Страницы

четвер, 30 січня 2014 р.

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації

Котова Інна Олександрівна 
м. Миколаїв ДНЗ № 111

Конспект комбінованого заняття з сенсорного виховання та аплікації в групі раннього віку ДНЗ

Тема: «Кошенята на прогулянці»
Програмовий зміст: Учити помічати і розрізняти: розташування предметів відносно свого тіла («вгорі» - там, де голова, «внизу» - там, де ноги); просторові відношення («на», «під»); основні кольори (червоний, жовтий, зелений); форму «круглий». Формувати уявлення про поняття «котиться». Вправляти дітей у порівнянні, групуванні, співвідношенні предметів за кольором.
Збагачувати предметно-тактильну діяльність дітей; викликати інтерес до навколишніх предметів, їх властивостей, якостей, радість від творчої роботи, бажання займатися аплікацією.
Продовжувати знайомити дітей з принципом роботи з клеєм і серветкою. Вчити розташовувати «крапки» по всій площині силуетного зображення жука. Розвивати мислення, активне мовлення малят, позитивне сприймання світу. Виховувати організованість, уважність,поважне ставлення один до одного, уміння слухати й розуміти запитання вихователя, охайність.
Попередня робота:
Спостереження за комахами і котиком у природі.
Гра у дидактичні ігри: 
на вивчення основних кольорів і співвідношення предметів за кольором «Що якого кольору», «Сховай метелика на квітку», «Постав машину у гараж»;
на орієнтування у просторі «Де сховалася іграшка?», «Знайди і принеси».
Гра у рухливу гру «Ходить котик».
Посібники: Іграшка котик; шапочка мами-кішки; м’ячики 3-х кольорів (жовтого, зеленого, червоного) за кількістю дітей; гра-дошка з отворами відповідних кольорів; кошики тих самих кольорів; іграшка-жучок, причеплений на стрічку до вудки; «листочок» для іграшки-жучка червоного кольору.
Матеріал для аплікації: Форми-силуети жучків червоного кольору, декілька кругів-«крапок» чорного кольору, клей-олівець, серветки. 
Хід заняття:
- А до нас сьогодні завітав гість. Погляньте, хто це? Правильно, це котик Мурчик і він нам хоче щось сказати. Послухаємо?
Вихователь включає іграшку, яка проговорює слова.
-Ви чуєте, малята, наш котик любить із мишками пограти, половити їх. А давайте покажемо, як він це робить.
Проводиться рухлива гра «Ходить котик»(2р.).
--Ой, дітки, ви ловили мишок, як справжні котики. Тож Мурчик і пропонує вам перетворитися на кошенят. До кого він лапкою торкнеться, той відразу стане маленьким кошенятком.
Вихователь одягає на голову шапочку мами-кішки.
--А я, мої кошенята, буду вашою мамою-кішкою. 
Вихователь приводить дітей на «подвір’я».
--Ой-ой-ой, я приготувала для вас м’ячики, а вони усі розсипалися. Давайте зберемо їх. Візьміть кожен по одному м’ячику.
Діти знаходять і беруть по одному м’ячику.
--Які ж вони гарні наші м’ячики, різнокольорові. Роздивимось їх. У мене м’ячик жовтого кольору. А у тебе, …(ім’я дитини), якого кольору мячик? А в тебе? А зараз погладьте м’ячик пальчиком. Відчуваєте? М’ячик на дотик гладенький. Скажемо разом. А тепер візьміть свій м’ячик між долоньками і покатайте його. Ось так. Виходить? Значить м’ячик за формою круглий. Який м’ячик за формою?А ще круглі м’ячики дуже добре котяться. Давайте спробуємо.
Вихователь пояснює як прокотити м’ячик. Діти виконують завдання.
--Що роблять м’ячики? 
Гра «Прокоти м’ячик» проводиться 2 рази.
--Весело з м’ячиками пограли мої кошенята. А тепер потрібно нам м’ячики поскладати. Для цього в мене є дощечка цікава, а в ній отвори таких самих кольорів, що і наші м‘ячики. Потрібно уважно поглянути на свій м’ячик і кинути його у отвір того самого кольору. І, якщо ми зробимо це правильно, м’ячик опиниться у кошику потрібного кольору.
Діти виконують запропоноване завдання. А потім, разом з вихователем перевіряють правильність виконання – заглядають у кошики. Якщо виникла проблемна ситуація, педагог звертає на неї увагу і пропонує виправити її. 
Чується гудіння жука.
--Ой, притихнімо, мої кошенята, я щось чую. Де ж це гудить? Давайте пошукаємо.(знову чується гудіння жука, діти ідуть на звук і знаходять іграшку-жучка)
--Погляньте, мої кошенята, хто це до нас прилетів? Правильно. Прилетів та й почав бавитись: то тут сяде, то там – ховається від кошенят. Але мої кошенята всюди його знаходять. Де заховався жучок?(під столом, на столі, на м’ячиках, під стільцем, на дереві, під деревом)
--А потім жучок злетів вгору – там, де голова. Куди злетів жучок? А тепер він опустився вниз – там, де ноги. Куди опустився жучок? Знову злетів …куди? І опустився …куди? А далі полетів жучок, сів на листочок та й заснув. Ой, погляньте, малята, жучок вибрав собі листочок того самого кольору, що і він сам. Якого кольору? Правильно. А зробив він це, щоб його пташечка не знайшла. Нехай жучок спить, не будемо йому заважать. 
Аплікація. 
--Але , погляньте, наш жучок тут зовсім один і, коли він прокинеться, йому буде самотньо. А давайте ми з вами зробимо багато друзів для жучка.
Вихователь запрошує дітей до столу, приготованому до аплікації. 
Розглядання зразка, порівняння його із заготовками (контурними силуетами). Відмітити відсутність крапок. Звернути увагу на їхню форму.
Мотивація: «Приклеїмо крапки на спинки жучків, щоб вони були схожі на справжніх».
Вихователь показує принцип виконання роботи. Діти виконують запропоноване завдання. В разі потреби або на прохання малюка, вихователь надає необхідну допомогу. Невимушене спілкування під час роботи. Підтримка позитивного емоційного стану.
Запитання для підсумка:
--Хто приходив до нас в гості? На кого перетворив нас котик? З чим ми гралися? Які м’ячики на дотик? А за формою? Кого ми ще зустріли? Куди злітав жук? А куди опускався? Кого ми з вами зробили?

Немає коментарів:

Дописати коментар