Страницы

понеділок, 8 грудня 2014 р.

Пізнавальний розвиток дітей раннього віку засобами сенсорних ігор

Собчук Тетяна Іванівна
м. Миколаїв, ДНЗ № 134

Пізнавальний розвиток дітей раннього віку засобом сенсорних ігор

Вік 1 - 3 роки є періодом істотних змін в житті маленької дитини. Перш за все, дитина починає ходити. Отримавши можливість самостійно пересуватися, він освоює  простір, самостійно входить в контакт з масою предметів, багато з яких раніше залишалися для нього недоступними.

У результаті такого "вивільнення" дитини, зменшення його залежності від дорослого бурхливо розвиваються пізнавальна активність, предметні дії. На другому році життя у дитини спостерігається розвиток предметних дій, на третьому році життя предметна діяльність стає провідною. До трьох років у нього визначається провідна рука і починає формуватися узгодженість дій обох рук.
 З виникненням предметної діяльності, заснованої на засвоєнні саме тих способів дії з предметом, які забезпечують його використання за призначенням, змінюється ставлення дитини до навколишніх предметів, змінюється тип орієнтування в предметному світі. Замість питання: "що це?" - При зіткненні з новим предметом у дитини виникає питання: "що з цим можна робити?"  Разом з тим цей інтерес надзвичайно розширюється. Так, при вільному виборі предметів і іграшок він прагне познайомитися з можливо більшою кількістю їх, залучаючи предмети у свою діяльність.

У тісному зв'язку з розвитком предметних дій йде розвиток сприйняття дитини, так як в процесі дій з предметами дитина знайомиться не тільки зі способами їх вживання, але і з їх властивостями - формою, величиною, кольором, масою, матеріалом
У дітей виникають прості форми наочно-дієвого мислення, самі первинні узагальнення, безпосередньо пов'язані з виділенням тих чи інших зовнішніх і внутрішніх ознак предметів. 
На початку раннього дитинства сприйняття дитини розвинене ще надзвичайно слабо, хоча в побуті дитина виглядає досить орієнтованим. Орієнтування відбувається, швидше, на основі впізнавання предметів, ніж на основі справжнього сприйняття. Саме ж впізнавання пов'язане з виділенням випадкових, що кидаються в очі ознак-орієнтирів.

Перехід до більш повного і всебічного сприйняття відбувається у дитини у зв'язку з оволодінням предметною діяльністю Спочатку співвіднесення предметів і їх властивостей відбувається практично. Потім це практичне співвіднесення призводить до появи співвідносин перцептивного характеру. Починається розвиток перцептивних дій.

Тісний зв'язок розвитку сприйняття і діяльності проявляється в тому, що вибір за зразком дитина починає здійснювати по відношенню до форми і величиною, тобто по відношенню до властивостей, які необхідно враховувати в практичній дії, а вже потім - по відношенню до кольору .
У перші три роки життя дитини активно розвиваються його органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики.
Ігри на розвиток сенсорики спрямовані на формування комплексного і гармонійного світосприйняття, а також служать першою сходинкою до придбання чуттєвого досвіду і пізнання світу.

Значення сенсорного розвитку дітей раннього віку виражається в наступному:
• Воно являє собою базу для інтелектуального розвитку дитини:
• Структурує і впорядковує дитячі враження від спілкування із зовнішнім світом;
• Стимулює розвиток спостережливості та уваги;
• Робить позитивний вплив на естетику дитини;
• Стає базою для розвитку фантазії та уяви;
• Готує малюка до взаємодії з реальним світом;
•Дає маляті можливість навчитися новим методам предметно-пізнавальної діяльності;
•Формує сенсорні еталони;
• Дозволяє розширити словниковий запас;
• Робить вплив на рівень розвитку слухової, зорової, образної, моторної пам'яті.

Сенсорні ігри створюються з урахуванням вікових особливостей дитини і принципів добровільності, також права на самостійний вибір і самовираження.
Кожна дитина з своєму повсякденному житті стикається з величезною кількістю фарб і форм. Це і одяг, і іграшки, і побутові предмети, і рослини на вулиці. Засвоєння всіх цих знань і уявлень проходить стихійно, без прямої участі дорослих. Тому найчастіше дитина отримує дуже поверхневі знання про світ. Тут на виручку приходить сенсорний розвиток - системне, послідовне і поступове знайомство дитини із сенсорною культурою суспільства.

