Страницы

вівторок, 22 січня 2019 р.

Конспект заняття з правового виховання для дітей старшої групи

Грушевська Євгенія Вікторівна
вихователь ДНЗ №47 м.Миколаїв



Конспект заняття на тему: «Я родинне деревце намалюю, розфарбую листочки на ньому»
Програмовий зміст: познайомити дітей з поняттям «родинне дерево»; продовжувати формувати у дітей уявлення про родину, її склад,родинні стосунки; розвивати зв’язне  мовлення, логічне мислення, вчити розповідати про свою сім‘ю ; сприяти розвитку комунікативних здібностей, розвивати вміння спілкуватися; виховувати почуття гордості, любові та поваги до членів родини. Закріпити вміння симетрично вирізувати складену форму із заокругленням кутів за самостійно намальованим контуром. Удосконалювати навички вирізування ножицями. Викликати бажання створити колективну композицію з вирізаних листочків.

Матеріали:демонстраційний:малюнок дерева, слайди з парами картинок до дидактичної гри «Хто старший,хто молодший?», картинки із зображенням намовляти, мами, дідуся, бабусі для фізкультхвилинки, м’яч, фонограма пісні «Росте черешня в мами на городі»  роздавальний:картки із зображенням членів родини до дидактичної гри «Підбери прикмети», магніти-смайлики, зелені прямокутники з паперу, трафарети для обведення листочків, олівці, ножиці, підкладні серветки.
Словник:родинне дерево, могутній, кремезний.
Попередня робота: розучування віршів про сім’ю, родину; дидактичні ігри «Логічний ланцюжок»,  «Мої обов’язки в сім’ї», «Вгадай за прикметою»; бесіди про родину, родинні стосунки;ігри на емоції.
Хід заняття:
Добрий день Вам добрі люди
Щиро просим до господи,
Раді Вас у нас вітати
Щастя та добра бажати.

Психогімнастика»Міміка»
-нахмуритися, як осіння хмаринка
-посміхнутися, як осіннє сонечко
-злякатися, як зайчисько
-стомитися, як стомлений мураха
-Бачу, настрій у вас гарний, тож можна розпочати бесіду. А мова піде про родину. Що ж це за слово таке дивне-родина?(відповіді дітей; вихователь уточнює відповіді)
На дошці-дерево.
-Що нагадує вам це дерево?(припущення дітей)
-Подивіться на нього. Воно могутнє і кремезне. У нього пишна крона, могутній стовбур і міцне коріння. А що станеться  із ним,коли його зрізати під корінь?(припущення дітей)
-Так. Воно зів’яне, засохне і загине.
-А чому так станеться?(припущення дітей) Що дає дереву силу? (через коріння воно бере силу із землі)
-Без коріння сад не зацвіте, без коріння всохне все живе. А тепер уявіть собі, що це не дерево, а наш рід. Хто тут є корінням,а де б ви найшли місце для себе,найменших членів родини?(міркування дітей)
Розповідь вихователя:
-Діти-молоденькі листочки,тоненькі гілочки. Товсті гілки-ваші тата й матусі,міцний стовбур-дідусі й бабусі. А коріння під землею-це вже ваші предкі, прадіди, ті, хто жили сто, навіть, двісті років тому. А тепер знов уявіть,що якась страшна сила мечем відрубала дерево під коріння. Чи житиме воно?(«ні»;діти пояснюють відповідь)
-Тому про своє родинне дерево завжди треба дбати, не забувати про членів родини, про пращурів й тих хто живе поряд із вами.
Дидактична гра «Хто старший,хто молодший?»
Дітям пропонується розглянути на екрані монітору пари картинок із зображенням:бабусі-онуків; тата-сина; мами-дочки; дідуся-онука; мами-бабусі; тата-доньки; мами-немовляти, назвати, хто з членів родини старший, а хто молодший.

Фізкультхвилинка:
Вихователь просить дітей пригадати і зобразити ходу: немовляти, мами, дідуся, бабусі (за показом  картинок).
-Всі наші рідні такі різні, по різному виглядають, ходять, але всі вони-наша родина. Ніде не буває нам так добре, як в колі рідної сім’ї. Це велике щастя-мати сім’ю, і право на сім’ю - одне з найголовніших прав, що має дитина.
-Ви добре знаєте своїх батьків? (так)Чи зможете ви описати їх, розповісти про їхні риси характеру? Зараз ми це дізнаємось.
Дидактична словесна гра «Підбери прикмети»
Діти обирають на столі одну картку із зображенням когось із членів родини й підбирають прикмети до нього(картки перевернуті).
-А чи знаєте ви,ким приходитеся для своїх родичів?Зараз перевіримо!
Дидактична вправа «Хто для кого?»
-ти для бабусі,хто?(онук; онучка)
-ти для тітки, хто?(племінник; племінниця)
-ти для сестри(брата), хто?(старший брат;молодша сестричка)
-ти для тата, хто?(синок; донечка)
-Дорослі члени родини люблять і піклуються про вас найбільше. Як ви гадаєте,чому?(бо ми - найменші у родині).
-Як піклуються про вас рідні?(відповіді дітей)
-Старші члени родини більше знають, вміють, дають вам корисні поради, тому й ви повинні любити і поважати їх, бо в скрутні моменти життя, саме вони першими нададуть вам допомогу.
-Ми з вами, також  бачимося й живемо поряд кожного дня в садочку,у нашій групі. Як називається наша група? («Веселка»). Отже, ми із вами, також-велика родина. Згодні?(так).
-От я і пропоную вам перетворити це дерево на родинне дерево нашої групи. Нехай кожен з вас виріже по одному листочку, прикріпить його на наше дерево і побажає щось для своєї родини.
Пальчикова гра «Сім’я»
Це дідусь,
А це бабуся,
Це татусь,
А це матуся
А малюк-звичайно я
От і вся моя сім’я.
Колективна робота:
Під фонограму пісні «Росте черешня в мами на городі», діти вирізають по одному листочку, виходять до дошки, вихователь допомагає прикріпити його магнітом на дерево (на магніті – смайлик - посмішка). Дитина говорить побажання і залишається біля дошки, поруч із вихователем.
Підсумок заняття:
Вихователь звертається до гостей:
- Шановні батьки! Пам’ятайте! Дитина має право виражати своє ставлення, свій погляд на ситуацію, співати, грати, веселитися. Подивіться на це гарне, веселе родинне дерево, із посмішками ваших дітей й спробуйте навчитися розуміти настрій своєї дитини за виразом її обличчя. А зараз, прошу Вас обмінятися посмішками із вашими дітьми.
Діти і батьки посміхаються одне одному.
     

Немає коментарів:

Дописати коментар