Страницы

неділя, 7 грудня 2014 р.

Організація рухливих ігор на прогулянці з дітьми раннього віку

Кузіна Наталя Миколаївна
Березнегуватський район   
Новоочаківський ДНЗ  «Барвінок»

Організація рухливих ігор на прогулянці з дітьми раннього віку

Рухливі ігри – важливий засіб виховання дітей дошкільного віку. Правильно підібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму малюків. Різноманітні рухи та ігрові дії дітей ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну.

Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у дошкільнят закріплюються різноманітні вміння і навички основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги), розвиваються такі важливі фізичні якості як швидкість, спритність, витривалість.


Також цінність рухливої гри полягає у тому, що вона викликає позитивні емоції, почуття задоволення, життєрадісність, активність, позитивно впливає на психічний та фізичний розвиток дошкільника.

Значний вплив мають рухливі ігри на виховання морально-вольових якостей, на розумовий розвиток дитини, допомагають збагатити уявлення про навколишній світ, різні явища природи, розширюють кругозір. Виконуючи різноманітні ролі, імітуючи дії тварин, птахів, комах, діти на практиці застосовують здобуті знання про життя, поведінку, способи пересування цих тварин.

Наведу приклад організації рухливих ігор на прогулянці взимку. 

Мета: ознайомлення дітей ранньої групи з різними видами рухливих ігор; формування навичок опанування елементами рухливих ігор; виховання уміння спілкування в дитячому колективі.

Форма роботи: прогулянка на свіжому повітрі.

Завдання: В ході ігор активізувати мовлення дітей, виховувати любов до природи, стимулювати рухову активність, формувати вміння діяти узгоджено.
Методичні прийоми: ігрова ситуація, залучення до ігор казкових героїв.

Хід
І. Організаційний момент.
Вихователь: Дорогі діти! Зима - це чарівна пора. Скільки всього цікавого відбувається в цей час року. Це і свята, які ми з нетерпінням чекаємо, це і краса природи і різні спортивні розваги, катання на санях, лижах і ковзанах. А Вам подобається цей час року?
Діти: Так!
Вихователь: Ходімо одягатися.
                                Рухлива гра  Підемо гуляти.
Мета гри: формування вміння дітей правильно і послідовно одягатися, закріплювати знання зимового одягу; виховувати бережне ставлення до одягу.
ІІ. Основний зміст заняття.
Вихователь: Які Ви молодці! Як швидко одяглися. Подивіться, а ось і саночки нас чекають. Давайте покатаємося. Робимо великий потяг.
                                    Рухлива гра  Потяг
Мета гри: учити дітей ходити й бігати одне за одним; розвивати вміння узгоджувати свої рухи з рухами інших дітей; виховувати уважність, відчуття відстані.
                                           Хід  гри
Діти шикуються одне за одним у колону – це «вагончики». Першим у колоні , «тепловозом», стає вихователь. Він дає свисток, і гравці починають просуватися вперед, поступово прискорюючи темп, який переходить на біг. «Під’їжджаючи до станції» (умовного місця), діти на слова вихователя «Прийшов, прийшов, прийшов!» знову переходять на ходьбу. На слово «Приїхали!» гравці зупиняються, «тепловоз» випускає пару (вимовляє звук «пш-ш-ш»).
Група наша – барвінчата,
Візьмем в руки ми санчата.

На подвір’я  біжимо
І гулятись почнемо.
Бабу Снігову ліпити
Будемо в куточку,
Дружно й весело всім жити
Вчать у дитсадочку.
Вихователь: Подивіться, хто до нас поспішає. Та це ж Вовчок - сірий бочок.
Вовчок: Холодно взимку, бігаю я по лісі, нудно мені. Дітки, можна я з вами пограюся?
Вихователь: Звичайно можна.
Вовчик сірий завітав
В гості до маляток,
Буде щиро забавлять
Хлопчиків й дівчаток.
Всім нам весело із ним
Гратися, змагатись,
Але, щоб перемогти,
Треба постаратись. 
Рухлива гра  Вовк і зайці

Мета гри: удосконалювати вміння бігати з підстрибуванням; виховувати увагу, витриманість.
Хід гри
На одному боці майданчика перед накресленою лінією стоять діти. На протилежному боці за «деревом» сидить «вовк».
Вихователь: 
В лісі весело гуляємо,
Бігаємо і стрибаємо,
Зайця, білочку шукаємо.
Діти розходяться, бігають, а на слова «Зайця, білочку шукаймо» діти нахиляються, присідають.
Вихователь:
Діти, поспішайте,
Вовк за деревом,-
Тікайте!
Діти біжать за лінію, а «вовк» ловить їх. Гра повторюється до тих пір поки «вовк» не переловить усіх учасників.
Рекомендації до гри.
Діти мають ходити, бігати в різних напрямах, не наштовхуватися одне на одного, а також підходити ближче до «вовка».
Вихователь: Вовчику, дітки! Скільки снігу у нас, а давайте згадаємо його властивості: сніг у нас холодний, білий, мокрий, тане.
Сніг пухнастий і сріблястий,
Стежки засипає,
І сніжиночка маленька
У танку кружляє.
                                      Рухлива гра   Погода 
Така простенька гра змушує дитину рухатися , розвиває її мову , тренує її вестибулярний апарат.
                                                Хід гри.
Вихователь говорить по кілька разів такі слова: « Сніг іде, іде, іде. Сніжинки кружляють, кружляють, кружляють». Діти повільно піднімають руки в сторони і кружляють, ніби сніжинки, спочатку в одну сторону, потім - в протилежну. 
Вихователь: Продовжимо гру, повторюючи по кілька разів кожну вправу. «Вітер піднімається! Хмари наближаються. Вітер посилюється. Сніжинки кружляють все швидше і швидше». Піднімаємо руки над головою, і махаємо ними. Кружляємо сильніше і сильніше.
Продовжуємо гру: «Вітер все сильніше і сильніше. Може навіть збити з ніг. Сніг летить і летить, вже падає, як з відра. Наближається буря. Зараз вона зіб'є з ніг і засипле снігом. Рятуйся , хто зможе!» 

З цими словами вихователь біжить і ховається під сніговиком. Малюки - слідом за ним. Відпочивають. Гра триває.
Вихователь:  «Хмара грізна пішла. Небо посвітлішало. Сніжинки кружляють, як у вальсі, спокійно і красиво». Кружляємо, як сніжинки. 
Малюки кружляють разом з вихователем і повторюють його слова.
ІІІ. Підсумок.
Вихователь: Молодці дітки! Вам сподобалося? Скільки всього цікавого ми дізналися. Зустріли доброго друга Вовчка. Він показав нам багато захоплюючих ігор, якими можна займатися в зимовий час року. Але нам час повертатися. 
-До побачення Вовчику! Обов'язково приходь до нас у гості, ми завжди будемо тобі раді. (Діти прощаються з Вовчиком).
-Дітки, наш потяг повертається до нашої затишної кімнати в дитячому садку.
( Діти шикуються за вихователем  по  звуковому сигналу починають просуватися вперед до садочку).

Немає коментарів:

Дописати коментар