Страницы

четвер, 26 вересня 2019 р.

Підсумкове заняття з логіко – математичного розвитку в старшій групі


Задорожко Тетяна Василівна
Вихователь


Міколаїв ДЗО 5«Салют перемоги»



Тема: Казкова рукавичка

Програмовий зміст: 
Вдосконалювати лічбу в межах десяти (прямий та зворотній рахунок) 
формувати вміння порівнювати дві множини,встановлювати між ними рівність та  нерівність; закріпити знання про геометричні фігури та вміння оперувати ними.
Розвивати логічне мислення. Сприяти розвиткові психічних процесів: мислення, пам’яті, уяви, уваги. Виховувати бажання працювати самостійно і готовність прийти на   допомогу.


Попередня робота: Д/гра «Впізнай на дотик», Д/гра «Числа сусіди», 
                                 Д/гра «Який знак?»,Д/гра «Знайди однакове»,


                                 Д/гра «Якої цифри не стало?», Д/гра «Скажи навпаки»,   
                                 Д/гра «Якої геометричної фігури не вистачає?»
Матеріал: демонстраційний - ілюстрації героїв казки «Рукавичка»,листя латаття з цифрами від 1 до 10, м’яч; роздавальний - Д/гра «Знайди однакові рукавички», Д/гра «Якої геометричної фігури не вистачає?», Д/гра «»Який знак?» ,набір роздавального матеріалу для математики, набір геометричних фігур, фішки.

Привітання:      Як вас друзі, всіх, багато
                          Синьооких чорнявих,
                          Карооких і білявих,
                          І високих і низеньких,
                          І товстеньких, і худеньких
                          Всіх вас рада привітати
                          І найкраще побажати – Добрий день!
                          Вправо , вліво поверніться.
                          Один одному всміхніться.
                         Добрий день!
Вихователь звертає увагу на дошку. На ній ілюстрація рукавички.

Вихователь: діти, я знаю ви дуже любите казки, так? Сьогодні до нас завітала      незвичайна казка – математична, і називається вона …(Рукавичка). Так.
У казці трапилась ось яка пригода:
-Жили були дід та баба. Холодно їм стало, дрова скінчилися, нічим топити. От і послала баба діда в ліс за дровами. А дід так поспішав , що загубив рукавичку. 
А ось до неї мишка поспішає: «- Впусти, рукавичко , погрітися бо мерзнуть лапки.» Та не впускає рукавичка просить виконати бажання – завдання, яке чекає вас на столах. 
Д/гр«Знайди однакові».

Вихователь пропонує дітям з’єднати рукавички з однаковим візерунком.
Вихователь: Молодці, кожна рукавичка знайшла собі пару. А про що можна ще сказати – «Пара». (шкарпетки, черевики, очі, вуха, брови та інше).
Вихователь:  Добре. Допомогли мишці, нехай трохи зігріється. (Вихователь вкладає зображення мишки в рукавичку).
Вихователь:  А тут і жабка проситься: «-Впустіть , змерзли лапки.»  Допоможемо жабці, бо і їй рукавичка завдання приготувала?  Ось у мене 
латаття на якому зображені цифри. Потрібно викласти доріжку із цифр по порядку. 
Діти викладають цифровий ряд за столами , а одна дитина біля дошки. Рахують до 10.  Вихователь пропонує назвати числа – сусіди. 
Д/гра «Якої цифри не стало?».
Діти повинні визначити, яку цифру прибрав вихователь.
Вихователь: А тепер наша жабка буде стрибати по листочкам до рукавички. А ми з вами рахуємо у зворотному рахунку.
Вихователь: - Впустила рукавичка жабку , аж тут стрибає зайчик – побігайчик: «- Впустіть мене погрітися». А рукавичка і йому завдання дала. 
Д/гра «Скажи навпаки»
Вихователь пропонує дітям стати в коло. Кидає м’яч і промовляє слово. Дитина, яка отримала м’яч, повинна сказати слово протилежного значення.
Ранок – вечір.
День – ніч.
Товстий – тонкий.
Широкий – вузький.
Високо – низько.
Угорі – внизу.
Довгий – короткий.
Літо – зима.
Важкий – легкий.
Вихователь: Молодці! Впустила рукавичка зайчика. Аж тут і лисичка проситься. І для неї є завдання.
Д/гра «Який знак?».
На картках зображені множини предметів. Дітям потрібно підібрати відповідний знак  >  =  <.
Вихователь:    І лисичка зайшла до рукавички.  А ось і вовчик теж поспішає до рукавички. 
-Вовчику чи вмієш ти розв’язувати цікаві задачки? Ні не вміє він цього робити, а дуже холодно. Допоможемо йому?
Вихователь пропонує дітям вийти на килим  вишикуватися в лінійку і розрахуватися на перший , другий.
Вихователь:   У нас утворилося дві команди. Одна команда стає справа від мене, а інша зліва. Я буду вам читати задачки, які приготувала рукавичка, а ви уважно слухайте і хто готовий відповідати піднімайте руку. За правильні відповіді я буду давати вам фішки. Потім ми порахуємо їх . І у якої команди буде більше – вона перемогла. Увага! Починаємо!
- За ялинку заховалося 4 заячих вушка. Скільки зайчиків?
- На берізці росло 3 яблука, а на ялинці 1. Скільки яблук росло на деревах?
- Скільки хвостів у 3 котів?
- Скільки горіхів у пустій склянці?
- Який день іде за понеділком?


- Коли ведмідь будує барліг на дереві?
- Скільки днів у тижня?
- Знесла качечка яєчко. Хто вилупиться півник чи курочка?
- Скільки очей у світлофора?
Вихователь:  Молодці! Впустила рукавичка вовка, аж раптом де не взявся ведмідь і теж біжить до рукавички. І для нього є завдання.
Д/гра «Якої геометричної фігури не вистачає?»


 Завдання для дітей – заповнити пусті клітинки геометричними фігурами.
Вихователь:     Зайшов і ведмедик. Всі звірята в рукавичці зігрілися. Як же нам бути? Адже слід рукавичку дідові повернути?  
Д/гра «Збудуємо будинки».
Вихователь показує будинок виготовлений із геометричних фігур. Дає дітям подивитися і запам’ятати 30 сек. Потім діти відтворюють на картках. 
Вихователь :    Тепер є де жити звірятам, рукавичка вільна .  Сподобалась вам математична казка? Що для вас було цікавим?


Немає коментарів:

Дописати коментар