Страницы

неділя, 7 червня 2020 р.

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою посібника “Слоник”

Ординська Наталія Анатоліївна,
вихователька групи раннього віку
ДНЗ №3 ”Веселка”м.  Южноукраїнська 

Розвиток предметних та символічних ігрових дій дітей раннього віку за допомогою
посібника “Слоник”

Мета: Впроваджувати в роботу з дітьми посібники, виготовленні з нетрадиційних матеріалів, зокрема покидькових до  основи яких взято методику М.Монтессорі.

Зроблений мною посібник використовується  дуже поширено для розвитку тактильного сприйняття, дрібної моторики, уяви, мислення, фантазії, мовлення, сенсорної  пам’яті.

Ігри спрямовані на сенсорний розвиток, дають дитині можливість проявити творчу активність, розширюють її світогляд, розвивають винахідливість, пробуджують інтерес до занять, впливають на емоційний стан дитини, на її здоров’я.
Граючи з дітьми, ми розвиваємо у них пам’ять, логіку, мовлення, спостережливість, удосконалюємо  координацію руки та очей, чуттєві враження, закріплюємо знання про назви предметів та їх характерні властивості (колір, форма, розмір), вміння порівнювати предмети за зовнішніми ознаками, групувати предмети.
Використання гри дає можливість розвивати вміння впізнавати предмети на дотик, добирати предмети за 1-2 якостями (величина, колір).
У ході гри закріплюються знання про властивості предметів (м’який, твердий, гладенький, пухнастий, дерев’яний, металевий тощо) “Слоника” використовуємо також під час мовленнєвих занять та ігор для закріплення вмінь класифікувати предмети за темами: “Овочі, фрукти”, “Посуд”, ”Тварини”, ”Транспорт”.

Посібник багатофункціональний, використовується як гра для самостійної та під групової  діяльності, а також для створення ігрової мотивації.
Виготовлений цей посібник з картонної коробки, обтягнутої натуральною тканиною спокійного забарвлення. Має отвір у вигляді хоботу пошитий з тканини, який дає можливість дитині діставати з коробки різний матеріал.
Ігровий матеріал використовується   відповідно до теми та виду заняття.                                                                                                             
                                                                
Варіанти використання посібника

Логіко-математичні, сенсорні ігри

 1.1 “Великий-маленький”
Мета: розвивати вміння групувати предмети за величиною.
Хід гри: дитина дістає предмети почергово,розставляє вряд  в порядку зростання 
1.2 “Добери пару”
Мета: розвивати вміння порівнювати предмети.
Хід гри: Діти по черзі дістають предмети із Слоника і добирають пару (такий самий, однакові).
1.3  “На що схоже”
Мета: розвивати вміння порівнювати предмети за формою
Хід гри: Дитина дістає предмет, вихователь ставить запитання: “Він круглий?”, “Він котиться?”, ”У нього є кути?”та інші.

2. Розвиток мовлення

2.1 “Опиши предмет”
Мета: розвивати вміння описувати предмети за його властивостями .
Хід гри: дитина дістає іграшку, вихователь запитує: “Що це?”, “Якого кольору?” Твердий чи м’який?”, “Що вміє роботи?” 
2.2 “Знайдіть зайве”
Мета: групувати предмети за ознаками та призначенням, виявляти зайве.
Хід гри: Діти по черзі дістають ігровий матеріал до теми,наприклад “Посуд”,серед них буде книжка. Вихователь запитує: “Що це?” (тарілка, чашка, ложка, блюдце, чайник-посуд, книжка-іграшка…)
2.3 “Склади речення”
Мета: розвивати монологічне мовлення 
Хід гри: дитина дістає дві іграшки, наприклад: м’ячик і собачку. Вихователь дає допоміжні запитання: “Що робить собачка?” Дитина відповідає: “Собачка грається м’ячиком”. “Якого кольору м’ячик?” - дитина відповідає: “М’ячик червоного кольору”.
 Я маю досвід в роботі з дітьми раннього віку і вважаю, що цей період в житті дитини характеризується особливою емоційністю. У цей період діти дуже допитливі, спостережливі. Заняття проводяться в ігровій формі, тому головне завдання педагога-зацікавити дітей, пробудити бажання до занять, викликати позитивні емоції.
Ми всі знаємо, що емоційний стан, впливає на здоров’я дитини. Адже “Усміхнена дитина-здорова дитина”.
Взявши ідею з інтернету та додавши досвід використання методики видатного педагога (М. Монтессорі), я створила цей посібник. Використовую його в усіх видах діяльності, це допомагає пробудити інтерес до занять, впливає на емоційний стан дитини.

Крім всього переліченого, це просто цікава та захоплююча гра, яку дуже люблять діти. 

Немає коментарів:

Дописати коментар