ІГРИ І ВПРАВИ ДЛЯ СЕНСОРНОГО РОЗВИТКУ 
Ігри для дітей раннього віку запропоновані за ступенем зростаючих труднощів, що відповідає програмі "Дитина". 
Величина ВЕЛИКІ І МАЛЕНЬКІ 
Мета:Навчити дитину чергувати предмети за величиною 
Обладнання: Чотири великих і маленьких намистини (приблизно 2 і 1см) однакового кольору. Шнур або м'яка дріт, лялька й кошик.
Хід: Вихователь показує дитині гарну ляльку, говорить, що лялька прийшла до малюка в гості і принесла щось у кошичку. Потім вихователь садить ляльку на стіл і, виймаючи з кошика коробочку, показує дитині, що там лежать великі і маленькі намистини і нитка. Сказавши, що лялька попросила малюка зробити для неї гарні намиста, вихователь звертає увагу дитини на те, що намиста можна нанизувати по-різному. Спочатку вихователь сам показує, як треба збирати намиста, а потім пропонує зробити це дитині. Важливо почати чергування з великої намистини, тому що якщо чергувати намиста навпаки, тобто спочатку брати маленьку, потім більшу, дитині буде важко впоратися із завданням, тому що його в першу чергу приваблюють великі намистини. Потім ляльці показують, які вийшло намисто. 
ЗНАЙДИ БІЛЬШИЙ М'ЯЧ? 
Мета: Вчити розрізняти предмети за величиною і вибирати їх за словесною вказівкою. 
Обладнання: Великі й маленькі м'ячі, довільно перемішані. 
Хід: Вихователь стоїть на відстані 3 - 5м від дитини і просить принести йому великий м'яч. Якщо дитина помиляється, вихователь пояснює і показує різницю, даючи маляті потримати великий і маленький м'ячі. Рукою дитини вихователь обводить по окружності великого і маленького м'яча, говорячи при цьому, «великий» це чи «маленький» м'яч. Гра повторюється. 
ДОРУЧЕННЯ 
Мета: Вчити дітей розрізняти і називати іграшки, а також виділяти їх розмір; розвивати слухове сприйняття, вдосконалювати розуміння мови. Обладнання: Великі й маленькі собачки, машинки, коробочки, м'ячі, чашки, кубики, матрьошка. 
Хід: Вихователь показує дитині іграшки і предмети і пропонує назвати їх, відзначаючи їх розмір. Потім дає малюкові наступні завдання: 
  • Велику собаку нагодуємо чаєм з великої чашки, а маленьку - з маленької;
  • Покатай матрьошку у великій машині; 
  • Постав маленьку собаку біля матрьошки; 
  • Побудуй для великої собачки будиночок з великих кубиків, а для маленької - з маленьких; 
  • Візьми маленьку собачку і посади її на килим; 
  • Візьми велику собаку і посади її у велику коробку; 
  • Збери маленькі кубики в маленьку коробку, а великі - на велику 

