Страницы

середа, 28 серпня 2013 р.

Сходинки до інформатики. Планування у 2 класі

Сьогодні учитель початкової школи перестав бути основним джерелом знань для учнів, які отримують значний обсяг інформації в інформаційно-комунікаційному середовищі, створеному телебаченням, відеофільмами, комп’ютерними програмами й іграми, Інтернет тощо. Це вимагає від учителя здатності орієнтуватися у численних змінних потоках інформації, критично ставитись до неї, мати змогу створювати, обробляти та передавати необхідну інформацію, постійно самовдосконалюватись в особистісному та професійному плані до вимог розвитку суспільства.

Введення за Державним стандартом початкової загальної освіти предмету “Сходинки до інформатики” 2-4 класи, потребує негайного вдосконалення фахової майстерності працюючих учителів.

Готуючись до викладання нового предмета «Сходинки до інформатики» у 2-му класі, учитель ретельно аналізує програму курсу, наявну навчальну літературу, добирає додаткові посібники, програмне забезпечення, вибудовує оптимальну для свого закладу траєкторію навчання, складає календарний план. Така відповідальна робота не зводиться до механічного копіювання тем програми, комбінування матеріалу джерел. 

Метою курсу «Сходинки до інформатики» є формування компетентності учнів з питань інформаційно-комунікаційних технологій. Власне це й визначає його специфіку, оскільки ІКТ-компетентність є водночас і предметною для цього курсу і ключовою. Знання та практичні навички, які здобувають молодші школярі, мають допомогти в опануванні інших предметів, сприяти всебічному розвитку, формуванню вміння вчитися.

Успішна реалізація завдань предмета «Сходинки до інформатики» залежить від грамотного розподілу навчального матеріалу протягом року. Програмою встановлено обсяг навчального матеріалу та послідовність його вивчення, проте передбачено, що вчитель може змінювати порядок та обсяг тем, не порушуючи при цьому суттєві змістові залежності.
Складаючи календарний план, педагог враховує конкретні умови навчального закладу, визначає обсяг і послідовність вивчення навчального матеріалу. У певному сенсі планування — це мистецтво. Адже треба гармонійно поєднати вимоги програми, матеріал підручника, інших посібників. Ще одним важливим джерелом планування є комп’ютерне програмне забезпечення — стандартне та навчальне, спеціально розроблене для дітей молодшого шкільного віку, без якого не можливе вивчення підготовчого курсу «Сходинки до інформатики».

Оскільки реалізація міжпредметних зв’язків та всебічний розвиток дітей є важливими завданнями курсу «Сходинки до інформатики», програмою передбачено окремий час на роботу з комп’ютерними програмами для підтримки вивчення навчальних предметів, а також з програмами на розвиток логічного мислення, пам’яті, уяви. Цей час має бути розподілений протягом року. Тож, плануючи річну роботу, слід знайти оптимальне місце для такої діяльності.

Грамотно розподілити навчальний матеріал протягом року, уникнути всіх «підводних каменів», допоможе пропонований варіант розгорнутого поурочного планування. Розробники  Олексій Андрусич та Ірина Стеценко, в основу якого покладено десятирічний досвід викладання варіативного курсу «Сходинки до інформатики» у початковій школі.

Поданий варіант розгорнутого поурочного планування відповідає підручнику «Сходинки до інформатики», 2 клас (авт. Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд, Ф. М. Рівкінд).

Розгорнуте поурочне планування опубліковане в журналі «Учитель початкової школи» (номер 3, 2013 р.).

Немає коментарів:

Дописати коментар