Страницы

неділя, 16 травня 2021 р.

Вплив лялькового театру на розвиток емоційної сфери дітей раннього віку

Вплив лялькового театру на розвиток емоційної сфери дітей раннього віку

Бирдіна Ганна Анатоліївна
вихователь ЗДО №128 міста Миколаєва

Театр – один з самих демократичних видів мистецтва для дітей, він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології, пов’язані з художньою освітою та вихованням дітей.

Завданнями театральної діяльності є :

  • формування естетичного смаку;
  • моральне виховання;
  • розвиток комунікативних якостей особистості;
  • виховання волі, розвиток пам’яті, уяви, ініціативності, фантазії, мови (діалогу і монологу);
  • створення позитивного емоційного настрою, зняття напруження, вирішенням конфліктних ситуацій.

У процесі театралізованої діяльності діти на прикладах казкових героїв засвоюють такі моральні якості, як чесність, правдивість, доброту, емпатію, взаємоповагу, тобто якості, необхідні для моделювання соціальної поведінки в дитячому колективі, в родині та в суспільному житті.

Драматизація, ведення діалогів, гра з лялькою на сцені сприяють подоланню негативних проявів у поведінці малюків, допомагають набувати комунікативних умінь та навичок, підсилюють емоційні прояви почуттів, вчать дітей вживатися в образ і навіть лікують.

Я вибрала цю тему, тому що за роки своєї праці на групі раннього віку спостерігаючи за своїми вихованцями, прийшла до висновку, що діти третього року життя занурюються у світ казки засобами театральної діяльності. Це дає реальний результат  емоційного розвитку дітей раннього віку і є першою сходинкою у розвитку творчих здібностей.

Зміст моєї  роботи: у ранньому віці театралізовану діяльність організовую так, щоб дітям самим не доводилося відтворювати текст казки, а виконувати певну дію. Текст читаю два–три рази, оскільки це сприяє підвищенню звукової зосередженості дітей і подальшому формуванню самостійності. 

Завдання співпраці з сім’єю: будую роботу з батьками на основі діалогу, в процесі якого батьки розуміють важливість залучення дітей до театралізованої діяльності з раннього віку. Залучаю їх як рівноправних партнерів до формування у дошкільнят свободи дій, поведінки і моральних чеснот засобами театралізованої діяльності. Допомагаю батькам відкривати у дітях нові якості і риси особистості, спільно долучаю до активних дій під час підготовки та показу різних видів театрів. Роботу планую за принципом взаєморозуміння і чіткої усвідомленості своєї ролі та відповідальності у спільній взаємодії.

Форми роботи з батьками: театральна майстерня, клуб за інтересом, спільні виставки костюмів, декорацій, атрибутів, тижні театру, родинні газети. 

Наповнення театрально-ігрового середовища моєї групи:

  • різновиди театрів: настільний, пальчиковий, рукавички (Петрушки, бі-ба-бо), на фланелеграфі, живих картинок;
  • ширми, декорації;
  • атрибути для театралізованих ігор;
  • костюми та їх елементи;
  • аудіовізуальні посібники (про театри);
  • фонотека

Створення театрально-ігрового середовища

Театрально-ігрове середовище у моїй групі організоване так, щоб діти, діючи в ньому, могли активно пізнавати і перетворювати навколишню дійсність, формувати власний досвід, задовольняти інтереси, проявляти емоції, почуття, риси характеру, різноманітні матеріали, іграшки, атрибути мають раціонально використовуватися. Розміщувати їх доцільно так, щоб дитина мала вільний доступ до матеріалів. Гармонійний добір матеріалів має сприяти формуванню у дітей художнього смаку, естетичних почуттів, створювати комфорт, відповідати віковим особливостям. наповнення доцільно постійно поновлювати, видозмінювати.

Функціональне призначення театрально-ігрового середовища

  • формування свободи дій і доцільної поведінки, естетичного ставлення до світу через ознайомлення з різними видами театрів;
  • оволодіння виразними засобами, мовою цього мистецтва;
  • удосконалення художньо-театралізованої діяльності;
  • стимулювання проявів творчості, потреби в реалізації театральних здібностей;
  • формування здатності усвідомлювати призначення театрального
  • мистецтва, властивостей матеріалів, атрибутів, власних дій з ними;
  • надання можливостей кожній дитині відчути себе активним суб’єктом художньо-театралізованого дійства;
  • забезпечення радості спілкування з улюбленими казковими персонажами, на їх прикладі вихованню доброти, чуйності, справедливості.

Ми з вихованцями граємо ігри та вправи для розвитку артикуляційного апарату та моторики рук в години дозвілля:

  • Нанизування кольорових намистинок, ґудзиків на нитку за кольором чи розміром;
  • Інсценізуємо забавлянки на зразок «Сорока-ворона»
  • Ігри з камінцями, паличками, мотузками (викладання ялинок, хатинок, візерунків)
  • Накручування стрічки на паличку;
  • Відгадування предметів на дотик – чарівний мішечок;
  • Сортування насіння на вибір вихователя. 
  • Викладання візерунків з природничого матеріалу;
  • Додаємо до повторень складів слова, утворивши чистомовку;
  • Розвиваємо мовне дихання за допомогою вправ – задмухати свічку, вдихніть аромат квітів тощо;
  • Робимо артикуляційні вправи – у кого краща усмішка?, «тримати» за щокою цукерку і багато інших вправ.

За допомогою лялькового театру дітям цікавіше спостерігати за навколишнім середовищем. 

Ранній вік – це театр, гра, емоції! За допомогою театралізованої гри з цікавістю і захопленням дивиться театралізовані вистави, емоційно виразно і бурхливо виявляє свої почуття.


Немає коментарів:

Дописати коментар