Якщо дитина помиляється, собачка або матрьошка показують своє незадоволення (гарчить або відвертається). 
ПРИГОСТИТИ ЗАЙЧИКА
Мета: Вчити дітей групувати предмети за величиною. 
Обладнання: Іграшковий заєць, велике і маленьке відерце, по п'ять великих і маленьких муляжів морквин на підносі. 
Хід: Вихователь показує зайця, пропонує дітям його розглянути, погладити. Потім каже, що зайчик просить дітей допомогти йому зібрати морквину і показує тацю з морквою, роблячи акцент на те, що морквина велика і маленька. Далі вихователь каже, що велику морквину потрібно класти у велике цебро, а маленьку морквину у маленьке відерце. Діти виконують завдання, зайчик дякує їм за допомогу.  
За таким же принципом можна групувати і інші великі та маленькі предмети в різні за величиною ємкості. Наприклад, граючи в наступні ігри «Допоможи ляльці зібрати кубики», «Поклади м'ячі в кошики», «Постав машини в гараж» 
ЛЯЛЬКИ  
Мета: Та ж. 
Обладнання: Кілька великих і маленьких ляльок, великий і маленький будиночок. 
Хід: На столах або килимі в різних сторонах стоять іграшкові будиночки. Навпаки, на невеликій відстані сидять ляльки. Вихователь показує дітям ляльки. Разом з дітьми розглядає їх, зазначає, що ляльки великі і маленькі. Потім каже, що ляльки заблукали і пропонує допомогти лялькам знайти свій будиночок, пояснюючи, що великі ляльки живуть у великому будиночку, а маленькі ляльки живуть в маленькому будиночку. Діти виконують завдання, ляльки дякують їм за допомогу. 
З тією ж метою, як і попередня гра можна проводити наступні ігри: «Покатати ведмедиків на машинах», «Пригости собачок кісточкою», «Збери квіти» і т.д. Ігри проводяться так само, як і попередня, але з використанням іншого відповідного обладнання. 
Так само для навчання дітей співвідносити предмети за величиною, можна використовувати предметні картинки. Наприклад, в іграх «Посади пташок у свої гнізда», «З якого дерева листочок?», «На якій квітці сидять метелики?» Тощо, дітям пропонується співвіднести дві картинки із зображенням великих або маленьких предметів. Наприклад: у велике гніздо посадити великого птаха, а в маленьке – маленького птаха  
Форма
ЯКІ ЦЕ ФОРМИ? 
Мета: Навчити дитину чергувати предмети за формою 
Обладнання: За чотири круглих і квадратних глиняних намистини однакового кольору (діаметр 2см). Шнур або м'яка дріт, лялька й кошик. 
Хід: Проводиться так само, як гра «Великі і маленькі» з тією лише різницею, що на нитку по черзі нанизують круглі і квадратні намистини. Вихователь пропонує дитині помацати руками кожну намистину на нитці, фіксуючи на цьому увагу дитини і примовляючи: «Кулька, кубик ...».
КОЛО, КВАДРАТ 
Мета: Вчити групувати предмети за формою. 
Обладнання: По п'ять картонних кіл і квадратів одного кольору. 
Хід: Вихователь показує дітям геометричні фігури, довільно перемішані на столі. Потім каже: «Ось це - коло, ось це - квадрат. Коло я покладу на круглу тарілочку, а квадрат - на квадратну тарілочку ». Далі вихователь пропонує дітям розкласти фігури по своїх місцях і активізує мовлення дітей питаннями: «Що це? (Коло). А це? (Квадрат)». 
ЧАРІВНІ КОРОБОЧКИ
Мета: Вчити дітей проштовхувати геометричні форми у відповідні отвори. 
Обладнання: Коробки з отворами круглої і квадратної форми і відповідні їм за розміром кубики і кульки. 
Хід: Вихователь показує дітям коробочки з «віконцями» і говорить, що в них можна проштовхнути кульки і кубики. Потім обводить пальцем круглий отвір, відзначаючи, що воно кругле, що у нього немає куточків, і проштовхує в нього кульку. Те ж саме робить і з квадратним отвором, відзначаючи, що воно квадратне і у нього є куточки і проштовхує в нього кубик. Далі, завдання виконують діти. При кожному проштовхуванні, вихователь здивовано-захопленим тоном вигукує: «Ой, немає кульки! Ой, немає кубика! », Тим самим, стимулюючи дитини продовжувати гру і викликаючи позитивні емоції. 
Також цю гру можна використовувати і для закріплення величини предметів, роблячи в коробках великі і маленькі отвори різних однорідних геометричних форм. Можна додавати отвори і інших геометричних форм, наприклад - трикутні, прямокутні. 
ЗАШТОПАНІ ШТАНЦІ
Мета: Вчити дітей вставляти предмети даної форми у відповідні отвори. 
Обладнання: картонними зображеннями вовка (матрьошки, ляльки тощо) з отворами круглої, квадратної і трикутної форми на штанцях і відповідно ним кола, квадрати і трикутники, такого ж кольору, як і штанці. 
