Страницы

вівторок, 22 січня 2019 р.

Інтегроване заняття з розвитку мовлення в старшій групі ЗДО

Демидова Жанна Володимирівна
Вихователь  Козубівського ЗДО
Доманівського району 
Миколаївської області

Інтегроване заняття з розвитку мовлення в старшій групі ЗДО

Тема: Осінь

Мета:  збагачувати словниковий запас дітей, продовжувати формувати вміння вихованців відповідати на запитання; продовжувати вчити дітей утворювати від заданих слів зменшувально-пестливі форми; продовжувати формувати співвідношення геометричних фігур з предметами; закріпити цифру 1 і 2 , більше – менше; розвивати мовне дихання та координацію рухів; виховувати вміння працювати в команді, колективно.


Обладнання:  листочки верби, клена, намальоване дерево, іграшкова жабка, 2 кошики, муляжі фруктів та овочів, рюкзак, клей, скатертина, картоні кружечки зеленого та червоного кольору.

Попередня робота: читання твору про осінній ліс, малювання ілюстрацій до твору, бесіда по змісту, спостереження у природі за деревами та листочками.

Хід заняття



І. Вступна частина

1.Загадка про осінь.

У садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль – 
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь)

Вихователь:

Яка зараз пора року? (осінь).Так, а якого кольору восени листя? (червоного, коричневого, жовтого). Молодці. Де ми з вами можемо назбирати собі листя? (в лісі). Згодні погуляти у лісі та подихати свіжим повітрям? (так). Підемо пішки, тут не далеко. Але у лісі необхідно бути дуже обережними і йти по стежкам, зрозуміли? А то можна загубитися. (Шикуються один за одним, ідуть проговорюючи ):

                                           

                                         Ліс осінній — непростий

                                         Дивовижний, золотий

                                        Дітям вже пора пройтись

                                        І природою насолодитись!

                                       (марширують)



II. Основна частина

 А ось і ліс , як тут гарно, а яке свіже повітря. Давайте подихаємо.

1.Дихальна вправа: « Ой як гарно пахне »

(Вдихаємо повітря через ніс, а видихаємо через рот, проговорюючи слова «ой як гарно пахне» 4 -5 р)


Вихователь:

Ви тільки подивіться скільки листя насипалось з дерев! Давайте зберемо їх для нашого дерева. (листочки по кількості дітей, один педагогу).






Вихователь:

Сідайте дітки, відпочивайте і уважно подивіться на свої листочки, з якого дерева листочок у вас в руках? А на яку геометричну фігуру він схожий? Мій з клена, він схожий на коло (відповіді дітей).

Ой , на моєму листочку щось написано (читає: допоможіть, загубилась жабка, скоро зима, вона може замерзнути і захворіти) Діти допоможемо знайти жабку? (так).Треба кругом заглянути жабка дуже маленька, підемо шукати її , тримаємося разом, щоб не загубитися.


Вихователь:

Дітки, а може жабка десь тут, давайте покличемо! Хто знає як кличуть у лісі , якщо хтось заблукав? (АУ). А які це звуки (голосні) Молодці. Давайте тихенько позвемо, щоб жабка не злякалася.

Давайте пограємо?

Вихователь:

Я називаю слова, а ви мені кажете в лагідній формі. Добре?

Ліс – лісочок

Кущ – кущик

Листок – листочок

Заєць – зайчик

Дерево - деревце

2. Рухлива гра.

Вихователь:

Яка гарна галявина. Давайте пограємо, може, жабка почує нашу веселу гру і сама до нас прийде.

Ось у мене рюкзак, я взяла трохи овочів та фруктів перекусити. Також у мене є скатертинка , постелемо її та пообідаємо. Але у мене у рюкзаку все перемішалося. Допоможіть розібратися , дітки з червоними кружечками збирають у кошик – фрукти, а із зеленими – овочі (овочі і фрукти із рюкзака висипаю на скатертину, ставлю два кошики, діти по команді збирають кожен у свій кошик овочі і фрукти). По закінченню гри робимо аналіз, чи правильно виконане завдання.

Молодці, але жабки і досі ми не знайшли. А давайте про неї віршика розповімо!

Журилась під осінь

Малесенька жабка:

 — Уже потемніла

У соняха шапка

І жовтими стали

Листочки у клена,

 А я ще і досі

Зелена-зелена…

Вихователь:

Молодець, як гарно розповіли, а ось і жабка, їй мабуть також сподобався віршик, давайте візьмемо її до себе в групу, покажемо наше дерево, яке прикрасимо осіннім листячком, що назбирали у лісі.  (давайте).

4. Колективна робота (на столі приготовлений клей , пензлики, висипані на тарілочки листочки, на мольберті намальоване дерево).

Малята підійдіть до столу, візьміть по одному листочку , намастіть його клеєм та наклейте на дерево. (діти наклеюють листочки). Подивіться, яке прекрасне осіннє дерево буде прикрашати нашу групу.

 ІІІ Висновок.

Вихователь:

Діти, чи сподобалося вам у лісі? Ви молодці, гарно попрацювали!

Немає коментарів:

Дописати коментар