Страницы

четвер, 29 серпня 2013 р.

МОІППО. Областна серпнева нарада. Секція "Сходинки до інформатики"

Вітаю з новим навчальним роком! 

Рік обіцяє бути дійсно новим та цікавим для тих вчителів, які будуть викладати новий предмет "Сходинки до інформатики" у 2 класі.





Нижче наведено витяг з Додатоку  до листа  Міністерства освіти і науки  від _30.05.2013____№_1/9-383_"Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013/2014 навчальному році" - "Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу у 2-х класах загальноосвітніх навчальних закладах"  

Навчальний предмет  "Сходинки до інформатики" визначений як пропедевтичний. Основна увага приділяється саме ознайомленню учнів з визначеним програмою набором понять і термінів, не формулюючи строгих означень, часто звертаючись до набутого життєвого досвіду учнів початкової  школи, але не відходячи в той самий  час від принципу науковості. 

«Сходинки до інформатики» (авт. Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Ф. М. Рівкінд , Й. Я. Ривкінд).Розгортання дидактично-методичного змісту програми з предмету "Сходинки до інформатики", визначає вибір, акцентування і послідовність усього навчального матеріалу. Він є не лише засобом навчання для вчителя (орієнтований сценарій уроку), а й для учня (формування навичок роботи з літературою, різноманітним програмним забезпеченням) та засобом забезпечення для нього ситуації успіху. 

Формуванню системи знань сприяє використання авторами підручника визначених типів завдань, які зустрічаються не одноразово, а при вивченні різних розділів. Такими, наприклад, є завдання на встановлення відповідностей, на кодування і декодування повідомлень та інші.

Особливу увагу авторський колектив приділив підтримці, корекції i пропедевтиці знань з основних предметів. Це досягається шляхом роботи з різноманітними навчальними, навчально-контролюючими та пропедевтичними програмами з української, російської, англійської мови, математики та ін. 

 «Сходинки до інформатики, 2 клас» (авт. О.В. Коршунова) Матеріал підручника формує початкові уявлення про базові поняття інформатики та навички роботи з комп‘ютерними програмами, алгоритмічне, логічне та критичне мислення. Первинне сприйняття навчального матеріалу зумовлюється такими особливостями дітей молодшого шкільного віку, як образність, конкретність та емоційність сприймання. Успішна реалізація цього процесу передбачена у підручнику поданням більшої частини матеріалу у намальованих історіях–коміксах та значною кількістю ілюстрацій. «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути» – такий принцип був закладений в ідею подання навчального матеріалу підручника. 

Реалізація особистісно орієнтованої моделі навчання здійснюється наявністю у підручнику завдань з позначкою «Поміркуй», «Працюємо удвох», «Розв‘яжи», «Виконай удома». Передбачається, що завдання з позначкою «Поміркуй» будуть запропоновані учням, що потребують на уроці додаткового навантаження. Більшість завдань цієї категорії мають кілька розв‘язків або потребують від учня креативного мислення, спонукають до творчого вирішення завдань. Також учитель може запропонувати таким учням додаткове домашнє завдання, позначене значком «Виконай удома».Завдання для роботи в парах позначені значком «Працюємо удвох».   Більшість завдань, що розміщенні в цій категорії, – це навчальні ігри.  

«Сходинки до інформатики» для 2 класу (авт. М. М. Корнієнко, С. М. Крамаровська, І. Т. Зарецька) Підручник складається з 6 розділів. Кожний розділ охоплює декілька тем, які розглядаються на окремих уроках. Кожний урок розміщений на 4 сторінках і містить: вступну частину, в якій зазначено тему й мету уроку, основні знання та навички, яких набудуть учні в ході уроку; теоретичну частину, поділену на кілька змістових блоків, що надає можливість дитині засвоювати певний обсяг систематизованих знань поступово; практичне завдання з описом порядку його виконання та очікуваними висновками; запитання і завдання, які містять запитання для контролю і самоконтролю знань, творче завдання  та логічну задачу. Подання нового матеріалу супроводжують пропедевтичні та контролюючі запитання і завдання. До кожного уроку також включено рубрики «Комп’ютерний словничок», що містить нові слова, засвоєні на уроці, та «Цікавинки», у якій подано пізнавальну інформацію.

Запрошую  до  спільнот  вчителів на Гугл+ 

Сходинки до інформатики  Спільнота вчителів Миколаївської області, які з 1 вересня 2013 року викладають Інформатику у початковій школі.

Інформатика в початковій школі. Cпільнота створена для професійного спілкування вчителів, які готуються працювати в 2013-2014 році за програмою “Сходинки до інформатики” та тих, хто вже має досвід роботи за старою програмою.   Основний інтерес - навчання вчителів (а в майбутньому - й учнів) за програмою “Сходинки до інформатики”.  Але, безперечно, цікавими будуть й публікації пов'язані з інформаційно-комунікаційними технологіями в освіті, інноваціями в педагогіці.

Інформатика  Матеріали науково-методичного семінару "Навчання інформатики в загальноосвітній та вищій школі" (Computer Science Teaching). Оновлення матеріалів - щомісячно.  Семінар призначений для апробації матеріалів дослідження студентів, що працюють над дипломними та магістерськими роботами, магістрантів та аспірантів, а також для оприлюднення та обговорення методичних розробок в галузі інформатики та інформаційних технологій у навчанні.

Новости IT Последние новости мира высоких технологий.

Запрошую переглянути матеріали до предмета "Сходинки до інформатики" - зібрані учасниками обласного навчального семінару.





Немає коментарів:

Дописати коментар