Хід: Вихователь показує дітям вовка і звертає їхню увагу на те, що у вовка діряві штанці. Потім вихователь показує дітям геометричні фігури - латочки і пропонує допомогти вовку заштопати штанці. Діти виконують завдання, вовк дякує їм. 
Цю гру можна проводити з ускладненням, наприклад - «заштопати» у матрьошок сарафани різного кольору різними великими і маленькими геометричними формами відповідних кольорів. 
ВЕСЕЛІ ЧОЛОВІЧКИ
Мета: Вчити дітей групувати предмети за формою 
Обладнання: Вирізані з картону круг, квадрат, трикутник, прямокутник - будиночки і ці ж геометричні форми маленького розміру - чоловічки. 
Хід: Вихователь разом з дітьми розглядає довільно що лежать на столі маленькі геометричні фігури, говорить, що це - веселі чоловічки. Потім показує, наприклад, коло і каже: «Цього чоловічка звуть коло. Як звуть чоловічка? (Коло). Покажіть, яких ще чоловічків звуть коло? (Діти показують кола) ». Так само діти показують і інші геометричні фігури. Вихователь каже, що чоловічки заблукали, і пропонує дітям допомогти чоловічкам знайти свої будиночки. Потім пояснює, що чоловічки-кола живуть у круглому будинку (кладе чоловічка на велике коло), чоловічки-квадрати живуть в квадратному будинку (кладе чоловічка на великий квадрат) і т.д. Далі діти виконують завдання самостійно.
Цю гру проводять спочатку з використанням двох геометричних форм, потім - трьох і далі чотирьох. На перших етапах фігури-чоловічки однакового розміру і кольору, ускладнюючи гру можна використовувати «чоловічків» різного розміру, а потім і кольору. 
Колір 
КУРОЧКА І КУРЧАТА 
Мета: Звернути увагу дитини на те, що колір є ознакою різних предметів і може служити для їхнього позначення. 
Обладнання: Коробка з мозаїкою, де вміщено шість елементів жовтого кольору і один білого. 
Хід: Вихователь показує дітям іграшки: біла курочка, а за нею жовті курчата (або картинку). Потім - білий елемент мозаїки і каже: «Це у нас буде курочка. Вона білого кольору ». Демонструє жовтий елемент мозаїки і пояснює: «Жовтого кольору будуть курчатками». В отвір панелі вихователь білу мозаїку, ще раз нагадуючи, що курочка буде такого білого кольору, і поміщає слідом за білою мозаїкою одну жовту, кажучи, що такого кольору курчата. Потім дає дитині коробку з мозаїкою і пропонує знайти ще одного курчати і помістити його слідом за мамою-курочкою. Після того, як усі курчата будуть знайдені і розміщено «низкою», позаду курочки, дитина повторює завдання самостійно.
ЯЛИНКИ І ГРИБОЧКИ
Мета: Навчити дитину чергувати предмети за кольором. 
Обладнання: Коробка з мозаїкою, де вміщено по десять елементів зеленого і червоного кольору. 
Хід: Вихователь показує дітям мозаїку і пояснює, що ялинки бувають зеленого кольору, та розміщує на панелі ялиночку - елемент зеленого кольору. Показує елемент червоної мозаїки, пояснює, що такого червоного кольору бувають грибочки. Розмістивши у себе на панелі ялинку, грибочок, ялинку, грибочок, вихователь пропонує дитині продовжити ряд ялинок і грибків. 
Гру проводять як закріплення після відповідного заняття.
З тією ж метою, як і попередня гра можна проводити наступні ігри: «Гуси з гусенятами» - використовують мозаїку білого (гусак) і жовтого (гусеня) кольору; «Будиночки та прапорці» - використовують мозаїку білого (будиночок) і червоного (прапорець) кольору. У грі «Будиночки та прапорці» елемент червоного кольору розміщують над елементом білого кольору. (Мал.32) 
РІЗНОКОЛЬОРОВІ НАМИСТИНИ 
Мета:  Навчити дитину чергувати предмети за кольором
Обладнання: По чотири білих і червоних намистини (можуть використовуватися й інші кольори) у коробці, шнур або м'яка дріт. 
Хід: Проводиться так само, як гра «Великі і маленькі» з тією лише різницею, що на нитку по черзі нанизують білу і червону намистини. Основою для успішного чергування інших колірних поєднань є саме білий, добре знайомий колір, який часто згадується у побуті (білий сніг, білі руки). 
ДОПОМОЖИ МАТРЬОШКАМ ЗНАЙТИ СВОЇ ІГРАШКИ 
Мета: Закріпити у дітей уміння групувати однорідні і співвідносити різнорідні предмети за кольором. 
Обладнання: Малюнок з матрьошками, намистини і палички різних кольорів. 
