'яча. Гурткова робота
з дітьми старшого дошкільного віку в ДНЗ

Баскетбол.
Вправи та ігри з м’ячем вдосконалюють навички основних рухів дітей, розвивають не лише великі, але й дрібні  м'язи обох рук, збільшують рухливість суглобів пальців та кистей. Вони сприяють розвитку точності координації рухів, покращенню рухової реакції дітей, виховують витримку, впевненість і рішучість.
Дітям старшого дошкільного віку доступна ця гра. Спочатку вони засвоюють прийоми ведення м’яча поштовхом об підлогу правою та лівою рукою на місці та в русі (повільним кроком та бігом). Важливий елемент рухових дій у баскетболі – передача м’яча партнерові обома руками від грудей та однією від плеча, стоячи на місці після зупинки та в русі, а також уміння ловити м’яч, який летить на різній висоті.
Для гри в баскетбол треба засвоїти кидки м’яча у кошик обома руками від грудей, із-за голови, однією рукою від плеча. Спочатку ці кидки виконуються з місця, діти намагаються влучити в кошик, а потім після ведення м’яча або передача його від партнера, біля щита.