Страницы

вівторок, 9 червня 2020 р.

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності за допомогою посібника "Весна прийшла"

Даніло Владилена Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
 ДНЗ№ 123 м. Миколаїва

Формування у дітей раннього віку сенсорно-пізнавальної активності
 за допомогою посібника "Весна прийшла"

Ігровий посібник «Весна прийшла» представляє собою пошиту з фетру книжечку зі сторінками.
Дидактичний посібник «Весна прийшла» розвиває у дітей дрібну моторику пальців рук, вміння розпізнавати основні кольори; увагу, мислення, вміння працювати з однолітками та дорослим, збагачує словниковий запас.
Його можна використовувати на заняттях з мовленнєвого розвитку дітей та для індивідуальної роботи з підгрупою, та під час самостійної ігрової діяльності дітей. Працюючи з посібником педагог використовує бесіду, запитання, загадування загадок, розповідання віршиків, чистомовок, складання маленьких оповідань.

Виховне значення дидактичної гри в тому, що вона сприяє розвитку у дітей активності, самостійності, віри в свої сили, загартовує волю, вчить гідно перемагати та програвати. Цікава гра не набридає, а відтак, дає можливість самовдосконалюватися-малюки повертаються до неї знову й знову, запрошують до неї нових партнерів. 

Дидактична гра допомагає дітям навчатись у легкій, невимушеній формі. Можливість навчати маленьких дітей способом активної цікавої для них діяльності – відмінна особливість дидактичної гри.
Дидактична гра використовується як один із методів закріплення набутих знань і на цій основі вирішення мовленнєвих завдань: виховання звукової культури мовлення, формування граматичної правильності мовлення, збагачення лексичного запасу словника, розвитку зв'язного мовлення. Робота по використанню дидактичної гри для мовленнєвого розвитку дітей раннього віку дає можливість в емоціональній формі організувати вправляння дітей у вживанні раніше набутих слів, виразів, уточнювати й активізувати їх словник.

Перша сторінка.
Мета: формувати навички дій з предметами. Закріпити розпізнавання основних кольорів. Розвивати дрібну моторику пальців рук. Спонукати дітей повторювати чистомовки, уважно слухати віршик. Виховувати зосередженість, посидючість.
Словник: хмарка, крапельки, червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій.
Ускладнення: розвивати зв'язне мовлення, правильно називати кольори і вміти знаходити потрібний колір «крапельки» викладати на відповідний колір «веселки», ввести нове слово "веселка".                              Чистомовка.
Ка-ка-ка ось веселка.
Ва-ва-ва вона різнокольорова.
На-на-на вона гарна.
Вірш про веселку.
Веселка літечко 
Між деревами гойдає,
Дощик проводжає.
Сонечко зустрічає.
Кольоровими фарбами навколо
Квіти поливає.

Хід гри.
Загадка про веселку.
Тільки дощик прошумів 
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив. 
Хто вгадає з діточок,
Що воно за рушничок? (Веселка).
Запропонувати дитині взяти пальчиками одну «крапельку» та покласти її на смужку такого ж кольору «веселки».
Наступне завдання: запропонувати дитині на чистому аркуші паперу намалювати пальчиком смужки веселки в тому ж порядку, що є в ігровому посібнику.

Друга сторінка.
Мета: продовжувати розвивати дрібну моторику пальців рук, вміння впізнавати і називати колір, розвивати мислення, виховувати інтерес до метелика.
Словник: метелик,крильця, красива, літає, жовтий, зелений, синій, червоний.
Ускладнення: спонукати до відповіді на запитання простими реченнями, правильно називати і добирати парні крильця, ввести нове слово «намистинки».  
Хід гри.
Чистомовка. 
Ка-ка-ка бачу метелика. 
Іца-іца-іца в нього крильца.
Ий-ий-ий він гарний.

Віршик про метелика.
Діти бігають, стрибають, 
Далі – весело гукають: 
- Ах, метелик!....подивіться! 
Ось він, ось він метушиться!
Та який же гарний, гожий!
Наче квітка, прехороший!
Загадка про метелика.
Навесні барвиста квітка
На галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
Враз знялась і полетіла. (Метелик).
Розглянути з дітьми метелика, назвати кольори і показати їх пальчиком. Запропонувати дітям одягнути на намистинки крильця відповідного кольору.
Наступне завдання: запропонувати дитині розмальовки, кольорові олівці для прикрашання метелика.
Третя сторінка.
Мета: продовжувати розвивати дрібну моторику пальців рук, закріпити основні кольори, розвивати спостережливість, виховувати дбайливе ставлення до квіточці.
Словник: квіточка, красива, листочки, червоний, синій, коричневий, жовтий, помаранчевий, рожевий.
Ускладнення: ввести у словник слово «стеблинка», вправляти дітей у вживанні речень-запитань.
Хід гри.

Чистомовка про квіточку.
Очка-очка-очка яскрава квіточка.
Тся-тся-тся вона мені подобається.

Вірш про квіточку. 
Яке це дивне диво – квіти! 
Чарівні форми й кольори. 
І можна світові радіти,  
Як сяє сонечко згори. 
Тоді всі квіти розцвітаю  
На казку схоже все стає.
Загадка про квіточку.  
Квітень жовту фарбу взяв, 
Все довкола розмалював, 
І з-під пензлика розквітли, 
Наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба).
Розглянути з дітьми квіточки. Звернути увагу, що у квіточок є серединки-намистинки і вони різного кольору. Діти називають ці кольори і показують пальчиком намистинки. Потім діти добирають «квіточки» за кольором серединки, одягають квіти на серединки відповідного кольору. Називають всі кольори.
Наступне завдання: дати дітям чистий аркуш паперу і кольорові фарби та намалювати за допомогою штампів кульбабу.

Немає коментарів:

Дописати коментар