Хід: Вихователь по черзі показує дітям матрьошки, одягнених у сукні чотирьох основних кольорів і каже, що у кожної матрьошці є свої іграшки: м'ячики і палички, але вони все переплуталися. Потім пропонує допомогти матрьошка знайти свої іграшки. Вихователь показує одну з матрьошок і пропонує вибрати намистини такого ж кольору, як у неї плаття. Після того як дитина вибере всі намистини і покладе їх поряд з матрьошкою, йому пропонується так само вибрати палички. 
ПРИГОСТИ ВЕДМЕДЯ ЯГІДКОЮ
Мета: Вчити дітей вибирати предмети даного кольору з декількох запропонованих, розвивати координацію рук і дрібну моторику пальців. 
Обладнання: Коробка з мозаїкою, де вміщено десять елементів червоного кольору і по п'ять елементів жовтого і зеленого кольору. 
Хід: Вихователь показує дітям ведмедя і розглядає його разом з дітьми. Потім пропонує дітям пригостити його ягодою, роблячи акцент на те, що ведмедик любить тільки стиглу ягоду червоного кольору. Далі, вихователь бере з коробки елемент мозаїки червоного кольору (ягідку), вставляє її в панель і пропонує дітям теж збирати ягоди, стежачи за тим, щоб діти брали тільки стиглі ягоди червоного кольору. Коли всі червоні ягоди зібрані в «кошик», ведмідь дякує дітей. 
З тією ж метою, як і попередня гра можна проводити наступні ігри: «Знайди сонечко», «Посади травичку», «хмарки на небі», з тією лише різницею, що дитині пропонується вибрати відповідно елементи жовтого, зеленого і синього кольору з декількох запропонованих. 
ПОСТАВ БУКЕТ КВІТІВ У ВАЗИ 
Мета: Вчити дітей групувати предмети за кольором. 
Обладнання: Чотири вази жовтого, червоного, зеленого і синього кольорів, зроблених із пластикових пляшок, паперові квіти тих же розквітом. 
Хід: Вихователь показує дітям квіти, які лежать на столі або килимі довільно перемішані, і пропонує зібрати з них букети і поставити у вази. Потім, вихователь бере, наприклад, червона квітка і ставить його у вазу червоного кольору, роблячи акцент на те, що квітка такого ж кольору, як і ваза. Те ж саме вихователь проробляє і з квітами інших кольорів. Далі збирати букети пропонується дітям. 
РІЗНОКОЛЬОРОВІ КУЛІ
Мета: Вчити дітей співвідносити предмети за кольором. 
Обладнання: Картка із вертикально наклеєними на ній різнокольоровими смужками - «ниточками» паралельно і на деякій відстані один від одного, Вирізані з картону кулі тих же кольорів. 
Хід: Вихователь показує дітям кулі та пропонує прив'язати до них ниточки, щоб кулі не полетіли. Потім бере куля, наприклад, жовтого кольору і прикладає його до жовтій смужці - «ниточці» жовтого кольору. Далі завдання виконують діти. 
Цю гру можна проводити з іншим обладнанням: різнокольорові картки-«книжки» з вирізаними «віконцями» - кулями, картки-вкладиші таких же кольорів. Тоді хід буде такою: вихователь показує дітям картки з кулями і пропонує дітям зафарбувати ці кулі відповідним кольором, попередньо показуючи як це зробити.
ПІДБЕРИ ЧАШКИ ДО БЛЮДЦЯ 
Мета:  Вчити дітей співвідносити предмети за кольором. 
Обладнання: Вирізані з картону чашки й блюдця різних кольорів. 
Хід: Вихователь показує дітям блюдця і пропонує поставити на них чашки і уточнює, що у кожного блюдця є своя чашка такого ж кольору. Потім вихователь показує, як це потрібно робити. Далі завдання виконують діти.
РУКАВИЧКА 
Мета: Вчити дітей співвідносити предмети за кольором. 
Обладнання: Вирізані з картону кілька пар різнобарвних рукавиць, ляльки. 
Хід: Вихователь говорить дітям, що ляльки зібралися на прогулянку, але не можуть знайти свої рукавиці, тому що рукавиці переплуталися. Потім вихователь бере одну рукавицю (наприклад, червону), запитує у дитини, якого вона кольору і пропонує малюкові знайти таку ж червону рукавичку. Дитина виконує завдання і гра продовжується. 
МАГАЗИН ІГРАШОК 
Мета: Вчити дітей групувати предмети за кольором. 
Обладнання: Картка з намальованими на ній одна над іншою горизонтальними смугами, на невеликій відстані один від одного; вирізані з картону силуети різнокольорових іграшок (м'яч, літак, машина, кегля) 
Хід: Вихователь пропонує пограти в магазин, але для цього потрібно розставити іграшки на полиці. Потім пропонує малюкові взяти одну іграшку і поставити її на полицю (картку), уточнюючи її колір. Далі вихователь пропонує дитині поставити на цю полицю іграшки такого ж кольору. Коли завдання виконано, то гра продовжується з іграшкою іншого кольору. 
Так само можна використовувати різнокольорові полки, а дитині запропонувати розставити на них іграшки відповідно з кольором.
Ігри та вправи з предметами 
У вихованні дітей раннього віку дуже важливим є збагачення і вдосконалення чуттєвого досвіду в процесі діяльності. 
Характерною для цієї вікової ступені діяльністю є діяльність предметна. Її називають провідною не тільки тому, що вона переважає, але й тому, що має виняткове значення для формування важливих якостей дитячої психіки. 
У процесі діяльності в дітей розвивається мислення, кмітливість, виховується зосередженість, уміння спокійно, не відволікаючись, займатися протягом деякого часу якимось одним справою. 
Предметна діяльність має важливе значення і для сенсорного розвитку дитини. Діючи з предметами, він пізнає їх якості та властивості, знайомиться з формою, величиною, кольором, просторовими співвідношеннями. У процесі дій з предметами у дітей другого року життя розвиваються якості навченості: зосередженість погляду на предметі, загальмованість рухів, збереження певної пози, емоційна налаштованість. 
Дії з такими предметами, як дидактичні іграшки, завжди ставлять перед дитиною розумову задачу, він намагається добитися результату - зібрати башточку, скласти матрьошку і т.п. Так, поволі формується цілеспрямованість. Деякі дидактичні іграшки для виконання ігрової задачі вимагають певної послідовності дій і відбору деталей. 
Предметні дії розвивають координацію і узгодження рухів обох рук дитини, ведуть до утворення зв'язків у роботі очей (часто вуха) і рук, забезпечують оволодіння простором. 
Мета запропонованих нижче ігор та вправ з дидактичними іграшками: розвивати у дітей координацію рук і дрібну моторику пальців, сприяти закріпленню якостей предметів (величина, форма, колір). 
СКЛАДИ МАТРЬОШКУ
Обладнання: Матрьошка, яка вміщує декілька вкладених один в одного ляльок меншого розміру. 
Хід: Вихователь разом з дитиною відкриває матрьошку, вимовляючи: «Матрьошка, матрьошка, відкрийся трішки!». Дістає матрьошку трохи менше і ставить її поруч з великою, запропонувавши малюку порівняти їх за розміром і кольором. Коли всі матрьошки виявляться відкритими, вихователь пропонує дитини скласти їх назад, починаючи з найменшої. 
Спочатку гру слід проводити з двоскладовою матрьошкою, потім з трискладових.
Точно так само замість матрьошки можна використовувати барила, стаканчики, що відкриваються коробочки, вкладиші різних форм.
ЗБЕРИ ПІРАМІДКУ 
Обладнання: Пірамідка, що складається з 4-5 кілець, що убувають по величині. 
Хід: Вихователь показує дитині пірамідку, і допомагає розібрати її. Разом з малюком вихователь розглядає колечка, відзначаючи їх форму і колір і роблячи акцент на їх величину. Потім вихователь пропонує дитині зібрати пірамідку. Він пояснює, що спочатку потрібно вибрати найбільше колечко і надіти його на стрижень (малюк виконує завдання). Далі вихователь пропонує зробити те ж саме з колечками до тих пір, поки пірамідка не буде зібрано. Надалі дитині надається можливість самостійно маніпулювати з пірамідкою, намагаючись зібрати її правильно.
Можна збирати різні пірамідки в залежності від того, які цілі переслідуються. Наприклад: піраміда, що складається з кілець одного розміру або кольору; з кубиків, кульок, призм одного або різного розміру і кольору; з предметів зростаючих за величиною. 
ЗБЕРИ НАМИСТО
Обладнання: Будь-які предмети з отворами для нанизування різної величина, форми і кольору, шнур або м'яка дріт. 
Хід: Вихователь пропонує дитині зібрати намисто, нанизуючи їх на шнур. Показує, як це потрібно робити і пропонує малюкові продовжити. Якщо дитина не може, вихователь допомагає йому. 
Можна збирати різні намиста в залежності від того, які цілі переслідуються. Наприклад: намисто, що складаються з кульок і кубиків різного розміру і кольору; з котушок від ниток, макаронІв, колечок, пробок з отворами різних кольорів і розмірів. 
ПОБУДУЙ БАШНЮ
Обладнання: Кубики різного кольору і розміру. 
Хід: Вихователь пропонує дитині побудувати башточку, накладаючи кубики один на один і зводячи споруду вгору.
Цю гру можна проводити різними способами залежно від того, які цілі переслідуються. Наприклад: побудувати башточку з кубиків одного кольору і різного розміру; з великих або маленьких кубиків різного кольору; з великих або маленьких кубиків одного кольору.

Немає коментарів:

Дописати коментар